Keresés

Részletes keresés

g86 Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14464
A busszávval kapcsolatban részben egyetértek, a legtöbb helyen meg lehetne engedni, hogy ha nincs torlódás, szabadjon használni. De. Ezt kő keményen be kell tartani, a buszt egy másodpercre sem szabadjon feltartani. Ennek jelenleg nem látom a lehetőségét. Átmeneti megoldás lehet, ha időszakos a buszszáv, pl 7-19 óráig.
Előzmény: Törölt nick (14463)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14463
1. buszsáv

ez egy faszság!, úgy ahogy van, az egész kategória. van egy minimum 2 sávos út, az elérhető útfelület 50 %-át PERMANENSEN, de jobb esetben is 33 vagy 25%-át elzárjuk az autósoktól

hétvégén is, éjjel is, akkor is szabályt szegek ha este 2-kor egy 40-nel cammogó trabantot megelőzök a szilágyi fasor buszsávjában, nonszensz!
(ennél már csak az autópályákra rakott buszsávok az elrettentőbbek, szerencsére ilyet huzamosabb szakaszon csak angliában láttam)

legyen kötöttpályás folyosó azokon a szakaszokon a városban ahol nagy a forgalom és használják közösen a buszokkal

ami végképp kiverte nálam a biztosítékot, az a rákosborzasztói milliárdforintos buszfolyosó; ott az elővárosi vasút vazze


2. próbajogsi: ez a 30.000 kilométer faterral az anyósülésen, na kb. ennyi a kompetenciája az egész bagázsnak


3. zebra: oké, legyen elsőbbsége a gyalogoknak, persze, idővel rászoknak a nyugati modellre
viszont a 30 kph és a fekvőrendőr, hát hihetetlen. naponta átmegyek kb. 80 zebrán, ha ezt megcsinálják akkor évente kétszer cserélhetem a felfüggesztést..


4. pirosnál feljöhetnek a motorosok

nonszensz! és mégis *hol* jönnek fel? a két sáv között lavírozva? kurva biztonságos lesz... vagy a jobb oldalon a göröngyös aszfalton és csatornafedeleken? ennek max akkor lenne értelme, ha minden egyes lámpánál be lenne rajzolva 10-20 méteren át az osztott felület, és akkor már 5-6 autónyival korábban úgy húzódik mindenki hogy biztonsággal elférjenek a motorosok. na de ilyen utak hol vannak magyarországon?

ebből szvsz az lesz hogy felbátorodnak a pizzafutárok stb. és méggyakrabban fog az életük egy ajtónyitáson vagy egy biciklista-kikerülésen múlni


5. gyalogos, bringás közlekedés: szerintem óvodában / ált. suliban / középiskolában oktatni kellene pl. technika óra keretében a releváns szabályozást, mert a sok kis győzike nem fogja elővenni a kreszt, azt csak a motorradereknek teszik kötelezővé közlekedni viszont minden mónika-rajongó közlekedik (sajna)


6. fix sebességmérés: értelmetlen, én csak a biztonságfasizmust látom benne. a top gearben parodizálták ki a legjobban: CSAK a sebességmérőt figyeled, közben meg a kismacskától a kismamáig bárki átmehet előtted
a fix pontokat pedig az ott haladók 90%-a kb. 1 hét alatt megtanulja, sőt tudja hogy melyik bokortól lehet gyorsítani, melyiknél kell rátaposni a fékre

ennek a legjobb példája az m1-m7 bevezető szakasz, ahol most 4 potenciális helyen mérHET a kamera, mindegyik előtt lelassul a sor 100-ra, a közükben meg továbbra is 110-140 a sebesség....




speed never killed anyone...suddenly becoming stationary, thats what gets you

Előzmény: Rooger Preed (14461)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14462
Kamionok tiltásáról nekem is ez a véleményem, megy egy kamion 75-80al mögötte vagy 20 kamion összetömörül...személyautósoknak is rosszabb lesz, de a kamionosoknak is, vezetési idő miatt hülyeség ezt bevezetni. A főnökök lesza***k hogy nem előzhet és nem bír haladni, érjen oda a sofőr és kész
Előzmény: Rooger Preed (14461)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14461

Friss jogsinál az oktatást kéne megrendszabályozni, nem a feltételeket. Próbajogsi már most is van, annak kéne értelmet adni. De ez a 30 ezer km-es szabály hülyeség, inkább időhöz kéne kötni, hogy ne vezethessen egyedül. A pszichológiai alkalmassági nem biztos, hogy hülyeség.

