Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.05 0 0 13791

akkor én kapcsolok egy fotósorozatot a beszámolódhoz... :-)

(31-M3 közötti szakasz)

 

épül a maglódi OSAN! (bár sokan "ósön"-nek mongyák, igen helytelenül... :-))

 

31es felüljáróról dél felé...

 

 

31es felüljáróról észak felé...

 

 

nagytarcsa I.csp. sittújrahasznosítás...

 

 

nagytarcsa I.csp. nyugat felé...

 

nagytarcsa I.csp. nyugat felé erős zoommal...

 

nagytarcsa I.csp. kelet felé: háttérben az M31 csp...

 

 

nagytarcsa II.csp. észak felé...

 

 

nagytarcsa II.csp. észak felé, aßimetrische nézőpont...

Előzmény: radio100jozsi (13788)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.05 0 0 13790
Kikből áll a C-H M 31 Konzorcium tudja valaki?

 

Cólás - Hídépítő... :-)

 

 

Ma este Gödöllőnél még nyoma sem volt a kezdésnek, pedig itt tartanak majd leghosszabb ideig a munkálatok...

 

azért a nagytarcsai völgyhíd se kispályás feladat... :-)

 

szerintem 1 év alatt ez a szakasz lezavarható lenne, csak ahhoz nyilván nagyobb apparatusszal kelene felvonulni... :-)

Előzmény: hotrod25 (13782)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13789
Majd áthaladva az M3 felüljáróján nyílik egy rövidke 3. előző sáv, ami tart végig a fóti gy/e becsatlakozásig, és itt a vége a jó módinak.
Előzmény: radio100jozsi (13788)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13788

Ma kipróbáltam végre az M0K új szakaszát, és a Megyeri hidat.

 

A 4-es autóútról ráfordulva 13 óra után nem sokkal meglepett, hogy mekkora forgalom van. Az út tényleg remek, bár már régóta használva az M5-ig tartó rövidke betonos M0-ást nem lepődtem azért nagyon meg, mert ezt vártam.

 

Ami a beton nagy előnye, és a bordázattal tetézve még, hogy az út teljesen száraz volt, miközben az előtte a 4-es autóút vizes volt.

 

Amint elérjük az ecseri csp-hoz, utána kezdődik a 3. "előző" sáv, ami a kamionok miatt tökéletesen funkcionált már most is. Viszont egy személyautó bentragadt a középső sávban, de a mögötte korábban a legfelsőben haladó autó beállt mögé, majd jobbról s zélsőben előzte, miközben a legbelső totál üres volt. Hát ezt nem értettem, mert most indok sem volt a szabálytalan jobbról előzésre.

 

Na ez a 3. sáv egészen a domb tetőig még a péceli csp-nál egy balos ívben végződik. Utána jön a lejtő, ahol olyan érzésem volt kissé a sok autó látványától, és a szűkebb (2 sávos+leálló) úttól, hogy azt hittem valami kisvárosi útra keveredtem.

 

Utána jön a péceli csp, ahonnan jobbról képződik így 3. sáv, és ez is, illetve a középső sáv kanyarodik utána be az M31 gy/elosztóba. Tehát tovább az M3 felé csak a legbelső sáv vezet az M0-nak, ami majd szépen belül megnyílik, és lesz így továbbra is 2 sáv. Hát nem tudom, hogy így kellett volna ezt megoldani, azért van már nekünk jópár autópálya elágazásunk (pld.: M3/M30, M3/M35). Viszont vagy érzéki csalódás, nem tudom, de innentől szűkebbnek tűntek a forgalmi sávok.

A forgalom it mégnagyobb, ami nagyrészt utána a 3-as út felé lekanyarodott. Az egyedüli 100-as tábla a 3-as út allatti bal ívű sikáánnál van, utána a jobb ív már vmaxos. A következő 3. sáv a csömöri csp-től jön ami fordul utána be az M3-as gy/elosztó ágba. Majd áthaladva az M felüljáróján nyílik egy rövidke -as tábla, ami tart végig.a fóti gy/e becsatlakozásig, és itta vége a jó módinak. Itt megint  sáv van, azaz a fóti (M3) gy/e tart az M2-be. Az M2 után viszont elég ramaty és hepe hupás lesz az út. Itt ha jól figyeltem végig van 3. sáv, ami a csp-ból ágazik be illetve ki.

