Bogaram drága! :˛ Khmm. Nem ismerjük egymást, úgyhogy a jövőben mellőzd eme megszólítást.
Pont ezért tettem fel a kérdésem. Tök mindegy mióta van jogsid, ha az orvos évekre adja meg, és mondjuk a két év alatt történik valami. Ha a jogsi tulajdonosa megvakul ezen idő alatt, sajnos akkor sem vonják be a jogosítványt.
Hát uraim, ebből 2012 előtt nem lesz semmi. És nem azért mert nincs rá pénz. (Még) van rá, max. elköltik másra.
(Tudom ez nem politikai topik, de eléggé ide tartozik)
Hanem azért mert a pirosak és a narancssárgák egymásnak estek a nyomvonal miatt. Ahogy végigolvastam a helyi kispiszkos újságot, elszörnyülködtem. Komolyan 20e embernek azért kell szívnia (szó szerint), mert néhány magát politikusnak nevező ember nem tud megegyezni.
A lényeg, hogy sok éves előkészítő munka után 2006. szeptemberében meglett az elkerülőre a jogerős(!) építési engedély. Szerencsétlenség, hogy pár nap múlva önkormi választások voltak, ahol a másikak nyertek, akik "aggályukat" fejezték ki a nyomvonal miatt (tudjuk mit jelent ez, ugye?).
Bár pontos infókat nem tudtam leszűrni a nyilatkozatokból, de mintha az lett volna a baj, hogy a 86-os K-ről vagy NY-ról kerülje meg a várost...
Namindegy, most új tervet csináltak/csinálnak, legjobb esetben is 2 év, mire lesz jogerős ép. eng...
Hát itt tartunk. Többezer ember szívja a kormot, a polik meg mossák a kezüket. A helyi média nagyon felkapta az ügyet, minisztériumi szinten is biztos neveztek ki, hogy csináljon már vmit a két szín között.
Tudod 1 a gond, a magyar rendőrök nagy része csak magyarul ért:) Ezáltal jóformán csak a magyarokat büntetik, 1x apám jól le is ugatta a rendőrt (megjegyzem apám is rendőr volt anno még 19 éve), hogy mér mindig a magyar kamionosokat szívatják, néha kéne a külföldit is, oda kint a rendőr nem a saját hazájabélit szívatja, hanem a külföldit inkább. Errefel a rendőr elengedte, amúgy annyi volt, hogy a bizti övet nem kapcsolta be:) Illetve 1x az volt, hogy előzni tilos volt, apám a belső sávban haladt. A rendőr ki szedi és elkezdi: Maga nagyon sokat fog nekem fizetni uram! Apám: És miért? Rendőr: Mert előzni tilosban előzött. Apám: Én ugyan nem, ha 2 jármű elhalad egymás mellett az nem minősül előzésnek. Rendőr: maga ezt honnan tudja? Apám: Hát én is voltam rendőr xD Ez nem tudom, hogy hol történt, csak mesélte.
Ma volt egy gyors oda-vissza utam Csévharasztról Dunaújvárosba.
Mivel hétvégi forgalom volt, bár kamionstop nem, ezért bevállaltam az M0D-t.
Az útvonal Vasad-4-es-M0K-M5-M0D-M6-Dunaújváros, és vissza, 1 ó 15 p oda, és ennyi vissza is a város közepétől (Buszállomás). Nem is rossz.
Na az M0K-ról az M5-ösre nagyon centizve, és lendülettel lehet besorolni, mivel kamion hátán kamion a szélső, belső sávban előtted, utánad.
Utána az M0D mégrosszabb, aki ősz hajszálat akar, annak tuti módi ezen autókázni, kipróbálhatja milyen amikor óra szerint 88-al haladva előtted kamion, mögötted kamion, és melletted a visszapillantó tükrödtől pár centire 100-al elsuhan egy kamion, és még egy, még egy...stb. Összesen 11 kamion előzött meg az M0K-n, az előzni tilost senki nem tartja be, miközben én óra szerint 88 km/h-val haladtam, de itt jegyzem meg, hogy egyik kamion sem magyar rendszámú volt.
A személyautók sebesség túllépését már nem is említem meg.
Ezek után csoda számba ment a totál üres M6-ra ráhajtani, se előttem, se mögöttem sehol senki. Azt megállapíthattam, hogy a 100 km/h-ás korlátozás Érd szélén a hosszú egyenesnél totál felesleges, és nem is értem mi az indoka. A kanyargós résznél az M0 közelében viszont tényleg kell a 80-as korlátozás.
