Keresés

Részletes keresés

BRUT1 Creative Commons License 2022.08.27 0 0 24426

Üdv. mindenkinek.

 

Egy kis segítség kellene egy Fleischmann H0 méretarányu forditókorongal kapcsolatban.

A forgató mehanizmus nem müködik.

A kis elektromágnes nem tudja feloldani a forditó blokkolását. Kézzel megnyomva elindul .

Mehanikusan semmi nem szorul.  Ha rásegítek az ujjammal akkor meghuz a mágnes és tartja.

Viszont az elözö tulajdonos,véleményem szerint ujratekercselte az elektromágnest.

Ez közelebbröl nézve jól látszik.

Tudna esetleg valaki,megmondani mekkora ellenállásu lehet az eredeti tekercs?

Próbálkozzak esetleg nagyobb feszültséggel? jelenleg 14V müködteti a szerkezetet.

e94 02 Creative Commons License 2022.08.22 -2 1 24425

Szép!

 

(kár volt törölni a nicket)

Előzmény: Törölt nick (24421)
Vgabi5 Creative Commons License 2022.08.21 0 2 24424

Sziasztok!

 

Aug.25.-ig ~16% kedvezmény a SCARM licensz kulcsra (44,9$ helyett 37,9$), akit érdekel.
SCARM - Extensions

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.07.24 0 4 24423

Kedves Dezső.

 

Köszönöm, tanulmányozni fogom.

 

Üdv: Levend

Előzmény: V46 010 (24422)
V46 010 Creative Commons License 2022.07.24 -9 1 24422

Szia! ha egy szó használatában bizonytalan vagy javasolom használd: https://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__helyesiras__6311779-van-ilyen-szo-hogy-ockodas-ockodik. Üdv.: Dezső

Előzmény: Törölt nick (24421)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.24 -1 16 24421

Megtörném a csendet... :)

 

A hétvégén készítettem gipszből egy peront. Mindig ótszkodtam a saját faragástól, inkább kit-eket állítottam össze festve, öregbítve azokat. 

Mivel nem találtam megfelelő méretben, kinézetben, nem maradt más mint gipszből kifaragni és festeni.

 

...szóval első nekifutás képekben:

 

   

   

 

 

diginewl Creative Commons License 2022.05.18 0 4 24420

Van a PIKO-nak hosszú síncsavarja. Az új ágyazatos sínekhez ajánlja.

Viszont tökéletes megoldás sg9 szervómotorok gyors, tartós rögzítésére. A szervómotort érdemes 1,2mm-es fúróval előfúrni. Tökéletes, és gyors, oldható kötés lesz a síncsavarral. Kb 5mm-t megy a fába a csavar. 2 db egy szervóra elegendő.

 

ELŐRE! Creative Commons License 2022.05.10 0 2 24419

Ha nem akarod, hogy zajos legyen akkor igen, határozottan. Nyilván akkorára kell vágni a H0-ban 2-3 mm-es vastagságú parafát, hogy NE lógjon le róla a vágányzat :)

Előzmény: xabi75 (24417)
lolpox Creative Commons License 2022.05.09 -1 1 24418

"Valamit" mindenkepp erdemes rakni, hogy ne viselkedjen az egesz terepasztal/modul hangszorokent, felerositve minden zajt.

Fontos megjegyezni, hogy a parafa csik "onmagaban" nem eleg; ha pl a leragasztott agyazat lelog rola (ra az asztalfeluletre), akkor "zajhid" jon letre: az osszes kiszurni kivant rezges direktbe atmehet az asztallapra...

 

Interneten mindenki masra eskuszik, hogy neki mi jon be legjobban; en mar lattam jo szeles parafacsikot, tobb reteg parafat; aztan habot, tobb reteg habot, kulonbozo habokat egymason, stb... (meg a kommenteket, hogy "hogylehet habra epiteni!!1!", hehe)

Igazabol a megoldas szerintem mindig egyedi: fugg az alaptol, rendelkezesre allo helytol, na meg a penztarcatol...

 

Előzmény: xabi75 (24417)
xabi75 Creative Commons License 2022.05.09 0 0 24417

 

Köszönöm!

