Egészen pontosan: az EU 96/53/ EK számú irányelvében rögzített 115 kN egyestengely- és 180 kN-os kettőstengely- terhelésű, 440 kN össsz-gördülősúlyú tehergépjárművek korlátozás nélküli forgalmát lehetővé tévő útburkolat.
Én kb. 3 hete küldtem mail-t a NIF-eseknek, most válaszoltak (31-es + 81-es út):
A következőkről tudjuk tájékoztatni:
31 sz. főút
A projektre pályázatot adtunk be az ISPA alapba 2008 szeptemberben. A 31. sz. főút burkolat megerősítését a 25+156 (most átadott MO csomópont és útkorrekció)- 34+647 km. sz. között tervezzük. A szakasz kiviteli terveinek készíttetésére a közbeszerzési eljárás a héten indul az engedéllyel rendelkező tervek alapján. A tervek elkészülte után választunk közbeszerzési eljárással kivitelezőt és a jelenlegi ütemterv alapján 2009. szeptemberében kezdenénk a kivitelezési munkákat. Határidőre 2010-re befejezhető a szakasz burkolat megerősítése.
A 81 sz. főút 11,5 t burkolaterősítése/fejlesztése az 57+270 - 79+100 km sz. közötti szakaszon
Előcsatlakozási alap (ISPA) maradványkeret terhére várhatóan lehetőség nyílik a 81. sz. főút 11,5 t burkolaterősítésre/fejlesztésére a Megyehatár - Győr közötti szakaszon. A fejlesztési feladat tartalmazza a Magyar Közút Kht. által korábban készített 81. sz. főút 11,5 t burkolaterősítését, szélesítését (12 m korona, 7,5 m burkolt felület), a 8208 j. és 82118 j. utak balra kanyarodó sávos csomópont átépítését, település kapuk megvalósítását közvilágítással, a Bakony-ér híd rekonstrukcióját, autóbusz megállóhelyek öbölbe helyezését, gyalogos átkelőhely létesítését, ívkorrekciót illetve a 82123 j. út jobbra kanyarodó sávos csomópont átépítését. Viszont a fejlesztési feladat nem tartalmazza Pér település két végén (160-160 m hoszban) két körforgalom megépítését mert a tervek még nem állnak rendelkezésre. Ez várhatóan 11,5 t megerősítéssel fog elkészülni a Péri repülőtér fejlesztésének részeként.
A finanszírozási lehetőségek (támogatási szerződés módosítása) tisztázása után várhatóan 2009 tavaszán kezdődhet a kivitelezési munka, amelynek befejezése 2010. március vége.
Nem értek velük abban egyet, hogy azt mondják hogy a Hungária fele jobb menni, mert ha belegondolunk csak azért járták meg arra is gyorsan, mert már kamionmentes lett, és ha mindenki úgy gondolkodna mint ők, akkor újra dugó lenne a hungárián a kamionoktól.....
Valszeg, aki a pályán ment, pontosan betartotta a 80-as limitet, így reális lehet a 68. Viszont ami télleg gyanús, a városon keresztül haladva nem lehet 46-os átlagot hozni, tuti, hogy a csávó nem tartotta be az 50-es limitet, inkább 70-nel mehetett. Bár, a lámpákon keresztűl, még 70-el sem lehet 46-os átlagot hozni.
> Az M0 jelen formájában mégsem éri el eredeti célját,
Ezzel nem értek egyet. Igen, szgk-val jelenleg ígaz lehet, de a Hungárián a kamionok miatt nem lehetett közlekedni.
SZVSZ ha valaki megtesz egy 1700 km-es utat (Bukarest - Frankfurt), ha egy csepp esze van, elkerüli a várost, hiszen ezen a távolságon az 20-50 km + nem oszt, nem szoroz. Viszont nyugisabb.
annyit azé beleírhattak volna a cikkbe a kedves firkász urak, hogy 3 év múlva, amikor meglesz az M31, az M5-51 átkötés és a déli szektor duplásítása, totál más lesz a szityuésön, mert az M3-M1 viszonylatban (gödöllőtől mérve!!!) kb. 20km-t rövidül az M0, és a déli szektori torlódások/zsúfoltságok is megszűnnek, így a 70perces/50kmes városi átkeléssel szemben a 40perces/66kmes M0 egyértelműen nyerő leszen...
természetesen ha a kiindulás az M0xM3 csp (és környéke), akkor ahhoz a nyugati szektor fog kelleni, ami 40kmes/25perces értékekkel abszolúte űberelhetetlen leszen...
Szerintem ez még nagyon távoli jövő ezért nem tudnak biztosat mondani, egyelőre a Szhely-Csorna szakaszt próbálják meg összehozni, persze az is késik az eredetileg ígért 2010-hez képest. Viszont amit mostanában jó látni, hogy a Szhely-váti elkerülő közötti új nyomvonalon megindult a munka, ha jól emlékszem 2010-re ígérik az átadást... Viszont a csornai elkerülő továbbra sem készülget, pedig ami teherforgalomban ott van az siralmas, lassan születni kell ott az út túloldalára...
a KKK Külső-Keleti-Körút, a külső pesti kerületek összekötésére szolgáló gyorsforgalmi jellegű út lenne, amit itt, egy másik topic-on belül tárgyalgatnak. Sok nehézséggel terhelt nyomvonala miatt, érint intenzív kertvárosi lakóövezeteket, ahol erős nyomvonalproblémák vannak, a 18.-kerben a "Burma" vágány nyomvonalánál, 17.-ben az erdészet baromsága miatt, nem a köztemetőnél, hanem egy drága, újonan épített lakópark mellett akarnák vinni, holott a temetői nyomvonal rövidebb, és nem érint lakóövezetet.
Értem, hogy te olvastad, bár én a VEKE-t nem tartom sem elfogultnak, sem szakmailag a legfsőbb szintünek, és műszakilag nem értem, hogy miért lehet csak délebbre építeni, látom ezt írják, de nem részletezik. Egyébként rendkívül jó lenne, régóta tudott, hogy budapestnek 3db híd kell, ebből reméljük az első jövő kedden használhatóvá válik, az aquincumi lenne ügye a másik, ami csökkentené az Árpád és Megyeri terhelésést, és Csepel-Budafok közé a 3.,ami sokat javítana a sziget nehéz megközelíthetőségén.
Érdeklődtem a NIF-nél, a 86-os Szombathely-Körmend szakasz felújítására vonatkozólag. Ezt a választ kaptam úgy kb. 2 hónap után. Igazándiból mi lenne a lényege, mert számomra a nesze semmi fogd meg jól jön le belőle:
"A KHEM és a KKK további vizsgálatokat és nyomvonal változatokat kért ütemezett megvalósíthatóságra 2015 és 2025-re. Ennek a munkának a napokban lett vége, jelenleg a KKK (és KHEM) előtt áll a nem kis döntés, mely hosszú távra az M9 kérdését is befolyásolja (a párhuzamos fejlesztés miatt)."