Mielőtt lekezelően beszólongatnál: hallottál már Karlsruhéról és az ott 1985 óta remekül működő integrált tram-train rendszerről? Vették maguknak a bátorságot, és alig átalakított villamosokat engedtek rá a nagyvasúti pályára - eleinte csak a mellékvonalakra, később azonban már nagyobb forgalmú fővonalakra is. És működik, mára 100 km-es nagyságrendű hálózat jött létre. Nem vinnyognak a biztosítóberendezés meg az űrszelvény miatt, hanem megoldják a felmerülő problémákat - a vágánytengelytől távol eső peron problémáját pl. a villamosból kitolható lépcsőtoldattal.
Erre a megoldásra az Aquincumi hídnál is lett volna lehetőség, hiszen a 2-es vonal villamosítása még a távoli jövő ködébe vész. Teljesen nyugodtan ki lehetett volna húzni a 600 V-os madzagot a Szentendrei út és az Árpád út közötti szakaszra. A félóránként járó esztergomi vonat igazán befért volna a 6-10 percenként járó villamosok közé.
De persze amíg Magyarországon a hozzád hasonlóan provinciális gondolkodású egyének uralják a közlekedéstervezést, addig effélékre nincs esély. Marad a pazarlás és a koncepciótlan foltozgatás.
lsz olvasd el mégegyszer amit belinkeltem: A tervezők számoltak a tervbe vett Aquincumi híddal is. Mivel a közúti híd lehajtóit csak vasúttól északra lehet kialakítani, ugyanakkor hidat építeni csak a jelenlegi hídtól délre lehet, ezért a tervek szerint a jelenlegi hídtól 18 méterre délre építenének új pilléreket, melyekre áthelyeznék a vasúti híd szerkezetét.
De nem villamost nagyvasúttal...írtam, a hév más téma, sőt az sem mindegy, hogy hol, mert európában 4 féle nagyvasúti vontatási rendszer van, amiből 2 viszonylagosan hasonlít a villamosokéra, csak a feszültség 660v DC helyett 1500v DC és 3000v DC, a hévnél és metrónál a névleges fesz. 1000v DC, nálunk viszont a vasút 25000v 50Hz-es AC-t használ...ami egyébként vasút szempontjából a leggazdaságosabb, rengeteg előnnyel.
A VEKE nem nevezhető tárgyilagosnak, vannak jó ötleteik, szándékuk, de sokszor teljes baromságokat állítanak és kiszolgálnak bizonyos politikai érdekeket...
A Vitézi meg úgy néz ki, mint aki az egyetem elvégzése óta egy percet sem dolgozott...pár éve, amikor először került képernyőre, még látszott rajta az iskolapad...
Ennek viszont ellentmond a hasonló rövidke 3. sávok az M0K-n, ott meg lehet ilyen?
1részt ezek többnyire nem forgalmi sávok, hanem gy/e sávok 2 közeli csp között...
kisebbrészt meg előző sávok, amik az emelkedő miatti belassulást kompenzálják, és itt nem annyira telített a pálya, hogy a visszasorolás problémás legyen...
Tehát amit az elöbb nem részleteztem, te villamos vágányt írtál, a hídzár alatt nem villamos sinen, hanem hév vonalon jártak, ami azért nagyon más tészta, ott a biztosító berendezés nagyvasúti, a pálya kialakítása is alkalmas 20t tengelyterhelésre és 100km/h közlekedésre elméletben. 48kg/fm-es sinekből épült.
Ne haragudj, az 1435mm-es nyomtávon kívül mi egyezik a villamos vágány és a vasuti vágány közt? A vontatási feszültség, áramnem, sőt az ürszelvény és a biztosító berendezések sem, tehát ez így egy baromság, csak népvakítás.
Azt nem olvastam, hogy az autós hidat miért is csak az összekötőtől délre lehet megcsinálni, a Szentendrei és Bécsi átkötés is csak északra fér el, az Árpád útról nem is beszélve...
Mégegyszer, az összekötő pillérei nem lettek volna alkalmassak közúzhoz. Így maradhattak, csak javítás kellett és új támaszték az új hídelemek alá. Amit itt írtok az áthelyetéssel meg ilyesmi, csak úgy lett volna valamelyest is megoldható, ha elbontják a régi pilléreket, és újakat építenek mind a vasútnak, mind a közútnak. Rettenetes összegért. Egyébként nem szabadott volna engedni a pókutcai telepet ennyire ránőni a töltésre, mert pár éve még simán fért volna el 2x2sáv, hogy a patak egyik, illetve másik oldalán, hogy a Szentendrei úti lámpánál van is.
Rádióban azt hangoztatták, hogy a most átadott szakasz 3,5 t alatt díjmentes marad. Hogy ezt az ujságíró honnan szedte/jól hallotta-e nem tudom, leírva nem láttam. Mindenesetre nem lenne hülyeség.
