Ahogy én elnéztem a minap a Szabadság híd villamospályájának az építését, elég nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy azt ne adják át az ígért december 20-ára. Gyakorlatilag a betonlemez 2/3-a kész, utána már csak a síneket kell elhelyezni.
Szinte biztos, hogy a Szabadság hidat a villamosok számára sem nyitják már meg ebben az évben, az autóforgalom számára pedig soha nem terveztek 2009. májusnál korábbi megnyitást (de ez várhatóan tovább csúszik).
Fogalmam sincs, hogy lesz ebbol egy kompromisszumos, minden onkormanyzat altal elfogadott valtozat... A csp-k szama is kicsit indokolatlanul soknak tunik...
A Szabadság híd idén csak a villamosoknak lesz járható, autósok 2009 májustól használhatják tervek szerint, Margit hidat 2009 januárjában zárják le, és 2010 közepén tervezik átadni, de tudtommal azon marad a villamos+bkv közlekedés, illetve a megkülönböztető jelzésű járművek használhatják.
Sajnos tényleg nem tudnak. Sosem értettem, hogy miért nem lehet bemenni a körforgalomba, ha az előző kihajtónál (!) éppen érkezik valaki.
A múlt 2 hétben végigautózta fél Európát (Budapest - Brüsszel - Lichtenstein - Budapest). Sehol nem találkozta azzal, ami itthon Magyarországon szokás: azzal, hogy a lámpánál mindenki alszik, amikor az meglepetésszerűen zöldre vált (a piros-sárga után), akkor szép lassan elindul, majd utána tülekszik, dudál, prisban megy, nyomul és anyázik ezerrel.
Mondjuk a másik, hogy egy-egy alkalommal sóspuskával kellene lőni azokra, akik a híd Budára vezető oldalán a jól, már messze és érthetően kitáblázott két sáv közül nem képesek kiválasztani, hogy merre mennek, hanem a záróvonalon, az utolsó 3 méteren furakszanak be.
ja, elnézést, tehát én továbbra is csak azt tudom, amit a megnyitóban mondott, hogy utána nyilatkozott-e külön, azt nem. viszont azt tényleg kijelentette, hogy margittal végeznek 2010 nyarára.
Tényleg mondott olyat, hogy "év végén átadjuk a forgalomnak a Szabadság hidat", de nem volt egyértelmű, hogy csak a villamosokra gondolt-e, vagy a teljes hídnyitásra.
Szerintem meg a megnyitás utáni első órák alapján nem kellene messzemenő következtetéseket levonni. Várjunk vele pár napot, mire a kíváncsiskodók eltűnnek.
vagy az újságíró linkel, vagy Demszky nincs egyáltalán képben: "Demszky Gábor szerint a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése..."
Lehet, hogy az autósok viselkedése csak csepp a tengerben itt, de azért itt is ott van: sokan nem indexelnek a körforgalomból való kihajtás előtt, emiatt nem lehet normál tempóban bemenni a jörforgalomba, sőt vannak olyanok, akik szinte megállnak az elsőbbségadás kötelező táblánál. Az ilyen autósok miatt csökken a körforgalom átbocsájtó képessége. Budakalászon ezen túl az is gond, hogy egyidőben túl nagy terhelés éri azt a körforgalmat, ami így visszaduzzasztja a még nem túl erős irányokat is. ráadásul a hídról szentendre felé sem lehet haladni, hiába kerülné ki a körforgalmat, mert ezt a sávot is megfogják az araszolók.
Mivel én Lupa felé mentem, a békási dolgokról nem tudok. Azt láttam, hogy visszafelé jőve a pesti felhajtótól araszoltak az autók, ami azért nem nagy élvezet.
Kíváncsi vagyok, ha elmúlik az újdonság varázsa, hogyan fog működni ez a lehajtó ág, főleg, ha teherautók és buszok is megjelennek nagyszámban.
Tudja valaki, hogy annak a körforgalmi csomópontnak mennyi az elméleti áteresztő képessége? Ha jól emlékszem, napi 50e körüli forgalmat várnak a hídra, aminek nagy része azon a körforgalmon menne át, és még a hagyományos üzletközponti forgalom is.
Érzésem szerint kicsit alul van tervezve, de majd az élet eldönti.
