Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14321
OFF
angol, spanyol. Így, kisbetűvel. Ha az országra gondolsz, akkor tessék kiírni országként, ahogy Bulgáriával tetted. Mert ugye az országot véletlenül sem angolnak hívják, hanem Angliának.
ON
Előzmény: micsubicsi (14314)
BoGar Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14320
nagypapi51 Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14319

Csak érdekességképpen a londoni "M0"

~170 km hosszú, átlag 5 km-ként csomópont.

 

Előzmény: mestska (14316)
BoGar Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14318
Ezt már én is próbáltam megértetni vele, de nem ment. Végtelenségig nem lehet a kapacitást növelni.
Előzmény: mestska (14317)
mestska Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14317
én nem vitatkozok veled napestig, felesleges. Ettől függetlenül nem mindig és mindenhol a kapacitásnövelés a megoldás.
Előzmény: Törölt nick (14297)
mestska Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14316
tökOFF
(ami persze csúsztatás, mert néha kéregvasút, néha felszini, stb.

A metrónak nem feltétele, hogy föld alatt menjen, teljesen lényegtelen, hogy felszín alatt, agy kéregben megy, nincs itt semmi csúsztatás.

De legyen 14. 14 millió lakosra

Nagy-Londonnak 7,5 millió lakosa van.

És nincs egy darab villamosuk

De van. 28 km hosszú jelenleg a hálózat.

Ettől függetlenül tény, hogy minden relatív, mind Londonban, mind Budapesten találni olyan helyet, ahol szar, és ahol szuper a tömegközlekedés.
Előzmény: alibi-man (14312)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.22 0 0 14315
De tudod Magyarország is már tovább tarthatna csak a történelem során mindig a rossz helyre álltunk, pl anno ha nem tartunk ki Hitler mellett a végsőkig, mikor már mindenki átállt az antanthoz csak mi nem, lehet ma nincs is Szlovákia meg Horvátország:) És ez nem csak a terület nagyságára igaz, ha nem állunk a rossz helyen akkor kevésbé is rombolják le az országot, nem kellett volna úgymond "újjáépíteni".
Előzmény: alibi-man (14311)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14314
Most nem nagyképűsködök, de nem néha megyek apámmal...nyaraim 99%-át vele töltöm, kamionnal külföldön, és nem csak ide oda megyünk mivel uniózik, 5-6 hétig kóvályog kint a francba. NY-K Európa egyaránt, Angol, Spanyoltól egészen Bulgária, meg most jön majd be 1 új fuvar, Párizs-Moszkva körjárat. Egész ovis korom óta megyek vele, tudom milyenek külföldön az utak, ezt ne regéld nekem légyszíves. Idén csak azért nem mentem annyit, mert hogy jogsit csináltam. Vissza kéne néha olvasnod, ugyanis megjegyeztem hogy a magyar autópályák azok jó minőségűek, elolvastad azt? Miért olyanba kötsz bele olyanba is amit nem állítottam? Azt én becsülöm valakiben ha ő másképp gondolja mint én és kiáll érte csak ne olyannal álljon ki amit nem mondtam. Én a közútjainkra értettem, hogy nagy 0. Ha jártál már erre pl Zsámbok-Jászfényszaru útvonalon, Szentlőrinckáta-Pusztamonostor, vagy arra Medgyesegyháza fele és jónak találod akkor megértelek. És ez csak a rossz útjainkból egyetlen kis parányi példa volt. Románokhoz stb jobban állunk, de ne elégedjünk meg ennyivel, törekedjünk a jobbra és a jobbra.
Előzmény: alibi-man (14309)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14313
Ebben a k*rva válságban most minden bizonytalan, de erre mérget mertem volna venni. :-D
Előzmény: alibi-man (14309)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14312
Hát igen, ezt is sokan elfelejtik. Ez olyan, mint amikor valaki jön nekem a dumával, hogy bezzeg Londonban 14 metró vonal van (ami persze csúsztatás, mert néha kéregvasút, néha felszini, stb.) De legyen 14. 14 millió lakosra. És nincs egy darab villamosuk. Nekünk 2 millió lakosra 3 vonal van (jó, sokkal rövidebbek) + néhány villamosvonal. Minden relatív.

