Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13533
Sokkal több értelme lenne annak a nyomvonalnak az tény.
Előzmény: Aladár46 (13531)
rPál Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13532
Bocsánat az "off"-olásért (már a pécsi ügyekhez képest), de tudja valaki, hogy holnap tényleg átadják-e az M0-ás hidat?

A Volán a maga szerény módján, nem túl erős hirdetéssel, de október 1-től a dunakanyari járatokat Újpest Városkaputól indítja, de használják-e mára a hidat?

Köszi.
Aladár46 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13531
A Pécs elkeülő mit jelent? Az 5816-al jelöl útvonalat?

Szerintem is az 5816. utat jelenti. Bár én jobban örülnék egy új nyomvonalnak Pécs-Nyugat- 5801. út között Pellérdet elkerülve.
Előzmény: Rooger Preed (13530)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13530
Akkor kb az a kérdés, hogy főút vagy autóút lesz, ha utóbbi akkor hol lesznek a csomópontok?
Remélem azért úgy tervezik, hogy később autópályává lehessen fejleszteni...

A Pécs elkeülő mit jelent? Az 5816-al jelöl útvonalat?
http://roads.extra.hu/road_plans/m60_boly_szentlorinc.jpg
Előzmény: Aladár46 (13527)
alibi-man Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13529
Továbbra is aszondom, hogy érdemesebb eleve széles hídat építeni. SZVSZ egy 2x2 sávos híd sokkal-sokkal kevesebbe kerül, mint a 2 db. 2x1-es. Talán a 2/3-ába.
alibi-man Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13528
Teljesen egyetértek veled. Állandóan fikázzuk saját magunkat. Ez sehova nem vezet. Most voltam Münkenban, pontosabban attól pár km-re egy Forstining nevü településen. Ez egy igazi, kis idilli német városka (6000 lakós). Esbánnal mentünk be Münkenba. Szóval a helyi PU környezete akár itthon is lehetett volna, gaz, kosz, graffiti, húgyszagú aluljáró.

Munken, belváros. A szemetesekből kidőlt a szemét, zsúfoltság mindenfele, és bűz. Azért vonatoztunk, mert szemben Bp-vel, esély sincs arra, hogy a belváros környékén normálisan parkolhassunk. Persze a dologhoz azt is hozzá kell tennem, hogy a Münken környéki S-Bahn és U-Bahn nagyon jól van szervezve.

Aztán visszafelé Bécsben be kellett ugranom az egyik haverhoz. Szóval nem jöttem le az A1-ről Pest felé, hanem tovább mentem. Na kedveskéim, ez az útszakasz, lehet vagy 20 km (nem mértem) igazi csemege. Az M7-es a 80-as években kutyafasza sem volt ehhez képest. Itt a belső sávon is akkorákat döccen a kocsi, hogy kiesel belőle. Na ha beészr Bécsbe, akkor megtapasztalhatod, hogy az osztrák ugyanolyan bunkó a közlekedésben, mint mi, ha nem bunkóbb. Néha azt gondoltam, a másik oldalon kellett volna születnem, mert eccerűen nem tudtam balra fordulni, nem engedtek.

Aztán, meg kellett tapasztalnom, hogy a 3 sávos autópályán az osztrák sem tud viselkedni. Hosszú tömött sorokban ballag a középső sávban, a külső meg üres. Szóval a szomszéd fűje nem minden tekintetben és minden esetben zöldebb.
Előzmény: AcidMan (13513)
Aladár46 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13527
Ezt így lehet, hogy "Ja bocsi, PPP-ben menjetek tovább még 5 kilométert!"?

Nem, nem hiszem, hogy PPP-ben lehetne folytatni, nem volt ilyen opció a tenderben, sajnos. Bár a 266 MrdFt simán beleférne mondjuk nem Szentlőrincig, hanem csak Pécs-Nyugat, Pécs-6út - ig a végleges pálya 2x2 sávval. Ez max. 8-10km-en meg lehetne csinálni, így legalább lenne egy rendes elkerülő út. Ez kb. hasonló lenne, mint a miskolci Bosch út (azzal is mennyit szenvednek), ha megépülne.

