hmmm... lehet, hogy ez is segítene az M0D->M5D torlódáson???
végülis ehhez csak a felfestést kellene módosítani, 5kmen ki lehet bírni leállósáv nélkül... (a németeknél még sok pálya volt 10-15 éve anélkül, bár mostmár igyekeznek exeket feltuningolni...)
Szerintem az M0K átadással egy időben a két M0 közötti M5-ön a leállósáv helyett ideiglenesen (5 évre) 3. sávot kellett volna kialakítani, így a két M0 forgalma "külön" vezetne.
Hát ennek nulla realitása van, mivel ha le nem bombázák, akkor 100 évig az az új vasúti hídszerkezet a helyén van. Na meg közúti hídon vasúti pálya átvezetése a legdrágább megoldás hosszú távon meg főleg (drágább karbantartás). Az, hogy ideiglenesen a HÉV-en mentek az esztergomi vonatok nem azt jelenti, hogy az utasok is arra akarnak menni nulla metró kapcsolattal. De amúgy is, Aquincumi híd a 20 éves tervekben sem reális a megépítése.
Úgy emlékszem, hogy változtattak a terveken, meggyőzték az EU-t, hogy pálya legyen a határig. Legalábbis az M43 eredményhírdetése környékén már ezt mondogatták.
Végülis nem hülyeség, mert ha megszűnik a magyar-román határ, akkor egy elég intenzív forgalom alakulhat ki Arad és Szeged között.
ja, különösen, hogy nem mind megy a pályára, egy fiftyfifty esetén meg 4e lenne a páylán, arra felesleges a 2x2...
majdha a pálya eléri a 10-12e-t akkor jöhet a másik fele...
(totál el vannak amúgy varázsolva a zemberek. kilóg a seggünk a gatyából, de nekünk mindenhova 2x2 kell. hát a nagy lófaxt. azt osszuk be ami van, úgy, hogy minél több helyre jusson...
Igen, látom. Mint írtam én a hídon 2x vagy max. 3x mentem át életemben, kettőre emléxem konkrétan. Idén 1x mentem, valóban nem láttam. Most néztem a gúglin, és lehet a kisági híd rémlett...
Egy valamit nem értek, az M43at Makótól a határig miért 2x1 sávon építik? Ott jön fel a sok román, bolgár meg török kamion.....aztán meg sír mindenki szája hogy már megint 1 buzi kamion és megelőzni nem tudom, mert szemből meg jönnek.......
Az a helyzet, hohy nem járok sokszor arra, ez tény. Az elmúlt 6-8 éveben talán kétszer, de anno úgy emléxem (68éve) volt egy ugyanolyan híd délre az autóstól, amit idén februárban, amikor arra jártam már nem láttam, és pár éve halottam a médiában, hogy megszüntették a vasúti összeköttetést, mert nincs már rá szükség, de hangsúlyozom így emléxem, de erőteljesen, hogy külön volt a vasuti híd, ami tök egyforma volt a közutival.
Nem lakom itt, de ezt hagyjuk. A körforgó körül oly sok mindent nem kell eldózerolni, mellette üres telek, piac, és két sarki ház van, amelyek időtlen idők óta eladók. A 6-oson észak felől jövő, és átkelő személyautók átmennek a "városon", de ez egyrészt elenyésző a hídra menő forgalom volumenéhez képest, másrészt egyre inkább ők is kerülnek, a "városi" utak állapota miatt. (saját -keserű -tapasztalat, eddig 40k javítási számla). A központban lévő lámpánál a legnagyobb csúcsban sem kell 3percnél többet várni a híd felé. Ellenkező irányban annyit sem.
Mint említettem, ismerem a hidat. A vasúti forgalom a jelenlegi hídon, a híd tengelyétől délre fektetett sínpáron folyt a híd felújításáig. A felújításkor a vasúti síneket elbontották, és jelenleg mindkét sáv közúti. NEM volt külön vasúti híd Földváron, sőt, semerre sem a Dunán Budapest alatt a magyar szakaszon.
Ha jól értem amit írtál a dunaföldvári hídról, akkor tudom a választ. Az nem szélesítés, hanem volt azonos kialakítású vasúti híd délre tőle, amit elbontottak pár éve...
Említettem, hogy a dolog merőben képzelgés, a látható dolgok megmagyarázása céljából. Amúgy a híd nem városi, sőt ma már legkevésbé sem az, hiszen az elkerülő jó nagy ívben megy rá a hídra, és ez a hely még 50 év múlva sem fogja körbeépíteni, az tuti. Az egyetlen sebezhető pont a bölcskei úti körforgó, ha itt nem lenne szintbeni kereszt, a forgalom lényegében akadálytalanul mehetne- akár az ikerhídon is. A városból nem is lehet a hídra felhajtani - ma épp egy bolgár autóneppert láttam a parton, aki benézte a kereszteződést. Mondjuk nem volt egyszerű, szimpla Merci Sprinter, 2(!!) pótkocsival-és ezzel megfordulni... Ő is benézte:
az a baj, hogy ez városi híd, ha ezt ikresíted, akkor a városban tartod a tranzitforgalmat...
ezért LETT volna jobb - arany középútként - egy földvár-északi 2x1es tranzithíd, mert ez már csak 5km-rel lett volna lejjebb, mint a vecsei, de mégis megvannak a hozzávezető utak, csak a közös előszállás-földvár-solt elkerülőt kellett volna megépíteni hozzá...
No, nem voltam rest, lementem, lefényképeztem, amiről beszélek. A parti pillér.Látható, hogy délfelé jóval hosszabb szerkezetű, mint az északi oldal.
A hídfő. Itt is megismétlődik az asszimmetria. Itt a saru mellé képzeltem el egy ikerhíd egyik főtartójának helyét. Szerintem el is fér.
Az északi járda, és konzoljai. Látható, hogy szegecselt szerkezet, szemben a déli hegesztett kivitelű konzolokkal.
A déli kerékpárút (járda?) konzoljai. Láthatóan sokkal szélesebbek, mint a túloldaliak, más a formájuk is. Ezek a felújításkor kerültek a hídra. Szélességük megegyezik a hídfőben látható szabad rész széléességével. Magyarán ez a járda az ikerhíd északi főtartójának helyén van.
a maradék 44ből meg kigyött volna a 64es/61es/52es rendberakása (elkerülők, 11,5t) és nem is lenne M8 kérdés... :-)
Laci ezt megint bebuktad... Még egy dunaföldvári hidat? Meg még egy ártéri hídat Solt előtt. Rétszilasasnál a mocsárban átvinni az új elkerülőt? A mai magyar árakon ez megint 10Mrd nagyságú lenne. Ja és csak Te szerinted nincs M8 kérdés...
Csak pénzt kell találni rá, meg a kapcsolódó úthálózatra.
ó, ez noproblémó...
jövőre ne aggyunk a mávnak egy kanyit se...
rögtön van 2-300md forrás, amiből ez egész kibaxott munkáskörút meglenne - a 2 dunahíddal együtt - 2x3 sávban, aranybevonatú szalagkorlátokkal... :-)))