Az 55-56. képen látható elemeket tolják be az alagútba és ez adja majd a végleges szerkezetet? Ha igen, akkor most belül mi tartja az alagút falát? Megtartja magától (ha nem ázik át) vagy van bent vmi ideiglenes tartószerkezet?
az ideiglenes biztosítást 30cm vastag lőttbetonos vasbeton héjszerkezet biztosítja, a képeken meg a belső, 70cm vastag vasbeton héj zsalukocsijai látszanak...
Hátha csak rosszul láttad, ez így elég fura lenne:)) 1értelmű, hogy szét fog csúszni, márcsak úgy magától is nem??
Sajnos biztos vagyok benne, hogy némely cégeknek érdeke a spórolás, oly módon, hogy előre tudják, hogy őket nem fogják ellenőrizni, mert olyan befolyásuk van... gondolom érted mit akarok ezzel :(
De a lényeg a javuló tendencia, ma már azért tényleg a munkák nagy része egész jó sztem. De sajnos csak kb. év eleje óta, mióta mittomén milyen szabványokat kell alkalmazni.
Hát igen, amikor Ceglédre igyekszem a 311-en, hagy ne mondjam milyen jó 3 szor átkelni a vasúton, 3 km-en belül, és mindenhol 5-6 perceket várni, mert 15-20-szal döcögnek a vonatok... Bár ott tényleg inkább egy rövidítő elkerülő kéne...
most pl. Tata-Bridgestone gyár között építenek valami elég érdekes quazimodot: 1. lépésben kigyakták a két fasort, 2. lépésben kb. 20 cm földet hordanak a régi aszfaltra csak úgy natúrba ill. kb 20-30 centire oldalra is, 3. lépésben pedig erre fektetnek olyan jó 8-10 cm aszfaltot (autóból ennyinek tűnik) kiváncsi vagyok hogy a sok-sok kamion (tbánya-környe ipari parkot kötik össze az autópályával, szóval lesz itt óránként 20-30 12kerekű irányonként..) alatt elcsúszik e az új 'szendvics' a régi, alul hagyott aszfalton egy idő után vagy sem
a másik ami érthetetlen számomra, hogy az egész út kb. 9 km (Környe-Tatabánya), ebből pontosan a felét megcsinálják, a másikat viszont nem, ezen a 4500 méteren spórolnak..
--
amit viszont hiányolok, az néhány kapányszerűen megvalósítható dolog, pl. számoljuk fel 5 év alatt az összes 1-2-3számjegyű főút vs. vasút szintbeli kereszteződést
A lényeg, hogy sztem évről-évre egyre több lesz ez a "km", főleg az ED miatt, de ha már ennyi is marad én optimista vagyok és tényleg, a 2008-as elkészült útszakaszok már sztem jópár évet ki fognak bírni, nincsenek úgy összecsapva, mint pl. annak idején a 31. sz. főút 2002-ben Sülysápnál, 2001-ben Szentmártonkátánál, 2000-ben Nagykátánál, sorolhatnám, mert ezeket 2 évre tervezték kb. Ma ezek a 6-8 éves utak másodszor lettek felmarva olyan nyomvályúsak + kátyúsak főleg belterületeken, 6 - 8 év alatt mégegyszer mondom...
És ráadásul 30000/1800 = 16.67 :))) majdnem hogy optimális
Az 55-56. képen látható elemeket tolják be az alagútba és ez adja majd a végleges szerkezetet? Ha igen, akkor most belül mi tartja az alagút falát? Megtartja magától (ha nem ázik át) vagy van bent vmi ideiglenes tartószerkezet?
1800 km/év az kb. 20 éves élettartamot feltételez, hmm
végülis, vannak olyan utak errefele (Gerecse) amiket valamikor a háború után csináltak és csak 1-2 kátyú van rajta, az is igaz hogy naponta 3 busz megy rajta meg hetente egy kukásautó :)
Az ED-t 2010-től vezetik be tudtommal, de egyelőre csak teherre, és 2012-től majd személyautókra is. Ebből lesz egy csomó pénz és ebből is lesz finanszírozva a NÚP (Nemzeti Útfelújítási Program), ami 2020-ig tart.
nálam 10Ft/km a lélektani 6ár...
ha felette lesz a díj, akkor kibaxok állambácsival és bandukolok a párhuzamos dűlőutakon...
Sztem az olyan talpnyalók fizetéséből kéne lejjebb venni, mint Gaskó meg fajtája, akik alig tesznek akármit, csak a pofájuk nagy és az olyanok fizetését emelni akik dolgoznak tényleg.
"A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 0% béremelést tervez 2009-re, és ezt javasolja a MÁV-nak, az MFB-nek, az ÁAK-nak, a Magyar Közút Kht.-nak, az MVM-nek, a postának és a Szerencsejáték Zrt-nek is.
„A magyar társadalom számára állítunk elő értéket, de ezt az értéket az Ő, a közös forrásainkból, adóforintjainkból tesszük! Ezért elvárják Tőlünk, hogy a lehető legtakarékosabban bánjunk a pénzükkel.” – írja közleményében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF).
Az állami út- és vasútépítések beruházója a válságra tekintettel egy mozgalmat indít. A cég 0% bérfejlesztéssel tervezi a jövő évi költségvetését, és Reményik Kálmán elnök-vezérigazgató ugyanerre hívja föl menedzserkollégáit minden állami tulajdonú gazdálkodónál, köztük sok közlekedési cégnél is.
