Jákli Zoltán elmondta: a forgalmat nem lehet alternatív útvonalra terelni, mivel az alsóbbrendű úthálózaton is rövid időn belül dugók alakulnak ki. Annyit tudnak tenni, hogy előre jelzik a veszélyt az autósoknak, és igyekeznek fenntartani az "eseménymentes állapotot" - magyarázta.
esetleg be lehetne fogni a leállósávot, és 2x3asítani az M5öt ezen a szakaszon...
Pár hete optimizmusnak adtam jelet, hogy mennyi utunk meg fog újulni pár éven belül... Sajnos most ismét pesszimista vagyok, mert hiába az uniós pénzmag, az önerőt nincs aki elé tegye...
Klassz ez az építési területet kikerülő ideiglenes utacska. Gyakorlatilag a vízelvezető árkot aszfaltozták le.
Mivel a csévi utat teljesen lezárták keresztbe a 4-esen Vasadnál kiraktak egy pár terelő táblát. Van ott egy nem hivatalos is, kartonpapíron ákom-bákom betűkkel filccel Csév felirat + 1 nyíl jobbra. Nagyon vicces:))
hát valóban az a megoldás hogy immár három évtizede évi 2-300 milliárdot AMORITZÁLÓDIK, annak aztán tutira nem lesznek negativ nemzegtazdasági következményei...
Az elővárosi vasút rendbetétele annyiba kerülne, amit ez az ország 80-100 év alatt tud kigazdálkodni. És még akkor is sokkal kevesebb hasznot hozna, mint a buszsáv.
Ez nem opcionális, hanem súlyos hiba volna a vasútra pénzt költeni.
nem, jogsi nélkül vezetek már egy éve 150 lovat, lol speciel a zebrás réssszel egyetértek, tán azt is írtam..
és rákosborzasztón két vasútvonal van, namost egyrészt létezik technika amivel a követési időt lehetne sűríteni OLCSÓBBAN mint akár egy új villamosvonal vagy a buszsáv másrészt létezik EMELETES villamos motorvonat, pont erre (gödöllői vonal) illetve a másikra is (újszászi) pedzegetik, ezeknek pedig kettesével csatolva (bár a peronhosszba még a 3xd4 is beleférne) már elég nagy a kapacitása, zónázó ütemes menetrenddel pedig még tovább növelhető a kapacitás (kb. 500-1000-1500 fő)
egyébként a villamosvonal tényleg kellene, de nem ki-be irányban hanem harántirányban, pesterzsébet/soroksár ill. rákospalota/újpest irányába (rákosborzasztóról)
ha meg a többi is *baromság*, hát kritizáld nyugodtan de így leszólva nem sokat ért..
Erre mondanék is 1 példát. Divat a kamionosok körébe, hogy ha megelőzi az egyik kamiont a másik akkor az a kamion villog a távolsági fényszóróval az előzőnek, hogy visszatérhet a sávba, mert ugye azért 1 nagy dögnek nehéz figyelni a hátulját. Nálunk divat, hogy aki előz az meg is köszöni vészvillogóval. Ausztriában, Németországban és sok országban nem divat megköszönni, mert ez természetes dolog.
Külföldön (nyugaton) ritka a "megköszönés", mert ott természetes, hogy beengedik a másikat. Nagyon nem is kell vele foglalkozni, csak kitenni az indexet, megnézni fellökünk-e valakit, aztán ha ok, lehet menni.
én nem akarom átvenni -- bár a délolasz autós kultúrának vannak rendkívül vonzó elemei, például iszonyúan figyelnek egymásra --, csak jelzem, hogy folyamatban van egy ilyen irányú változás. ami nem jelenti az, hogy el is fogunk jutni addig.
a megköszönést illetően, én -- úgy látszik -- azokat az eseteket jegyzem meg, amikor megköszönik. a mozdulat egyébként a három külső ujj rövid felemelése. szimbolikus és pozitív visszacsatolás.