Haladva az üres úton Érdnél csodálkoztam, hogy a párhuzamos 6/7-es elkerülőn meg egymásba érnek a se eleje, se vége kocsisorok, valszeg másnak is M0D fóbiája van, és ezért nem jár erre.
Ráérve a régi M6-ra, valóságos 5 évvel ezelőtti M3 feeling fogadott hatalmába, mikor hasonlóan üresség volt még az M30 elágazás után Polgár felé.
Nem tolt le senki az útról, kényelmesen hosszú ívekben tudtam előzni, és a jó vonalvezetésnek is hála élvezetesen lehetett autózni 140 km/h-val óra szerint.
Viszafelé az M6-oson hasonló forgalom, talán árnyaltabban nagyobb Pestről kifelé haladó forgalmat láttam, majd az M6 bevezető szokásosan üres, amit most figyelve mégjobban nem értek.
Aki jön a párhuzamos 6/7-es elkerülön, az miért nem jön fel az M6-ra még annyira sem, hogy Ófalunál fel, majd a 6-os csp-nél le, és ezzel levág egy beszögelést Érdnél. Ennyire senki nem tudja, hogy ingyenes 3,5 t-ig az M6 a 6/7 elválásig? Mert közben nost is szépen hömpölygött az elkerülö az autóforgalom, miközben üres volt az M6.
Az M0D-n viszont szerencsére már 17 óra után nem sokkal kevesebb kamionforgalom volt tapasztalható, így szépen lehetett haladni a szokásos 88 km/h-val, de a belsőben viszont felbuzdulva a kevesebb kamionnak, megjelentek a 110-130 döngető honfitársaink, kiegészülve az előjövő motorosokkal.
Az M5 ráhajtó simán ment, de meglepett, hogy rákanyarodva az M5-re 100 km/h-ás tábla fogadott, ez valszeg a balesetveszélyes nagy becsatlakozó forgalom lehet az oka.
Utána az M0K kiágazás előtt megtorpant az M5-ös, a belső sáv is folyamatos fékezéssel 70-re lassult, mivel a nagy forgalom halad már az M0K-ra.
Végre M0K valóságos felüdülés az M0D után, viszont jól érzékelhetően megnőtt a forgalom.
Az úton változás, hogy a Cegléd 4-es táblák Monor 4-esre lettek átmatricázva az M5-4-es között. Az út széli tábláknál viszont egy sor hiányzik, azaz legalul a 4-es X km, majd legfelül az M3 x Km, 3 x Km, és alatta semmi, azaz a 31-es út kimaradt.
Az Alacska pihenőnél épül a benzinkút.
Majd a 4-es kihajtóhoz érve az előttem lévő majdnem eltévesztette az utat, ami jogos is, mivel régen itt volt az M0K vége, ezért a felfestés is más volt, de most, hogy tovább vezet az út, elfelejtették a szélső sávban az egyenes-jobbra nyilacskákat felfesteni, sőt annyira rosszúl látható a betonon a festés, hogy én is záróvonalnak láttam a szaggatottat, azaz ahol ki lehet a 4-es gy/e-be sorolni.
M0D balesetveszélyes szituáció:
Az 5-51 között Buda felé 3 sávos, na most balra a belsőben elmegy egy autós, majd előttem keresztbe ki a "3". szélső sávba, majd mielpőtt az az 51-re kanyarodna, keresztbe ismét be a legbelsőbe.
Államkassza:
Az M0D-n 2 km-enként fix traffipax, a sebességhatatárt 70 km/h-ra kellene levinni, és az út két végén mobil rendőrőrsöt telepíteni, 1 év alatt a sok külföldi kamionostól be lehetne kaszálni az adócsökkentés hiányzó részét.
Viszont jelen állás szerint személyautóval a sok dög között életveszély autózni ott, és sajnos halálos.
Én visszajavítom 60-ra, mert annyi. Nem elírás volt! 37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
>Pályán minimum 60-nal kell menni. Lehet csak elírtad, de kijavítom 70:)
Ezekbe az új Ladákba annyira nem vagyok képbe, de ugye a Kalinát nálunk lehet kapni, még tavaly olvastam, hogy gyártják még a régi kockaladákat, de Ukrajna meg Pakisztán féle országokba, mert pl. nálunk azért nem engedik őket forgalmazni, mert túlságosan szennyezik a környezetet. http://autohirek.hu/tart/cikk/i/0/10912/1/auto/A_Lada_elt_el_es_elni_fog
Itt a link, idei ez:)
Most már nekem a Ladával annyi bajom van, hogy valamelyest francia kézbe került. Pedig a szovjet vasak örök autók, lelkük van, az hiányzott, hogy nyugati kéz bepiszkolja. Amikor nagyfaterom abba hagyta a kamionozást és nyugdíjba ment utána már nem nagyon vezetett, sőt később egyáltalán nem. A Moszkvics évekig állt a garázsába, és én mindig megcsodáltam ha nála jártam:)
Azzal azért már nem mernék pályázni. Nekem Swiftem van. Új. (2007) Az megy pályasebesség felett is könnyedén. De nem szoktam annyival menni. De hogy Astra 50-nel? Mit keresett annyival a pályán? Az már büntetős kategória. Pályán minimum 60-nal kell menni.
