Sajnos tényleg nem tudnak. Sosem értettem, hogy miért nem lehet bemenni a körforgalomba, ha az előző kihajtónál (!) éppen érkezik valaki.
A múlt 2 hétben végigautózta fél Európát (Budapest - Brüsszel - Lichtenstein - Budapest). Sehol nem találkozta azzal, ami itthon Magyarországon szokás: azzal, hogy a lámpánál mindenki alszik, amikor az meglepetésszerűen zöldre vált (a piros-sárga után), akkor szép lassan elindul, majd utána tülekszik, dudál, prisban megy, nyomul és anyázik ezerrel.
Mondjuk a másik, hogy egy-egy alkalommal sóspuskával kellene lőni azokra, akik a híd Budára vezető oldalán a jól, már messze és érthetően kitáblázott két sáv közül nem képesek kiválasztani, hogy merre mennek, hanem a záróvonalon, az utolsó 3 méteren furakszanak be.
ja, elnézést, tehát én továbbra is csak azt tudom, amit a megnyitóban mondott, hogy utána nyilatkozott-e külön, azt nem. viszont azt tényleg kijelentette, hogy margittal végeznek 2010 nyarára.
Tényleg mondott olyat, hogy "év végén átadjuk a forgalomnak a Szabadság hidat", de nem volt egyértelmű, hogy csak a villamosokra gondolt-e, vagy a teljes hídnyitásra.
Szerintem meg a megnyitás utáni első órák alapján nem kellene messzemenő következtetéseket levonni. Várjunk vele pár napot, mire a kíváncsiskodók eltűnnek.
vagy az újságíró linkel, vagy Demszky nincs egyáltalán képben: "Demszky Gábor szerint a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése..."
Lehet, hogy az autósok viselkedése csak csepp a tengerben itt, de azért itt is ott van: sokan nem indexelnek a körforgalomból való kihajtás előtt, emiatt nem lehet normál tempóban bemenni a jörforgalomba, sőt vannak olyanok, akik szinte megállnak az elsőbbségadás kötelező táblánál. Az ilyen autósok miatt csökken a körforgalom átbocsájtó képessége. Budakalászon ezen túl az is gond, hogy egyidőben túl nagy terhelés éri azt a körforgalmat, ami így visszaduzzasztja a még nem túl erős irányokat is. ráadásul a hídról szentendre felé sem lehet haladni, hiába kerülné ki a körforgalmat, mert ezt a sávot is megfogják az araszolók.
Mivel én Lupa felé mentem, a békási dolgokról nem tudok. Azt láttam, hogy visszafelé jőve a pesti felhajtótól araszoltak az autók, ami azért nem nagy élvezet.
Kíváncsi vagyok, ha elmúlik az újdonság varázsa, hogyan fog működni ez a lehajtó ág, főleg, ha teherautók és buszok is megjelennek nagyszámban.
Tudja valaki, hogy annak a körforgalmi csomópontnak mennyi az elméleti áteresztő képessége? Ha jól emlékszem, napi 50e körüli forgalmat várnak a hídra, aminek nagy része azon a körforgalmon menne át, és még a hagyományos üzletközponti forgalom is.
Érzésem szerint kicsit alul van tervezve, de majd az élet eldönti.
Oka a budakalászi körforgalom illetve az, hogy az autósok nagy része nem tud körforgalomban közlekedni.
ezzel nem tudok teljesen egyetérteni.
hat óra magassagában a közig határtól (a lakótelep északi végén levő lámpás gyalogátkelőhelytől) a pünkösfürdő utcai "nagy" kereszteződésig, tehát kb két kilométer hosszan szó szerint araszolt az autósor: sokan azt hitték, hogy az új hídon át gyorsabban eljutnak a békási lakótelepre. a kereszteződésben azonban a balra fordulásnál olyan rövid ideig tart a zöld jelzés, hogy csak apránként tudtak bekanyarodni, a belső sávot hosszan feltartották. a külső sávban a lakótelep hegy felőli oldalára fordulni szándékozók ették a kefét a hév-kereszteződés gyakori és hosszú tilos jelzése miatt. aki a városközpont felé igyekezett, választhatott, melyik kanyarodni kívánó sorban vánszorog előre a lámpáig.
hét óra tájban a hídon gyakorlatilag a pesti hídfőtől a budai körforgalomig nagyon lassan lehetett haladni (az autó mérője szerint az átlagsebesség 12 km/h volt), de nem a legidegesítőbb, meg-meg álló meglóduló araszolás volt, hanem folyamatos haladás. a körforgalomban szinte semmilyen más autó nem közlekedett, mint a hídról érkezőknek az a tömege, akik békásmegyer irányába igyekeztek.
mivel ezek az autósok megtöltötték a körforgalmat, és (két percre) fellélegeztek, nem nagyon engedték be a körforgalomba a Cora/Brico/Electroworld áruházakban a bevásárlásból érkezőket, ott is szép hosszú sor alakult ki.
