Miután a közlekedési miniszter lefolytatta az egyeztetést az érintett településekkel, a kabinet múlt hét szerdán döntött azokról az intézkedésekről, amelyekkel mérsékelhető a forgalomnövekedés. Az intézkedések között említette, hogy felgyorsítják az aquincumi híd 10-es és 11-es főút közötti levezető szakaszának az előkészítését, valamint a Zsámbéki-medence településeit elkerülő út előkészítő munkálatait.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Budakalász és Pomáz önkormányzatával megállapodást köt arról, hogy a forgalomnövekedés mérséklése érdekében milyen közúti beavatkozásokra van szükség. Előkészítik a két települést érintő elkerülő út építését.
hátzaz exem-faxom megáll:
miért nem az M0 11-10 közötti szakaszának és az M10nek az építését gyorsíccsák fel?
(pl. mifelénk, ha beázik a ház, nem az esernyőbeszerzést gyorsíccsuk fel, hanem a tetőjavítást...)
"De azt viszont nem értem, hogy amikor elkészült az M5-4-es közötti M0, akkor miért nem kezdtek bele az M0K-val egy időben az 51/M0 csp átkötésbe nyugat felé?"
talán: 1. lóvé, lóvé, lóvé 2. elhúródnak a tulajdonkiváltási ügyletek 3. régészeti feltárások zajlanak 4. hiányzik a politikai akarat 5. egyébb prioritások miatt hátrébb szorul a beruházások között (bár ez mehetne az előző pontba is) 6. más irányú erős lobbitevékenység, másik helyen történő útépítésekre 7. stb, amit sosem fogunk megtudni...
szóval, az illetékesek ezer és egy ok miatt tudnák eszkuzálni magukat, ha szükségét tartanák ennek...
az M6-os lett az első teljesen kiépített városi autópálya-szakasz. Mint ilyen, közvilágítást is kapott, így a beruházók nemcsak arra lehetnek büszkék, hogy itt elkészült az első háromszintű autópálya-csomópont (az M6-os átmegy az M0-s fölött, míg az M0-s alatt ettől a csomóponttól mintegy száz méterre vezették át a Barackos utat), hanem arra is, hogy ez az első kivilágított autópálya Budapest térségében.
Az M1-M7 az elválásig nincs kivilágítva teljesen?
Ha igen, az akkor nem Budapest térsége, sőt annyira, hogy az már Budaörs.
és a kiszélesített M0-st, igaz, utóbbit csak részben. Mert hiába építették még ezen a három kilométeren kétszer háromsávosra a gyűrűt, az autósok – legalábbis egyelőre – változatlanul csak kétszer két sávot használhatnak az elkerülőből.
Ez miért? Ideiglenes okból, vagy míg nem ér oda a 3 sáv (5 év), addig porosodni fog ezen a 2,8 km-en az M0-on?
De azt viszont nem értem, hogy amikor elkészült az M5-4-es közötti M0, akkor miért nem kezdtek bele az M0K-val egy időben az 51/M0 csp átkötésbe nyugat felé?
Van egy 30 km-es régi M0-ásunk, amiből az átkötéssel megszűnt volna 6 km-en a probléma, és ami még szintén fontos, megszűnne az M5-ön egyre nagyobb gondot okozó torlódás a két 0-ás között.
Azért azt el kell ismerni, hogy pár év alatt végülis vagyonokért ugyan de elértek elég sok nagyvárost az országban: Miskolc,Nyíregyháza,Debrecen,Szeged,Dunaújváros,Nagykanizsa. Lassan meglesz Dunaföldvár,Paks,Szekszárd,Pécs,Békéscsaba...sajnos Szolnokról nem szól a fáma...
:( Szolnok és Törökszentmiklós közt istenes a helyzet,leszámítva az idióta lámpás kereszteződést Szajolnál...
Sajnos nem, pedig engem is érint, évente párszor járok rajta. Annyit tudok, hogy 2013 v. 15 a befejezése. Pedig legalább a Monor, monorierdő és Pilis mellettei rész nagyon-nagyon égető lenne...az utána jövő részt meg 2x2-re szélesíteni Ceglédbercel elötti részig, ahol van kb. 4km kész, majd a ceglédi körforgalomig, amit mondjuk egy felüljáróval át is kéne hidalni...majd az abonyi elkerölőt szélesíteni, így már majdnem Szolnokig érne. AZ alföldnek szüksége lenne rá. Nagyon.