Ha nagyon erölködünk, akkor az Érdi-tetőig (6-M6-7 csomópontig) indkokolt a díjmentes szakasz. A battai lehajtó ilyen szempontból szerencsétlen helyen van.
Amúgy most kipróbáltam az M0-tól. A szétválás szarul volt jelölve, majdnem túlfutottunk az M0-on, utána 80-as Nagytétényig, igen kellemes ívekkel.
A NIF nem diszponál a pénzek felett, kár Őt nyaggatni. NIF feletti szervek döntik ezt el, de a NIF nem mondhatja, hogy náluk van a labda, mert megütné a bokáját.
Azt ugye tudjátok, hogy az EU max. 85% támogatást ad olyan híd építésére, amelyen át kötöttpályás városi tömegközlekedés is létesül? A MÁV most elköltött 14 milliárdot a híd felújítására, pedig ha az érdekelt felek összedolgoztak volna, akkor ennél kevesebb magyar pénzből most volna egy csilivili közös hidunk Óbuda és Újpest között 2x2 közúti sávval és a vasút számára is használható villamosvágányokkal.
... Akkor még úgy volt, hogy a híd rekonstrukciója miatt egy évig lesz szükség a pótlásra. Időközben a vasúti híd mellé építendő Aquincumi híd ügye lekerült a napirendről és egyszerűsödtek a kiviteli tervek."
A felújítás nem úgy történt, hogy érdemben figyelembe vettek volna egy jövőben építendő hidat, csak annyi, hogy a szerkezeti elemek újra felhasználhatóak. De ez nem egy nagy csoda, egy ilyen szerkezetű hídnál...
OFF: azért hídfelújítás megmutatta, hogy ez a két fantasztikus cég, a MÁV és a BKV miért olyan amilyen. Hihetetlen, hogy egy csomó fölösleges bürokrata, nem hogy örülne, hogy kap fizetést pedig hasznot nem termel. Mást nem tudnak, hát termelik a problémát, kész csoda, hogy sikerült összehozni (jogilag is, mert műszakilag már régen megoldott volt), hogy a MÁV bemehessen a HÉV vonalra.....
Egyetértek. Kétszer huszonháromsávos aquincumi híd helyett, meg körút helyett egy kétszer két sávos út bele az Árpád útba Újpesten, aztán jónapot! Az azért van ott, mert elfelejtették előtte a hidat.
akkor ezt a vasúti híd felújítást lehetett volna 3hónapos vágányzár nélkül, az új pillérek megépítésével eleve a végleges helyére építve is megcsinálni...
Híd pedig érzésem szerint baromi sokára lesz, hely mondjuk csak a vasúti híd mellett van, ott se lesz könnyű megépíteni. Plusz most építették újjá a vasúti hidat, pedig inkább annak a helyére kellett volna közúti híd, a vonatot meg alagútban áttolni, akár 5-ös metróként, kombinált közlekedés jegyében.
Pedig a mostani vasúti híd pilléreinek megerősítése után oda tervezik a közúti hidat:
A tervezők számoltak a tervbe vett Aquincumi híddal is. Mivel a közúti híd lehajtóit csak vasúttól északra lehet kialakítani, ugyanakkor hidat építeni csak a jelenlegi hídtól délre lehet, ezért a tervek szerint a jelenlegi hídtól 18 méterre délre építenének új pilléreket, melyekre áthelyeznék a vasúti híd szerkezetét. A most gyártott acélszerkezetek már úgy készülnek, hogy egy ilyen áthelyezés könnyen megvalósítható legyen. A régi pillérekre – megerősítés után – közúti híd épülne. A megvalósítás egyelőre bizonytalan.
Itt olvastam: http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=434
Az északi összekötő vasuti híd vonatkozásában, először is stratégiai jellegű, illetve a nagyvasuti közlekedést lehet kombinálni, de nem szabad öszekeverni a városi közlekedéssel. Az 5-ös metronak nevezett dolog, ami eredeti tervek alapján valódi metro lett volna, de mostanság ezt újragondolva a Szentendrei hév és a Csepeli+Soroksári hév összekötését jelenti. Hasznos elképzelés, olcsóbb lehetne mint egy igazi 5-ös metro, hasznosabb is a környező/érintett településeknek, de igen drága és nehezen kialakítható dolog.
