Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 6677

Nem szabad kockáztatni az olcsó alkatrészekkel!

Ezek a képek egy 8500km-t futott vezérlésről készültek, aminél szintén a "majd én hozom az alkatrészeket, mert nekem olcsóbb" jelige dominált:

 

Igenis meg kell venni a cikkszámos, vagy a megfelelő minőségű szettet, ellenőrizhető helyről, számlásan! ...de a legjobb az anyagbeszerzést a szakemberre bízni, mert csak akkor lehet benne biztos az ember, hogy lesz hová fordulnia ha esetleg beütne a geb@sz.

Előzmény: Mészáros András (6672)
h.c.s Creative Commons License 2021.08.02 0 0 6676

kb így képzeld el:

"szerencsére" az alkatrész árak magasak és meg tudtam oldani másképpen.

Ha mindezt gyári újban cserélem, az nem kevés lébe került volna nekem.

 

Előzmény: zombi112233 (6674)
zombi112233 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 6675

Szabad tudni milyen márkájú szettet vettél?

Nekem nemrég egy gates tört el a feszítő részén, gyakorlatilag behatás nélkül azonnal. Mivel meg sem néztem, véletlenül ugyan olyat vettem, hiszen az egész megbízható márka. Az új gond nélkül a helyére került. Ennél is valami korábbi szerelési hibára gyanakszom, mint sokminden másnál kiderült, mint pl a hengerfej. 

Előzmény: Mészáros András (6672)
zombi112233 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 6674

Azt már eldöntöttem hogy nem fogpm szervizbe vinni. Minden a mellett szól hogy ne tegyem.

Az avultatast úgy érted hogy még az alkatrészt sem akarják majd kifizetni nekem? Tehát a 38 ezer forintos lámpát sem? Ami lehet hogy a legkisebb tétel lesz? Mert akkor nagyon de nagyon ideges leszek.

 

Egyébként a biztosító még azóta sem szólt vissza. Nem sietik el a dolgot.

 

Sajnálom hogy neked is összetört. :(

Előzmény: h.c.s (6670)
Stetten Creative Commons License 2021.07.31 0 0 6673

 A felső dupla kerék feszítője használhatatlan volt! 

 

Az ilyen problémák elkerülése miatt csakis gyári vezérlést (gyari vízpiumpával) teszek az autóimba. 

Előzmény: Mészáros András (6672)
Mészáros András Creative Commons License 2021.07.30 0 0 6672

Sziasztok! Ma megtörtént életem első vezérlés cseréje! Köszönöm az infókat és a segítséget! Pár gondolatot megosztok! Volt szívás a készlettel(vezérlés+vízpuma)! 40700 ft volt postával együtt. Ez még aránylag szerintem jó árnak mondható "DE"!!  Itt jön a de: A felső dupla kerék feszítője használhatatlan volt! Nem lehetett lefixálni,hiába raktam jelre! A régit raktam vissza ami használtan is minőségibb volt ! A másik számomra furcsa dolog az alsó feszítő volt! Ehhez kérnék infót,eszme cserét. Szóval ez az alsó "feszítő-tárcsa" az ékszíjjal szinte teljesen síkban fut! Úgy értem hogy a vezérműszíj nem teljesen központosan illeszkedik! Ez márka függvényében változó dolog? Nekem jobban esne a közérzetemnek ha a tárcsa közepén futna. A többi alkatrészen egyébként szépen arányosan fut! A vízpumpám csapágya elkakálta magát és az összes csapágygolyó ott figyelt amikor lebontottam a burkolatot! Egyébként megnyugtatóan egyszerű a vezérlés csere és csak néhány ,de kötelező szerszámot igényel! 1-2 hét múlva fogok felszabadultan örülni ,addig(addig nem merek) megfigyelés van hogy viselkedik a gép!Még egyszer köszönöm mindenkinek,később dobok fel pár hasznos képet!

Stetten Creative Commons License 2021.07.30 0 0 6671

Sajnos az alacsony biztosítási áraknak ez a hátulütöje. Minden szart kitalálnak hogy ne kelljen fizetni. 

Előzmény: h.c.s (6670)
h.c.s Creative Commons License 2021.07.29 0 0 6670

Azért arra figyelj, hogy bármit kell cserélni az autón, azt egy 20 év körüli autón keményen avultatják. Nekem 50%-ra a mult hónapban.

