Az M3 és M0 irányból a teherforgalom részére nem lesz alternatíva az északi szakasz, hiszen a M3 bevezető és a Róbert Károly krt az Árpád híddal jobb és gyorsabb összeköttetés, mint a Szentendrei út befelé a Flóriánig. Az átmenő személyautók nyilván keresik az egérutakat ( Csillaghegy, Budakalász) és elképzelhető, hogy bizonyos napszakokban jól járnak.
Mindez azt is jelenti, hogy a 10-es utig hosszabbítás elsőrendű prioritása a fővárosi útfejlesztéseknek, hiszen a tranzitforgalom csak ekkor tudja tehermentesíteni az Árpád hidat és a Szentendrei utat
A cumi híd erőltetése a problémát máshol - rosszabb helyen - kezeli.
A nyugati szektor ( akár alagútban ) megépítése a M0 déli és keleti fejlesztéseinél ( két átkötő , meglévő szélesítés és új híd ) olcsóbb megoldás, hiszen az M2/M3 - M7/M1 közötti forgalmat egyértelműen az északi/ nyugati útra viszi és nem délre. Elképzelhető az is, hogy ha megépülne a nyugati szakasz a jelenlegi déli M0 még hosszú ideig elég lenne , főleg ha kicsit nyomnák a Kecskemét- Fehérvár közötti M8-as megépítését, mert ez igazi alternatívája lesz az M5-M7 kapcsolatnak.
A nyugati szakasz a budai belső úthálózat tehermentesítésének egyedüli hatékony eszköze és nem kellene olyan szőrnyű megoldásokban gondolkodni, mint rakpart szélesítés.
Mint már többször írtam a nyugati szakasz technikai, környezetvédelmi stb. kérdéseit a mérnökök teljes mértékben kezelni tudják. Bízzuk rájuk.
Megyeri-hid mindket iranyban jo tempoban jarhato, kozepes forgalom, sot en kicsit kevesnek is talaltam. 90%-ban szemelyautok, ez azert elgondolkoztato. A kalaszi korforgalomnal semmi torlodas, viszont befele a csillaghegyi lampa (balrakanyarodas) nehany szaz meteren visszaduzzasztja az egesz befele tarto forgalmat.
En Budarol mentem Pestre (Arpad fejedelem, Szentendrei):
Margit-hid budai hidfo - M0-M3 20 perc
Arpad-hid budai hidfo - M0-M3 15 perc
Mindket irany varoson belul is nagyon jol jarhato volt, kiveve az emlitett Csillaghegyi keresztezodest. Ott muszaj lesz vmit csinalni, jelzolampa atprogramozast, vagy meghosszabitott fordulo savot, mert folyamatosan ez a helyzet.
elég durván brutálnagy az ÉM0híd pillére, simán kijönne az anyagából 2x4 db hárosi-híd pillér...
(azért 2x4, mert azokat párba kell rakni, hogy kijöjjön a 2x3 sávos felszerkezet, ill. az még túl is teljesíti az ÉM0-át, mivel 2x3+1-es felszerkezetet támaszt alá... :-)
a dunaújvárosi viszont úgy látom arányos a fesztávval:
ha a 2 szilvamagpillér helyett 3 db szentendrei-ág pillért építenek (megfelezve a 300m-es medernyílást), akkor kb. ua. anyagmennyiséget építenek be...
(a felszerkezet mindkét esetben 2x2+1es, tehát az egyezik...)
jól gondolom én, hogy a belinkelt ábrán látható, M0É-től számított 2. csomópont, Pborosjenő alatt teljesen felesleges lenne? Egy zsákfalu számára nem feltétlenül gondolnám fontosnak külön M0 lehajtó építését, mikor, egy falunyi távolsággal odébb két másik lehajtó található...
Tiszta agyrém az egész...
Ill. nem tudhatom, ki a pékfasza lakik ott, akinek van befolyása/hatalma eme döntés meghozatalában...
Majd utatvágok magamnak. Kilyukasztom a zsák alját.
Egyébként, az a villa télleg gáz, nem csak az, hanem egyéb más épületek is vannak ottan. Innentől kezdve biztosan nem Üröm és pbJenő közt fog menni, hanem pbJenőtől nyugatra, faszányos alagútban.
Középen a sárga karikánál, azaz Üröm felett Budakalász felé menő úton épülnek az új lakóházak, amiket láttam is, illetve kezd kőrvonalazódni a google mapon is, ha megnézed.
És 35-40 perc, ugyebár... Amikor reggel végig totyogsz a Jászberényin, vagy a Keresztúrin. Aztán jövőre indul a mega-buszsáv építés ami két évre konzerválni fogja minden idők legbrutálisabb dugóit, ahelyett, hogy egy rohadt villamost hoznának már ki. Hogy rohadjon meg a lelkük.
A narancs és a kék az a 3 és a 3.1 változat ha jól emlékszem, de nem tudom melyik melyik. Ha jól tudom, ezeken kívül más változatok is vannak még. És igen a szaggatott az alagút.
A narancs és a kék a két alternatíva, gondolom, és a szaggatott vonal algút, ugye? Ha igen, akkor ezexerint (kék vonal) alagutat kellene fúrni a házak alatt Budakalászon?