Vezeték nélküli fotócellát esetleg tudnátok ajánlani? Sajnos rendre nyitva hagyjuk a két szárnyú kaput.🤣 Hallottam valami olyasmi kütyüt, ami jelzi ha nyitva marad. Erről tudtok valamit?
Van egy 12 éves liftmaster 300-as szárnyas kapunyitó izém. Eddig is sokat szívatott, de most szintet lépet. amikor végállás közelébe van akkor váratlanul irányt vált. vagy egyszerűen nem indul el.
Mechanikai hibát keressek az orsónál vagy a menetes szárnál vagy ez valami elektronika?
úszókapu motort keresek, valami nem túl drága de megbízható darabot.
a kapu egy áruházas polargos, nem egy nehéz darab, de ki tudja meddig lesz ez alapon valószinüleg nem 400-as motort vennék, hanem valami nagyobbat.
Melyik szettek most a legjobbak ár érték arányban? mit ajánlanátok?
jelenleg a garázsnyitóm egy Torlift, valami olyami mint a lenti linken van, az sem lenne baj ha egy távról tudna menni a 2 rendszer, de nem feltétlenül szükséges.
nyilván azt sem tudom megítélni hogy a garázsnyitó mennyire megbizható, mert nem minden nap használom és még csak 1-2 éve, a kapumotor ehhez képest sokkal többet menne.
Vagy felejtő az egész kategróia és valami lényegesen komolyabb kellene ami "legalább a duplája" ?
Köszönöm! Akkor igazából teljesen mindegy, hogy 220 v 24. Nagy különbség nincs köztük. Maga a motor is kb mindegy, vagy van ami kerülendő? Nekem ezeket ajánlotta 2 szerelő:
A kapunyitókban levő motorindító kondenzátorban mi a különleges? 2100-2300 Ft közötti áron árulják, amíg a látszólag ugyanolyan 10 uF-os kondik kaphatók néhány száz Ft-os áron.
Igazad van, ezen valóban átsiklottam. Pontosabban a képet láttam, de valamiért nem kötöttem hozzá, hogy a takaróelem szempontjából fontos, hogy melyik a M1 és M2, mivel alapesetben (autosetnél) ez a nyitási sorrend él.
Köszönöm a kiegészítést.
Jól gondolom, hogy akkor nincs más dolgom, mint futtatni egy teljes autoset ciklust (3 nyitás-zárás, ez amúgy is resetel minden más beállítást), és ez be fogja állítani a nyomatékot, és lesz akadály érzékelés?
köszi ezt én is megtaláltam a neten, de sajnos nem tudtam eddig megcsinálni
még kicsit játszom az idővel, hogy pontosan mikor nyomom meg a gombot a távon, a 'P' nyomás előtt vagy után, meg előtte még próbálkozom resetelni a táv(okat)
mert ez nem annyira egyértelmű, meg angolul sem volt az: "...Ezen idő alatt egy kéziadó gombot rá lehet tanítani ..."
köszi az nfót, hogy nálatok elérhető, ha továbbra sem jutok előre, keresni foglak
6.2 A kéziadó gombok betanítása egy integrált rádiómodulhoz A vezérlő panel P gombját egyszer (1-es csatornához = Impulzus parancs) vagy kétszer (2-es csatornához = Részleges nyitás parancs) rövid ideig nyomja meg. A vezérlő panel P gombjának további megnyomása azonnal befejezi a rádiós programozást. Attól függően, hogy melyik csatornát kell betanítani, a piros LED csak 1x (az 1-es csatornánál) vagy 2x (a 2-es csatornánál) villog. Ezen idő alatt egy kéziadó gombot rá lehet tanítani a kívánt funkcióhoz. Ezt addig kell nyomnia, amíg az áramkörkártyán lévő piros LED gyorsan nem villog. Ennek a kéziadó gombnak a kódját mo
hörmann lineamtic: valmi régi fajta lehet mert a vezérlőpanelon csak 2 gomb van meg led-ek, meg a 16 db kiskapcsoló nincs rajta semmi kijelző
távirányítók: 1 db nagy AAA elemmel működő ez jött hozzá gyárilag (4gombos), meg 3 db vaterás, ami kb fele akkor az 2032-es elemmel megy, van bennük 4 meg 2 gombos is
és amiben segítséget kérek, előtörténet:
- az eredeti távban lemerülőben volt a ceruza elem
- kicseréltem, de elfelejtette a kódot
- próbáltam a másik távval megtanítani a neten talált leírások/videok szerint, de az istenért sem megy. tanítás közben elsőként lassan kéne villognia kéken, majd gyorsan, de e helyett: lassan villog; pillanatra és gyorsan villog, megint ég, majd átvállt pirosra a kékből
- azután kb 1 óra próbálkozás után valahogy még is megtanulta, sikerült vele nyitnom csuknom 3-5 alkalommal
- boldog voltam elmentem aludni, reggelre megint nem tudta a kódot, többet nem is tudtam megtanítani vele, (próbáltam előtte egy resetet-et)
- gondoltam akkor az alaplapról tanítom meg, ami leírások szerint úgy menne hogy: 1) 'P'-t benyom 1szer vagy 2szer (1 a teljes nyitás, 2 a részleges nyitás) 2) attól függően hányszor nyomod le, annyiszor pulzál a piros led 3) a tavirányíton sokáig nyomva tartod az egyik gombot 4) a piros led elkezd gyorsan villogni és ezzel meg is tanulta
- ezt nem tudom megcsinálni, mert a 4)-es pontig sosem jutok el. nem tudom megcsinálni, sem a rosznak tűnő sem a jól működő távirányítok esetében (arra figyeltem, hogy a 2. kiskapcsoló OFF-on legyen)
és a két kérdésem:
1) jól gondolom az eredeti táv, val szín megnyekkent? van valami varázslat ami rendbe tudja rakni?
