A busszávval kapcsolatban részben egyetértek, a legtöbb helyen meg lehetne engedni, hogy ha nincs torlódás, szabadjon használni. De. Ezt kő keményen be kell tartani, a buszt egy másodpercre sem szabadjon feltartani. Ennek jelenleg nem látom a lehetőségét. Átmeneti megoldás lehet, ha időszakos a buszszáv, pl 7-19 óráig.
ez egy faszság!, úgy ahogy van, az egész kategória. van egy minimum 2 sávos út, az elérhető útfelület 50 %-át PERMANENSEN, de jobb esetben is 33 vagy 25%-át elzárjuk az autósoktól
hétvégén is, éjjel is, akkor is szabályt szegek ha este 2-kor egy 40-nel cammogó trabantot megelőzök a szilágyi fasor buszsávjában, nonszensz! (ennél már csak az autópályákra rakott buszsávok az elrettentőbbek, szerencsére ilyet huzamosabb szakaszon csak angliában láttam)
legyen kötöttpályás folyosó azokon a szakaszokon a városban ahol nagy a forgalom és használják közösen a buszokkal
ami végképp kiverte nálam a biztosítékot, az a rákosborzasztói milliárdforintos buszfolyosó; ott az elővárosi vasút vazze
2. próbajogsi: ez a 30.000 kilométer faterral az anyósülésen, na kb. ennyi a kompetenciája az egész bagázsnak
3. zebra: oké, legyen elsőbbsége a gyalogoknak, persze, idővel rászoknak a nyugati modellre viszont a 30 kph és a fekvőrendőr, hát hihetetlen. naponta átmegyek kb. 80 zebrán, ha ezt megcsinálják akkor évente kétszer cserélhetem a felfüggesztést..
4. pirosnál feljöhetnek a motorosok
nonszensz! és mégis *hol* jönnek fel? a két sáv között lavírozva? kurva biztonságos lesz... vagy a jobb oldalon a göröngyös aszfalton és csatornafedeleken? ennek max akkor lenne értelme, ha minden egyes lámpánál be lenne rajzolva 10-20 méteren át az osztott felület, és akkor már 5-6 autónyival korábban úgy húzódik mindenki hogy biztonsággal elférjenek a motorosok. na de ilyen utak hol vannak magyarországon?
ebből szvsz az lesz hogy felbátorodnak a pizzafutárok stb. és méggyakrabban fog az életük egy ajtónyitáson vagy egy biciklista-kikerülésen múlni
5. gyalogos, bringás közlekedés: szerintem óvodában / ált. suliban / középiskolában oktatni kellene pl. technika óra keretében a releváns szabályozást, mert a sok kis győzike nem fogja elővenni a kreszt, azt csak a motorradereknek teszik kötelezővé közlekedni viszont minden mónika-rajongó közlekedik (sajna)
6. fix sebességmérés: értelmetlen, én csak a biztonságfasizmust látom benne. a top gearben parodizálták ki a legjobban: CSAK a sebességmérőt figyeled, közben meg a kismacskától a kismamáig bárki átmehet előtted a fix pontokat pedig az ott haladók 90%-a kb. 1 hét alatt megtanulja, sőt tudja hogy melyik bokortól lehet gyorsítani, melyiknél kell rátaposni a fékre
ennek a legjobb példája az m1-m7 bevezető szakasz, ahol most 4 potenciális helyen mérHET a kamera, mindegyik előtt lelassul a sor 100-ra, a közükben meg továbbra is 110-140 a sebesség....
speed never killed anyone...suddenly becoming stationary, thats what gets you
Kamionok tiltásáról nekem is ez a véleményem, megy egy kamion 75-80al mögötte vagy 20 kamion összetömörül...személyautósoknak is rosszabb lesz, de a kamionosoknak is, vezetési idő miatt hülyeség ezt bevezetni. A főnökök lesza***k hogy nem előzhet és nem bír haladni, érjen oda a sofőr és kész
Friss jogsinál az oktatást kéne megrendszabályozni, nem a feltételeket. Próbajogsi már most is van, annak kéne értelmet adni. De ez a 30 ezer km-es szabály hülyeség, inkább időhöz kéne kötni, hogy ne vezethessen egyedül. A pszichológiai alkalmassági nem biztos, hogy hülyeség.
Gyermekülés korrekt.
Zebrák környékét helyre kell tenni. Nem normális ami most van.
Kamionok tiltása. Érdekes lesz az autópálya, ha 10 kilométeres sor lesz a külső sávban egymás seggében, mert nem előzhetnek.
Az ojjektív felelősséget a busszávra tényleg ki kell terjeszteni, de több eszköz is kéne. Főleg fix traffipaxok (x készülék x+n dobozban), piroson áthajtást ellenörző kamerák, stb. Pályákon meg inkább átlagellenörzést kéne tartani.
"A sok tiltás meg szigorítás mellett egy engedményről is hallani, piros lámpánál a motorosok ezentúl jogszerűen előregurulhatnának a sorban a stop-vonalig."
Jó kérdés, de szerintem ez Budapestre és agglóba haladó forgalom, aminek az oka a rokonságot is vizsgálva az, hogy pont ebből a régióból dolgoznak a legtöbben Budapest és környékén, és jellemzően hétvégén haza utaznak a családhoz.
De a Hankook forgalmat le lehetne terelni az M8-on, ott is sokan ebből a régióból dolgoznak.