A valóság, hogy az M60-as nyomvonala adott, +25km még, főúti vagy autóúti kiépítésű lesz, 2x1 sávval, 12m korona szélességgel. Az M60 ilyen paraméterű folytatására + Pécs elkerülőre (2x1 sáv) kellett 4 tanulmánytervet elkészíteni a tervezőnek.
Előzmény: Rooger Preed (13525)
Exide Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13526
lényeg hogy szitál, de ez így közlekedésbiztonságilag jó? Nem veszélyes ez?  Miért kell bele az a borda, lehet ha egy teljesen sima betonfelület lenne akkor nem szitálna :(
Előzmény: Törölt nick (13524)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13525
http://www.bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=178091

"Puch László kifejtette, továbbra is vizsgálják, hogy az autópálya Pécsett hol végződjön: egyelőre annyi biztos, hogy nem az eredeti végpontnál, Pécsudvard közelében ér majd véget a sztráda – szükség van arra, hogy a várost valamilyen módon elkerülje az aszfaltcsík."

???
Ezt így lehet, hogy "Ja bocsi, PPP-ben menjetek tovább még 5 kilométert!"?
Érdekes az is, hogy a következő csomópont Pellérd, Pécs-Nyugat, utána már csak Szentlőrinc következik...
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13524
a hátulja? mivel nyomod? targoncával? nekem inkább az eleje "szitál"...
Előzmény: Exide (13522)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13523

azé jó nagy rumlit csinálhattak, hogy a teljes 2+1-et elfoglaják...

 

egy átlagbalesetnél azért 1sávon el tudják vezetni a forgalmat a baleseti helyszín mellett...

Előzmény: elemes2 (13518)
Exide Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13522

Sziasztok! 

Most volt alkalmam kipróbálni az új szakaszt, és az volna a kérdésem hogy ahogy láttam ez ilyen beton alapú és hosszanti irányban bordázott. 

Namost emiatt úgy szitál a kocsi segge hogy félelmetes (kaminoknál nem tudom van-e ez a jelenség)  de vajon normális ez így? Miért kellett rá ez a bordázottság?  Nektek is szitál a kocsi hátulja rajta?

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13521

és mégegy M0K kép:

 

az M31 (ill. annak helye...)

Előzmény: Törölt nick (13519)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13520
még szokniuk kell a "keletieknek" a pályát... eddig falusi dűlőutakhoz vótak szokva... :-))
Előzmény: elemes2 (13518)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13519
Előzmény: elemes2 (13517)
elemes2 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13518
"Teljesen lezárták az M0-ás autópálya egyik oldalát hétfő reggel egy baleset miatt, amelyben összeütközött egy személyautó és egy kamion a 32-es kilométerkőnél, Gyál közelében."

Mára ennyit az M0K-ról.
Bár délutánra talán járható lesz (ha addig nem történik újabb baleset).
elemes2 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13517
így menőttek? ejha.
Előzmény: Törölt nick (13515)
elemes2 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13516
ezen a szakaszon eléggé el van bénázva a KKkrt: először (a Lenkei János utcánál) jobbról megszűnik egy sáv (hogy helyt adjon egy rövid balra kanyarodónak), de párszáz méterrel később ismét megszületik az átmenetileg megszűnő jobb szélső sáv, hogy a kereszteződés után ismét megszűnjön.

Nem csak a dugószimulátor, de az Élet is azt mutatja, hogy nagy forgalomnál a sávmegszűnés dugót okoz és ezáltal csökkenti az út kapacitását. A lámpás kereszteződés átbocsátó kapacitása növekszik, ha egyszerre több párhuzamos sávban kapnak zöldet az autósok, de a kereszteződést megelőző sávmegszűnés miatt a dugó a Lenkeitől visszafelé (kelet felé) van.
Előzmény: Törölt nick (13514)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13515
a péceli és vecsési csp-ok elég frankón be vannak fásítva, olyan kb. 2m magas csemetékkel...
Előzmény: cssz74 (13508)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13514

pl. a Könyves Kálmán Körutat a Buda felé tartó részen, a Lurdy előtt kiszélesíteni, hogy ne szűküljön le 2 sávra 30-50m-es hosszon, mert van egy fordulósáv a Ferencvárosi PU-ra.

