Oka a budakalászi körforgalom illetve az, hogy az autósok nagy része nem tud körforgalomban közlekedni.
ezzel nem tudok teljesen egyetérteni.
hat óra magassagában a közig határtól (a lakótelep északi végén levő lámpás gyalogátkelőhelytől) a pünkösfürdő utcai "nagy" kereszteződésig, tehát kb két kilométer hosszan szó szerint araszolt az autósor: sokan azt hitték, hogy az új hídon át gyorsabban eljutnak a békási lakótelepre. a kereszteződésben azonban a balra fordulásnál olyan rövid ideig tart a zöld jelzés, hogy csak apránként tudtak bekanyarodni, a belső sávot hosszan feltartották. a külső sávban a lakótelep hegy felőli oldalára fordulni szándékozók ették a kefét a hév-kereszteződés gyakori és hosszú tilos jelzése miatt. aki a városközpont felé igyekezett, választhatott, melyik kanyarodni kívánó sorban vánszorog előre a lámpáig.
hét óra tájban a hídon gyakorlatilag a pesti hídfőtől a budai körforgalomig nagyon lassan lehetett haladni (az autó mérője szerint az átlagsebesség 12 km/h volt), de nem a legidegesítőbb, meg-meg álló meglóduló araszolás volt, hanem folyamatos haladás. a körforgalomban szinte semmilyen más autó nem közlekedett, mint a hídról érkezőknek az a tömege, akik békásmegyer irányába igyekeztek.
mivel ezek az autósok megtöltötték a körforgalmat, és (két percre) fellélegeztek, nem nagyon engedték be a körforgalomba a Cora/Brico/Electroworld áruházakban a bevásárlásból érkezőket, ott is szép hosszú sor alakult ki.
1 gyorsút = gyorsforgalmi út, nyelvújítás :) 2 a ferdekábelest ők mondták így, rapkay kálmán a hidas könyvben is azt írta: "huszonöt éve tudom, hogy az első magyarországi ferdekábeles híd építése nem valósul meg nélkülem" 3 gondolom azt jelenti, hogy kerekes székkel is használható; így volt a sajtóanyagban
Én úgy értettem, hogy dg csak arról beszélt, kellen az 5. híd is. legalábbis az ünnepségen, aztán lehet, hogy külön is nyilatkozott, laptársunk cikkét nem láttam.
Demszky Gábor szerint a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése, amely nem az agglomerációt, hanem Buda és Pest két északi kerületének az összeköttetését szolgálja.
nem létezik, hogy 2 év alatt lezavarják az összes engedélyezési eljárást...
a szigeti hídszakasz gyalogút korlátja mellett egy kb. 2,5-3m magas átlátszó plexi (v. üveg, nemtudtam megállapítani) fal van, ami feltételezem, hogy a sziget zajvédelmét hivatott biztosítani...
az az apró szépséghibája a dolognak, hogy ezen a szakaszon borzasztóan felerősödik a forgalom zaja - határozottan erősebb, mint a többi, zajvédelem nélküli szakaszon - itt a gyalogosoknak már K-I-A-B-Á-L-N-I kell, ha beszélgetni akarnak gyaloglás közben...
a kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett-e volne ezt a zajvédő plexi/üveget az úttest és a járda KÖZÉ rakni???
így nem csak a TERMÉSZET de a földi halandó gyalogosok is végve lennének a zaktól...
Továbbépítés esetén szerintem a fel/lehajtók a mostani körforgalomba fognak kapcsolódni, mint egy trombita alakú csp. Maga az autópálya balra halad majd tovább.
Mivel arra volt dolgom megnéztem a hidat. Tényleg impozáns.
Úgy láttam, hogy a Budai hídfőnél az autók negyede megy tovább Szentendre felé és 3/4-e visszakanyarodik Pest felé. A Szentendrei út befelé nagyon zsúfolt volt. Ha az autók egy része a 10-es út felé megy, nyilván a mai keresgélés után visszatérnek az Árpád hídra. Most csak az történt, hogy a Szentendrei úton az eddigi kifelé menő forgalom egy része befelé megy. (Illetve reggel majd fordítva. ) A nagy lakosságszámú III. kerület Pesten dolgozó lakosainak egy része megfordította a közlekedését.