A másik, hogy mivel a Megyeri nem kifejezetten a városi forgalom számára készült, így szükséges lenne egy északon lévő városi híd, ami jelenlegi gazdasági környezetben nem valószínű, hogy hamar megépülhet, természetesen az északi híd mellett. (itt kapőcsolom össze a gondolatomat azzal, hogy a vasuti híd pillérjei nem lettek volna alkalmassak autó, vagy akár vegyes híd építésére, el kellett volna bontani, ami hasonló nagyságrend lehet, mint cserélni a régi felépítményt, az autó hídat mindenképp a semmiből kellene építeni)
Valóban nagyon nehezen oldható meg a szentendreinél a csomópont, ami szintén drága lehet. Ami meg a aquincumi híd m3-ashoz való kötését szolgálná, az az úgynevezett munkás-körút a körvasút mellett, ami szinte biztosra merem venni, nem fog megépülni, mert a beépítettség olyan szinten van, hogy kivitelezhetetlen, gondolj abba bele, hogy csömörnél mennyi gondjuk volt.
Namármost ha egyszer véletlen sikerül megcsinálni az m0 10-11 közti szakaszát, ami valószínű előbb lessz, mint az aquincumi híd, akkor utóbbinak külső forgalmat nem kell elvileg vinnie. Így a köcsög Derce Tamás szemétkedésétől eltekintve szerintem elegendő a Vácihoz és Árpád úthoz kötni. Szerintem az ott lakók sem rajonganának gyorsforgalmi útkénti kialakításnak jókora tranzit forgalom elcsalogatásának a Megyeri hídról.
Aquincumi híd, egyszer majd lesz. talán. Most még csak a 10-11 közötti összekötést csinálnák meg, ami némi segítség a 10-es úton araszolóknak, ellenben a Szentendrein tovább növeli a dugót... (mivel a 11-ről a 10-esre nem fognak annyian átmenni, mint fordítva)
Az biztos, hogy ez az átkötés jóval olcsóbb lesz, mint az M0 folytatás alagúttal. És gyorsabban is megépíthető, bár a 11es úttal alkotott csomópont nem lesz egyszerű megoldás.
Híd pedig érzésem szerint baromi sokára lesz, hely mondjuk csak a vasúti híd mellett van, ott se lesz könnyű megépíteni. Plusz most építették újjá a vasúti hidat, pedig inkább annak a helyére kellett volna közúti híd, a vonatot meg alagútban áttolni, akár 5-ös metróként, kombinált közlekedés jegyében. (sőt szerintem ezt az M0 északot megelőzően kellett volna meglépni, az Aquincumi híd sokkal hasznosabb lenne, mint a Megyeri)
Újpest már deklarálta, hogy nem engedi kizárólag a Váci útra és az Árpád útra kötni az Aquincumi hidat. tehát el kell vinni az M3-ig, ami egyébként logikus igény, de együtt nem túl olcsó mulatság lesz.
azért, mert azt a déli szektorral együtt, uniós támogatásból akarják megcsinálni, csak hát persze a projekt előkészítése, khm, hát nem igazán halad a tervezett ütemben. legalábbis úgy tűnik abból, hogy a NIF, hiába kérdezem, mélyen hallgat erről (is).
M/ érdi tető kapcsán kicsit szomorú vagyok, helyieknek (szhabatta) annyi előny lesz, hogy elvisz egy kis átmenő forgalmat, de akik a 6-os utat használják azoknak szopóka, mert megmaradt az összes körfogalom, amiről én azt hittem csak ideiglenes lesz anno... miért nem lehetett ezeket ennyi körforgalom nélkül összehozni fel nem foghatom. amúgy poros 80/100-as tábla szinte végig, és helyenként toldozott, amit szintén nem értek egy új pályánál, na mindegy. a nullásnál meg ha beérek ott a három sáv amiből kettő járható csak, miért? :)
Lacinak tök igaza van. Jó kell majd az az átkötés is a pók utcánál, meg a budakalászi elkerölő, de mé' nem a 0-ást folytatják? Az ember agyvize felforr! Elmebeteg barmok! Mind, pártállástól függetlenül. Úgyis pénz van a bőrünk alatt is.
A másik: Én már százszor kérdeztem, hogy miért menne arra akinek nincs dolga a megyeri környékén? Leszámítva az első időszakban napi párszáz autóst(nem teherautóst) aki kíváncsiságból nézi meg, az fog ott menni, aki eddig a szentendrein vagy a vácin ment, de akkor kalászon mi változik? Csak annyi, ami a 10-11-közt menne, és Óbuda meg Kalász miatt nem tud a 0-ás folytatásán, azt meg köszönjék maguknak.
ráadásul a hidd egy klafa körforgóba végződik budán, így aki lássa, hogy ott mekkora duggó van, az azon nyomban vissza is fordulhat, és jöhet vissza pestre... :-))
Hát igen. Az érintettek úgy viselkednek, mintha az M0 híd egyirányú lenne nyugat felé. Teljesen meghülyültek.
Ugye arról pofáznak, hogy naponta 55 ezernyi pluszterhelés érkezik a hídon és jajajaj, mi lesz most. Arról meg nincsen szó, hogy nagyjából ugyanennyi el is tűnik a térségből a hídon, tehát mi változik?