Meg sajna menetzárlatos lett a marógépem motorja, jövőig nem tudom megcsináltatni sajna. Rohadt nagy 400v villanymotor. A kuplung tengelyen levőket megtudtam csinálni még, aztán levágta az automatát.A csötengelyen levöket pedig elég pontosan kell csinálni annak nem állok neki szalagcsiszoloval.Pontosan 1mm kell leszedni minden fogaskerékből hogy az 5 fokozat elférjen.
Hát én majdnem rádírtam, hogy görgess picit vissza, volt valaki aki maga köszörüli a fogaskerekeit, de megkerestem, Te voltál az. Ezek szerint meghiúsult a dolog. :-(
Már nem esik a hó, olvad, de az erdei földutakon még jegesek a nyomvályúk. Főként dombos, hegyes vidéken izgalmas ilyenkor "motorkálni". (na, -nyelvújítóknak- egy új szó :)
Ilyenkor mutatkozik meg, hogy rendben vannak-e a beállítások, mert pár méterenként alapjárat, félgáz vagy ami kell váltakozik. A motorfék se elkerülhető, ha lejtőn le sitalpazósan kell ereszkedni ilyen helyen. Az első fék rögtön bukta, a hátsó meg meggondolandó hogy felvegyed a lábad a talajról... Marad a megfelelő sebességben adagolt motorfék, időnként kis kenés a "gázzal".
Volt, hogy a friss hóban leszállva se tudtam feltolni emelkedőn úgy csúszott. Segít a talponmaradásban pár méter erő,s 6-8 mm vastag kötél vagy redőnygurtni a köpenyre tekerve hólánc szerűen. szóval lehet ilyenkor is motorozni de kell az előrelátás - mint mindenkor :)
Életem első 20 évét éltem Egerben, - aztán a többi 48-at nem :-))) - de mindig is a szívem csücske marad. Gyakran látogatok a városba és a környékére, a mai napig a barátaim ott vannak.
Nekem az indulási hely Vác.
Én az egri túrát tavaszra tervezném, a Balaton-túra meg lehetne a nyár vége felé, ahogy írtad.
170 km-re van hozzád Tihany? Hozzám 145 km a Tagore, onnan még 6-8 km Tihany... Vagy nem Egerből szándékozol indulni? :)
Általában augusztus elejére szoktuk tervezni a Balaton kerülést, szerencsénk volt eddig, mert nem csapadékos időszak, viszont nagyon meleg tud lenni ilyenkor, sokszor 30 fok felett. Augusztus vége is jó időpont lehet, akkor már nincs az a meleg, illetve a reggelek sem annyira hűvösek már. Na de mindegy, a csapat eldönti, mikor legyen a Balaton kerülés. Minél többen vagyunk annál jobb. :)
Én benne vagyok egy ilyen túrában, órám szerint a 24-es és 25-ös út találkozása (3-as úton haladva) 125 km. Legalább túrázunk egy jót, viszont az időpontot majd jó lenne tudni 1-2 hónappal korábban.
az én hengerem kipuff menetét mikor fúratni küldtem a nevezett gépműhelybe, megcsinálták, igaz hogy húzós tétel volt a számlán, de szépen kapott egy új, gyári méret azonos csonkot belül is szépen felpolírozva, tökéletes gyári menettel......
Ha 32 mm-es akkor szerintem lemunkaltak a menetet. Csináltam képet az enyémről, pont ilyen, leszámítva a menetet. (Illetve a menetjavitot)
Egyébként a kipufogó csonka is más szögben áll, másféle kipufogó könyök kell hozzá. Ha erre van utad, (és itthon vagyok) akkor szívesen megcsinálom. (Szakacsmarcell (kukac) Yahoo (pont) de ) De ha valakinek a persely és szimpatikusabb, szívesen cserélték perselyezett Star/ Schwalbe hengerfejet olyanra, amiből kiszakadt a menet.
Sziasztok milyen áttételi arányt érdemes használni 5. fokozatnak? 24/32,25/31,stb.70-80 as lesz a henger még nem döntöttem el, a tartósságról nem sok infót találtam, főleg a hengerekről. Nekem nem a 3 napig megy mint állat kellene hanem sokáig működik kellene. A fogaskerék méretre köszörülést magam végzem, ezért keresek 5.-ik fogaskerékpárt az adná meg a méreteket.A vastagságát. Vagy ha valaki tudja esetleg szivesen venném ha megosztaná velem.Sokkal olcsóbban kilehet hozni "házilag "egy 5 sebességes váltót egy kis plusz munkával. Mindenhol 60 körül árulják ennek kevesebb mint a feléből kijönne.
