Külföldön (nyugaton) ritka a "megköszönés", mert ott természetes, hogy beengedik a másikat. Nagyon nem is kell vele foglalkozni, csak kitenni az indexet, megnézni fellökünk-e valakit, aztán ha ok, lehet menni.
én nem akarom átvenni -- bár a délolasz autós kultúrának vannak rendkívül vonzó elemei, például iszonyúan figyelnek egymásra --, csak jelzem, hogy folyamatban van egy ilyen irányú változás. ami nem jelenti az, hogy el is fogunk jutni addig.
a megköszönést illetően, én -- úgy látszik -- azokat az eseteket jegyzem meg, amikor megköszönik. a mozdulat egyébként a három külső ujj rövid felemelése. szimbolikus és pozitív visszacsatolás.
Miért is kellene eljutni oda? Ott a legújabbak kivételével az összes autó meg van törve. Nem számít. Itthon meg nem olyan a divat, hogy megtörjük az autónk mind a négy sarkát.
A motorosok nagy része nem köszöni meg, ha segítik. Tény.
Itthon nagyjából a sávokat követve közlekedünk. Ott meg mindenki megy, amerre lát.
Már megint arról van szó, hogy át akarjuk venni egy másik közlekedési kultúra bizonyos elemeit, a teljes rendszerről strucc módjára tudomást sem véve.
A cikkből kiderül, hogy nem csak papíron létező, senki által be nem tartott terrorszabályokat és brutálisan magas bírságokat kell bevezetni, hanem 1.) kampányolni 2.) oktatni 3.) ellenőrizni, jelen lenni
Ha ez beépül a közlekedési kultúrába, akkor okés, mert akkor tudom, hogy a motorosok "fel fognak jönni" a pirosnál.
De egy magyar autós mondjuk Nápolyban simán szívbajt kap az iszonyatosan sok, első pillantásra szuicid robogó-zsonglőrön.
Egyébként -- lassan -- alakul ez, és a legtöbb motoros a kormányt tartó kezének apró mozdulával jelzi (megköszöni), ha egy autós aktívan segíti (sávon belül óvatosan elhúzódik). De a délolasz szinttől még igen messze vagyunk (olyasmire gondoljatok, mintha a egy szentendrei vagy üllői kaliberű, eredetileg háromsávos úton a pirosnál várakozva már négy sávba zsúfolódnak az autósok, és még ezek között is tucatjával kanyarognak a robogóval igyekvők, kézzel vagy lábbal simán rátámaszkodva az autóra, amit épp kerülnek).
A biztonságosdi kérdéskör érdekel, most épp egy ilyen témájú csomóponton ügyködöm. Ha kész vagyok, akkor kifejtem e témakörben a véleményem (ha érdekel, ha nem :-):-))
az a baj, hogy akinek motorja van azt hiszi övé az úttest, amúgy folyamatosan hol térben vannak és kiszámíthatatlanul manővereznek. Én autósként nem ellenzem, hogy a motoros menjen ha akar, de csak egy kijelölt helyen, azaz a szegély mellett (osztott pályán akár a jobb akár a bal oldalon), mert akkor csak egy oldalról van veszélyeztetve. Biciklis korszakomban tapasztalva ezt a megoldást javasolnám.
ennek a videónak semmi köze nincs hozzá. a motoros nem figyelt, elütötték. balfasz volt, ennyi. ha a motoros tud menni, mert van helye és siet(ne) is, hadd menjen, ettől az autósoknak semmi hátránya, lelki problémája nem jelentkezik... ehhez hozzátartozik a piroshoz felengedés is akár.