2) mi lehet a probléma, miért nem tudom az alaplapról betanítani a táv-ot, egyiket sem? mire kell figyelni mielőtt elkezdem a betanító folyamatot?
A használatit elolvastam (már majdnem kívülről tudom :) ) Magam raktam össze az egészet, a motor felszerelésétől kezdve a villamos bekötéssel, programozással bezárólag. Gyakorlatilag elsőre sikerült, finomhangoltam rengeteg beállítást úgy, hogy első alkalommal foglalkozok ilyesmivel. Ebben az okosítás is benne van, amire a javaslatot tőled kaptam (Shelly Uni), amit ezúton is köszönök. Nem gondolom, hogy szükséges szerelőt hívni, pusztán beállítási paraméterekről van szó, de próbálkozok tovább.
Az összes problémám, hogy nagy ritkán előfordul, hogy az elsőnek nyíló szárny csak 5-10cm-t nyílik (amit észre sem veszek távolról, csak annyit látok, hogy nem nyit, újra megnyomom, visszazár, majd megint nyomásra nyit csak ki rendesen). Ezt akartam volna azzal orvosolni, hogy futtatok egy újabb autoset-et, ami az alap program végén van. De arra nem számítottam, hogy ez nem követi a beállított motor sorrendet, hanem egyszerre nyit.
Tudom, hogy 1x OK nyomásra lépek be az alapmenübe. Nem akarok okoskodni, de az alapmenüben nem lehet motorsorrendet állítani. Így jönnek sorba, és a Preset után az autoset jön, és az egyszerre nyitja a szárnyakat, majdnem lefeszítve a takaróelemet.
Én a logikai menüben találtam a leírás szerint a motorok nyitási sorrendjét, de ez csak egy autoset ciklus után érhető el (2x OK nyomásra). Hogy ne törjem össze a kaput, az autoset-et 1 motorral csináltam meg, így beengedett a logikai menübe, ott visszatettem 2 motorosra, és a nyitási irányt is felcseréltem. Így most működik, de arra gyanakszom, hogy mivel az autoset nem 2 motorral futott végig, így a nyomaték sem lett megfelelően beállítva (szerintem maxon van). Elsőre azért nem volt ezzel gond, mert akkor még nem volt fent a két kapuszárny közti függőleges rést takaró elem.
Mindegy, így jártam. Akkor az lesz, hogy leveszem a takaróelemet, és futtatok egy újabb autosetet, így meglesz a megfelelő nyomaték, beállítom a nyitási sorrendet, majd visszateszem a takaróelemet.
Azzal, hogy hetente 1x 5-10cm-t nyit és megáll, meg együtt élek. Hiába is hívnék ki ehhez szervizt, úgyse produkálná pont akkor, és a 65ezerFt + ÁFA kiszállásért jól meg lenne állapítva, hogy ez így jó.
A használati elolvasása és/vagy szakember hívása! Egy Ok nyomással lépsz be az alap beállításokba, ott kiválasztod a nyelvet, motor típusát, egyszárnyú vagy kettő, a motorok közül melyik nyílik először, alapvető logikát és csak utána kezdi el a tanulást, ezután rögtön taníthatóak a távirányítók.
Hát az autoset viszont baromi rossz ötlet volt. Elindítottam, erre mindkét kapuszárny egyszerre kezdett nyílni, és mivel az egyiken van egy takarólemez, ami ugye a kapuszárnyak közötti függőleges hézagot hivatott takarni, így jól megfeszült az egész. Szerintem károsodhatott is az egyik motor, mert nyitáskor folyamatosan kattogó, zörgő hangot ad (előtte is adott, csak sokkal halkabban). És mivel autoset-et elindítottam, így az összes beállítás alapállapotba került, köztük az, ami a motor nyitási sorrendet felcseréli, ezért mindenáron a takarólemez nélkülit akarta nyitni először, és a takarólemezeset zárni először, ezért meg kellett szakítanom az autoset-et. És itt bajba is kerültem, hogy akkor hogy fogja ezt a műveletet befejezni a vezérlés. Ugyanis a nyitási sorrendet a paraméterek menüben tudom átállítani, de az csak azután érhető el, hogy végig ment az autoset (legalábbis nekem nem sikerült, hiába nyomtam duplán az OK-t). Végül úgy oldottam meg, hogy nyitott állapotban átállítottam 1 motorosra, így nem akadt össze a két kapuszárny, végig ment az autoset, be tudtam lépni a paraméterek menübe, megfordítottam a nyitási sorrendet, és most így működik. Visszaállítottam minden egyéb paramétert (automata zárás, személyi bejáró nyitási szög, lassítás %).
Ugyanakkor, szerintem most nem érzékel akadályt a kapu. Megpróbáltam lefogni, nem sikerült. Azt a szárnyat is, amin végig ment az autoset.