A Megyeri híd remek, a bajok utána jönnek. A körforgalom a 11-es felüljárója alatt folyamatosan dugót fog okozni. Persze ehez társul, amit írtatok, hogy nem tudunk körforgalomban közlekedni.

 

Ez a körforgalom 2 sávos, de senki nem használja a belső sávot.

Na én használtam, mivel nem az áruház felé az első kihajtón jönnék ki, hanem utána (270 fokkal) Budapest felé, ezért bementem a belsőbe. Igen ám, de innen aztán nem lehet kihajtani, mivel az aki előttem hajtott be, az nekem jobbra a szélsőben nem fordult ki a körforgóból, hanem 360 fokos fordulót tett vissza a hídra, de ugyan ezt csinálta a mögöttem jövő ís, így meg kellett álnom a belső sávban, hogy valahogy ki tudjak kecmeregni Budapest felé.

 

Utána felhajtva a 11-esre, valamiért bennmaradt egy pár 40/30-as tábla, de nem tudom miért is.

 

Beérve az első lámpához a városba, a balra forduló sávban, az szép hosszú kocsisor dekkolt, kissé már benyúlva a 11-es út belső sávjába.

 

Utána a Szentendrei nem volt nagyon jó, meg-meg torpant a kocsisor, a zöldhullám még 40-el cammogva sem jött meg, majd a végén meg le is késtem a Flórián előtti utolsó lámpánál. Én mentem a Nyugatihoz, így lényegében sima út volt már az Árpád hídon, csak a hullámvasút volt elég dúrva főleg a hídról Pestre leérve.

 

De ami a menetidőket illeti:

4-es-M3 15 perc vmax-al (óra szerint 120 km/h, GPS szerint 110 km/h), és benne az egyetlen 100-as táblánál óra szerint 110 km/h-val haladva (GPS szerint 101 km/h). Semmi döcögés, szépen tempóban lehetett haladni.

Utána az M3-tól már csak óra szerint 90 km/h-val mentem (82 km/h GPS szerint), így a 11-es úti körforgalom a 4-estől 22 percre jött ki.

 

Még az M0K-ról annyit, hogy nagyon sok portáltábla tartó van elhelyezve, meg a kameráknak az oszlopok.

 

 

micsubicsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13787
jaah meg Pata van még néha, az Galánta mellett van, onnan nemtudom mit szoktak hozni.
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13786
Most olvastam azt a hozzászólásod amit az autógyártásról írtál. Cáfolnálak a Suzukival kapcsolatban!!!! Apám ahol kamionozik cég, elsőszámú munka Esztergomból van a suzuki gyárból. Export-import. A suzuki az iszonyatosan tarka kocsi. Franciaországból hozzák be a Peugeot meg Citroen motorokat a Suzukiba, Hagondangeba meg Dreuxba járnak sokat, visszapillantót Csehből ha jól tudom, Liberec, Nymburk, Havlickuv Brod meg Klasterec nad Ohri a városok ahonnan van szállítás, a féltengely asszem az a Lengyel (Lublin), meg van amit Szlovákiából, Malackyból!!
Előzmény: alibi-man (13770)
hotrod25 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13785
A Portugál egriek jó minőségben dolgoznak, bár nekem a Swietelski a kedvencem :))
Előzmény: AcidMan (13784)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13784
vállalkozó, na....
Előzmény: AcidMan (13783)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13783
Asszem, hogy a Colas a "főválalkozó".
Előzmény: hotrod25 (13782)
hotrod25 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13782

M31 végre kezdődik:

 