Milyen elővárosi vasút van ott vazze?! Gondolkozzál már, mielőtt ekkora baromságot leírsz! Kell ide a buszfolyosó, mivel ekkora embertömeget a vasút jelenlegi 20 perces követési idejével képtelen elszállítani. Konkrétan ide egy villamosvonal kellene, az lenne a legjobb. Tudod egy vonat max olyan 500 személyt tud elvinni. És akkor azokon a vonatokon nem csak innen, hanem a környező városokból, falvakból is jönnek embereket. sokszor reggel örülök, ha felférek a vonatra, mert annyian vannak rajta. Szóval felejtsd el azt, hogy ide nem kell a buszfolyosó. Inkább gyere el és nézd meg, mint hogy a pálya mellől kiabálsz!
Zebra. Mi az hogy legyen elsőbbsége? Van neked jogsid? Már ma is elsőbbsége van a szabályok szerint!
A többihez most nem szólok hozzá, mert nincs időm, de rég olvastam ennyi marhaságot egy hozzászólásban! Szerintem mielőtt leírsz bármit is, inkább nézz utána!
A busszávval kapcsolatban részben egyetértek, a legtöbb helyen meg lehetne engedni, hogy ha nincs torlódás, szabadjon használni. De. Ezt kő keményen be kell tartani, a buszt egy másodpercre sem szabadjon feltartani. Ennek jelenleg nem látom a lehetőségét. Átmeneti megoldás lehet, ha időszakos a buszszáv, pl 7-19 óráig.
ez egy faszság!, úgy ahogy van, az egész kategória. van egy minimum 2 sávos út, az elérhető útfelület 50 %-át PERMANENSEN, de jobb esetben is 33 vagy 25%-át elzárjuk az autósoktól
hétvégén is, éjjel is, akkor is szabályt szegek ha este 2-kor egy 40-nel cammogó trabantot megelőzök a szilágyi fasor buszsávjában, nonszensz! (ennél már csak az autópályákra rakott buszsávok az elrettentőbbek, szerencsére ilyet huzamosabb szakaszon csak angliában láttam)
legyen kötöttpályás folyosó azokon a szakaszokon a városban ahol nagy a forgalom és használják közösen a buszokkal
ami végképp kiverte nálam a biztosítékot, az a rákosborzasztói milliárdforintos buszfolyosó; ott az elővárosi vasút vazze
2. próbajogsi: ez a 30.000 kilométer faterral az anyósülésen, na kb. ennyi a kompetenciája az egész bagázsnak
3. zebra: oké, legyen elsőbbsége a gyalogoknak, persze, idővel rászoknak a nyugati modellre viszont a 30 kph és a fekvőrendőr, hát hihetetlen. naponta átmegyek kb. 80 zebrán, ha ezt megcsinálják akkor évente kétszer cserélhetem a felfüggesztést..
4. pirosnál feljöhetnek a motorosok
nonszensz! és mégis *hol* jönnek fel? a két sáv között lavírozva? kurva biztonságos lesz... vagy a jobb oldalon a göröngyös aszfalton és csatornafedeleken? ennek max akkor lenne értelme, ha minden egyes lámpánál be lenne rajzolva 10-20 méteren át az osztott felület, és akkor már 5-6 autónyival korábban úgy húzódik mindenki hogy biztonsággal elférjenek a motorosok. na de ilyen utak hol vannak magyarországon?
ebből szvsz az lesz hogy felbátorodnak a pizzafutárok stb. és méggyakrabban fog az életük egy ajtónyitáson vagy egy biciklista-kikerülésen múlni
5. gyalogos, bringás közlekedés: szerintem óvodában / ált. suliban / középiskolában oktatni kellene pl. technika óra keretében a releváns szabályozást, mert a sok kis győzike nem fogja elővenni a kreszt, azt csak a motorradereknek teszik kötelezővé közlekedni viszont minden mónika-rajongó közlekedik (sajna)
6. fix sebességmérés: értelmetlen, én csak a biztonságfasizmust látom benne. a top gearben parodizálták ki a legjobban: CSAK a sebességmérőt figyeled, közben meg a kismacskától a kismamáig bárki átmehet előtted a fix pontokat pedig az ott haladók 90%-a kb. 1 hét alatt megtanulja, sőt tudja hogy melyik bokortól lehet gyorsítani, melyiknél kell rátaposni a fékre
ennek a legjobb példája az m1-m7 bevezető szakasz, ahol most 4 potenciális helyen mérHET a kamera, mindegyik előtt lelassul a sor 100-ra, a közükben meg továbbra is 110-140 a sebesség....