Ha szervizben számlásan csináltatod, aakor elég keményen fizetni fogsz az ottani alkatrészárakra tekintettel.

Nekem a jobb elejét törték, raktam is be képet. máj vagy júniusban, nem emlékszem.

A lökháritó mögött törött a légszúrő ház is, ez a hangján nagyon jól hallatszott. A kárszakértő mondta, h amikor szét lesz szedve csinál egy pótszemlét, mert kivülről nem látszott a sérülés.

Végül elfogadtam a szla nélküli összeget.

Előzmény: zombi112233 (6665)
Stetten Creative Commons License 2021.07.27 0 1 6669

Ha esetleg Te csinálod a fényezést, a Mipa cuccait ajánlom. A CX-4 lakkal nagyon gyorsan lehet dolgozni, pillanatok alatt megköt, (express lakk) és lehet összerakni a paripát.

Előzmény: Stetten (6667)
Stetten Creative Commons License 2021.07.27 0 0 6668

Előzmény: Stetten (6667)
Stetten Creative Commons License 2021.07.27 0 0 6667

Ha megvannak a megfelelö felszereléseid (fényezöpisztoly, stb...), akkor ezt könnyen top-ra lehet tenni. Nem hinném hogy a lökös alatt sérült volna valami. Az alu profil lökhárítót 2db baromi nagy acél öntvény fogja, de beljebb vannak mint ahol a sérülés van. Azt nem érte ütés. A kerékjárati ívet is csak néhány csavar fogja, simán leszedhetö. 

Előzmény: zombi112233 (6662)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 6666

Köszönöm szépen hogy felajánlod. De ingyen semmiképp nem fogadhatom el. Ha szükség lesz rá, kereslek és megbeszéljük. :) 

Előzmény: Stetten (6659)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 6665

Tehát ha jól értem, valóban jobban járhatok ha én csinálom meg magamnak, tehát veszek új lámpát, leszedem a lököst és az ívet amit lefényeztetek és ezekről számlát mutatok fel.

Köszönöm szépen a segítséget! 

 

A sarvédőt eddig nem vettem észre, majd jobban megnézem. Lehet hogy ott akadt fel a másik autó és az gyűrte fel neki az oldalát ezek szerint. :(

Ha nem súlyos, akkor az úgy marad sztem. Azt kijavítani kb lehetetlen, de legalabbis nagyon sok lenne. 

Előzmény: zsolie (6664)
zsolie Creative Commons License 2021.07.27 0 0 6664

A kerékjárati ívet le lehet venni, belül a doblemez alatt vannak a csavarok, korábban belinkelték a szerelési útmutatót. (Én magamnak megvettem a saját gépen futó verziót, onnan kényelmesebb dolgozni, kinyomtatni, az összes Audit tudja 2017-ig)

A biztosítót ha felhívod akkor kimegy, felveszi a kárt, de a lökhárító mögé nem lát be, talán a bal tartóbak, lökhárító tartó és a kereszttartó sarka is sérülhet ilyen esetben, ha jó fej akkor felveszi cserére, ha nem akkor nem veszi fel. A képen úgy látom, hogy a sárvédőt is megnyomta, remélem tévedek..

Magánszemélynek felajánl egy nevetséges összeget, általában a valódi javítás 30-40%-át, amiből éppen meg lehet csinálni az autót bontott alkatrészekkel, de ha a gyári állapotot és minőségi fényezéssel akarod visszaépíteni akkor az nem fér bele. Ha tudsz számlát adni és megegyezel vele, hogy számlás javítás lesz abbol már meg tudod csinálni és a belső sérüléseket is kifizetik, ha ügyes vagy akkor még marad is, de pl. nem fogadják el a márkaszervíz óradíjat. Van olyan eset, hogy kérik a lecserélt alkatrészeket. Ami törött és görbült azt cserélni kell, nem szabad belemenni hegesztésbe, kalapálásba. Ha márkaszervízbe viszed akkor a szervíz kaszál jó nagyot akár 25000Ft-os óradíjjal elszerelgetik az autódat, nem kalapálnak ellenben mindent cserélnek, ragasztanak, szegecselnek és ha jó kezekbe kerül akkor szépen összerakják, de készülj fel arra, hogy egy-két csavart kifelejtenek, kicserélnek más fajtára, gumidugók lemaradnak, szóval jól át kell nézni a munkájukat és pótolni kell ezt-azt.. Ilyenkor számíts avulásra, mert öreg az autód és azt mondják, hogy 4 éves kortól az anyagokra avulást kell számítani, tehát ha új alkatrészeket tesznek fel akkor azok 20-30%-át neked kell kifizetned, mert azt mondják, hogy az autód "értékesebb lett", mivel új alkatrészek vannak benne...Mondhatod, hogy Alu, meg műanyag ami 1000 év alatt sem bomlik le és sérülésmentes, ők a rozsdás keleti autók szintjén maradtak ahol a csere valóban értékesebbé tette az autókat.. A jó hír az, ha még egyszer összetörik 4 éven belül akkor a lecserélt alkatrészekre 100%-os árat fizetnek, nincs avulás, mint egy új autónál, hajrá! Ha majd eladod akkor magyarázhatod a vevőnek, hogy törött volt ugyan, de a te autód többet ér mint egy sérülésmentes, mert újak az alkatrészek, itt a számla róla :)  Nekem is új a hátsó lökhárítóm, alig várom, hogy belém jőjjenek, (még 3 évig) csak a lökös volt 110000Ft fényezetlenűl, fényezve és cserélve márkaszervízben kb 170000Ft. Szép lett, vettem egy pár csavart az aljára és olyan mint a gyári, csak az autóm értékesebb:)