 

Gyermekülés korrekt.

Zebrák környékét helyre kell tenni. Nem normális ami most van.

 

Kamionok tiltása. Érdekes lesz az autópálya, ha 10 kilométeres sor lesz a külső sávban egymás seggében, mert nem előzhetnek.

 

Az ojjektív felelősséget a busszávra tényleg ki kell terjeszteni, de több eszköz is kéne. Főleg fix traffipaxok (x készülék x+n dobozban), piroson áthajtást ellenörző kamerák, stb. Pályákon meg inkább átlagellenörzést kéne tartani.

 

"A sok tiltás meg szigorítás mellett egy engedményről is hallani, piros lámpánál a motorosok ezentúl jogszerűen előregurulhatnának a sorban a stop-vonalig."

 

És a bringás maradjon illegálba?

Előzmény: Törölt nick (14460)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14460
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14459
Én első körben egy normális elővárosnak is örülnék (ütemes menetrend, tranzit teherforgalom egy V0-on, normális járműállomány és pályaállapot).
Előzmény: Törölt nick (14458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14458
meg egy normális s-bahn hálózat..
Előzmény: radio100jozsi (14457)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14457

Jó kérdés, de szerintem ez Budapestre és agglóba haladó forgalom, aminek az oka a rokonságot is vizsgálva az, hogy pont ebből a régióból dolgoznak a legtöbben Budapest és környékén, és jellemzően hétvégén haza utaznak a családhoz.

 

De a Hankook forgalmat le lehetne terelni az M8-on, ott is sokan ebből a régióból dolgoznak.

 

Ezen a népvándolásona meg nem nagyon lehet változtatni, mivel nem adják el a házat, hogy ide költözzennek, mert sokuknak családi házuk van, amiből max egy kis garzont kapnának, tehát marad az ingázás.

 

 

Előzmény: Rooger Preed (14454)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14456
yep, hatvantól végig 2x3 kéne (salgótarján felől is van fogalom)


Előzmény: radio100jozsi (14451)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14455
Már régóta tervezik az érdi csomópont átvariálását, nem tudom, hogy ehhez hozzányúlnak-e.
Előzmény: radio100jozsi (14453)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14454
Ez mind K-Mo és Budapest közötti forgalom vagy egy részét el lehetne máshova vezetni?
Előzmény: Fricy (14452)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14453
Ha már 3 sávos rész, az M7-esen Balaton felé nincs még 3. sáv az M0-Érd csp között, azaz a be-ki sorolók egybe kötve nincsennek, hogy ne torlódjon az M7-es Érd miatt?
Előzmény: Fricy (14452)
Fricy Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14452
Tegnap jöttem arra. Gödöllőtől összefüggő kocsisorok voltak (kora este). Én is a 3 sávosításra gondoltam.
Előzmény: radio100jozsi (14451)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14451

Az M3-as ügyében nagyon ki kéne találni valamit.

 

Most mondták a rádióban, hogy a 90-es km-től Pest felé araszolás. Most nézem az 51-es km-nél a webkamerát, de Pest felé nagyon dúrva. (Állítólag baleset az 50-es km-nél)

 

De ez amúgy nem is meglepő, ha megnézük, hogy hazánkban az M3-as látja el a legnagyobb területet Budapest felé, ennek az autópályának van egyedül 5 megyszékhelyes vonzáskörzete, és léányegében fél Kelet-magyarországot ellátja.