 

Bónusz kérdés:

 

A vágányok alá érdemes / kell parafát tenni vagy el is lehet hagyni?

Előzmény: Törölt nick (24416)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.09 0 1 24416

A setrack az mind polarizálatlan, a streamline-ban meg van polarizált meg nem polarizált. Azt érdemes figyelembevenni, hogy insulfrog-os kitérőknél a gyök felöl, meg kell táplálni a váltó utáni szakaszokat, különben csak akkor kapnak áramot ha a váltó arra áll.

Előzmény: xabi75 (24414)
benbe Creative Commons License 2022.05.09 -1 0 24415

Nekem voltak ilyenek az első TT asztalomon, ott jól működtek, igaz, ott csak kb. 1 cm-t kellett lenyomniuk rajta, de rövideb úton is üzembiztos volt. Persze a mai filigránabb szedőknek célszerű a nagyobb hossz.

Előzmény: diginewl (24413)
xabi75 Creative Commons License 2022.05.09 0 0 24414

 

A Peco váltóknál mire kell odafigyelni (bekötés, polarizáció, stb.) ? Van-e különbség ezzel kapcsolatban a Setrack és a Streamline váltók között?

 

Köszönettel:

Cs.

Előzmény: Törölt nick (24406)
diginewl Creative Commons License 2022.05.07 0 1 24413

Érdeklődöm H0 építési nagyságban egymást szintben keresztező vágányok esetén elegendő-e a MOROP/NEM 102 szabvány által megadott 65mm űrszelvény magasság felsővezetékes/áramszedős mozdonyokhoz?

Ez a sínkorona tetejétől a plafonig mért érték.

65-70 mm magasság megvan. Ez a szintbeli kereszteződés nem látható helyen van, de védeni szeretném a szedős mozdonyokat. Ha erre a területre teszek drótból áramszedő leterelő/lenyomó vezetőt, akkor ezzel meg tudom védeni a véletlenül felugró szedőt a töréstől? Kb 15cm hosszú lenne a drót hossza amin a 90mm állandó magasságból lenyomja erre a 65mm-re a szedőt.

(Azt néztem, hogy a felsővezeték H0-ban valahol 68-75mm között fut a sínkorona magasságától.)

 

PLACI Creative Commons License 2022.05.06 0 0 24412

Köszönöm, felveszem velük a kapcsolatot.

Előzmény: ysenyerkesz (24411)
ysenyerkesz Creative Commons License 2022.05.04 0 2 24411

Tatán Őket tudom ajánlani:

https://plasteelplusz.hu/

Előzmény: PLACI (24405)
porszívómester Creative Commons License 2022.05.04 0 1 24410

Érdekes ez a pillanatnyi rövidzár nálam is előfordult nagyon ritkán, de csak az íves váltóknál és csak egy mozdonnyal. Ránézésre lehetetlennek tűnik ott zárlatot okozni a kerekekkel és mégis...

Ami nálam még problémát okozott az hogy a talpfákon szinte semmilyen makett festék nem tapadt meg rendesen, így koszolni sem tudtam sajnos.

Előzmény: diginewl (24408)
xabi75 Creative Commons License 2022.05.04 0 0 24409

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (24406)
diginewl Creative Commons License 2022.05.04 0 3 24408

A peco-val annyi huncutság lehet, ha insul-frog-os, azaz műanyag szíve van, hogy a kettő szívbe befutó sínszál nagyon közel esik egymáshoz. Nekem már okozott ez bosszúságot, mert ott rövidzárlat léphet fel bizonyos kerekekkel. Képesek a kerekek ott zárlatolni. Egy miniflex, vagy szigetelés megoldja a problémát.

Egyébként jók, eddig nálam semmi nem siklott ki rajta.

A reteszelést hagyd benn. Ha kiveszed kicsúsznak a sínszálak. A rugó tartja ott... Tehát olyan állítómű kell akkor, ha rugótlan, ami vissza is nyomja a sínszálakat, nem csak ide-oda cibálja őket. (érdemes benn hagyni).

Mtb simán viszi őket, és az sg9-es szervó is.