Oka a budakalászi körforgalom illetve az, hogy az autósok nagy része nem tud körforgalomban közlekedni.
ezzel nem tudok teljesen egyetérteni.
hat óra magassagában a közig határtól (a lakótelep északi végén levő lámpás gyalogátkelőhelytől) a pünkösfürdő utcai "nagy" kereszteződésig, tehát kb két kilométer hosszan szó szerint araszolt az autósor: sokan azt hitték, hogy az új hídon át gyorsabban eljutnak a békási lakótelepre. a kereszteződésben azonban a balra fordulásnál olyan rövid ideig tart a zöld jelzés, hogy csak apránként tudtak bekanyarodni, a belső sávot hosszan feltartották. a külső sávban a lakótelep hegy felőli oldalára fordulni szándékozók ették a kefét a hév-kereszteződés gyakori és hosszú tilos jelzése miatt. aki a városközpont felé igyekezett, választhatott, melyik kanyarodni kívánó sorban vánszorog előre a lámpáig.
hét óra tájban a hídon gyakorlatilag a pesti hídfőtől a budai körforgalomig nagyon lassan lehetett haladni (az autó mérője szerint az átlagsebesség 12 km/h volt), de nem a legidegesítőbb, meg-meg álló meglóduló araszolás volt, hanem folyamatos haladás. a körforgalomban szinte semmilyen más autó nem közlekedett, mint a hídról érkezőknek az a tömege, akik békásmegyer irányába igyekeztek.
mivel ezek az autósok megtöltötték a körforgalmat, és (két percre) fellélegeztek, nem nagyon engedték be a körforgalomba a Cora/Brico/Electroworld áruházakban a bevásárlásból érkezőket, ott is szép hosszú sor alakult ki.
1 gyorsút = gyorsforgalmi út, nyelvújítás :) 2 a ferdekábelest ők mondták így, rapkay kálmán a hidas könyvben is azt írta: "huszonöt éve tudom, hogy az első magyarországi ferdekábeles híd építése nem valósul meg nélkülem" 3 gondolom azt jelenti, hogy kerekes székkel is használható; így volt a sajtóanyagban
Én úgy értettem, hogy dg csak arról beszélt, kellen az 5. híd is. legalábbis az ünnepségen, aztán lehet, hogy külön is nyilatkozott, laptársunk cikkét nem láttam.
Demszky Gábor szerint a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése, amely nem az agglomerációt, hanem Buda és Pest két északi kerületének az összeköttetését szolgálja.
nem létezik, hogy 2 év alatt lezavarják az összes engedélyezési eljárást...
a szigeti hídszakasz gyalogút korlátja mellett egy kb. 2,5-3m magas átlátszó plexi (v. üveg, nemtudtam megállapítani) fal van, ami feltételezem, hogy a sziget zajvédelmét hivatott biztosítani...
az az apró szépséghibája a dolognak, hogy ezen a szakaszon borzasztóan felerősödik a forgalom zaja - határozottan erősebb, mint a többi, zajvédelem nélküli szakaszon - itt a gyalogosoknak már K-I-A-B-Á-L-N-I kell, ha beszélgetni akarnak gyaloglás közben...
a kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett-e volne ezt a zajvédő plexi/üveget az úttest és a járda KÖZÉ rakni???
így nem csak a TERMÉSZET de a földi halandó gyalogosok is végve lennének a zaktól...
Továbbépítés esetén szerintem a fel/lehajtók a mostani körforgalomba fognak kapcsolódni, mint egy trombita alakú csp. Maga az autópálya balra halad majd tovább.
Mivel arra volt dolgom megnéztem a hidat. Tényleg impozáns.
Úgy láttam, hogy a Budai hídfőnél az autók negyede megy tovább Szentendre felé és 3/4-e visszakanyarodik Pest felé. A Szentendrei út befelé nagyon zsúfolt volt. Ha az autók egy része a 10-es út felé megy, nyilván a mai keresgélés után visszatérnek az Árpád hídra. Most csak az történt, hogy a Szentendrei úton az eddigi kifelé menő forgalom egy része befelé megy. (Illetve reggel majd fordítva. ) A nagy lakosságszámú III. kerület Pesten dolgozó lakosainak egy része megfordította a közlekedését.
A körforgalom nagyon lassít és balesetveszélyes, főleg a sávváltások miatt. Odafelé fél hétkor, vissza fél kilenckor is torlódás volt.
A pesti oldalon nem volt gond.
Nyílván a gondok nagy része már látszik :
- a gyors továbbépítés a 10-es út felé elodázhatatlan
- viszont ha megépül a III. kerület egyre szívni fog ( Békásmegyer ) tehát, ha egy
polgármester nem akarja, hogy kiátkozzák nem fog hozzájárulni a tovább-
építéshez
- érthetetlen , hogy csak úgy lehet majd továbbépíteni, ha a megépült csomó-
pontot is átépítik , ez inkább arról tanuskodik, hogy nincs politikai akarat a
gyors továbbépítéshez.
- a 10-es úthoz vezető "ügyeskedő" útvonalak forgalma megnő
A dugó igaz volt, de nem Pest felé, hanem Buda felé! Oka a budakalászi körforgalom illetve az, hogy az autósok nagy része nem tud körforgalomban közlekedni.
Szerintem a most ott autózók fele csak kiváncsiságból ment arra (köztük én is).
Vissza Pest felé a körforgalom előtt volt egy kis araszolgatás, de így is csak 10 perc volt az út a Lupa csárdától Káposztásmegyerig.