Meg mi nem raboltuk végig a világot. A holland haverom eccer aszonta, hát annak még megfizetjük az árát, hogy vérrel írtuk a történelmünket, a gyarmatainkon élők vérével. Szóval nem vagyunk egyivásúak.
Előzmény: Törölt nick (14272)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14311
+

- Hollandiában a leghideggebb nap +5-10 fok, a legmelegebb +25-30. mindkettő ritka. A töredékét költik karbantartásra. Nálunk meg előfordulhat -15 és +40. Nagy különbség! Aszfalt legyen a talpán, amelyik ezt kibirja.
Előzmény: Törölt nick (14270)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14310
"Így van, hosszú távon az állami költségvetés szempontjából az autózás még mindig negatív mérlegű, azaz a nem autózók támogatják az autósok autózását."

Ez most komoly??? hány olyan tömegközlekedési jegyet/bérletet tudsz mondani ami a tömegközlekedés MŰKÖDÉSI költségeinek 20 %-ánál (!) többet fedez?

márpedig aki autózik, az a működési költségek EGÉSZÉT fizeti

az infrastruktúra, tehát a beruházási költségek esetében is az autósok felé billen a mérleg, lásd benzin ára, lásd a gépjármű üzemben tartásának járulékos költségei (pl. súlyadó) amik részben vagy egészben az infrastruktúra fenntartásába mennek
ehhez képest tömegköziben ezt holt fizetik meg?

---

ha externáliákról beszélünk az megint más, de ezt nem lehet ilyen egyszerűen kezelni

pl. igaz hogy a teherautó zajterhelést okoz a gyalogosnak, de a gyalogos nem tudna kenyeret venni a boltban teherautó nélkül, ésígytovább.. ezt nem igazán lehet eldönteni hogy merre billen a mérleg
Előzmény: attus germanicus (14300)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14309
Na itt egy kicsinyt kiakadtam. Senki sem hazaárulózott le. Csak azt sérelmezi a topiktárs, hogy nálunk divat lett leszarozni az országot, ahelyett, hogy büszkék lennénk arra a "kevésre" amink van. Például arra kibaszott 5 dunahídra, amit az elmúlt 15 évben építettünk. Najó, 4.5 hídra. Aztán arra, hogy valamivel több mint 1000 km pályánk van, méghozzá jobb minőségü, mint az osztrák. Egyszer gyere tovább az A1-en Bécsbe, ne fordulj Pest felé. Majd meglátod, miről beszélek. Aztán kurvára ki vagyok akadva azon, hogy olyan országhoz akarsz hasonlítani minket, amelyikben kurvára nem volt majd 50 évig kurva orosz megszállás. A faszom tele van... A realitások talaján kéne maradni, és a hasonszőrüekhez hasonlítani minket. Van, amiben azokhoz képest most kicsit lemaradtunk, de PONT a topik témájával kapcsolatban nagyon jól állunk, bárkihez képest. A horvátokhoz képest is, MERT AZ MAGÁN autópálya, a szlovénhez képest is, mert nézd meg az új szakaszokat, mi ezt nem hívnánk autópályának. A cseh, és szlovákról meg ne is beszéljünk. Elfelejtettem Zsolnánál felmenni az új pályára, hát 30 km-t kellett mennem bazmeg, mire volt egy rohadt feljáró. Nem úgy, mint nálunk, hogy 3 km-éként van valami. Azért, mert a fateroddal néha, néha elmész egy útra, még nem biztos, hogy mindent láttál. Én viszont állandóan járok az összes szomszédunknál, +cseh, +lengyel, +osztrák, +német, +holland. Miondom állandóan.

Mégegyszer, a szarozást szóljuk meg. Ettől leszünk betegek, hogy mi béna, hülye, tehetségtelen faszkalapok vagyunk, bezzeg... Jó hogy nem Svájchoz akarsz hasonlítani, ahol az utolsó "háborús" esemény Tell Vilmos nevéhez kötődik. Miért nem inkáb Lichtensteinhez???
Előzmény: micsubicsi (14262)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14308

Nem véletlenül van megtiltva a teherkocsiknak az előzés.

