Hát nem is erre gondoltam...Mert a By/Bhv stb kényelmesek, szeretem is iklyen szempontból. De télen inkább... Tapadni megint nem jó. Az persze más tészta, hogy ha már ezek a kocsik közöttünk vannak még, minimum üléshuzat csere kellett volna (úgy 15 évvel ezelőtt:P)
Lehet majd szenvedni azokkal a hülye desirokkal az északi parton... Lesz fekve maradás bőven. Annyira el vannak szállva tőlük... Inkább egy hagyományos mozdony vontatta IC-re szállok, mint arra a talicskára.
Bárki hallott arról valamit, hogy nyáron nem járnának az intercity-k az északi parton?
A veszprém megyei Napló tegnapi számában ezt írja:
"Balatonfüred - Tiltakoznak az északi parti települések, amiért a MÁV idén nyáron nem közlekedteti az intercity járatot. A füredi kistérség polgármesterei dr. Bóka István kistérségi alelnök vezetésével találkoztak a közlekedési vállalatok képviselőivel. Különösen a gyorsjáratok kimaradása váltott ki indulatokat.
Mint elmondta, azért tartja rendkívül elfogadhatatlannak a döntést, mert a térség közlekedési helyzetén szinte egyedüliként a vasút fejlesztése, optimális működése javíthatna.
A táji, természeti körülmények és a kialakult településszerkezet miatt itt nincs lehetőség autópálya építésére, a meglévő úthálózat bővítésére is csak nagyon szűk keretek között van mód, ezért egyértelműen a kötött pályás közlekedési rendszert kellene fejleszteni.
Ezzel szemben máig várat magára a vasút villamosítása, amit a déli parton már régen megoldottak. Ott a tó közelében vezet az autópálya, ráadásként az intercity járat mellé még egy expressz-vonatot is beállítottak a nyárra.
Az északi part turizmusa fellendülőben van, de a fejlődést megakadályozhatja az a tarthatatlan közlekedési rendszer, amelyben személyvonattal több mint három órán át tart az út Füredtől Pestig, de a gyorsnak nevezett járatokkal is 2 óra 40 perc kell hozzá - hangsúlyozta Bóka István.
A MÁV képviselői annyit ígértek, hogy továbbítják a polgármesterek kérését. Bóka István elmondta, a válasz ismeretében döntenek a további lépésekről."
Szerintem ostobaság és újságírói lustaság, hogy nem néz utána.
Azt kell mondjam, hogy amíg a jegyvizsgálók 90%-a tökéletesen alkalmatlan arra, hogy 3 nyelven tisztességesen bemondjon mindent amit kell, addig az mp3-as dolog jobb.
Mint ahogy az is pofátlanság, hogy annak idején a Tihanyból IC-t csináltak és betették mellé a Batsányit akkor előadták, hogy ez mekkora fejlődés, meg a Balaton Északi partján lévő települések és Tapolca is az IC hálózat tagja lett és ez mennyire jó. Csak abba kell belegondolni, hogy egy adott szolgáltatást épp 3x drágábban vehetek igénybe... Ez lehet simán áremelés, vagy szolgáltatás romlás kinek mi tetszik. De mi ennek örüljünk...
Elég sokat utazom EC-n Győrbe, vagy onnan haza. Sokan használják (angolul, németül is). Ha jól mondják be nekem ez sokkal jobban tetszik mint az amikor 10 percig zenélt 3 mondatért. (Pont olyan felesleges mikor a Flirt megköszöni a MÁV Start Zrt. nevében hogy a vasutat választottuk, főleg olyan helyen ahova a busz az halál lenne)
Nem szakember vagyok, hanem utas. De ezt már ideje lenne minden vasutasnak nagyon megértenie. A vágányzár nem befolyásolja, hogy halberstadtival adják ki a nemzetközi IC-t. A vágányzár nem befolyásolja, hogy nem tesznek bele kocsmát. A vágányzár nem befolyásolja, hogy Zalaszentmihály-Pacsa és Zalaszentiván között pótjegyet akartok vetetni az Ik 265-re. A vágányzár nem kellene, hogy befolyásolja, hogy az ember nehány perccel lekésse a csatlakozást, stb. Szóval a mellékelt fotón szereplő izé az nem InterCity, hanem trágyadomb, és ezt ráadásul ti komolyan is gondoljátok.
Azóta lejárt az aláfestőzene jogdíja, és nem hosszabbítottak.
Éppen ezért gyakorlatilag a MÁV-Start összes IC/EC járatán megszűnt a minőségi hangos utastájékoztatás. (Tisztelet azoknak a jv.-knek, akik bemondják, illetve angolul és németül is próbálják.) Ahelyett, hogy felvették volna zene nélkül a szövegeket....
Szerencsére vannak itt ilyen "extra szakemberek", mint Te. /Akik azt is tudják mi az hogy vágányzár./ Ha sörözni akarsz menj kocsmába, nem kötelező vonatra szállni.
Persze mert +520at nem ér az a szolgáltatás, én sem megyek azzal soha (a 975/974esekkel szoktam menni ha vonatozni kell az 9 percel megy többet mint az IC-k és mégse dobtam ki az ablakon 2 sörnyi pénzt a fülkés kocsi meg kényelmesebb, ablak is lehúzható és idióta utastájékoztató rendszer sincs)
Na majd jönnek mindjárt, hogy a bunkó pécsiek csak ne ugassanak. :) Ettől persze nem lesz igazuk. Én azt nem értem, hogy van külön fehérvári tanfolyam, hogy nekik a nagy többsége nem tud vezetni?