Egyébként amit erről az egész elkerülősdiről gondolok: nincs mögötte koncepció. Ezért aztán drága, de legalább nem hatékony.
Mertugye a cél szép, ott menjenek az autók, "ahol senkit nem zavarnak".
Hát igen, nyilván tömegével vannak ilyen helyek Pest megyében, olyanok meg főleg, amiken keresztül be lehet jutni a belvárosba, vagy ki, vagy a városon belül innen oda, stb.
Ráadásul ami még ilyen, azt is előre tervelten óvjuk, hogy ne is épüljön be, mert az kell majd közlekedési folyosónak. A megépült utakat dettó.
Persze nem; mi marad? Elkerülőút, az kell nekünk, százat, ezeret. Hova? Ahol nagy a forgalom. Pontszerűen, mert tovább nem látunk, meg a szalagátvágás után is magára hagyjuk az egészet, lesz, ami lesz. Nem jó ez így.
"De ha "pesti, kössz, nem" akkor valamilyen szinten csak lenézel?"
Dehogy!
Csak utálnék ott élni, mert szerintem egy szemétdomb (legalábbis sokkal-sokkal közelebb van hozzá, mint az országban rengeteg más hely). Aztán nem is élek ott, ennyi.
De ha "pesti, kössz, nem" akkor valamilyen szinten csak lenézel? Anyámnak nem volt lehetőség eljönni a panelból, szerencsére nekem nemrég sikerült pest egyik külső kertvárosi részébe költöznöm, de ehhez nem csak akarat kell.
Miért nem? Te "föntről" választottál családot? És azt mondtad, egy szép szentendrei családiban akarsz születni? Én Óbudára, panelba születtem, nézz le!
Hmm, most micsináljak, a kedvedért nem fogom az autópálya-hálózathoz igazítani az útjaimat, evvan. :-)
(Apropó, van egy kollégám, eredetileg fehérvári; na nemrég tudtam meg, hogy ők úgy mennek haza hozzájuk, hogy tompai körforgalom, ott fel északnak, Kkhalas, stb., valamelyik Dunahogyhívjáknál át a túlpartra, stb. Pedig tök kafa amúgy papíron, van autópálya végig, de ha az egyik végpont már nem Pestre esik, mindjárt gázosabb.)
Na az egyik terven szereplőnél kettővel kevesebbet tartanék se soknak se kevésnek, ahol kéne:Solymárnál, Nagykovácsinál, Budakeszinél...
Minden település követeli az elkerülőt, ha kicsit is forgalmas főút mellett van, pl.:Csorna, de 100-at említhetnénk, hogy a közelben maradjunk: Budakalász, Pomáz, Szentendre, Pilisborosjenő, Pilisvörösvár...felesleges soroslni. Na ezektől lényegesen többel laknak akár csak 1 budapesti kerületben, nekik nem jár olyan elkerülő, hogy például Anyámék nyakán (Óbudán) ne menyjen keresztül a Nejem unokatestvére és férje Budakalászról, amikor a telekre mennek Gárdonyba? Hogy egy teljesen valódi példát említsek(ez valódi, nem kitalált), mert ha anyám megy Visegrádra kirándúlni, akkor az útba eső össze település veri a hoppot. Nem ez a demokrácia. A "bunkó" pesti úgyis hozzá van szokva a dugóhoz? Igen, mert sokaknak jó itt dolgozni, vásárolni, szórakozni, csak élni nem, és megengedhették maguknak, vagy olyan szerencsések voltak, hogy ott laknak, ahol.
Félreértés ne essék, én védem a környezetet, de azt mindenhol. Ha vannak jó utak, ahol gazdaságosan lehet közlekedni, akkor az kevesebb szennyezéssel jár, és kéne már globálisan gondolkodni, hogy az nem jó, ha az én orrom alá ne, de máshol akármennyire füstölhetnek. AZT ELŐBB-UTÓBB IDE FÚJJA A SZÉL...
Azért ez inkább afféle népmesei szövegnek tűnik nekem; szükség van rá, hogy tehermentesítsünk; mert ha véletlenül valaki innen oda szeretne menni; a csomópontokból ne legyen sok, de kevés se...
Sebaj, Laci úgyis nagy mestere a konkrétumoknak, majd hoz pontos adatokat. :-)
Persze az sem megoldas, hogy keresztulviszik a felszinen a TVK vagy a telepulesek teruleten.
a TVK-t csak nagyon rövid szakaszokon keresztezi a nyomvonal, mivel a TVK amolyan amőba jellegű: nyúlványai vannak, csak ezeket kell keresztezni....
ezek a keresztezések meg amúgy is alagutat igényelnek a terepviszopnyok miatt...
(a "települések területét" meg nem lehet kikerülni, mivel minden terület valamely településhez tartozik, nincs "senkiföldje"...)
Ezert nem vagyok meggyozodve, hogy az M1-10 kozott valoban kell M0, ahelyett, hogy mondjuk 20km-errel kijebb lenne egy M1-10 osszekotes, 2x1 savon, de telepuleseket elkerulve. 100 Mrd-os nagysagrendet lehetne sporolni.
az M2/11 <-> M7/M6 meg kerüljön jó nagyokat - akár keletre, akár nyugatra-, a budai kerületek meg a belvároson keresztül jussanak ki a pályákra...
persze ez is jó valakinek: állambácsi sokat kaszál a felelsegesen elfüstölt benyán... :-)
A csp-k szama ahhoz kepest sok szerintem, hogy a nyugati szakasznal az lenne elvileg a cel, hogy minel kevesebb forgalmat generaljon es inkabb csak az atmenot vezesse el.
nem, a nyugati szakasznak pont az a célja, mint a többinek:
Akár mennyire is nehéz megérteni, szerintem szükség van rá, sajnos, azért, hogy tehermentesedjen a belső bécsi út, a szentendrei, a pacsirtamező, lajos utca, margit kötűt, a hűvösvölgyi, budakeszi,szilágyi erzsébet, moszkva tér, alkotás út, budaörsi út. Magyarán van, hogy szentendrei megy fehérvárra vagy balatonra, vagy a pesthidegkúti megy pécsre, szegedre ezek mind a budai hegyek miatt beszűkült közlekedési útvonalakon kényszerülnek haladni, alternatíva nélkül.