Főbb műszaki paraméterei:
Kiépítés jellege: 2 x 2 forgalmi sávos nagy szilárdságú, hézagaiban vasalt beton burkolatú autópálya.
Tervezési osztályba sorolása: K.I.C. (tervezési sebesség: 110 km/h).
Hossza: 12,41 km (00 + 000 - 12 + 410 km sz. között).
Jellemző keresztmetszeti kialakítása.
Koronaszélesség: 26,60 m.
Forgalmi sáv/útpálya szélessége: 3,75 m/7,50 m.
Leállósáv szélessége: 3,00 m.
Burkolatszélesség: 2 x 11,00 m.
Belső elválasztó sáv szélessége: 3,60 m.
Csomópontok száma: 2 db.
Műtárgyak száma: 21 db.
Felüljáró: 12 db.
Aluljáró: 9 db.
Egyéb építmények.
Komplex pihenőhellyé fejleszthető egyszerű pihenőhely: 1 db.
Környezetvédelmi létesítmények.
Vadátjáró: 5 db.
Véderdő: 6,2 ha.
Közműkiváltások.
Hírközlési vezeték: 6 db.
Elektromos vezeték: 12 db.
Víz- és csatornavezeték: 6 db.
Szénhidrogén-vezeték: 8 db.
Budapest- Gödöllő HÉV vonal külön szintű keresztezés kiépítése 1 db.

 

A szerződés(ek) értéke:

Érték: 21 790 259 508 HUF.

 

A SZERZŐDÉSKÖTÉS DÁTUMA:

22.9.2008.

 

 NYERTES AJÁNLATTEVŐ NEVE ÉS CÍME:

„C-H M 31” Konzorcium, Kórház u. 6-12., HU-1033 Budapest

 

Kikből áll a C-H M 31 Konzorcium tudja valaki?

 

Ma este Gödöllőnél még nyoma sem volt a kezdésnek, pedig itt tartanak majd leghosszabb ideig a munkálatok

Fricy Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13781
Csak eltérő a funkciója az elkerülőnek és az autópályának.
Előzmény: Törölt nick (13779)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13780

én olyan adatokat hiányolok belőle, hogy mekkora a díszkivilágítás teljesítménye?

 

88 fényszóró + az üvegvitrin fényei... monnyuk 100kW?

 

ill. mennyi az este 10ig (max. éjfélig) tartó díszfény éves villanyszámlája?

 

 

ez megint egy tipikus magyar tékozló kódisosság: 

 

rászánunk +15-20mrd-ot (sacc by me), hogy mezei 150m-es nyílású gerendahíd helyett építünk egy ilyen látványos szerkezetet, de évi néhány 10millert meg nem tudunk a "látványosításra" rászánni...

 

ez a híd tervezett élettartama alatt (100-120 év) is csak néhány milliárdos összeg...

akkormeg miről beszélünk?

 

 

Előzmény: AcidMan (13776)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13779

épp ezért mondom, hogy nagyon durva kapacitás: gyakorlatilag 3+5 sáv, mivel a régi 6/7 közöst is használják (ahogy a képeken is látszik)

 

persze a kapaszkodók, csak az emelkedőn vannak, így valójában "csak" 3+3, de az is szép szám, többszöröse forgalmú útvonalakon van csak ennyi, de sok esetben még ottse...

 

 

Előzmény: Fricy (13778)
Fricy Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13778
Ahogy nézzök. Van 2 sáv lefelé az M6-nak, 2+1 kapaszkodó felfelé szintén az M6-nak. A másik 1+2 sáv pedig a 6-7 út közös szakasza. Aki a 7-esen megy, nem fog felmenni az M6-ra. Ahogyan az sem, aki a 6-oson jött és csak Érd kijáratig menne. Aki tovább megy Bp felé, annak viszont már megéri.
Előzmény: Törölt nick (13757)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13777
Én mennék Bóly felé, még ezzel a majd' 20 km-es kerülővel is gyorsabb lesz.
Előzmény: micsubicsi (13771)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13776
Valami nem stimmel a cikkben, nincs benne fikázás, cinizmus...
...hát persze [csap a homlokára a paraszt], mert a fotós srác írta.
Teccik.
Előzmény: Törölt nick (13760)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13775

ha a nif nem lenne ilyen balfax, akkor azt mondaná, hogy:

 

"kéremszépen, a 6oson szlőrinc felé megy kb. 5000 jármű, ebből 4500 pécsre igyekszik, 500 megy pécsen túlra.

miféle zúdulódó átmenő forgalomról beszélnek?"