Miért? A vidéki sosem jön pestre, ha igen, akkor csónakkal? A pesti kevesebbet jár vidékre, mint fordítva, így kevesebbet is használja az autópályákat. Az M0-ás legalább akkora haszonnal van a pest melletti településekre, mint pestre, sok ki is tudja használni, lásd Budaörs, Törökbálint, Érd, de sok haszna van a többinek is, és sokat is használják az ottaniak. Így ezek a projektek helyből több mint 3 millió embrt érintenek, ha hozzávesszük azokat, akik időnkét, napi, heti, havi rendszerességgel használják, munka, szórakozás, bevásárlás, utazás miatt, akkor ez több lehet mint az ország 50%-a. A pestiek nem ugattak az m6 továbbépítése miatt, az m30, m35, vagy akár az m43 miatt sem...
hát amelyik vidéki azon problémázik, hogy mind3 most átadásra kerülő út pest körül van, az menjen a fenébe...
ha ezek pesti beruházások lennének, akkor sem szólhatna egy szót sem, annyira nagy az elmaradás a pesti úthálózat fejlesztésében...
de ezek nem is pesti beruházások, ezek az országos hálózat legfontosabb elemei, amik többek között arra is szolgálnak, hogy pestet el lehessen kerülni...
Ki is próbáltam, igaz csak utasként. Bp felé: Érdi tető-Érd Ófalu 2 sáv, vmax=100 km/h. Onnan Nagytétényig 3 sáv (a gyorsító és a lassító sáv egybeér), vmax=100 km/h. Tovább nem mentünk, mert nem akartuk megkockáztatni az M0 esetleges dugját, de Nagytétény után a balos ívben 90-es limit van. A csomópont még mindig úgy gondolom hogy szar, oda nem egy sima STOP tábla kellett volna, hanem egy körforgalom. Pécs felől a 6-osra kanyarodni nem lesz egy kényelmes és biztonságos dolog.
Másik irányba a Nagytétény-Ófalu szakasz ugyanez pepitában: egybeérő gyorsító- és lassítósáv, 100-as limittel. Ófalu felhajtóága nem szűnik meg, hanem harmadik sávként fut tovább, majd ebből lesz a tetőn a lassítósáv, szintén 100-as limittel.
Útirányok jelölését nem figyeltem, a sávokat tájékoztató táblák szerintem korrektek. Mértékadó forgalmi adatok majd 2010 nyarán lesznek szerintem, a jövő évi szerintem még nem lesz igazán reprezentatív.
Volt is ilyen irányú rámpa (2/b), csak elbontották :-D
hát így is lehet interpretálni az eseményeket... :-)
de télleg érdekelne egy forgalomtekknikus véleménye, hogy ez így oké, vagy ezt télleg benézték, mint sok más körösztöződést, igaz kisebb léptékűeket...
Mondjuk M31 átadásáig az M3=>M0 dél irányú kanyarodó is kihasznált lesz...
ez igaz, de ez a váltás az M0(észak)->M3(kifele) váltással konfliktálódik, ez meg számszakilag nem jelentős
M6 újonnan átadott: Érd ipari parkig 100, onnan 80 az M0#M6-ig, jó kanyargós, meg még poros. Mátrixtáblák még hiányoznak. (Most nem útbuzi minőségemben jártam arra :)) Az M0 déli Duna-híd lábánál (déli oldalon) mintha régészeti feltárást fedeztem volna fel. Melyik oldalra fog kerülni az új híd? Lehet ez annak előkészítése?
pontosabban: az egy saját térkép a guglimepen belül...
(azaz nem a gugli frissíti, hanem a nif ezzel megbízott munkatársa... :-)
Én nem látom, hogy bármiféle egyedi tartalom rákerült volna, de lehet, hogy csak én nem látom, de nekem ez egy üres Google térképnek tűnik, amire akár tehetnének mindenféle tartalmat. Bár azok az extra tartalmak jellemzően nem az úthálózatot érintik, hanem helyhez kötött cimkék, pl. jelölhetnék hol zajlanak építkezések, terelések stb.
Úthálozattal kapcsolatban a http://mapinsight.teleatlas.com/mapfeedback/index.php lehet reklamálni, onnan jön a térkép a googlera. A mi utcánk el van írva (egy másik utca folytatásaként), kíváncsiságból bejelentettem, meglátjuk javítják-e.