Most nem nagyképűsködök, de nem néha megyek apámmal...nyaraim 99%-át vele töltöm, kamionnal külföldön, és nem csak ide oda megyünk mivel uniózik, 5-6 hétig kóvályog kint a francba. NY-K Európa egyaránt, Angol, Spanyoltól egészen Bulgária, meg most jön majd be 1 új fuvar, Párizs-Moszkva körjárat. Egész ovis korom óta megyek vele, tudom milyenek külföldön az utak, ezt ne regéld nekem légyszíves. Idén csak azért nem mentem annyit, mert hogy jogsit csináltam. Vissza kéne néha olvasnod, ugyanis megjegyeztem hogy a magyar autópályák azok jó minőségűek, elolvastad azt? Miért olyanba kötsz bele olyanba is amit nem állítottam? Azt én becsülöm valakiben ha ő másképp gondolja mint én és kiáll érte csak ne olyannal álljon ki amit nem mondtam. Én a közútjainkra értettem, hogy nagy 0. Ha jártál már erre pl Zsámbok-Jászfényszaru útvonalon, Szentlőrinckáta-Pusztamonostor, vagy arra Medgyesegyháza fele és jónak találod akkor megértelek. És ez csak a rossz útjainkból egyetlen kis parányi példa volt. Románokhoz stb jobban állunk, de ne elégedjünk meg ennyivel, törekedjünk a jobbra és a jobbra.
Hát igen, ezt is sokan elfelejtik. Ez olyan, mint amikor valaki jön nekem a dumával, hogy bezzeg Londonban 14 metró vonal van (ami persze csúsztatás, mert néha kéregvasút, néha felszini, stb.) De legyen 14. 14 millió lakosra. És nincs egy darab villamosuk. Nekünk 2 millió lakosra 3 vonal van (jó, sokkal rövidebbek) + néhány villamosvonal. Minden relatív.
Meg mi nem raboltuk végig a világot. A holland haverom eccer aszonta, hát annak még megfizetjük az árát, hogy vérrel írtuk a történelmünket, a gyarmatainkon élők vérével. Szóval nem vagyunk egyivásúak.
- Hollandiában a leghideggebb nap +5-10 fok, a legmelegebb +25-30. mindkettő ritka. A töredékét költik karbantartásra. Nálunk meg előfordulhat -15 és +40. Nagy különbség! Aszfalt legyen a talpán, amelyik ezt kibirja.
"Így van, hosszú távon az állami költségvetés szempontjából az autózás még mindig negatív mérlegű, azaz a nem autózók támogatják az autósok autózását."
Ez most komoly??? hány olyan tömegközlekedési jegyet/bérletet tudsz mondani ami a tömegközlekedés MŰKÖDÉSI költségeinek 20 %-ánál (!) többet fedez?
márpedig aki autózik, az a működési költségek EGÉSZÉT fizeti
az infrastruktúra, tehát a beruházási költségek esetében is az autósok felé billen a mérleg, lásd benzin ára, lásd a gépjármű üzemben tartásának járulékos költségei (pl. súlyadó) amik részben vagy egészben az infrastruktúra fenntartásába mennek ehhez képest tömegköziben ezt holt fizetik meg?
---
ha externáliákról beszélünk az megint más, de ezt nem lehet ilyen egyszerűen kezelni
pl. igaz hogy a teherautó zajterhelést okoz a gyalogosnak, de a gyalogos nem tudna kenyeret venni a boltban teherautó nélkül, ésígytovább.. ezt nem igazán lehet eldönteni hogy merre billen a mérleg
Na itt egy kicsinyt kiakadtam. Senki sem hazaárulózott le. Csak azt sérelmezi a topiktárs, hogy nálunk divat lett leszarozni az országot, ahelyett, hogy büszkék lennénk arra a "kevésre" amink van. Például arra kibaszott 5 dunahídra, amit az elmúlt 15 évben építettünk. Najó, 4.5 hídra. Aztán arra, hogy valamivel több mint 1000 km pályánk van, méghozzá jobb minőségü, mint az osztrák. Egyszer gyere tovább az A1-en Bécsbe, ne fordulj Pest felé. Majd meglátod, miről beszélek. Aztán kurvára ki vagyok akadva azon, hogy olyan országhoz akarsz hasonlítani minket, amelyikben kurvára nem volt majd 50 évig kurva orosz megszállás. A faszom tele van... A realitások talaján kéne maradni, és a hasonszőrüekhez hasonlítani minket. Van, amiben azokhoz képest most kicsit lemaradtunk, de PONT a topik témájával kapcsolatban nagyon jól állunk, bárkihez képest. A horvátokhoz képest is, MERT AZ MAGÁN autópálya, a szlovénhez képest is, mert nézd meg az új szakaszokat, mi ezt nem hívnánk autópályának. A cseh, és szlovákról meg ne is beszéljünk. Elfelejtettem Zsolnánál felmenni az új pályára, hát 30 km-t kellett mennem bazmeg, mire volt egy rohadt feljáró. Nem úgy, mint nálunk, hogy 3 km-éként van valami. Azért, mert a fateroddal néha, néha elmész egy útra, még nem biztos, hogy mindent láttál. Én viszont állandóan járok az összes szomszédunknál, +cseh, +lengyel, +osztrák, +német, +holland. Miondom állandóan.