Szerintem meg kell építeni, sok helyen inkább drága alagútban a nagyfokú betelepültség, a természet védelme és szépsége miatt. A csomópontokat valóban jól átt kell gondolni, ne legyen sok, de kevés sem, minden jelentősebb úthoz legyen kapcsolata.
Továbbra sem értem, hogy minek kellene a nyugati szektor. M1-M3 összeköttetésnek nem, ezt a gödöllői átkötés is bizonyítja. Akkor minek? értem, az útépítő cégeket el kell látni munkával, de értelmes munka nem akad?
Bár nem kedvelem az összeesküvés-elméleteket, nem tudok attól elszakadni, hogy az érintett közlekedéstervezői szakma arra játszik, hogy az egyes elemek olyan sorrendben és olyan nyomvonalon valósuljanak meg, ami kikényszeríti a nyugati szektort. Lásd az M0 keleten elbaszott nyomvonala, lásd Megyeri híd, ami a fővárosi Duna hidak között fontossági sorrendben kb. az utolsó.
Pont ez az, hogy ha jo sok alagut kell, akkor irtozatos koltsegek lesznek es soha nem fog megvalosulni a szakasz. Persze az sem megoldas, hogy keresztulviszik a felszinen a TVK vagy a telepulesek teruleten. Ezert nem vagyok meggyozodve, hogy az M1-10 kozott valoban kell M0, ahelyett, hogy mondjuk 20km-errel kijebb lenne egy M1-10 osszekotes, 2x1 savon, de telepuleseket elkerulve. 100 Mrd-os nagysagrendet lehetne sporolni.
A csp-k szama ahhoz kepest sok szerintem, hogy a nyugati szakasznal az lenne elvileg a cel, hogy minel kevesebb forgalmat generaljon es inkabb csak az atmenot vezesse el. Mashol persze indokolt a sok fel-lehajtasi lehetoseg a korgyurun, ez egyertelmu.
Fogalmam sincs, hogy lesz ebbol egy kompromisszumos, minden onkormanyzat altal elfogadott valtozat...
hát úgy, hogy lesz benne jó sok alagút...
A csp-k szama is kicsit indokolatlanul soknak tunik...
mihez képest?
egy vidéki ap-hoz képest kétségtelenül sok, de ez itt egy nagyvárosi körgyűrű, itt még úgyis nagyobb a forgalom a csp-okban, hogy azok átlag 3,5km-eneként vannak egymástól, mint egy vidéki ap. csp-jában, ahol kb. 10-20km-enként vannak csp-ok...
Ahogy én elnéztem a minap a Szabadság híd villamospályájának az építését, elég nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy azt ne adják át az ígért december 20-ára. Gyakorlatilag a betonlemez 2/3-a kész, utána már csak a síneket kell elhelyezni.
Szinte biztos, hogy a Szabadság hidat a villamosok számára sem nyitják már meg ebben az évben, az autóforgalom számára pedig soha nem terveztek 2009. májusnál korábbi megnyitást (de ez várhatóan tovább csúszik).
Fogalmam sincs, hogy lesz ebbol egy kompromisszumos, minden onkormanyzat altal elfogadott valtozat... A csp-k szama is kicsit indokolatlanul soknak tunik...
A Szabadság híd idén csak a villamosoknak lesz járható, autósok 2009 májustól használhatják tervek szerint, Margit hidat 2009 januárjában zárják le, és 2010 közepén tervezik átadni, de tudtommal azon marad a villamos+bkv közlekedés, illetve a megkülönböztető jelzésű járművek használhatják.
Sajnos tényleg nem tudnak. Sosem értettem, hogy miért nem lehet bemenni a körforgalomba, ha az előző kihajtónál (!) éppen érkezik valaki.
A múlt 2 hétben végigautózta fél Európát (Budapest - Brüsszel - Lichtenstein - Budapest). Sehol nem találkozta azzal, ami itthon Magyarországon szokás: azzal, hogy a lámpánál mindenki alszik, amikor az meglepetésszerűen zöldre vált (a piros-sárga után), akkor szép lassan elindul, majd utána tülekszik, dudál, prisban megy, nyomul és anyázik ezerrel.
Mondjuk a másik, hogy egy-egy alkalommal sóspuskával kellene lőni azokra, akik a híd Budára vezető oldalán a jól, már messze és érthetően kitáblázott két sáv közül nem képesek kiválasztani, hogy merre mennek, hanem a záróvonalon, az utolsó 3 méteren furakszanak be.
ja, elnézést, tehát én továbbra is csak azt tudom, amit a megnyitóban mondott, hogy utána nyilatkozott-e külön, azt nem. viszont azt tényleg kijelentette, hogy margittal végeznek 2010 nyarára.
Tényleg mondott olyat, hogy "év végén átadjuk a forgalomnak a Szabadság hidat", de nem volt egyértelmű, hogy csak a villamosokra gondolt-e, vagy a teljes hídnyitásra.
Szerintem meg a megnyitás utáni első órák alapján nem kellene messzemenő következtetéseket levonni. Várjunk vele pár napot, mire a kíváncsiskodók eltűnnek.