Mindenek előtt jobbulást, szerezd vissza egészséged!!
Egy korodbeli ismerőst hasonlóan megtalált és megfektettett a vírus, szintén március környékén. Minden ellátást megkapott ( fia orvos egy nagykorházban). Sportossága ellenére ugyanúgy lélegeztetésre szorult és elfogyott a súlya, életereje mire kikezelték a tüdőgyulladásból. (40%-ra esett a kapacitása). Ahogy fel tudott kelni elkezdett erősíteni, hiszen a lábai őt is alig bírták el. Napi többször tartott magának fokozatosan növelve az eddzésterhelést - a lépcsőházban.
Miért mesélem? Kb. egy hónapja odáig jutott, hogy elkedtünk teniszezni, de egyre jobban fájtak, bedurrantak a térd izületei. Nem bírták még a terhelést, pedig "csak ütögettünk". Szóval: csak lassan, fokozatosan terheld a lábaid, a postcovid se vicces.
Egy másik, fiatalabb barátom szintén benyalta. Nála enyhébb lefolyású volt, ő meg arra panaszkodik hogy a talpaiban fájnak nagyon a "csontok" és nem lúdtaptól. Nála is izületi gond lehet. Nem egyszerű neki sem, mert dolgoznia kell ennek ellenére.
Készítettem róla pár összehasonlító képet, de először ezt mutatnám:
Itt látszanak azok a jelek, amik guglival talált, korai szériás hengereken is látható. Az alsó nyilaknál az öntvény különbsége láthatók.
Itt látható a kipucsonk különbség. A két öntvény teljesen más, a bal oldalsót nem lehet kimunkálni a jobb oldaliból. Azt nem tartom kizártnak, hogy a baloldaliból lemunkálták a menetet (így ahogy van 32mm az átmérője), de azt igen precízen kivitelezték, akármivel is - de biztosan nem esztergával, mert ahhoz valahogy be kellene fogni és megforgatni a hengert, az pedig a kipufogócsonk középtengelyéről nézve eléggé amorf testet ölt. Persze ez csak az én véleményem.
Ezen kívül a csonk melletti "fülek" is másmilyenek.
Még az jut eszembe, hogy ha a menetet levették, akkor nem kellene a láthatónál szélesebb peremnek maradnia? Nem tűnik soknak a maradék.
Erre a gyertya magassági kérdésre én is gondoltam egyből, mikor megláttam.
Esetleg Balaton kerülés közben megállunk Nálad, aztán gyorsan megfaragjuk a hengerfejet, és huss tovább! :-)
Köszönöm a megtisztelő válaszodat. Akkor jól emlékeztem a dologra amin keresztül mész. De ,hogy ennyire haza vágjon egy embert ez a szemét covid. Lassan egy éve betegségben lenni nem könnyű :(:(. Mi veled vagyunk .
Én arra a túrára szívesen mennék ha időm engedi. Persze ehhez azért előre kell majd szervezni a dolgot.
Igen én vagyok, aki március 15-én kerültem kórházba, majd 2 hét lélegeztetőgép (szörnyű, az ellenségemnek sem kívánom...) majd még két hét kórház, és saját felelősségemre jöttem haza. =3 kg-ról 1 hónap alatt 50 kg. lettem. Egy pohár vizet nem tudtam egyedül meginni. :-(
Majd kerekesszék, járókeret, aztán bot, de már két hete bot nélkül járok, igaz egy kicsit olyan exkavátorosan. :-)
Autót vezetni még nem tudok, motorra se mertem ülni még, de tavasszal ígérem bepótolom.
A Balaton-túrára szívesen benevezek, már ha nem 35 fokban lesz, mert én 25-30 fok felett nem igazán ülök motorra, nem bírom a hőséget. Igaz, nekem pl. Tihany 170 km-re van, no de én szoktam 3-400 km-t menni egy nap, nem gond. :-)
Érdekes ez a henger! Biztos vagy benn, hogy ez így eredeti? Nekem is van egy korai, 3 csavaros szívócsővel ellátott hengerem, persze kipufogó menettel. Pontosabban menetjavítóval, de az is valami kisipari megoldás, mert a lecsavarodott menetjavító alatt nem a "normál" Simson kipufogó menet van. Gondolom valamikor 30-40 éve csinálták, egy ügyes esztergályos mester, és a rendelkezésre álló menetvágó segítségével :)
Nem lehet, hogy erről is lekopott a menet, és valamikor egy ügyes gépműhelyben lemukálták, és a kis felöntésekben menetet vágtak, hogy rögzítsék a kipufopgó csövet?