Szóval nem jó dolog, ha összetörik az autód, ha van hol foglakoznod vele akkor egyértelmű hogy számlás, ha nincs akkor egy megbízott szervíz, ahol jó vastagon számláznak a biztosítónak de ellenben lehet hogy neked nem kell majd fizetned.

 

Előzmény: zombi112233 (6662)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6663

Igen. Kevésbé bírta. Amin csodálkozok is, mivel annak a résznek erősebbnek kellene lennie mint egy lökhárítónak. El sem tudom képzelni, mi gyűrhette fel azon a részen a lemezt.

De a törést leszámítva örülök, mert jól vizsgázott az A2. :) 

Előzmény: Avant1 (6661)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6662

Megmondom őszintén, nem nagyon merem szerelő kezébe adni. Nagyon sokat küzdöttem vele a garázsban, hogy amit tudok megcsináljak. Félek hogy valamit elb. sznak, rosszul raknak össze, vagy valamit kihagynak, mert nem érdekük hogy tényleg jó legyen. Plusz nem szeretném ha akár hetekig ott állna az autó egy műhelyben. Lökhárító nélkül el lehet szaladgálni amíg a fényezőnél van. Nem tudom hogy a kerékjárati ívet le lehet e szedni, az is meg lett húzva. 

 

Azt viszont nem tudom, hogy hogy lehet megoldani hogy én csinálom, a biztosító meg fizet. Bár számlát tudok vinni az új lámpáról meg a fényezésről úgyis.

Nincs ebben tapasztalatom. Soha nem történt még ilyen 21 éve, amióta jogsim van. 

Előzmény: Stetten (6659)
Avant1 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6661

Szóval egy majdnem 2x nehezebb mikrobusz (egyterű) jobban összetört.

 

Ez alátámasztja azokat a beszámolókat, amelyeket néha olvasni a német A2 fórumon.

A legdurvább az volt, hogy egy szeleburdi gyerek leugratott vele egy felüljáróról. Volt fotó is róla, olyat kell elképzelni, mint ami a Fradi pályánál van, de egy y-elágazással, kanyarral.

Az A2 legalább 60-al áttörte a pályára merőleges betonkorlátot és alázuhant fejjel előre. A kocsi orra turcsi lett, de az utascella megmaradt. Mivel a hülyegyerek végig görcsösen fogta a kormányt, kapott csuklótörést, és tán bordatörést is, de ezen kívül más baja nem lett, kiszállt egyedül a kocsiból. A maradékát szétárusította a fórumon (8 éve lehetett). 

Előzmény: zombi112233 (6658)
Stetten Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6660

Akinek meg tényleg nagy csomagtérre van szüksége, az feltesz egy tetöboxot. Mindent (is) bele lehet pakolni. Erdélybe úgy mentünk, meg a két bringa fent volt a vonóhorgos bringatartón. Ilyen helykínálat mellett szerintem felesleges egy pótkeréken a helyet spórolni. Alapvetöen az a tézis hogy az A2 egy városi autó. Tény, hogy annak készült. De nagyon jól megállja a helyét a hosszútávos autók kategóriájában is. Sosem gondoltam volna hogy hosszútávon is kényelmes. A Vectrából úgy szálltam ki egy 10 órás út után, mintha megvertek volna. Az A2-ben ilyen gondunk nem volt. Szóval én az A2-t inkább egy univerzális autónak látom, mert kiegészítökkel gyakorlatilag ugyan azt tudja mint a nagyobb kategóriás autók. 