 

Egyes szakaszokon. Agyrém, hogy nem lehet az egészre kiterjeszteni, és persze be is tartatni, mert ez meg a másik legnagyobb gond. Olaszorszában 3-sávos körgyűrűkön tilos kamionnal előzni...

Előzmény: g86 (14307)
g86 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14307
A szélső sáv elég széles, a belső sáv a szűk. Aki ott nem fér el, vagy nem képes biztonságosan haladni, az ne menjen oda. Ennyire egyszerű. Nem véletlenül van megtiltva a teherkocsiknak az előzés.
Előzmény: Törölt nick (14296)
nagypapi51 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14306
Viszont fellendülne újból a lótenyésztés, a kocsigyártó és a patkolókovács szakma...:))
Előzmény: BoGar (14305)
BoGar Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14305
És ha ezek után leállna az összes autópálya és autóútépítés/felújítás, micsoda megtakarítások lennének! :D
Előzmény: nagypapi51 (14302)
nagypapi51 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14304

Kapásból nem tudnék olyan országot mondani, ahol az autózás - minden hatását figyelembe véve - az állam szempontjából pozitív mérlegű volna.

Valaki?

Előzmény: elemes2 (14303)
elemes2 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14303
long term egyenlegről volt szó.
Előzmény: nagypapi51 (14302)
nagypapi51 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14302

Maradhatunk annyiban, ha egyik napról a másikra a dohányos letenné a cigarettát, az autós a gépkocsit, az alkesz a poharat, összezuhanna a költségvetés...:)

Nem csak idehaza, mindenhol.

Előzmény: attus germanicus (14300)
attus germanicus Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14301
(... és akkor még nem is beszéltem az állami költségvetésben meg nem jelenő extra károkról, amit az autózás okoz).
Előzmény: attus germanicus (14300)
attus germanicus Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14300
Így van, hosszú távon az állami költségvetés szempontjából az autózás még mindig negatív mérlegű, azaz a nem autózók támogatják az autósok autózását.
Előzmény: felucca (14299)
felucca Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14299
Te, az a helyzet, hogy az az "irdatlan autóssarc" meg sem közelíti összegében azt a kárt, amit az irdatlan autós okoz.

Ha lenne olyan sarc, ami ezt teljes egészében fedezi, akkor másnap görkorcsolyázni lehetne az M0-on.
Előzmény: Törölt nick (14297)
nagypapi51 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14298

Na, 2 baleset egyidejűleg az M0-on...

Egyik a Nagy Duna-hídon, 3 szgk.

Ez azért nem az M0 gyengesége, 17.50 a burkolatszélesség.

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14297

ok, ezen vitatkozhatnánk napestig, nemjutnák előbbre...

 

de a lényeg nem is ez, hanem az, hogy számomra prioritásban a túlterhelt útvonalak kapacitásbővítése szerepel messze az első helyen (a sok barom aki ezeken jár, jogosan vár valamit az irdatlan autóssarcért cserébe...),

...és csakis ezután jöhet(ne) a kapacitástartalékkal rendelkező útvonalak beruházásvonzási célzatú fejlesztése...

Előzmény: mestska (14292)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14296

szűk sávok esetén meglehetősen "érdekes" számonkérni az oldaltávolság tartást... :-)

 

nemmelesleg a leállósáv hiánya is komoly probléma ekkora forgalom mellett... kisebb koccanásoknál terelési lehetőséget biztosítana, nem kellene, hogy ilyenektől is beálljon az egész M0D...

Előzmény: g86 (14291)
elemes2 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14295
Ja. Én meg a Vatikán környezetpolitikai szakértője vagyok. Nyertem.
Előzmény: RadiX (14294)
RadiX Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14294
saját bevallása szerint ő a Fidesz környezetpolitikai szakértője. te nem hiszel neki? :))
Előzmény: elemes2 (14293)
elemes2 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14293
fideszes politikus? hol?
Előzmény: micsubicsi (14285)
mestska Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14292
perszehogy kell a szakképzett munkaerő. De sok esetben a kiinduló feltétel a jó megközelíthetőség.
Előzmény: Törölt nick (14288)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!