Előzmény: Ljubityel-2 (24407)
Ljubityel-2 Creative Commons License 2022.05.04 0 1 24407

Szia !

 Szia !

 

Jómagam is Peco váltokat építek be, ezért érdeklődéssel figyelek minden megjegyzésre ami a Peco-val  kapcsolatos. 

Tőled olvasom, hogy szervós működtetés használatánál is meghagyod az eredeti rugós reteszelést.

Ez meglepett, mert eleddig minden vélemény , amit a tárgyban olvastam, hallottam a reteszelés eltávolításáról szólt, noha a elképzelésem szerint is a retesz meghagyható lenne és biztosan a helyén tartja a váltónyelvet.

Jómagam eddig nem bátorkodtam kipróbálni a retesszel együtt működő motoros hajtást.

Kérdésem, hogy van-e tapasztalatod, információd a szlovák MTB váltóállító motor és a reteszelés "együttműködéséről" ?

Izgatottam várom a tapasztalatok leírását.

 

 

Előzmény: Törölt nick (24406)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.04 0 2 24406

A Peco váltóknál nem találkoztam minőségi gonddal, siklás nem volt még miattuk. Én a rugót benne hagytam mindben annak ellenére hogy szervós az állítás, mert így van egy plusz reteszelés (kizárt hogy két állás között ragadjanak a csúcssínek).

Előzmény: xabi75 (24404)
PLACI Creative Commons License 2022.05.04 0 0 24405

Volt korábban itt szó por elleni védekezésről, az asztal lefedéséről. Plexi vs. polikarbonát témát veséztük ki. Eldöntöttem, hogy víztiszta/átlátszó polikarbonát lemezeket szeretnék méretre vágatni és a "dobozt" is elkészíttetni, de ilyen céget, aki el is készíti, nem találtam.

 

Ebben tudtok valakit ajánlani?

xabi75 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 24404

Említetted, hogy jobb a minőségük, mint a Piko A síneknek. A váltóknál emlékszek minőségi problémákra (talán íves váltóknál vagy az angolnál?)...

Előzmény: Törölt nick (24399)
xabi75 Creative Commons License 2022.04.22 0 0 24403

Köszönöm!

Előzmény: eMPet (24402)
eMPet Creative Commons License 2022.04.22 0 3 24402

Ilyet keresel?

A hirdetésben van nagyítható kép, neten ennél élesebbet eddig nem találtam én sem.

 

https://www.ebay.co.uk/itm/313138828265?hash=item48e88753e9:g:e6YAAOSwyotfA3rb&var=611927169836

Előzmény: xabi75 (24401)
xabi75 Creative Commons License 2022.04.20 0 0 24401

Sziasztok!

Peco 2,5mm Streamline és Peco 2,5mm Seatrack sínrendszerek vágánygeometriájáról keresnék ismertetőt. A gyártó oldalán találtam füzetet, amit meg lehet venni, de letölthetőt nem...

 

Köszönettel:

 

Cs.

xabi75 Creative Commons License 2022.04.19 0 0 24400

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (24399)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.18 0 4 24399

Szia! Teljesen kompatibilisek, minden gond nélkül lehet keverni. A váltók végállásreteszeltek, a bennük lévő kis rugóval, szóval kézzel állítva is üzembiztosan használhatóak (nálam a gázolajkútnál vannak kézi váltók).

 

Ha a régi járművekkel való kompatibilitás is cél, akkor jó választás, minőségben pedig jobb, mint a Piko-A.

Előzmény: xabi75 (24398)
xabi75 Creative Commons License 2022.04.18 0 0 24398

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 

 

Peco 2,5mm Streamline és Peco 2,5mm Seatrack sínrendszerek szabadon összekapcsolhatóak? 

 

A kitérők használhatóak kézi állítással is (kezdetben lenne olyan kitérő, amit így használnék) ?

 

Előnyök / hátrányok ? 

 

Tulajdonságok? 

 

Kinek vált be? Miért?

 

 

 

kisvasút-modell Creative Commons License 2022.04.11 0 0 24397

Nagyon jó lett, gratula! A (késleltetett) vezérlését hogy oldottad meg?

Előzmény: TEpLOVO3 (24393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!