Mégegyszer, a szarozást szóljuk meg. Ettől leszünk betegek, hogy mi béna, hülye, tehetségtelen faszkalapok vagyunk, bezzeg... Jó hogy nem Svájchoz akarsz hasonlítani, ahol az utolsó "háborús" esemény Tell Vilmos nevéhez kötődik. Miért nem inkáb Lichtensteinhez???
Nem véletlenül van megtiltva a teherkocsiknak az előzés.
Egyes szakaszokon. Agyrém, hogy nem lehet az egészre kiterjeszteni, és persze be is tartatni, mert ez meg a másik legnagyobb gond. Olaszorszában 3-sávos körgyűrűkön tilos kamionnal előzni...
A szélső sáv elég széles, a belső sáv a szűk. Aki ott nem fér el, vagy nem képes biztonságosan haladni, az ne menjen oda. Ennyire egyszerű. Nem véletlenül van megtiltva a teherkocsiknak az előzés.
Maradhatunk annyiban, ha egyik napról a másikra a dohányos letenné a cigarettát, az autós a gépkocsit, az alkesz a poharat, összezuhanna a költségvetés...:)
ok, ezen vitatkozhatnánk napestig, nemjutnák előbbre...
de a lényeg nem is ez, hanem az, hogy számomra prioritásban a túlterhelt útvonalak kapacitásbővítése szerepel messze az első helyen (a sok barom aki ezeken jár, jogosan vár valamit az irdatlan autóssarcért cserébe...),
...és csakis ezután jöhet(ne) a kapacitástartalékkal rendelkező útvonalak beruházásvonzási célzatú fejlesztése...
szűk sávok esetén meglehetősen "érdekes" számonkérni az oldaltávolság tartást... :-)
nemmelesleg a leállósáv hiánya is komoly probléma ekkora forgalom mellett... kisebb koccanásoknál terelési lehetőséget biztosítana, nem kellene, hogy ilyenektől is beálljon az egész M0D...
Az M0-val sem az a baj alapvetően, hogy nincs leállósáv, hanem a 2 sávhoz képest hatalmas forgalom, a szűk sávok, és mindenekelőtt a megszámlálhatatlan sok idióta, aki nem tart kellő követési- és oldaltávolságot, sebességkorlátozást, stb., bár ez a tényező M0-független.
egy beruházáshoz jópár feltételnek teljesülnie kell, ezek közül csak az egyik a jó közlekedési lehetőség...
(ami nem feltétlen pálya, adott esetben egy jó főút is megteszi, ha a forgalom nem kíván többet, de pl. a buzuki enélkül is mögvan egomban... persze lehet, hogy ha most építene nem oda rakná a gyárat... :-)
(pl. a legfontosabb: kell szakképzett - de legalább idomítható - munkaerő is...
ezért pl. hiába építesz többszázkm pályát BAZ megyébe, oda senki nem fog neked autógyárat építeni...
esetleg a TATA művek indijából, ők végülis réglátott rokonyok... :-))
kérdezd meg a kecskemétieket is erről a tőkevonzós dologról. vagy az egrieket, hog ymilyne hátrányt szenvednek az M3-hoz kapcsolódó térségekhez képest, hog ynincs pályájuk.