Előzmény: Törölt nick (13765)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13774

naugye, csak nem lenne rossz helyen az az M100 batta és a finomító között... :-))

 

amúgy pl. a hollandok még M100-at sem csinálnának, simán 2+2+2+2-sítenék az M0-t...

Előzmény: radio100jozsi (13769)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13773
Bocs fiúk a rengeteg tipoért a posztban, de úgy felhúztam magam...
Előzmény: alibi-man (13770)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13772
M60nak meg így végképp nem lesz értelme szerintem, csak horvát turistáknál lenne divat, vagy olyanok körében akik Pécstől D-re laknak véleményem szerint!
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13771
Én az M6ost 1 nagy fo*nak tartom, úgy ahogy van!!! Szerintem az lenne a létfontosság, hogy Péccsel közvetlen kapcsolatot teremtsen! Akkora kerülővel építik, hogy senki nem fog azért Bólyig lemenni az M6on és rá az M60ra hogy úgy eljusson Pécsig, inkább az M6ról lemennek a 6os útra, arra azért jóval rövidebb táv.
Előzmény: Törölt nick (13766)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13770
Van egy borzalmasan nagy különbség a (mondjuk) Szovákiai és magyar beruházások között.

Aki ott ruház be, rövid távon gondolkodik. Ld. pl. Peugeot, vagy VW. Kizárólag összeszerelés van, alig van helyi beszállítás. Erről panaszkodot is az egyik pozsonyi haverom, és cikkeznek is róla a helyi lapokban, hogy ezek a cégek nem nagyon húzzák a szlovák beszállítói ipart. Ellenben nálunk valódi autógyártás van. A Suzuki alkatrészeinek elsöprő többsége magyar gyártmány. Az AUDIban rengeteg magyar alkatrész van. A Mercedes szintén nem sima összeszerelő üzemet épít, hanem gyártót. Azért is gyártást, mert az elmúlt 25 (figyelem, nem 19, vagy 20) Mo-n hihetetlenül komoly beszállító ipar épült ki. Csak a példa kedvéért tudtad vazze, hogy a ZF-nek itt van az egyik gyára? Tudud mi az a ZF? Vagy van egy cég valhol Pécsen (???) a hirrádióban beszéltek róla, hogy ök a besszálítói a Mercedes, BMW, Ford common rail dizel motorokhoz, valami spéci nagy nyomású cuccal. Olyan elektronikai termékeket gyártanak itthon, amit te el sem tudsz képzelni, és sok, magyar fejlestés.

Az IBM-nek is fejlesztői részlege van. De sorolhatnánk.


>A Mercedes egy, a sok közül.

Tudiod mit, én inkább gyártok Mercit, meg Audit, majd később BMW, mint pözsót, meg kiát. Enyhén szólva komolyabb kihívás, ezért értékesebb terméket lehet előállítani. Szóval a lavór helyett, inkáb vízmelegítőt gyártanék az acélból.

Ha elolvastad volna, hogy a merci mivel indokolta azt, hogy idejön, akkor most nem lenne miről beszélgetnünk. Az inffrastruktúra, a magasan képzett szakember gárda, a jól müködő beszállítói kapacitás, és !!! a jövöbeli hosszútávon is kiszámítható gazdaság.

Azért ne írj, hogy csak írogass, ...szerintem.



