és a kiszélesített M0-st, igaz, utóbbit csak részben. Mert hiába építették még ezen a három kilométeren kétszer háromsávosra a gyűrűt, az autósok legalábbis egyelőre változatlanul csak kétszer két sávot használhatnak az elkerülőből.
Ez miért? Ideiglenes okból, vagy míg nem ér oda a 3 sáv (5 év), addig porosodni fog ezen a 2,8 km-en az M0-on?
De azt viszont nem értem, hogy amikor elkészült az M5-4-es közötti M0, akkor miért nem kezdtek bele az M0K-val egy időben az 51/M0 csp átkötésbe nyugat felé?
Van egy 30 km-es régi M0-ásunk, amiből az átkötéssel megszűnt volna 6 km-en a probléma, és ami még szintén fontos, megszűnne az M5-ön egyre nagyobb gondot okozó torlódás a két 0-ás között.
Azért azt el kell ismerni, hogy pár év alatt végülis vagyonokért ugyan de elértek elég sok nagyvárost az országban: Miskolc,Nyíregyháza,Debrecen,Szeged,Dunaújváros,Nagykanizsa. Lassan meglesz Dunaföldvár,Paks,Szekszárd,Pécs,Békéscsaba...sajnos Szolnokról nem szól a fáma...
:( Szolnok és Törökszentmiklós közt istenes a helyzet,leszámítva az idióta lámpás kereszteződést Szajolnál...
Sajnos nem, pedig engem is érint, évente párszor járok rajta. Annyit tudok, hogy 2013 v. 15 a befejezése. Pedig legalább a Monor, monorierdő és Pilis mellettei rész nagyon-nagyon égető lenne...az utána jövő részt meg 2x2-re szélesíteni Ceglédbercel elötti részig, ahol van kb. 4km kész, majd a ceglédi körforgalomig, amit mondjuk egy felüljáróval át is kéne hidalni...majd az abonyi elkerölőt szélesíteni, így már majdnem Szolnokig érne. AZ alföldnek szüksége lenne rá. Nagyon.
Miért? A vidéki sosem jön pestre, ha igen, akkor csónakkal? A pesti kevesebbet jár vidékre, mint fordítva, így kevesebbet is használja az autópályákat. Az M0-ás legalább akkora haszonnal van a pest melletti településekre, mint pestre, sok ki is tudja használni, lásd Budaörs, Törökbálint, Érd, de sok haszna van a többinek is, és sokat is használják az ottaniak. Így ezek a projektek helyből több mint 3 millió embrt érintenek, ha hozzávesszük azokat, akik időnkét, napi, heti, havi rendszerességgel használják, munka, szórakozás, bevásárlás, utazás miatt, akkor ez több lehet mint az ország 50%-a. A pestiek nem ugattak az m6 továbbépítése miatt, az m30, m35, vagy akár az m43 miatt sem...
hát amelyik vidéki azon problémázik, hogy mind3 most átadásra kerülő út pest körül van, az menjen a fenébe...
ha ezek pesti beruházások lennének, akkor sem szólhatna egy szót sem, annyira nagy az elmaradás a pesti úthálózat fejlesztésében...
de ezek nem is pesti beruházások, ezek az országos hálózat legfontosabb elemei, amik többek között arra is szolgálnak, hogy pestet el lehessen kerülni...
Ki is próbáltam, igaz csak utasként. Bp felé: Érdi tető-Érd Ófalu 2 sáv, vmax=100 km/h. Onnan Nagytétényig 3 sáv (a gyorsító és a lassító sáv egybeér), vmax=100 km/h. Tovább nem mentünk, mert nem akartuk megkockáztatni az M0 esetleges dugját, de Nagytétény után a balos ívben 90-es limit van. A csomópont még mindig úgy gondolom hogy szar, oda nem egy sima STOP tábla kellett volna, hanem egy körforgalom. Pécs felől a 6-osra kanyarodni nem lesz egy kényelmes és biztonságos dolog.
Másik irányba a Nagytétény-Ófalu szakasz ugyanez pepitában: egybeérő gyorsító- és lassítósáv, 100-as limittel. Ófalu felhajtóága nem szűnik meg, hanem harmadik sávként fut tovább, majd ebből lesz a tetőn a lassítósáv, szintén 100-as limittel.
Útirányok jelölését nem figyeltem, a sávokat tájékoztató táblák szerintem korrektek. Mértékadó forgalmi adatok majd 2010 nyarán lesznek szerintem, a jövő évi szerintem még nem lesz igazán reprezentatív.
Volt is ilyen irányú rámpa (2/b), csak elbontották :-D
hát így is lehet interpretálni az eseményeket... :-)
de télleg érdekelne egy forgalomtekknikus véleménye, hogy ez így oké, vagy ezt télleg benézték, mint sok más körösztöződést, igaz kisebb léptékűeket...
Mondjuk M31 átadásáig az M3=>M0 dél irányú kanyarodó is kihasznált lesz...
ez igaz, de ez a váltás az M0(észak)->M3(kifele) váltással konfliktálódik, ez meg számszakilag nem jelentős
M6 újonnan átadott: Érd ipari parkig 100, onnan 80 az M0#M6-ig, jó kanyargós, meg még poros. Mátrixtáblák még hiányoznak. (Most nem útbuzi minőségemben jártam arra :)) Az M0 déli Duna-híd lábánál (déli oldalon) mintha régészeti feltárást fedeztem volna fel. Melyik oldalra fog kerülni az új híd? Lehet ez annak előkészítése?
pontosabban: az egy saját térkép a guglimepen belül...
