Keresés

Részletes keresés

alibi-man Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14477
Külföldön (nyugaton) ritka a "megköszönés", mert ott természetes, hogy beengedik a másikat. Nagyon nem is kell vele foglalkozni, csak kitenni az indexet, megnézni fellökünk-e valakit, aztán ha ok, lehet menni.
Előzmény: elemes2 (14476)
elemes2 Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14476
én nem akarom átvenni -- bár a délolasz autós kultúrának vannak rendkívül vonzó elemei, például iszonyúan figyelnek egymásra --, csak jelzem, hogy folyamatban van egy ilyen irányú változás. ami nem jelenti az, hogy el is fogunk jutni addig.

a megköszönést illetően, én -- úgy látszik -- azokat az eseteket jegyzem meg, amikor megköszönik. a mozdulat egyébként a három külső ujj rövid felemelése. szimbolikus és pozitív visszacsatolás.

Előzmény: mzdude (14475)
mzdude Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14475
Miért is kellene eljutni oda? Ott a legújabbak kivételével az összes autó meg van törve. Nem számít. Itthon meg nem olyan a divat, hogy megtörjük az autónk mind a négy sarkát.

A motorosok nagy része nem köszöni meg, ha segítik. Tény.

Itthon nagyjából a sávokat követve közlekedünk. Ott meg mindenki megy, amerre lát.

Már megint arról van szó, hogy át akarjuk venni egy másik közlekedési kultúra bizonyos elemeit, a teljes rendszerről strucc módjára tudomást sem véve.
Előzmény: elemes2 (14473)
mzdude Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14474
A cikkből kiderül, hogy nem csak papíron létező, senki által be nem tartott terrorszabályokat és brutálisan magas bírságokat kell bevezetni, hanem 1.) kampányolni 2.) oktatni 3.) ellenőrizni, jelen lenni
Előzmény: Törölt nick (14460)
elemes2 Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14473
Ha ez beépül a közlekedési kultúrába, akkor okés, mert akkor tudom, hogy a motorosok "fel fognak jönni" a pirosnál.

De egy magyar autós mondjuk Nápolyban simán szívbajt kap az iszonyatosan sok, első pillantásra szuicid robogó-zsonglőrön.

Egyébként -- lassan -- alakul ez, és a legtöbb motoros a kormányt tartó kezének apró mozdulával jelzi (megköszöni), ha egy autós aktívan segíti (sávon belül óvatosan elhúzódik). De a délolasz szinttől még igen messze vagyunk (olyasmire gondoljatok, mintha a egy szentendrei vagy üllői kaliberű, eredetileg háromsávos úton a pirosnál várakozva már négy sávba zsúfolódnak az autósok, és még ezek között is tucatjával kanyarognak a robogóval igyekvők, kézzel vagy lábbal simán rátámaszkodva az autóra, amit épp kerülnek).

Előzmény: D H (14467)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14472
ajánlom figyelmedbe a 14347-ben leírtakat... :-)
Előzmény: Törölt nick (14470)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14471
Durva nagyon :)
Előzmény: Törölt nick (14465)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14470
Azt az oltást pár hsz-szel lejjebb ! :)

A biztonságosdi kérdéskör érdekel, most épp egy ilyen témájú csomóponton ügyködöm. Ha kész vagyok, akkor kifejtem e témakörben a véleményem (ha érdekel, ha nem :-):-))
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14469
az a baj, hogy akinek motorja van azt hiszi övé az úttest, amúgy folyamatosan hol térben vannak és kiszámíthatatlanul manővereznek. Én autósként nem ellenzem, hogy a motoros menjen ha akar, de csak egy kijelölt helyen, azaz a szegély mellett (osztott pályán akár a jobb akár a bal oldalon), mert akkor csak egy oldalról van veszélyeztetve. Biciklis korszakomban tapasztalva ezt a megoldást javasolnám.
Előzmény: D H (14467)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14468

a videjó nem nagy szám, de az alábbi oldalra mutató link annál inkább... :-)))

http://www45.virtuagirlhd.com/us/models.php

Előzmény: Törölt nick (14465)
D H Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14467
ennek a videónak semmi köze nincs hozzá. a motoros nem figyelt, elütötték. balfasz volt, ennyi.
ha a motoros tud menni, mert van helye és siet(ne) is, hadd menjen, ettől az autósoknak semmi hátránya, lelki problémája nem jelentkezik...
ehhez hozzátartozik a piroshoz felengedés is akár.
Előzmény: Törölt nick (14465)
BoGar Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14466
Milyen elővárosi vasút van ott vazze?! Gondolkozzál már, mielőtt ekkora baromságot leírsz! Kell ide a buszfolyosó, mivel ekkora embertömeget a vasút jelenlegi 20 perces követési idejével képtelen elszállítani. Konkrétan ide egy villamosvonal kellene, az lenne a legjobb. Tudod egy vonat max olyan 500 személyt tud elvinni. És akkor azokon a vonatokon nem csak innen, hanem a környező városokból, falvakból is jönnek embereket. sokszor reggel örülök, ha felférek a vonatra, mert annyian vannak rajta. Szóval felejtsd el azt, hogy ide nem kell a buszfolyosó. Inkább gyere el és nézd meg, mint hogy a pálya mellől kiabálsz!