 

Az M31-esen viszont ide kevés, itt is kéne 3 sávosítani szakaszokat, főleg a Hatvan-tól befelé Pestnek.

alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14450
Tudsz valamit arról, hogy pontosan mit jelent ez a felújítás?
Előzmény: FRAMY (14447)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14449
Hát nemtom. Én azért elég hiteles forrásnak tartom Dr. Romsics Ignác egyetemi porfesszort. Bár lehet, hogy te jobban képben vagy, mint ő.

E cikk szerint igazából a profi történészek sem tudnak megegyezni ebben a kérdésben:

Dr. Balogh Géza cikke

Olvasd az utolsó bekezdés. Szóval szerintem ez partalan vita a részünkről.
Előzmény: scsabi (14448)
scsabi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14448
"Lehet, hogy valamilyen kiegészítő rendelkezésben volt erről szó.
"


Lehet, de valószínűtlen. A békeszerződés elve pont az ellenkező volt, mégpedig az, hogy a magyar területen maradt infrastruktúra minél nagyobb kapacitással szolgálja ki kedvezményes feltételek között a "szövetséges és társult" hatalmakat.

A szerződés becikkelyezett szövege itt olvasható. Vasútügyileg a XII. fejezet I. és III. címét tessék elolvasni.
Előzmény: alibi-man (14443)
FRAMY Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14447
Elvileg pár napon, esetleg egy-két héten belül, mert november 15-ig be kell fejezniük. Amúgy nem az egész szakaszt újítják fel remélem tudod :( csak Hollád elejétől Sávoly kezdetéig...
Előzmény: alibi-man (14446)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14446
Tudja valaki, hogy a 7-es út (régi 70-es) javítása - különösen Bkeresztúr és Nkanizsa között - mikor kezdődik?
alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14445
Itt a válasz:

orvosi
Előzmény: D H (14437)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14444
Ez télleg érdekes. Úgy tudtam 40 felett kell 5 évente. Nem lehet, hogy hivatásos jogsid van?
Előzmény: D H (14437)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14443
Vajon mi lehet az igazság?

"A további intézkedések közé tartozott, hogy nem épülhet Magyarországon vasút egynél több sínpárral. "

Lehet, hogy valamilyen kiegészítő rendelkezésben volt erről szó.

Wikipédia link

(Romsics Ignác: A trianoni békeszerződés (Osiris, 2001))

De rémlik, hogy a Moldova könyvben is olvastam erről vagy 30 éve. Bár arra úgy emlékszem, hogy csak a Dunántúlra vonatkozott.

Ez meg olyan, mintha a szerződés még mindig életben lenne:

Szlovák mozdonyok

Én csak arra tudok hagyatkozni, amit megtalálok a neten.
Előzmény: mestska (14423)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14442

Viszont Jászberénynél már a 31-es elkerülő építése jó ütemben zajlik, már az alépítmény elég jól megvan a 31-esbe visszacsatlakozásnál Jászberény K-nál. Nem tudom mi a határidő, de gondolom tavasszal átadják ezt a negyed kört is, és akkor a 31-es már teljesen kikerülheti a várost,

 

tegnap én is jártam jászberény felé... :-)    (a 6áridő 2009.11.)

 

és a 32es útnál lévő körforgó - utólag! - kapott egy 5. ágat is, feltehetően egy beruházáshoz vezet majd...

(ezt vajon mé nem lehetett 1 évvel korábban előre látni??)

 

de a szerintem negyobb tranzitforgalmú 32-es egy negyed kör miatt továbbra sem.

 

naná, hogy nem.

(de az egy NAGYON bonyolult projekt, ott kell mégegy híd a helyi patak felett, szóval, arra még kell gyűjteni a pézt... :-(((

 

 

Viszont a se előttem, se mögöttem módi közepette is 3-4 autós  csak a belső sávba érvényes jogosítvánnyal rendelkezett.

 

le kell villogni őket a picsába. ez sötétben meglehetősen 1xű... :-))

 

 Nem értem, hogy az M3 portáltábláin folyamatosan ki van írva a jobbról előzni tilos, nem volna értelmesebb a jobbra tartási kötelezettség feliratot kiírni inkább?