(azaz nem a gugli frissíti, hanem a nif ezzel megbízott munkatársa... :-)
Én nem látom, hogy bármiféle egyedi tartalom rákerült volna, de lehet, hogy csak én nem látom, de nekem ez egy üres Google térképnek tűnik, amire akár tehetnének mindenféle tartalmat. Bár azok az extra tartalmak jellemzően nem az úthálózatot érintik, hanem helyhez kötött cimkék, pl. jelölhetnék hol zajlanak építkezések, terelések stb.
Úthálozattal kapcsolatban a http://mapinsight.teleatlas.com/mapfeedback/index.php lehet reklamálni, onnan jön a térkép a googlera. A mi utcánk el van írva (egy másik utca folytatásaként), kíváncsiságból bejelentettem, meglátjuk javítják-e.
"Szombatról meg egy másik érdekesség, hogy reggel 5:30-kor egymás utánban jöttek a teherautók/kamionok Üllőnél a 4-es elkerülőnél, amik továbbra is a gyömrői irányt használják. Ezen járművek a 31-esről jöhetnek, de miért nem az M0-on jönnek már át?"
Talán azért, mert a tájékoztató táblák kihelyezésében még van némi hiányosság. Gyálnál a felhajtónál pl. csak annyi volt, hogy M0 és Cegléd. külföldiek meg pláne néznek ki a fejükből, hisz még egyetlen térkép sem jelzi az M0 új részét, a táblák is hiányoznak sok helyen. Amit meg már korábban is láttam, a leendő Gödőllői ág már ki van táblázva piros áthúzással, ott a belső sávba kell sorolni az M0-n maradáshoz. Itt rendszeresen mennek ki az autók a Gödöllő feliratot meglátva.
Nekem az M0K pótlóm a Dunakanyar felé a 4-esen az Ecseri csp, majd Ecser, XVII. Zrínyi u.-Tarcsai u-Nagytarcsa-Kistarcsa-3-as-Kerepes-Mogyorós-Fót-M2 útvonal volt.
Ez az útvonal munkanapi csúcsban reggel Vác felé, délután vissza elég jó volt, egyedül a Kucorgó tér volt problémás. De az M0K erre is nagyon jó. Szerintem is a főváros keleti peremének, iletve az aggló eme részének biztos érzékelhető forgalomcsökkenése lesz tranzitban.
Mi a helyzet a Szentmihályi úttal azóta forgalmilag?
A tegnapi riportra visszatérve, érdekes volt, hogy a 4-es úttól megnőtt az M5 felé a forgalom, amit megjegyeztek. Én vonatból Üllőnél ezt a részt látom, és most délután is szépen volt forgalom ezen a részen, elég jól kihasznált.
Szombatról meg egy másik érdekesség, hogy reggel 5:30-kor egymás utánban jöttek a teherautók/kamionok Üllőnél a 4-es elkerülőnél, amik továbbra is a gyömrői irányt használják. Ezen járművek a 31-esről jöhetnek, de miért nem az M0-on jönnek már át?
Monori hír pedig, hogy a leendő korforgalmi cspban megtörtént a kijelölés karókkal, felfestésekkel. Jó kis torlódás lesz itt egy pár hónapig, mert elég nagy részen fel lesz túrva a terület. Valszeg én Vasad felé fogok majd kerülni, és így bejutni Monorra.
Tényleg járt mostanában valaki 2/B felé (új 0 vége) ott vannak még azok a ba*zom terelő micsodák nem tudja valaki mikor szedik el őket, esetleg a híd megnyitásakor?
az M3 csp felöli végén le vannak szedve...
(hüjén nézne, ki, ha az M3 felett a főpálya le lenne zárva, és csak a gy/e pályákon lehetne átközlekedni a csp-t... :-)
a híd felől viszont még ott a barikád, bár szellős, úgyhogy át lehet menni a betonelemek közt... :-)
Tényleg járt mostanában valaki 2/B felé (új 0 vége) ott vannak még azok a ba*zom terelő micsodák nem tudja valaki mikor szedik el őket, esetleg a híd megnyitásakor? Egyik este amikor arra mentem éppen csak elkerültem az elsőt. Vagy hivatalosan az a szakasz még nincs is átadva?
havonta 1x, max. 2x fordultam elő arrafele, úgyhogy nem volt ingerenciám egérutakat keresgélni, amin meg mentem, az a "hivatalos" tranzitút, pontosabban csak volt, mert mostmár az M0 az! :-))
Már bocs, de pont a legsz*patósabb útvonalon jártál :D
Én így jártam 31-Pécel felé le-Szent Imre Herceg-Cinokotai-Bökényföldi-Veres Péter-Sashalomnál vagy Mátyásföldi átjárón át- onnantól már adja magát (Indulás 6.20 Érkezés 7.00) (Persze Te nem Pécel felé le, hanem Zrínyin lecsuroghattál volna a Szent Imre Hercegig...)
Nem Ilonatelepnél van átjáró ott iszonyat szívás, Cinkotától jössz visszafelé Sarjú utca-Nógrádverőce utca ott még lámpa sincs!