Zebra. Mi az hogy legyen elsőbbsége? Van neked jogsid? Már ma is elsőbbsége van a szabályok szerint!

A többihez most nem szólok hozzá, mert nincs időm, de rég olvastam ennyi marhaságot egy hozzászólásban! Szerintem mielőtt leírsz bármit is, inkább nézz utána!
Előzmény: Törölt nick (14463)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.27 0 0 14465
ja, engedjük fel a motorost a pirosnál:

http://www.kaotic.com/5177_Biker-Gets-TBones-By-Truck.html
g86 Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14464
A busszávval kapcsolatban részben egyetértek, a legtöbb helyen meg lehetne engedni, hogy ha nincs torlódás, szabadjon használni. De. Ezt kő keményen be kell tartani, a buszt egy másodpercre sem szabadjon feltartani. Ennek jelenleg nem látom a lehetőségét. Átmeneti megoldás lehet, ha időszakos a buszszáv, pl 7-19 óráig.
Előzmény: Törölt nick (14463)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14463
1. buszsáv

ez egy faszság!, úgy ahogy van, az egész kategória. van egy minimum 2 sávos út, az elérhető útfelület 50 %-át PERMANENSEN, de jobb esetben is 33 vagy 25%-át elzárjuk az autósoktól

hétvégén is, éjjel is, akkor is szabályt szegek ha este 2-kor egy 40-nel cammogó trabantot megelőzök a szilágyi fasor buszsávjában, nonszensz!
(ennél már csak az autópályákra rakott buszsávok az elrettentőbbek, szerencsére ilyet huzamosabb szakaszon csak angliában láttam)

legyen kötöttpályás folyosó azokon a szakaszokon a városban ahol nagy a forgalom és használják közösen a buszokkal

ami végképp kiverte nálam a biztosítékot, az a rákosborzasztói milliárdforintos buszfolyosó; ott az elővárosi vasút vazze


2. próbajogsi: ez a 30.000 kilométer faterral az anyósülésen, na kb. ennyi a kompetenciája az egész bagázsnak


3. zebra: oké, legyen elsőbbsége a gyalogoknak, persze, idővel rászoknak a nyugati modellre
viszont a 30 kph és a fekvőrendőr, hát hihetetlen. naponta átmegyek kb. 80 zebrán, ha ezt megcsinálják akkor évente kétszer cserélhetem a felfüggesztést..


4. pirosnál feljöhetnek a motorosok

nonszensz! és mégis *hol* jönnek fel? a két sáv között lavírozva? kurva biztonságos lesz... vagy a jobb oldalon a göröngyös aszfalton és csatornafedeleken? ennek max akkor lenne értelme, ha minden egyes lámpánál be lenne rajzolva 10-20 méteren át az osztott felület, és akkor már 5-6 autónyival korábban úgy húzódik mindenki hogy biztonsággal elférjenek a motorosok. na de ilyen utak hol vannak magyarországon?

ebből szvsz az lesz hogy felbátorodnak a pizzafutárok stb. és méggyakrabban fog az életük egy ajtónyitáson vagy egy biciklista-kikerülésen múlni


5. gyalogos, bringás közlekedés: szerintem óvodában / ált. suliban / középiskolában oktatni kellene pl. technika óra keretében a releváns szabályozást, mert a sok kis győzike nem fogja elővenni a kreszt, azt csak a motorradereknek teszik kötelezővé közlekedni viszont minden mónika-rajongó közlekedik (sajna)


6. fix sebességmérés: értelmetlen, én csak a biztonságfasizmust látom benne. a top gearben parodizálták ki a legjobban: CSAK a sebességmérőt figyeled, közben meg a kismacskától a kismamáig bárki átmehet előtted
a fix pontokat pedig az ott haladók 90%-a kb. 1 hét alatt megtanulja, sőt tudja hogy melyik bokortól lehet gyorsítani, melyiknél kell rátaposni a fékre

ennek a legjobb példája az m1-m7 bevezető szakasz, ahol most 4 potenciális helyen mérHET a kamera, mindegyik előtt lelassul a sor 100-ra, a közükben meg továbbra is 110-140 a sebesség....




speed never killed anyone...suddenly becoming stationary, thats what gets you

Előzmény: Rooger Preed (14461)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14462
Kamionok tiltásáról nekem is ez a véleményem, megy egy kamion 75-80al mögötte vagy 20 kamion összetömörül...személyautósoknak is rosszabb lesz, de a kamionosoknak is, vezetési idő miatt hülyeség ezt bevezetni. A főnökök lesza***k hogy nem előzhet és nem bír haladni, érjen oda a sofőr és kész
Előzmény: Rooger Preed (14461)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14461

Friss jogsinál az oktatást kéne megrendszabályozni, nem a feltételeket. Próbajogsi már most is van, annak kéne értelmet adni. De ez a 30 ezer km-es szabály hülyeség, inkább időhöz kéne kötni, hogy ne vezethessen egyedül. A pszichológiai alkalmassági nem biztos, hogy hülyeség.