speed never killed anyone...suddenly becoming stationary, thats what gets you
Kamionok tiltásáról nekem is ez a véleményem, megy egy kamion 75-80al mögötte vagy 20 kamion összetömörül...személyautósoknak is rosszabb lesz, de a kamionosoknak is, vezetési idő miatt hülyeség ezt bevezetni. A főnökök lesza***k hogy nem előzhet és nem bír haladni, érjen oda a sofőr és kész
Friss jogsinál az oktatást kéne megrendszabályozni, nem a feltételeket. Próbajogsi már most is van, annak kéne értelmet adni. De ez a 30 ezer km-es szabály hülyeség, inkább időhöz kéne kötni, hogy ne vezethessen egyedül. A pszichológiai alkalmassági nem biztos, hogy hülyeség.
Gyermekülés korrekt.
Zebrák környékét helyre kell tenni. Nem normális ami most van.
Kamionok tiltása. Érdekes lesz az autópálya, ha 10 kilométeres sor lesz a külső sávban egymás seggében, mert nem előzhetnek.
Az ojjektív felelősséget a busszávra tényleg ki kell terjeszteni, de több eszköz is kéne. Főleg fix traffipaxok (x készülék x+n dobozban), piroson áthajtást ellenörző kamerák, stb. Pályákon meg inkább átlagellenörzést kéne tartani.
"A sok tiltás meg szigorítás mellett egy engedményről is hallani, piros lámpánál a motorosok ezentúl jogszerűen előregurulhatnának a sorban a stop-vonalig."
Jó kérdés, de szerintem ez Budapestre és agglóba haladó forgalom, aminek az oka a rokonságot is vizsgálva az, hogy pont ebből a régióból dolgoznak a legtöbben Budapest és környékén, és jellemzően hétvégén haza utaznak a családhoz.
De a Hankook forgalmat le lehetne terelni az M8-on, ott is sokan ebből a régióból dolgoznak.
Ezen a népvándolásona meg nem nagyon lehet változtatni, mivel nem adják el a házat, hogy ide költözzennek, mert sokuknak családi házuk van, amiből max egy kis garzont kapnának, tehát marad az ingázás.
Ha már 3 sávos rész, az M7-esen Balaton felé nincs még 3. sáv az M0-Érd csp között, azaz a be-ki sorolók egybe kötve nincsennek, hogy ne torlódjon az M7-es Érd miatt?
Most mondták a rádióban, hogy a 90-es km-től Pest felé araszolás. Most nézem az 51-es km-nél a webkamerát, de Pest felé nagyon dúrva. (Állítólag baleset az 50-es km-nél)
De ez amúgy nem is meglepő, ha megnézük, hogy hazánkban az M3-as látja el a legnagyobb területet Budapest felé, ennek az autópályának van egyedül 5 megyszékhelyes vonzáskörzete, és léányegében fél Kelet-magyarországot ellátja.
Az M31-esen viszont ide kevés, itt is kéne 3 sávosítani szakaszokat, főleg a Hatvan-tól befelé Pestnek.
"Lehet, hogy valamilyen kiegészítő rendelkezésben volt erről szó. "
Lehet, de valószínűtlen. A békeszerződés elve pont az ellenkező volt, mégpedig az, hogy a magyar területen maradt infrastruktúra minél nagyobb kapacitással szolgálja ki kedvezményes feltételek között a "szövetséges és társult" hatalmakat.
A szerződés becikkelyezett szövege itt olvasható. Vasútügyileg a XII. fejezet I. és III. címét tessék elolvasni.