 

a lágymányosi csak 2x2, tehát mindenképp szűkíteni kell...

 

(perszeha leaszfaltoznák a villanyospálya HELYÉT... akkor más lenne a szityu... :-))

Előzmény: cssz74 (13500)
AcidMan Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13513
És a "mi vagyunk a legbüdösebbek, a legkoszosabbak, a legbunkóbbak európában stb..." mentalitást mikorra nőjük ki? Mert ez is egyfajta baromság.

Egyébként a villanyossinek parkosításával alapvetően nem értek egyet. Persze szép a zöld, meg minden, de akármilyen balesetnél - ami után természetesen jön a torlódás is - lehet, hogy ez az egyetlen hely, ahol a mentő "viszonylag gyorsan" megközelítheti a sérülteket, szal ha már egyetlen életet ezzel megmentenek, akkor megérte a beton. Persze nálam sem a Hungária sinje az etalon, de a Nagykörútba már nem nagyon lehet sztem esztétikailag belekötni.
Előzmény: micsubicsi (13512)
micsubicsi Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13512
Talán úgy 10 millió év múlva mi is eljutunk arra a szintre....:S
D H Creative Commons License 2008.09.29 0 0 13511
egyrészt ez így van, másrészt pedig tőlünk nyugatabbra tényleg komolyan veszik a takarítást, közterület fenntartást. Nem csak szürkeegyenruhások véletlenszerűen böntetéskiosztó szervezete, hanem a közt takarító, a parkokból és padokról a hajléktalanokat elüldöző, a városi közterületeket élhető és (ki)használhatóvá tévő és ezt biztosító intézmény.

ennyire egyszerű.
(odaát - Demszkygrádban persze máshogy értelmezik a dolgokat)
Előzmény: micsubicsi (13510)
micsubicsi Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13510
Amúgy 1 valamit nem igazán értek. Elég sokfelé megfordultam már, Varsótól egészen le Milánó, Barcelona, Amszterdam, Monacoig, de 1 várost se érteztem olyan bűzősnek mint itthon a nagyobb városokat. Mondjuk Varsó az talán kivétel, az se vmi tiszta, de pl németbe is mikor pihenőidőbe akárhányszor csavarogtunk nem volt olyan érzésem mintha 1 pöcegödörben lennék se azt hogy megfullok az autók okádta füsttől. Látszik, nyugaton nem aszfaltozzák le a maradék erdőt meg parkot is mint nálunk.
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13509
a nif-nek vagy 10 nappal később sikerült is feltenni képeket az M0-átadásról,
mondjuk közleményt nem láttam, de képeket legalább most igen. de nem is akármilyeneket, jó szórakozást mind a 120 db feltöltött képhez, szinte mindegyik a maga nemében egyedülálló.

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/144

a fotós szakmai hozzáértésével inkább nem foglalkoznék, dehogy sikerült feltölteni 120 db képet úgy, hogy egy darab aszfaltcsík nem látszik a képeken, ez azé hát...
legalább a hidegtálakat lefotózták volna, akkor tudnám, hogy asz falt.


cssz74 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13508
A 0-áshoz próbáltak valamennyit, a nagyja kiszáradt, de alapban sokkal több fért volna. :(
Előzmény: micsubicsi (13506)
cssz74 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13507

:) Prágát írtam.

Miskolcot kihagytad! :)

De tök igazad van!

Előzmény: micsubicsi (13505)
micsubicsi Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13506
Amúgy sztem az M6os, Érdi tető Dunaújváros között is elég gyér, a parkolóknál van fa ültetve amúgy sehol máshol:SS
micsubicsi Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13505
Prágában is bevan füvezve a villamospálya köze, szerintem Pestre meg arra a pár városra is ahol van villamosunk, asszem talán Debrecen meg Szeged, de lehet téves, ebben nem vagyok képbe, a betont felszedhetnék és befüvezni. És csak sírnak, hogy büdösek a városaink. Parkosítani kéne meg ahol lehet füvet, fát ültetni.
cssz74 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 13504
Tetszik, látszik, ott nem a Demszky van...
Előzmény: Mwin (13501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!