Miért is kellene eljutni oda? Ott a legújabbak kivételével az összes autó meg van törve. Nem számít. Itthon meg nem olyan a divat, hogy megtörjük az autónk mind a négy sarkát.
A motorosok nagy része nem köszöni meg, ha segítik. Tény.
Itthon nagyjából a sávokat követve közlekedünk. Ott meg mindenki megy, amerre lát.
Már megint arról van szó, hogy át akarjuk venni egy másik közlekedési kultúra bizonyos elemeit, a teljes rendszerről strucc módjára tudomást sem véve.
A cikkből kiderül, hogy nem csak papíron létező, senki által be nem tartott terrorszabályokat és brutálisan magas bírságokat kell bevezetni, hanem 1.) kampányolni 2.) oktatni 3.) ellenőrizni, jelen lenni
Ha ez beépül a közlekedési kultúrába, akkor okés, mert akkor tudom, hogy a motorosok "fel fognak jönni" a pirosnál.
De egy magyar autós mondjuk Nápolyban simán szívbajt kap az iszonyatosan sok, első pillantásra szuicid robogó-zsonglőrön.
Egyébként -- lassan -- alakul ez, és a legtöbb motoros a kormányt tartó kezének apró mozdulával jelzi (megköszöni), ha egy autós aktívan segíti (sávon belül óvatosan elhúzódik). De a délolasz szinttől még igen messze vagyunk (olyasmire gondoljatok, mintha a egy szentendrei vagy üllői kaliberű, eredetileg háromsávos úton a pirosnál várakozva már négy sávba zsúfolódnak az autósok, és még ezek között is tucatjával kanyarognak a robogóval igyekvők, kézzel vagy lábbal simán rátámaszkodva az autóra, amit épp kerülnek).
A biztonságosdi kérdéskör érdekel, most épp egy ilyen témájú csomóponton ügyködöm. Ha kész vagyok, akkor kifejtem e témakörben a véleményem (ha érdekel, ha nem :-):-))
az a baj, hogy akinek motorja van azt hiszi övé az úttest, amúgy folyamatosan hol térben vannak és kiszámíthatatlanul manővereznek. Én autósként nem ellenzem, hogy a motoros menjen ha akar, de csak egy kijelölt helyen, azaz a szegély mellett (osztott pályán akár a jobb akár a bal oldalon), mert akkor csak egy oldalról van veszélyeztetve. Biciklis korszakomban tapasztalva ezt a megoldást javasolnám.
ennek a videónak semmi köze nincs hozzá. a motoros nem figyelt, elütötték. balfasz volt, ennyi. ha a motoros tud menni, mert van helye és siet(ne) is, hadd menjen, ettől az autósoknak semmi hátránya, lelki problémája nem jelentkezik... ehhez hozzátartozik a piroshoz felengedés is akár.
Milyen elővárosi vasút van ott vazze?! Gondolkozzál már, mielőtt ekkora baromságot leírsz! Kell ide a buszfolyosó, mivel ekkora embertömeget a vasút jelenlegi 20 perces követési idejével képtelen elszállítani. Konkrétan ide egy villamosvonal kellene, az lenne a legjobb. Tudod egy vonat max olyan 500 személyt tud elvinni. És akkor azokon a vonatokon nem csak innen, hanem a környező városokból, falvakból is jönnek embereket. sokszor reggel örülök, ha felférek a vonatra, mert annyian vannak rajta. Szóval felejtsd el azt, hogy ide nem kell a buszfolyosó. Inkább gyere el és nézd meg, mint hogy a pálya mellől kiabálsz!
Zebra. Mi az hogy legyen elsőbbsége? Van neked jogsid? Már ma is elsőbbsége van a szabályok szerint!
A többihez most nem szólok hozzá, mert nincs időm, de rég olvastam ennyi marhaságot egy hozzászólásban! Szerintem mielőtt leírsz bármit is, inkább nézz utána!