 

Gyermekülés korrekt.

Zebrák környékét helyre kell tenni. Nem normális ami most van.

 

Kamionok tiltása. Érdekes lesz az autópálya, ha 10 kilométeres sor lesz a külső sávban egymás seggében, mert nem előzhetnek.

 

Az ojjektív felelősséget a busszávra tényleg ki kell terjeszteni, de több eszköz is kéne. Főleg fix traffipaxok (x készülék x+n dobozban), piroson áthajtást ellenörző kamerák, stb. Pályákon meg inkább átlagellenörzést kéne tartani.

 

"A sok tiltás meg szigorítás mellett egy engedményről is hallani, piros lámpánál a motorosok ezentúl jogszerűen előregurulhatnának a sorban a stop-vonalig."

 

És a bringás maradjon illegálba?

Előzmény: Törölt nick (14460)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14460
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14459
Én első körben egy normális elővárosnak is örülnék (ütemes menetrend, tranzit teherforgalom egy V0-on, normális járműállomány és pályaállapot).
Előzmény: Törölt nick (14458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14458
meg egy normális s-bahn hálózat..
Előzmény: radio100jozsi (14457)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14457

Jó kérdés, de szerintem ez Budapestre és agglóba haladó forgalom, aminek az oka a rokonságot is vizsgálva az, hogy pont ebből a régióból dolgoznak a legtöbben Budapest és környékén, és jellemzően hétvégén haza utaznak a családhoz.

 

De a Hankook forgalmat le lehetne terelni az M8-on, ott is sokan ebből a régióból dolgoznak.

 

Ezen a népvándolásona meg nem nagyon lehet változtatni, mivel nem adják el a házat, hogy ide költözzennek, mert sokuknak családi házuk van, amiből max egy kis garzont kapnának, tehát marad az ingázás.

 

 

Előzmény: Rooger Preed (14454)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14456
yep, hatvantól végig 2x3 kéne (salgótarján felől is van fogalom)


Előzmény: radio100jozsi (14451)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14455
Már régóta tervezik az érdi csomópont átvariálását, nem tudom, hogy ehhez hozzányúlnak-e.
Előzmény: radio100jozsi (14453)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14454
Ez mind K-Mo és Budapest közötti forgalom vagy egy részét el lehetne máshova vezetni?
Előzmény: Fricy (14452)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14453
Ha már 3 sávos rész, az M7-esen Balaton felé nincs még 3. sáv az M0-Érd csp között, azaz a be-ki sorolók egybe kötve nincsennek, hogy ne torlódjon az M7-es Érd miatt?
Előzmény: Fricy (14452)
Fricy Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14452
Tegnap jöttem arra. Gödöllőtől összefüggő kocsisorok voltak (kora este). Én is a 3 sávosításra gondoltam.
Előzmény: radio100jozsi (14451)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14451

Az M3-as ügyében nagyon ki kéne találni valamit.

 

Most mondták a rádióban, hogy a 90-es km-től Pest felé araszolás. Most nézem az 51-es km-nél a webkamerát, de Pest felé nagyon dúrva. (Állítólag baleset az 50-es km-nél)

 

De ez amúgy nem is meglepő, ha megnézük, hogy hazánkban az M3-as látja el a legnagyobb területet Budapest felé, ennek az autópályának van egyedül 5 megyszékhelyes vonzáskörzete, és léányegében fél Kelet-magyarországot ellátja.

 

Az M31-esen viszont ide kevés, itt is kéne 3 sávosítani szakaszokat, főleg a Hatvan-tól befelé Pestnek.

alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14450
Tudsz valamit arról, hogy pontosan mit jelent ez a felújítás?
Előzmény: FRAMY (14447)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14449
Hát nemtom. Én azért elég hiteles forrásnak tartom Dr. Romsics Ignác egyetemi porfesszort. Bár lehet, hogy te jobban képben vagy, mint ő.

E cikk szerint igazából a profi történészek sem tudnak megegyezni ebben a kérdésben:

Dr. Balogh Géza cikke

Olvasd az utolsó bekezdés. Szóval szerintem ez partalan vita a részünkről.
Előzmény: scsabi (14448)
scsabi Creative Commons License 2008.10.26 0 0 14448
"Lehet, hogy valamilyen kiegészítő rendelkezésben volt erről szó.
"


Lehet, de valószínűtlen. A békeszerződés elve pont az ellenkező volt, mégpedig az, hogy a magyar területen maradt infrastruktúra minél nagyobb kapacitással szolgálja ki kedvezményes feltételek között a "szövetséges és társult" hatalmakat.

A szerződés becikkelyezett szövege itt olvasható. Vasútügyileg a XII. fejezet I. és III. címét tessék elolvasni.
Előzmény: alibi-man (14443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!