Ezen a népvándolásona meg nem nagyon lehet változtatni, mivel nem adják el a házat, hogy ide költözzennek, mert sokuknak családi házuk van, amiből max egy kis garzont kapnának, tehát marad az ingázás.
Ha már 3 sávos rész, az M7-esen Balaton felé nincs még 3. sáv az M0-Érd csp között, azaz a be-ki sorolók egybe kötve nincsennek, hogy ne torlódjon az M7-es Érd miatt?
Most mondták a rádióban, hogy a 90-es km-től Pest felé araszolás. Most nézem az 51-es km-nél a webkamerát, de Pest felé nagyon dúrva. (Állítólag baleset az 50-es km-nél)
De ez amúgy nem is meglepő, ha megnézük, hogy hazánkban az M3-as látja el a legnagyobb területet Budapest felé, ennek az autópályának van egyedül 5 megyszékhelyes vonzáskörzete, és léányegében fél Kelet-magyarországot ellátja.
Az M31-esen viszont ide kevés, itt is kéne 3 sávosítani szakaszokat, főleg a Hatvan-tól befelé Pestnek.
"Lehet, hogy valamilyen kiegészítő rendelkezésben volt erről szó. "
Lehet, de valószínűtlen. A békeszerződés elve pont az ellenkező volt, mégpedig az, hogy a magyar területen maradt infrastruktúra minél nagyobb kapacitással szolgálja ki kedvezményes feltételek között a "szövetséges és társult" hatalmakat.
A szerződés becikkelyezett szövege itt olvasható. Vasútügyileg a XII. fejezet I. és III. címét tessék elolvasni.
Elvileg pár napon, esetleg egy-két héten belül, mert november 15-ig be kell fejezniük. Amúgy nem az egész szakaszt újítják fel remélem tudod :( csak Hollád elejétől Sávoly kezdetéig...
Viszont Jászberénynél már a 31-es elkerülő építése jó ütemben zajlik, már az alépítmény elég jól megvan a 31-esbe visszacsatlakozásnál Jászberény K-nál. Nem tudom mi a határidő, de gondolom tavasszal átadják ezt a negyed kört is, és akkor a 31-es már teljesen kikerülheti a várost,
tegnap én is jártam jászberény felé... :-) (a 6áridő 2009.11.)
és a 32es útnál lévő körforgó - utólag! - kapott egy 5. ágat is, feltehetően egy beruházáshoz vezet majd...
(ezt vajon mé nem lehetett 1 évvel korábban előre látni??)
de a szerintem negyobb tranzitforgalmú 32-es egy negyed kör miatt továbbra sem.
naná, hogy nem.
(de az egy NAGYON bonyolult projekt, ott kell mégegy híd a helyi patak felett, szóval, arra még kell gyűjteni a pézt... :-(((
Viszont a se előttem, se mögöttem módi közepette is 3-4 autós csak a belső sávba érvényes jogosítvánnyal rendelkezett.
le kell villogni őket a picsába. ez sötétben meglehetősen 1xű... :-))
Nem értem, hogy az M3 portáltábláin folyamatosan ki van írva a jobbról előzni tilos, nem volna értelmesebb a jobbra tartási kötelezettség feliratot kiírni inkább?
hmmm... ezt mán én is kérdeztem...
Ja észrevétel, Pécelnél minek vannak a lámpák végig az M0K út mentén, ha egy sem világít?
Viszont Kerepesnél gyönyörű fényár volt.
amikor én jártam arra, akkor a péceli vijadukt volt kivilágítva, kerepes meg setétbe volt.... :-)
Tegnap viszont volt egy mezőcsáti utunk, oda a Monor-Nagykáta mellékút, majd a 31-es úton Füzesabonyig, onnan M3 Mezőnagymihályig, majd Gelej-Mezőcsát.
Az úton semmi extra, semmi változás, továbbra is a 31-esen a sík pusztába a hosszú egyenesekbe Heves környékén a 60-as táblák virítanak csak.
Viszont Jászberénynél már a 31-es elkerülő építése jó ütemben zajlik, már az alépítmény elég jól megvan a 31-esbe visszacsatlakozásnál Jászberény K-nál. Nem tudom mi a határidő, de gondolom tavasszal átadják ezt a negyed kört is, és akkor a 31-es már teljesen kikerülheti a várost, de a szerintem negyobb tranzitforgalmú 32-es egy negyed kör miatt továbbra sem.
Visszafelé már este fél 9-kor indultunk Mezőcsátról, fel Igricinál az M3-ra, majd M0K-4-es úton jöttönk haza, totál sima út, semmi extra forgalom, csak pár kamion, élvezet volt vezetni. Viszont a se előttem, se mögöttem módi közepette is 3-4 autós csak a belső sávba érvényes jogosítvánnyal rendelkezett. Nem értem, hogy az M3 portáltábláin folyamatosan ki van írva a jobbról előzni tilos, nem volna értelmesebb a jobbra tartási kötelezettség feliratot kiírni inkább?
Az M0K-n viszont Kerepesnél (3-as út), megtévedt egy kamion páros a benyíló belső 3. sáv miatt a sikán elején, és szépen bementek a középsőbe, majd mikor megszűnt a 3. sáv, akkor húzódtak ismét ki szélre. Én arra gondolok, hogy azt hitték, mint a Megyeri felé itt is az M31-nél a középső-legbelső megy tovább a jobb szélső lekanyarodik, ezért át kell sorolniuk.
Ja észrevétel, Pécelnél minek vannak a lámpák végig az M0K út mentén, ha egy sem világít?