"(egy időben én is kábeleztem --ha ilyen munka akadt? )"
Én sosem vállaltam a lakásból lekábelezést, nem úgy működik ez hogy a tulaj mondja az enyém az is, oszt jó az úgy.
Az alagsorban,garázsokban ha akarnak "szuterént", a társasház elosztójából egy almérőn keresztül (a társasházi világítási hálózat megszüntetve) új fogyasztási hely jön létre.
Tudom mi az a kármentő tálca de ez egy kisebb csőtörésnél sem fog működni, az biztos mert nyomás van és nem csak csöpög módszeresen lefelé. Meg ez kicsit más kávéház szokott lenni, ingatlanon kívül.
Tessék, itt szednek szét egy bluletti powerkockát. Nem mondom ,hogy mind ez, bár ezen is gumigomb és grafikus kijelző van, a séma eléggé tipikusnak látszik. Viszont ebben van bluetooth, tehát olyasmit akarsz építeni, ami létezik, gyakorlatilag a "kereket akarod újra feltalálni".
(az "ellenpanel" "koncepció" midössze annyi, nem huzalokat (hajszáldrótokat, stb) forrasztunk, gányolunk, ragasztunk-tapasztunk a nyákra, hanem egy megfelelő egyedi másik nyákot szemben "rögzítve", az stabilan kivezeti a szükséges dolgokat, mint egyfajta egyedi "homemade test jig")
Nem értem a relé tekercse(?!) hol és mit zavar, egy reed relékből összerakott árnyékolt kis doboz gyakorlatilag hangtalan, zavarmentes, mikroméretű, stb.
Amennyiben mégis keletkezik induktív lökés, ami ennek a szemétnek meghülyíti az elektronikáját(?!?!), léteznek arra is fillérées módszerek, snubber, akár gyermeteg RC tag, akár félvezető alapon, stb
"Odahuzolozni bonyolult"? Nem KW-okat, mikroamper alatti jeleket kell vezetni, erre javasoltam az "ellen nyák" módszert, mivel egy nyák lemez mechanikai megoldást is ad, és roppant kicsi az egy jelre vetített kiterjedése.
Természetsen nem az X rétegű vezérlőpanelt fejteném vissza, komplett, hanem a rá csatlakozó jeleket debugolnám, mi mi lehet, majd ez alapján szitntetizálnám a működést, mint "black box".
Ez egy ismert hacker metódus, és ez nem egy bank vagy simkártya, valószinű roppant primitív minden ami dobozon belül történik.
Ennek ellenére nem éri meg, ld hozzáfűzött gondolataim.
A sűrített levegős dolog érdekes, de nekem valahogy a probléma túldimenzoinálása, egy eleve -szerintem- rossz feladatmegoldás, ultra túlbonyolított és még több részproblémát behozó túlgondolása.
Amire ipari szinvonalú, ide gyártott, valamelyest "tartós" megoldásod nem lesz, mindenféel technic legó szintjén összerakott levegős akármik meg barkácsszinvonal alattiak.
Nehezen tudom elhinni, hogy ezek a ládák jobbak mint a dedikáltan árult inverter, szvsz a kínai ugyanazt a védelem és stb nélküli kapcsolsátechnikájú szart löki ebbe is, mint amit külön kidobozolva ad,...
...de ebbe és a garancia(?) furcsa kérdéseibe nem mennék mélyen, mert csak léggömbhámozás lesz, konkrétumok nélkül.
A kármentéshez--A "veszélyes csövek "alá egy 4-5 mérettel nagyobb félbevágva, felrögzitve a plafonhoz?elviszi oldalra --nálunk a pincefolyosóra az adományt.
Nem egészen jó megoldást javasolsz. Mivel ezt nem is én vásárolom igy mindegy mit gondolok róla.
Ezekből is van 100€ alatti --na az elég gagyi ---de 300-1000 € már jobbakat adnak.
A különálló inverter meg még rosszabb ...pocsék hatásfok,-1600W tipus =300Wattal?(nagyot mondás a köbön?)Nagy a napi önfogyasztása, Nincs benne semmilyen védelem--csak a füst jön ki ha benéztél valamit.
Ilyen különállókat nem épitenék össze ,házilag .