1. nem tiltotta (l. 1921. évi XXXIII. tc), a kétvágányú pályák visszabontásának gazdasági okai voltak, 2. Elvileg sem érvényes. Ami jelenleg is hatályos az a párizsi béke (1947. évi XVIII. tv.)
Van jogsid? Tudod mennyi ideig érvényes az orvosid? Tudod, hogy az időseknél mennyi ideig érvényes? Tudod, hogy ha történik valami az emberrel, megvakul esetleg, a jogsija akkor is érvényes, míg az orvos be nem vonja? Tehát ha az orvos nem tud semmi bajról, akor enm vonhatja be a jogsiját. Főnököm apjának sem az orvos vonta be baleset után, hanem a fia, azaz a főnököm vette el tőle a kocsit és a kulcsokat.
Jó' van má'! Én olvasom a fórumot. Csak le kellene esetleg írnia az illetőnek, hogy melyik sofőrre gondol. Mert amikor én olvastam a cikket, még frissiben, akkor nem volt megemlítve benne a Chevy sofőrje. Se kor, se nem.
"vasút: az al/felépítmény valóban sok helyen 160-as, de a szabályozás (EUs) úgy szól, hogy ami 159,9++ az már gyorsvasút és ott nem lehet szintbeli kereszteződés ill. kerítés is kell"
Közkeletű félreértés. EU szabályozás (TSI) erre nem vonatkozik. A hatályos magyar szabályozás:
"A v = 160 km/h-nál nagyobb sebességre engedélyezett vasúti pályát út szintben nem keresztezheti. Gyalogút és kerékpárút a legfeljebb v = 120 km/h sebességre engedélyezett vasúti pályát keresztezheti szintben." (OVSZ I. 1.3.2.1 (103/2003 (XII. 27.) GKM r. IV. melléklet))
Még most is vannak kocka Ladák, gyártják is, csak nálunk nem forgalmazhatják a szén-dioxid kvóta miatt vagy mi, Ukrajna, Pakisztán meg ilyen helyeken forgalmazzák az újabb kockákat. Nekem a 110es Lada annyira nem jön be, de a Kalina az tetszik.
Kollégámat rádumáltam egy 1000-es Plash-re. zseniális a fogyasztása, és egész jól megy, még pályán is müxik, mert is képes 130-140-re.
A múltkor az M7-esen egy viszonylag fiatal Astra vánszorgott kb. 50-el. Úgy meg volt pakolva, hogy szinte a földön ült. Azzal igazán nincs bajom, ha egy lassú jármú (ami azért 70-el megy) az autópályán vánszorog. Nekik is kell élni.
Van egy haverom. A fél szemére vak, a másikkal meg baromi rosszul lát. Amikor kérdeztem tőle, hogy a rákban kap még jogsit, csak a vállát vonogatta. Ha meg én megyek újíttatni, éppen csak végbéltükrözést nem csinálnak.
Nekünk volt 6,5 évig Daewoo Matizunk. Városi közlekedésre ideális jármű szerintem, ennél több nemigazán kell az átlagnak. Autópályán már keményebb dolga volt, de még a 130-140 közti utazót is elbírta. És nem volt vele semmi gond menetstabilitás szempontjából.
vasút: az al/felépítmény valóban sok helyen 160-as, de a szabályozás (EUs) úgy szól, hogy ami 159,9++ az már gyorsvasút és ott nem lehet szintbeli kereszteződés ill. kerítés is kell
egyébként szerintem is gáz hogy sok helyen egyvágányú, konkrétan az olasz irány a legszarabb, a teljes bp-szfvár-balaton-horvát szakaszt fel kéne újítani 2vágány 160-ra mert röhej a bp-milánó kapcsolat, de persze a többi se semmi
azért ami az 1-es vonalon megy az se semmi: a bicske-herceghalom közötti lasssújel idén lett 10 (!) éves, namost ha kiszámoljuk a sok-sok ezer vonat lassítás/gyorsítás költségét hány lassújelet lehetett volna felszámolni belőle...... ...már előre várom hogy a RailJET-et szárligetnél a 40-es (!) lassújelnél lehessen a hegy előtt fotózni.....