Előzmény: zsolie (6657)
Stetten Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6659

Ne aggódj, alatta nem sérült semmi. Két vas öntvény alkatrész tartja a lökárító profilt. Ha esetleg sérült, neked adom az enyémet ingyen. A vonóhorog felszerelése miatt nekem kimaradt. 

 

Egyébként miért akarod Te leszedni? Betétlapos a történet, szedje le a szerelö, és fizessen ki mindent a károkozó biztosítója...

Előzmény: zombi112233 (6658)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6658

Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek a segítséget! Remélem sikerrel járok amint időm engedi. Meg azt is remélem, hogy alatta nem sérült semmi.

Egyébként kár hogy nem fotóztam le a másik autót is, amivel a hölgy összetörte az enyémet, de nem jutott eszembe mert épp közel voltam egy idegösszeomláshoz. Hozzá képest még szerencsés is voltam. Jobb hátsó ajtó és kerékjárati ív sérült, de olyan szinten, hogy a kerékjárati ív ajtó felőli oldala konkrétan felgyűrődött, nem csak behorpadt. Az ajtó és az ív közötti résbe felakadhatott valami az A2-ből, és szépen elintézte. Meglepődtem ezen, mert ott azért elég merev és erős egy autó. Szóval nagyon jól állta a sarat a kiskocsi. Ráadásul egy Alhambra volt, ami nem kis darab. 

zsolie Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6657

Ahogy A2TSI is mondta, a pótkereket eltakarja egy összehajtható polc (ez benne volt az autómba, nem kellett venni), valóban csökkenti a csomagtartó helyet, de a pótkerékbe és a körülötte lévő helyre is lehet pakolni. Ha meg kell a több hely akkor le kell dönteni a két ülést ami a polcal egy szintben van, így egy nagyobb vizszintes felületet kapunk. Igen, az A2 egy városi autó de ebben a kategoriában teljesen megfelel a csomagtartó.

Előzmény: Octi19 (6656)
Octi19 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 6656

Közben rákerestem és találtam róla képeket. ...ez a megoldás azért drasztikusan csökkenti a csomagtartót. Mondjuk az A2 városi autó és még így, csökkentett méretben is elég nagy marad.

Előzmény: zsolie (6652)
Stetten Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6655

Az A6 nem alukasztnis, sajnos sózottab országokban az is rohad, bár kétség kívül fényévekkel jobban bírja mint az ázsiai márkák.

 

Az A8 nem rohad, de böven akadnak más nyügjei. Most cseréltem rajta klimakondenzátort, mert szó szerint elporladtak a lamellái. 

Előzmény: zombi112233 (6648)
Stetten Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6654

Szia!

 

Így szedtem le amikor a vonóhorgot felszereltem:

 

2012 10 24 18 03 32 - YouTube

 

 

 

Előzmény: zombi112233 (6649)
A2TSI Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6653

Gyárilag még egy harmonikaszerűen összehajtható és kivehető álpadló is tartozik hozzá, ha ez is benne van a csomagtartóban, akkor a pótkerék nem is látszik. Csak az látszik, hogy milyen kicsi a hely. 

Előzmény: zsolie (6652)
zsolie Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6652

A mankókerék az autó megrendeléskor opció volt, én már láttam gyárilag felszerelt A2-est ilyen "extrával" nem is egyet, ahol a tulaj nem tartotta biztonságosnak a defektjavító folyadékkal való hosszabb utazásokat.. Az enyémben ugyan nem volt, de megrendeltem hozzá az összes gyári tarozékot és beszereztem a pótkereket. Az új akku tartotól kezdve a rögzítő csavarokig, a kerék alatti műanyaggal és a rögzítő csavarral bezárólag egy pár alkatrészt meg kell venni és kicserélni hogy meglegyen a gyári biztonságos rögzítés. Elvesz ugyan egy kis helyet a csomagtartóból, de a felni belsejébe is lehet pakolni, nem annyira vészes. Én biztos nem autóznék egy nem rögzített mankókerékkel a csomagtartóban..

Előzmény: Octi19 (6650)
Octi19 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6651

Részvétem!