Amiről szó van azt a Szlovákiai Zsolnára kell visszaküldeni, garanciában.
ha erről többet irnál-"MHV Tomi ...... " hol érhető el?
"Én arra mennék, ha mindenáron ilyet "részhez;
a 8 rétegű panel 6db programozott IC vel --visszafejteni? Igazad van tényleg felesleges.
A relé --volt az első ötlet---nem jó oda huzalozni.De a relétekercsét közel tenni sem.
Igen a mechanikai rész érdekes....pont mint a jakuzzi kádaknál , légnyomás kapcsolja a kapcsolókat.
A garanciát és kapcsolatos aggályokat én nem tudom 6927 félefajta kínai "akkutáska" esetében értelmezni sem..., visszküldessz kínába saját költségeden az ~ára feléért 10+ kilót? vagy mi lesz a "garanciális ügyintézés" itt?
MHV Tomi többet szétszedett, belenézett. Sima pimfli csavarok, fülek, "bedobált" panelok.
Nincs az a garszerviz (ha létezne ilyen, de nincs) aki megmondja ,hogy megbontottad. Tehát akár ki is gányolhatod a gombokat.
Én arra mennék, ha mindenáron ilyet akarnék (de nem), -ha a kijelező és a gomb rész ("agy") egy külön panel, visszafejteni az mit kapcsol, kommunikál, csinál atöbbi résszel, és egy plug@go megoldást összerakni..praktikusan ESP32, hogy ne kelljen kilógó drótsaláta, hanem felmegy a wifire és onnan parancsolgatok..azonban ez hacker meló és rengeteg fejlesztés, maximum szórakozásból éri meg.
Ha ugyan nem derül ki, két hónap mulva kijön egy hasonló lom, aminek már gyárilag lesz wifije, és akkor az akár +100 órás munka a kukába.
A "zavarok" kérdése zárójelbe tehető, ha azt csinálod, a gombos panelre szembefordítassz egy másikat, a gombok helyére, amit azután relékre viszel tovább. A relé nem fog zavart összeszedni és spotán behuzgálni.
Ez így roncsolásmentes is, mert a gumigomb helyett betett panel bármikor visszaalakítható.
A két panel közt az érintkezés 100 módon megoldható, túlmérnökölt rugós megodásoktól a forrpontok/alkatrészlábak nyomódnak oda, és stb, "jóazúgy".
Nagyban számít a mechanikai része, mi tartja a dobozban a panelt, mi hordozza a gumigombot, milyen a panbelon a vezetőgumi ellendarabjának rajzolata, stb.
Az energiatáskák elektronikájának gombjait nem nehéz távolabbra kivezetni, persze nagyon nem mindegy, hogy öt méterre egy hajón/lakóautón/vikkendházban, vagy ötven méterre egy zavaró jelektől hemzsegő társasházban. Minden gomb külön probléma: pl eges gombokat nincs értelme nyomkodni, amíg nem látod közben egy jelzőlámpa állapotát (vagy kijelzőn megjelenő szöveget).
Vannak gombok, amelyek elektromosan csak leföldelnek egy aktív vezetőt az elektronikában, ezeket többnyire lehet csoportosítani egy árnyékolt kábelben (pl sok eres riasztó kábel). Olyan gombok is vannak, amelyek pl tápfeszültséget (pl +12V) adnak rá egy-egy pontra, ezeket is célszerű egy kábelbe összegyűjteni. A külső zavarok ritkán zavarnak be, ilyenkor lehet erenként árnyékolt kábelt használni, pl sztereó átjátszó kábeleket vagy STP kábelt. Ha van valamilyen adatbusz vagy USB csatlakozó a készüléken, az jó, mert azon át minden gomb/kijelző elérhető szokott lenni távolból is. A soros adatkommunikáció akár kilométerről is működhet egyszerű telefon vezetéken is, marhahosszú USB kábelt megpróbálnék CAT7-es UTP kábelből barkácsolni (a data+ és data- egy érpáron legyen!).
Mivel a SAJÁT hálózatrész EPH potenciálját és a saját FI relé hatáskörét viszik át egy MÁSIK=IDEGEN hálózatrészbe, ha ott is bekötik újra. Nyilvánvaló szakmai hiba-baromság az ilyen megoldás.