Előzmény: g86 (13751)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13769
Hát érdekes, tényleg jól beépített területeken halad az új autópálya. Itthon ilyet még gondolni sem szabadna már:-(
Előzmény: Törölt nick (13762)
cssz74 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13768
konkrétan bizonyít, mert a Merci és az Apolló is kifejezetten mondta...
Előzmény: g86 (13751)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13767
Ugye érzed, hogy ez így nem jó, amit írsz.

>Mindez csak addig igaz, amíg a jó utakon nem nő a forgalom

Bocsáss meg, de (pl) egy 2x2 sávos autópályán még akkor is gazdaságosabb és kevésbé környezetszennyező közlekedni, hogyha az az út 90%-os kihasználtásgú. Nem beszélve a biztonságról. Egyébként ezt egyetlen zöld szervezet sem vitatja. Nem ez a vita tárgya.

>rövidebb és olcsóbb közlekedési kapcsolatok következtében olyan forgalom is megjelenik rajtuk, ami korábban nem létezett,

Badarság. Valamennyi megjelenik rajta, az meg belefér a kapacitásba, de senki nem fog Szeged felé kerülni Kaposvárra menet. Ugyanakkor a régi utak forgalma lecsökken, ott is egyenletesebben lehet majd haladni, és sokan visszaszoknak rá, látván, hogy jé , már nincs is olyan zsufi. Szóval elolszlik a forgalom a régi és az új út között. Az emberek nem ostobák, egy idő múlva rájönnek, hogyan járnak jobban. Egyébként nézz körül a Hungárián. Az egyik cáfolat arra, amit mondasz.

Summa-summárum, a te véleményed az, hogy az új utak építése azzal jár, hogy nagyobb lesz a környezet szennyezése, ergo, ezt nem kéne.

Ha még sem ez a véleményed, akkor minek írogatsz faszságokat?
Előzmény: g86 (13746)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13766

na még egyszer, mer úgy tűnik firefoxban nem lehet csak úgy linkeskedni:

 

m60 pécs elkerülő
Előzmény: Törölt nick (13765)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13765
<a href="http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=242555" target="_blank">Létkérdés a pécsieknek a 60-as elkerülő útja</a>

biztos a lehető legbonyolultabb megoldást fogják választani, de hogy szentlőrincig nem épül ki az eredeti nyomvonalon még 2x1-ben se, az biztos.

egyébként szerintetek az m60 forgalmának mekkora hányada menne tovább nyugat felé? mert szerintem elhanyagolható mértékű. szerintem a 6-os út tehermentesítését pedig nagy valószínűséggel egyik megoldás sem fogja elérni, és az m60 miatt nem fog csökkenni számottevően a 6-os út pécs környéki forgalma sem.
RCTiv Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13764
ha őszinte akarok lenni, mostanában 90% a pesti ingázás, nem igazán éri meg, de amíg csak érden jöhettem keresztül. addig nekem megérte, bár úrimuri az biztos, de amikor jössz hazafelé hulla fáradtan, igen fel tud húzni egy 20 perces dugó is mikor már túl vagy pesten :D igazából nekem az a bajom, hogy ha a 6-oson szeretnék bemenni pestre, teljesen felesleges felmenni az M6-ra, mert egyáltalán nem követi a 6-os vonalát, és rizikós a 0-ás szokás szerint.
Előzmény: Törölt nick (13740)
D H Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13763
a dizájn mellett az információmennyiség különbözősége is figyelemreméltó...

pedig ott aztán nincs sok szabad hely, új autópályát építeni a beépítettség miatt, mégis sikerül (vö. mi kis BP környéki gondjainkkal)
Előzmény: Törölt nick (13762)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.04 0 0 13762

ezek a marha olaszok milyen frankó M100-at, akarom mondani "passante di mestre"-t fabrikálnak...

http://www.ilpassantedimestre.com/presente/index_progetto_0.htm

 

(és a weboldal dizájnja is elég figyelemreméltó - az m0.hu-s dilettánsok tanulhatnának -, kár, hogy csak taljánul írodott, mert így nem értek a kommentből egy kukkot sem...)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!