Új KATA-s táppénzere megy, majd szülni fog. A T101E-n minden hónapban be kell jelenteni, hogy nem kell fizetni, vagy, csak a kezdő hónapban?
Még nincs lezárva (beadás szempontjából) a táppénze. Viszont az új rendszerben a folytatás beadáskor előzmény ügyszámot kérnek. A kezdés már régen volt beadva, nem tudom megnézni. Hol lehet még kideríteni?
Szeretnék segítséget kérni. 23SZJA bevallásba beírhatom-e a vashulladék felvásárlási bizonylatból a levont SZJA összegét? (SZJA tv. 58.§. (10) bekezdése alapján a személyi jövedelemadót levonták). Nyugdíjas vagyok és betegség miatti személyi kedvezményt érvényesítve igényelném vissza a levont szja-t. Viszont a törvény forrásadót említ, ezért úgy gondolom, hogy nem lehetséges a visszaigénylés. Köszönöm szépen a segítséget.
Ha visszahívtál volna 3 hónappal ezelőtt (ahogy ígérted), akkor elmeséltem volna a valódi ellenőrzési okot. Az m30 miatt volt. Nem mi adtuk ki, mi kaptuk, és kapcsolódó ellenőrzés tartottak nálunk.
A számfejtő lapot amikor online küldöd ki a munkavállaló levelezőjébe akkor azt nem kell aláírnia senkinek. Akkor az M30-at miért kellene? A könyvelő programokba integrált bér- és munkaügyi modulok automatizáltan titkosítják a munkavállalók részére e-mailben küldött csatolt doksikat. Másik dolog: Tegye fel a kezét az akit az utóbbi 30 évben ellenőriztek az M30 miatt? Szóval ez a hörgés sem több mint egy újabb műanyag.
Főszabály szerint hitelesítsem elektronikusan, mondjuk AVD. De az addig hiteles, amíg elektronikusan közlekedik. Főszabály szerint hogyan adjam ki, kinek? De a dolgozó kérheti papíron is. Akkor meg minek a cécó?
a számlázó programok által küldendő másolatok terén két hibalehetőség jut eszembe az egyik ha valami nagy lóbaszó formátumban küldi valamelyik számlagyár a számláit, arra kell valami ésszerű oldalankénti limit kilobyteban kifejezve a másik a hitelesítés a hitelesítés az valósuljon meg az onlányszámlás azonosítókkal történő beküldéssel, további elektromos aláírásra effélékre nincs szükség, ahogy az a jelen szabályozás szerinti elektromos számláknál is csak az elektromosan aláíró szakcégek lobbijának az eredménye a számlaképbeküldés (és annak visszatölthetősége) egyébként nem (csak) az adóellenőrzés tekintetében lenne nagy előrelépés, sokkal nagyobb előrelépés lenne a magyar gazdasági szereplők versenyképességét illetően, a világ többi országában az elektronikus számlacseréért informatikai cégek tömege kér egy rakás pénzt, van ahol még a postának is van szerepe, nálunk meg megoldaná az adóhatóság ingyenes közszolgáltatás formájában ingyen elektronikusan
A 3 nap csak elméleti. Nem gondolom ha megírja nekik a számviteli szolgáltató e-papíron, hogy a vizsgált időszakban összesen 10000 kimenő és bejövő számla került könyvelésre és ezek scann-elése határidőre fizikailag lehetetlen akkor ne lenne a határidő dolgában engedő a hivatal. :)
Egyébként pontosan az ilyen kivételek is csak azt erősítik, hogy a számlázó programoknak kellene automatizáltan hiteles képi másolatot küldeni a már rendszerszintűvé érett NAV adatszolgáltatás mellett. Aztán tőlünk egy ilyen világban már csak az áfa analitika, főkönyvi kivonat (talán) a banki kivonat és szélsőséges esetben a főkönyvi kartonok másolata lenne bekérhető, mert a többit a revizor látná.
itt azért érdemes felkészülni lelkiekben arra is amikor ezt tőlünk kérdi a navi amikor tiltakozunk a másnapi határidő ellen amíg azt a tízezer számlát fel kellene lőni neki ellügyön vagy másképp, és nem, nem fogad papír alapú dossziékat mert csak
Nem az volt a kérdés hogy mennyi idő alatt csinálod meg, hanem az hogy egyáltalán kiszámítható módon megcsinálod-e v. az időbeosztásod engedi hogy mindig megtudd csinálni? :) Az én megbízóimról tudom hogy nem csinálnák meg, mert így is a számlákat úgy kell összehalászni tőlük. Van olyan amelyikről a bank rögzítésekor derül ki hogy van még bizonylat és bekérik másolatban a szállítótól, mert annyira nem találják meg. Alap képlet hogy megkapom a bizonylatokat és aztán e-mailben küldenek még egy marékkal. De ha nem akkor a banki kivonat marad ki az anyagból. Van egy olyan cég amelyik csavaráru és kisgép kereskedelemmel foglalkozik. Nekik havonta kb. 10 edb számlájuk van és annak ellenére, hogy példásan feszes bizonylatolás náluk, mégis van mindig hónap 12. körül egy második köröm, mert van olyan számla ami későn érkezik be hozzájuk. Apropó! Mennyi idő alatt scannelnél be 10 ezer számlát? :D
Azért valljuk be, sokkal komfortosabb az életünk az online számla rendszer óta. A boltosok pénztárgép adatainál is nagyon jó, hogy gép-gép a kapcsolat. Sanya véleménye pedig nem számít, a felesége a mérvadó. Személy szerint sokat noszogattam őket, hogy ne harkálykodjanak. Nálam úgy működik, hogy az elsődleges adatforrás a NAV-rendszer. Lehet "előre" dolgozni. Sokkal jobb a hibákat a keletkezésük pillanatában (persze ésszerű határidőn belül) megoldani, mint bevallási határidő előtt pár nappal (órával). A NAV adatait pedig egyeztetem a print számlákkal, és megy a számlahiány lista az ügyfélnek. Ha ésszerű időn belül nincsenek meg, akkor visszamegy a nem könyveltek közé.
Ez a ráutaló magatartás "csak" két dolog függvénye. A lehetséges időráfordításé (kevés az ügyfél és vagy a számla) és vagy a bevételeké. Ha utóbbiból jól állsz akkor bevonható a folymatba olyan emberi erőforrás amely megcsinálja helyetted és meg kell mondjam hogy ha ez igy van akkor irigykedek. :D Én nem tudom hogy vagy ezzel, de mi amióta az eszünket tudjuk arra hajtunk, hogy 20-án éjfélre meglegyünk. Legutóbb decemberben is ez 22:53 volt.