 

hmmm... ezt mán én is kérdeztem...

 

 

Ja észrevétel, Pécelnél minek vannak a lámpák végig az M0K út mentén, ha egy sem világít?

Viszont Kerepesnél gyönyörű fényár volt. 

 

amikor én jártam arra, akkor a péceli vijadukt volt kivilágítva, kerepes meg setétbe volt.... :-)

 

Előzmény: radio100jozsi (14441)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14441

Igen M0D-n.

 

Más:

 

Tegnap viszont volt egy mezőcsáti utunk, oda a Monor-Nagykáta mellékút, majd a 31-es úton Füzesabonyig, onnan M3 Mezőnagymihályig, majd Gelej-Mezőcsát.

 

Az úton semmi extra, semmi változás, továbbra is a 31-esen a sík pusztába a hosszú egyenesekbe Heves környékén a 60-as táblák virítanak csak.

 

Viszont Jászberénynél már a 31-es elkerülő építése jó ütemben zajlik, már az alépítmény elég jól megvan a 31-esbe visszacsatlakozásnál Jászberény K-nál. Nem tudom mi a határidő, de gondolom tavasszal átadják ezt a negyed kört is, és akkor a 31-es már teljesen kikerülheti a várost, de a szerintem negyobb tranzitforgalmú 32-es egy negyed kör miatt továbbra sem.

 

Visszafelé már este fél 9-kor indultunk Mezőcsátról, fel Igricinál az M3-ra, majd M0K-4-es úton jöttönk haza, totál sima út, semmi extra forgalom, csak pár kamion, élvezet volt vezetni. Viszont a se előttem, se mögöttem módi közepette is 3-4 autós  csak a belső sávba érvényes jogosítvánnyal rendelkezett. Nem értem, hogy az M3 portáltábláin folyamatosan ki van írva a jobbról előzni tilos, nem volna értelmesebb a jobbra tartási kötelezettség feliratot kiírni inkább?

 

Az M0K-n viszont Kerepesnél (3-as út), megtévedt egy kamion páros a benyíló belső 3. sáv miatt a sikán elején, és szépen bementek a középsőbe, majd mikor megszűnt a 3. sáv, akkor húzódtak ismét ki szélre. Én arra gondolok, hogy azt hitték, mint a Megyeri felé itt is az M31-nél a középső-legbelső megy tovább a jobb szélső lekanyarodik, ezért át kell sorolniuk.

 

Ja észrevétel, Pécelnél minek vannak a lámpák végig az M0K út mentén, ha egy sem világít?

 

Viszont Kerepesnél gyönyörű fényár volt.  

Előzmény: BoGar (14420)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14440

germán hálózat: múlt, jelen, jövő...

 

http://autobahnatlas-online.de/index_e.html

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14439

és az M70 sem megy át tornyisztmiklóson... :-))

 

(most néztem a GPSemben - ami topmap/IGo térképet használ -, ott a "túri út" a 442es...

kár, hogy a gugli nem ezt az adatbázist használja... :-((

Előzmény: kvte (14436)
cssz74 Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14438

10

50 v. 60-ig 10, utána 70-ig 5, és felette 2.

Előzmény: D H (14437)
D H Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14437

hmmm...

én akkor a 34 évemmel milyen korban vagyok, hogy 5 évente meg kell újítanom az orvosi papírt a jogsihoz?

 

Előzmény: cssz74 (14415)
kvte Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14436

A gugli tudja rosszul, kb 3 éve már az egyenes út a 442-es.

 

De nem csak ezt tudja rosszul:

 

 

Békéscsaba mellett bő 30 éve nincs vasúti megálló Mezőmegyeren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a 46-os út sem fonódik a 24-essel Gyomaendrőd és Csárdaszállás között...

Előzmény: Törölt nick (14435)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14435

azt tudja valaki, hogy EZ a kanyargós átkelésiszakaszos vaczak a 442es út, és nem a sokkal egyenesebb településelkerülős, "túri út" nevű mellékút?

 

(vagy az az, csak a gugli rosszul tudja?)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!