NEM kutyulhatók össze így a hálózat részek, vegyesfelvágottnak.
Nálunk speciel a pincék fogyasztását is nézik, meg akadt időszakos ellenőrzés. Én csak azzal szopolok, hogy évente kétszer csőtörés van és mire kirámolok, kármentek, átrámolom csak a káoszt növeltem az elmúlt pár évben. Éjjel meg már nem bírtam, pár ládányi cucc kint maradt a folyosón, szomszéd meg kibaszta, mert szerinte az "szemét" és rendnek kell lennie. Így is lehet na. Meg az sem egyszerű, hogy a lakásból lekábelezzenek az alagsorba.
Dehát össze van ! A saját ingatlanrészen belül MINDIG elvben. Illetve, ha nincs, mert >> éppen hibaállapotú >> akkor összeköthető.
A saját ingatlanrészen KÍVŰLI állapotok meg a lőtéri kutyát sem érdeklik! Az teljesen érdektelen, mert a saját EPH rendszern kívűl van, nincs rá semmiféle hatása. és
Nem is lehet megérinteni a sajáttal egyidejűleg helyes saját epéházás esetén.
Ennyike. A többi csak balga mese-legenda...tévedés.
Nagyon nevetséges (és egyben szomorú) az, hogy már három napja más malomban őrölsz, de nem veszed észre. Mert abban tökéletesen igazad van, hogy egy összekötő vezetékdarab mindkét vége azonos potenciálon van (bődült nagy zárlatokat kivéve). Csakhogy a többiek nem erről beszélnek, hanem arról, hogyha nincs összekötve. Annak meg ezer oka lehet.
A saját ingatlan zöldsárga=eph hálózatának bármely két pontját megfogva ekkor sem rázhat meg. Normál üzemi állapot esetén.
------------------
Akármi kóboról is a ház többi részében mindenfelé a csövekben. Hisz minden amin betudna jönni a saját részbe egy idegen potenciál >> ÖSSZE VAN drótozva EGYMÁSSAL fémesen. Vagyis AZONOS potenciált mutat a teljes saját rész >> nem rázhat meg :-)
Megj: nyilván a zöldsrga=eph vezeték hálózat nem nulla ellenállású. és Az is lehet, hogy jókora kiegyenlítő áramok mászkálnak benne néhol. Azonban az eph cuccon e miatt kialakuló néhány tized Volt nem ráz meg. Ezért van az egész eph macera !
--------- HA valamiért a saját ingatlan zöldsárga=eph rendszere KÉT(vagy több) hálózat részre van szétesve!!! Azaz maradtak/kialakultak eltérő potenciálok benne. (mert hibás kialakítású és/vagy karbantartatlan)
Az már egy másik eset... hibás üzemállapot >> javítandó. Saját hatáskörben, a saját ingatlanon belül. ----------
Azon a potenciálon lesz a teljes zöldsárga=eph rendszer. A fémes összekötések miatt.
Feltéve, hogy a fémes összeköttetésen nem folyik érdemi áram. Mert különben ugye U=R*I, tehát érdemi feszültségesés is lesz rajta. Az igaz, hogy az adott ingatlan (lakás) saját betáplálásából ilyen nem fog folyni, ha az ingatlan korrektül van kialakítva.
A gond azokkal az esetekkel lehet, amikor idegen ingatlan betáplálása miatt folyik a fémes összeköttetésen érdemi áram - pl. társasházban szomszéd lakás a nulla helyett a közös csőrendszeren keresztül vezeti vissza a nulláját - mondjuk 4-vezetékes a társasház közös szakasza, és a szomszéd lakás betáp PEN-je szakadt, a csőrendszer pedig túl jó vezető (mondjuk mert más lakásokban is "le van EPH-zva"), így nem esik le túlságosan a feszültség, hogy észrevegyék rögtön a hibát.
Az adott ingatlan földelője >> felveszi az ottani anyaFöld potenciált és kész. Azon a potenciálon lesz a teljes zöldsárga=eph rendszer. A fémes összekötések miatt.
és megintcsak
Nem tud megrázni >> a zöldsárga semelyik két pontja egymáshoz képest :-) Hisz ÉPPEN EZ az EPH lényege!!!!