A körforgalom nagyon lassít és balesetveszélyes, főleg a sávváltások miatt. Odafelé fél hétkor, vissza fél kilenckor is torlódás volt.
A pesti oldalon nem volt gond.
Nyílván a gondok nagy része már látszik :
- a gyors továbbépítés a 10-es út felé elodázhatatlan
- viszont ha megépül a III. kerület egyre szívni fog ( Békásmegyer ) tehát, ha egy
polgármester nem akarja, hogy kiátkozzák nem fog hozzájárulni a tovább-
építéshez
- érthetetlen , hogy csak úgy lehet majd továbbépíteni, ha a megépült csomó-
pontot is átépítik , ez inkább arról tanuskodik, hogy nincs politikai akarat a
gyors továbbépítéshez.
- a 10-es úthoz vezető "ügyeskedő" útvonalak forgalma megnő
A dugó igaz volt, de nem Pest felé, hanem Buda felé! Oka a budakalászi körforgalom illetve az, hogy az autósok nagy része nem tud körforgalomban közlekedni.
Szerintem a most ott autózók fele csak kiváncsiságból ment arra (köztük én is).
Vissza Pest felé a körforgalom előtt volt egy kis araszolgatás, de így is csak 10 perc volt az út a Lupa csárdától Káposztásmegyerig.
Most volt az M1 Hiradóban élőben, hogy a Megyeri híd totál be van dugulva Budáról Pestre, mi a fene van este közel 8-kor, hogy egy autóúti híd nem bírja átvinni a forgalmat, honnan van ebben az irányban ez a forgalom, és miért nem tud tovább haladni a pesti oldalon az M0K-n?
A "másik" hírportálon vagy egy hosszabb lélegzetvételű cikk a zúj hídról, benne az építők visszaemlékezéseivel. Ez tetszett:
"...Szentendrei-sziget pedig tipikusan olyan dzsungel volt, ahová emberi kéz még "nem tette be a lábát". Így úttörőnek érezhettük magunkat, amikor lábujjhegyen beosontunk a védett területre, később pedig minden beszállított anyagot grammonként minősítve tudtunk behordani, hogy - kis túlzással élve - a meztelen csigák bőrének pH-jára se legyen negatív hatással..."
Unokatesóm már kipróbálta a kerékpárutat a nyílt napon és azt mondta, hogy annyira hepe-hupás, hogy kényelmetlen végigmenni rajta. Látható, hogy kapkodva építették.
igen, a Lágymányosi híd 2x2 sávos, de a Lurdí ház előtt 4 sávosra bővül a Könyves, amelyből aztán úgyemlékszem 5 lesz. Ebből kettő elmegy a Praktiker előtt balra, a jobbszélső jobbra, és így marad két sáv a hídra. Ha azt a 100m-en tartó 2 sávos szűkítést megszüntetnék a Könyvesen, igen sokat javulhatna a Népliget környéki közlekedés! (korábban sem feltétlenül az M5-re kanyarodó forgalom dugította be a körúti forgalmat, hanem ez a sávmegszűnés. Ez nem változott M0K átadásával sem, most is szívás az arraközlekedés, pusztán 3-2 sáv miatt.
Ne felejtsd el, hogy Berlin szocialista országhoz tartozott. Augusztusba voltam énis arra és ugyanúgy nincs levágva a paraj meg kb ugyanaz mint Mo.. Épp ezért NY német meg K német között iszonyat nagy különbség van!! NY-on is vannak nyomorrészek meg amik piszkosak stb mint nálunk, csak jóval ritkább. 1x Ausztriába rakodtunk 1 vasútállomás mellett, hát benéztünk, de 1 cigicsikk se volt eldobva!!