1 gyorsút = gyorsforgalmi út, nyelvújítás :) 2 a ferdekábelest ők mondták így, rapkay kálmán a hidas könyvben is azt írta: "huszonöt éve tudom, hogy az első magyarországi ferdekábeles híd építése nem valósul meg nélkülem" 3 gondolom azt jelenti, hogy kerekes székkel is használható; így volt a sajtóanyagban
Én úgy értettem, hogy dg csak arról beszélt, kellen az 5. híd is. legalábbis az ünnepségen, aztán lehet, hogy külön is nyilatkozott, laptársunk cikkét nem láttam.
Demszky Gábor szerint a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése, amely nem az agglomerációt, hanem Buda és Pest két északi kerületének az összeköttetését szolgálja.
nem létezik, hogy 2 év alatt lezavarják az összes engedélyezési eljárást...
a szigeti hídszakasz gyalogút korlátja mellett egy kb. 2,5-3m magas átlátszó plexi (v. üveg, nemtudtam megállapítani) fal van, ami feltételezem, hogy a sziget zajvédelmét hivatott biztosítani...
az az apró szépséghibája a dolognak, hogy ezen a szakaszon borzasztóan felerősödik a forgalom zaja - határozottan erősebb, mint a többi, zajvédelem nélküli szakaszon - itt a gyalogosoknak már K-I-A-B-Á-L-N-I kell, ha beszélgetni akarnak gyaloglás közben...
a kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett-e volne ezt a zajvédő plexi/üveget az úttest és a járda KÖZÉ rakni???
így nem csak a TERMÉSZET de a földi halandó gyalogosok is végve lennének a zaktól...
Továbbépítés esetén szerintem a fel/lehajtók a mostani körforgalomba fognak kapcsolódni, mint egy trombita alakú csp. Maga az autópálya balra halad majd tovább.
Mivel arra volt dolgom megnéztem a hidat. Tényleg impozáns.
Úgy láttam, hogy a Budai hídfőnél az autók negyede megy tovább Szentendre felé és 3/4-e visszakanyarodik Pest felé. A Szentendrei út befelé nagyon zsúfolt volt. Ha az autók egy része a 10-es út felé megy, nyilván a mai keresgélés után visszatérnek az Árpád hídra. Most csak az történt, hogy a Szentendrei úton az eddigi kifelé menő forgalom egy része befelé megy. (Illetve reggel majd fordítva. ) A nagy lakosságszámú III. kerület Pesten dolgozó lakosainak egy része megfordította a közlekedését.
A körforgalom nagyon lassít és balesetveszélyes, főleg a sávváltások miatt. Odafelé fél hétkor, vissza fél kilenckor is torlódás volt.
A pesti oldalon nem volt gond.
Nyílván a gondok nagy része már látszik :
- a gyors továbbépítés a 10-es út felé elodázhatatlan
- viszont ha megépül a III. kerület egyre szívni fog ( Békásmegyer ) tehát, ha egy
polgármester nem akarja, hogy kiátkozzák nem fog hozzájárulni a tovább-
építéshez
- érthetetlen , hogy csak úgy lehet majd továbbépíteni, ha a megépült csomó-
pontot is átépítik , ez inkább arról tanuskodik, hogy nincs politikai akarat a
gyors továbbépítéshez.
- a 10-es úthoz vezető "ügyeskedő" útvonalak forgalma megnő
A dugó igaz volt, de nem Pest felé, hanem Buda felé! Oka a budakalászi körforgalom illetve az, hogy az autósok nagy része nem tud körforgalomban közlekedni.
Szerintem a most ott autózók fele csak kiváncsiságból ment arra (köztük én is).
Vissza Pest felé a körforgalom előtt volt egy kis araszolgatás, de így is csak 10 perc volt az út a Lupa csárdától Káposztásmegyerig.
Most volt az M1 Hiradóban élőben, hogy a Megyeri híd totál be van dugulva Budáról Pestre, mi a fene van este közel 8-kor, hogy egy autóúti híd nem bírja átvinni a forgalmat, honnan van ebben az irányban ez a forgalom, és miért nem tud tovább haladni a pesti oldalon az M0K-n?