 

Elég régen volt, hogy le kellett szednem a hátsó lökhárító borítást, de emlékeim szerint a kerékjárati íveknél kell kezdeni, mert egyben jön le, szóval kerek le, doblemezek ki, alul a burkoló lemezek le, és onnan már egyértelmű lesz. Nem emlékszem, hogy különösen szívatós lett volna a dolog, csak sokat kell szerelni.

 

Amikor lent van a lökhárító borítás, akkor nézd meg, hogy a szellőztető csappantyúk rendesen be vannak-e pattanva a helyükre, mert ha nem, ha kimozdultak, akkor ázni fog a csomagtartó! (nekem konkréten ez volt a szerelés oka)

Ha tudsz hozzá szerezni robbantott ábrát ETKA-ból az sokat segít majd.
Illetve ez sokat segít majd: https://workshop-manuals.com/audi/a2/body/general_body_repairs_exterior/bumper/rear_bumper/removing_and_installing_rear_bumper_exploded_view/

Előzmény: zombi112233 (6649)
Octi19 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6650

Még egyszer: én még nem találkoztam olyan A2-essel amiben ne defektjavító lett volna, hanem mankó kerék. Ezért ebben nem is tudok nyilatkozni. Amennyiben létezik ilyen, akkor az biztonságosan kell megoldva legyen, ez nyilvánvaló.
Rohadás: azért manapság már nem olyan egyértelmű, hogy csak az alu nem rohad, sőt! Nekem eddig az A2-es kivételével csak acél autóim voltak és egyáltalán nem volt gondom rohadással. Másrészt az alumínium is meg tud szívatni, ha elhanyagolják, és sokkal fájdalmasabb a javítása, mint az acélnak!
Az alumínium is tud korrodálni, de még hogy! ...ráadásul az alumínium az acéllal ellentéten hajlamos az anyagszerkezeti korrózióra ami idővel gyengíti az anyagot. Szóval ha az "örök" élet a cél akkor egy megfelelően kezelt és karbantartott acél sokkal jobb választás mint az alumínium
...szóval a rohadás kizárása egyáltalán nem életszerű érv egy A2-es mellett... én mindig jókat mosolygok magamban amikor ez elhangzik valahol.

(persze, egy ideig és ha nem sérül, akkor az alumíniumnál egyáltalán nem kell számolni semmilyen korrózióval, de ugyanúgy igaz ez egy jó acél karosszériára is! ellenben, ha sérül, vagy ha elkezdődik a korrózió, akkor egy acél javítása sokkal könnyebb)

Előzmény: zombi112233 (6648)
zombi112233 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6649

Viszont újabb gond adódott. Most jöttünk haza nyaralásból, és tegnap a strand parkolóban egy összetörte az autómat. Nem mellesleg utólag derült ki, hogy el akartak hajtani, de nagyon sokan látták, meg le is fényképezték őket, így inkább visszajöttek, és utána hívtak ki minket hangosbemondón, hogy fáradjak ki az autómhoz valami miatt. Hát ez volt az. :

A kérdésem az lenne, hogy aki már szedte le a hátsó lökhárítót, leírná nekem hogy mire kell figyeljek hogy ne okozzak több kárt? Mivel az autó többi része is tartogatott bőven meglepetést szerelhetőség szempontjából. Hol kezdjem a dolgot? 

zombi112233 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 6648

A prózaibb megoldás részhez írnám, hogy le van rögzítve a mankókerék, ugyan úgy mint régen a normális autóknál a teljes értékű pótkerék. A mankókeréknek van egy műanyag kerete amire rá kell rakni, aztán közepén egy nagy műanyag fejű csavarral le kell szorítani. De feltételezem hogy ez csak akkor ilyen, ha eleve kérték az autóhoz, tehát gyári.

Ezen kívül igaz hogy városi kisautó, de én szintén teljeskörű használtara vettem. Plusz nem engedhetem meg magamnak hogy mondjuk gyerkőccel egy ilyen "apróság" miatt az út szélén álljak vagy maradjak.

Igaz hogy két autóm van, de nem másodiknak vettem hanem a másik helyett. Most hogy kész lett, azt el is fogom adni mert szét van rohadva már. Pont ezért vettem az A2 - őt. A6 vagy A8 nekem sajnos nem jöhetett szamitasba, hogy ne rohadjon szét az autó. 

Előzmény: Octi19 (6643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!