Ha már belemagyarázok.... Előtte a menetjavítós kérdésedre, én csak használtam ilyennel javított Pannónia hengerfejet. Annyira nem tetszik bevallom! Egyrészt a gyertya nem nyúlik be annyira, másrészt jobban előfordul olajos kosz a gyertya körül. Meg aztán előfordul, hogy ki akar csavarodni, pedig el van ütve belül.
Ami bevált, az a Baer Coil menetjavítő hengerfejbe (is):
Persze ez csak készletben van, és nem hasonló árkategória. Egyszer én megvettem, már többször használtam, és eddig bevált. Ha a szomszédba lennél, mondanám, hogy hozd át, tart vagy 10 percig. Egyébként Balatonalmádiban lakom.
Szia! Bár én nem ismerlek személyesen de jobbulást kívánok én is neked. Te vagy az aki nyár óta beteg vagy covid? Ha jól tudom ? Ennyire ki készített nem semmi .Balaton körre várunk .:)
A tavaszt meglátjuk, szeretném előbb nyélbe ütni a dolgot, de ahogy magamat ismerem, lehet, hogy elcsúszok vele odáig. Most megint egy kis lakásfestegetés következik...
pedig a nokedli hamarabb kész :) Nekem most két fácánkakasért kell elmennem, egyik barátom lőtt nekem, évekig könyörögtem neki, most sikerült. Bográcsban fogom valamikor ünnepek között kint megcsinálni, az utóbbi 25 évben csak akkor ettem, mikor autóval sikerült elejtenem (kb 3x)
Ha esetleg tavaszig vársz, a postaköltségen spórolhatunk, lehet hogy én két hengert is küldök.... Perenyében van a frissen fúrt hengerem, jó fej a srác, lehet hogy simán kölcsön adná, de az ugye S51-es....
Mert vannak napok, amikor semmi nem jön össze. Olyankor legjobb elfelejteni mindent. Aztán másnap minden passzol. Simogatni kell, meg persze minden elsőre sikerül. Én ezt már többször is tapasztaltam.
Köszönöm érdeklődésedet, de sajnos még nem vagyok abban az állapotban, hogy motorra üljek... sőt, még autót sem tudok vezetni.:-( Viszont, már bot nélkül megyek.
Ez az év már így megy el, egy km-t sem tudtam menni imádott Simsonommal.
Tavaszra viszont remélem összeszedem magamat, és ismét sok km-t fogok gurulni!
Már megbeszéltem szeretett nejemmel, Ő is benne van. A simogatás segít? Mert akkor én is rögtön kimegyek. Tegnap megrendeltem az új dugattyú szettet a motoromhoz, mert úgy néz ki hogy a henger nem sérült. Remélem passzol a hengerhez. Ha nem, akkor bukta.
Igazából már korábban eljutottunk ide, a probléma a Balaton-kerülő hazafelé vezető szakaszán jelentkezett már, csak most diagnosztizáltam. Sietősebbre kellene vennem az ilyesmit. XD
Most próbahengert akarok rátenni, biztos ami biztos, de pont rakottkrumplit készítek.
kár hogy nem korábban jutottunk ide, évek óta először, de most vasárnap átutazóban jártam Zircen, be tudtam volna adni neki. Mindegy, késő bánat.... Egy hengert majd én is szeretnék neki küldeni egyébként de szerintem megvárom a tavaszt, legalábbi költségvetési szempontból. (mivel gyári dugót szeretnék bele, 100-as Yamaha henger)
Szia, én használtam egyszer régen egy Puch hengerfejhez, fel kellett fúrni, a egy spéci szerszámmal kellett betekerni, önmetsző volt. (olyasmi mint a helicoil)
Hát úgy áll a helyzet, hogy nem jött be a gyűrűs manőver.
Föltúrtam a készleteim egy részét. Volt köztük egy henger dugóval, amire azt mondta annak idején az eladó - egy csomó holmit vettem egyben -, hogy együtt működik a páros. Gondoltam felrakom próbaképp ha rámegy. Most néztem meg kicsit közelebbről:
Valami korai darab lehet. Alig találtam nyomát eddig, a 3 csavaros csonk már jött szembe, de a menet nélküli kipucsonk még nem...
Láttam online boltban "gyertya menetet" Simsonhoz. Használt már ilyet valaki? Ahogy néztem a cuccot, gondolom fel kell fúrni és menetet vágni a hengerfejbe, és abba belehajtani. Jól gondolom?
Csak úgy eljátszottam a gondolattal, mert nemrég vettem észre, hogy a gyertya menet a hengerfejben kissé fogyásnak indult...