„Ezt a javaslatot megtettük több állami tulajdonú vállalat vezetőjének (Magyar Fejlesztési Bank Zrt., MÁV Zrt., Állami Autópálya-kezelő Zrt., Magyar Közút Kht., Magyar Villamosművek Zrt., Magyar Posta Zrt., Szerencsejáték Zrt.) is. Bízunk benne, hogy meghallgatásra találunk!” Így zárul a cég közleménye."
Gondolom a rendszám alapján. Úgy lesz nem, hogy veszed a matricát és mittomén ettől eddig kéred. Gondolom hasonló lesz, mint Németországban a TOLL COLLECT rendszer. Nagyobb áruházakba meg benzinkutaknál van, illetve határátkelőknél ilyen gép. Beírod a nemzetiséget, rendszámot, autónak a normáját illetve hogy meddig akarsz menni. Berakod a kártyád ő meg kiad 1 blokkot amin rajta van, hogy mettől meddig mehetsz és merre illetve, hogy mikortól hajthatsz rá a pályára és meddig kell elhagynod. Persze ez csak az én sejtésem, hogy hasonló lesz, de nem olvastam róla. Szerintem ez egy jó ötlet lesz, hogy a megtett útra kell fizetni. Ez is nagy hülyeség így, ahogy most van a matrica, hogy megveszed az 1 napos matricát este fél 12kor, de attól éjfélkor újat kell venni.
ez az ED ez azt jelenti hogy műholdon követnek és az alapján fizetek?
mert onnan már csak egy lépés a teljes biztonságfasizmus felé: ha tudják hol vagyok most és hol voltam egy perce, akkor tudják a sebességemet is........akkor aztán lehet a minden egyes 51, 91 kmph-t büntetni
Itt a környékbe mondjuk nem csak a Zsámbok-Jászfényszaru, Szentlőrinckáta-Pusztamonostor a csodaút, hanem nem tudom ki járt már erre a Farmos-Jászberény szakaszon. Az se semmi.
Az ED-t 2010-től vezetik be tudtommal, de egyelőre csak teherre, és 2012-től majd személyautókra is. Ebből lesz egy csomó pénz és ebből is lesz finanszírozva a NÚP (Nemzeti Útfelújítási Program), ami 2020-ig tart.
Egyébként ebben tényleg csak a felújított szakaszok vannak benne, az elkerülők meg új utak nincsenek. Csak azt a pár km közopos megerősítős projektet vettem bele, amit kiemeltem (4-es út pl.) amit ár idén elkezdtek.
Ehhez tehát még hozzá jön sok ezer mrd-os útfejlesztés (autópálya-autóút-új főút-elkerülők, stb... stb...)
2008.01.01.-től 2009.12.31.-ig felújított / felújítás alatt lévő / felújítandó közutak hossza: 4035 km!!!
Ennek összetétele kb. így fest:
- 1200 km ROP 2007-2008 (ezek folyamatban vannak)
- 300 km Útpénztár 2008 Burkolatfelújítás (2008 tavasszal elkészültek)
- 322 km Útpénztár 2008 Burkolatfelújítás főutak (2008 ősz)
- 337 km Útpénztár 2008 Burkolatfelújítás mellékutak (2008 ősz)
- 100 km Útpénntár - Agglomerációs utak (2008 ősz, esetleg 2009 tavasz)
- 1046 km Nemzeti Útfelújtási Program 2009. I. ütem (2009 egész évben)
- 95 km ISPA - 6. sz. főút és 56. sz. főút
- 16 km Magyar Közút - REMIX - autópálya felúítások után
- 4 km 37. sz. főút 74+400-79+500 km (3367)
- + már elkezdődtek a NIF-es KÖZOP-os megerősítések (pl. 61. sz. főút Somogy megye, 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg, stb...) X km
Összesen saját számításaim szerint egyébként 2008-2009: 3637 km
De lehet, hogy jövőre már elkezdődik a 2009-2010-es ROP-os projektek KIVITELEZÉSE, de legkésőbb 2010-ben...
Ha ehhez majd még hozzá csapják az ED bevezetésből származó bevételeket sztem teljesen rendben leszünk.
Már ez is így 1800 km / év számolva nem gáz, csak a kiindulási helyzet a nagyon gáz. És ráadásul sokat szigorítottak az előírásokon, nem vesznek át már akármiket, mint 2007-ig, majd nézzétek meg. Ez persze Pestre nem érvényes...
Azt nem vitatom, hogy időszerü volt, nem vagyok hidépitő mérnök. Viszont kitettem volna nagy táblákat a Hungáriára meg a Váci útra meg az összes médiában nyomattam volna , hogy a hidon egy óra az átkelés, szálj ki és villamosozz vagy eleve kerülj Margit hid / M0 felé.
Bő egy éve nézegetem a hidat napközben az ablakból és ilyen massziv dugót még nem láttam.
A dilettáció végig fut a hídpályán, így ha cserélik, az a teljes forgalmi sávot érinti. A másik, hogy ennek is "semleges" hőmérséglet kell ha jól tudom, így máskor nem lehet megcsinálni.
Kiszedték a dilatációs elemet a hídból és ezzel a fekvőrendőrrel hidalják át. Ha csak pár centis akkor is igen durván megtöri az Árpád-híd tempóját. Lehet, hogy most az ideális. Lehet, hogy nem bírná ki 2010-ig meg kell csinálni. Egyéb hidak terén meg jól állunk: van már M0É, de még van Margit-híd, így most okoza a legkisebb felfordulást a városban.
Kitettek valami fekvőrendőrszerüséget a Hajógyári sziget magsságában, elég magas, talán kábelek futnak benne, de emiatt teljesen bedugult a hid. A kollégám szerint már reggel 6 óta ilyen. Látom az ablakból, centinként araszolnak. A villamosok viszont kényelmesen és gyorsan átjutnak . Szerintem aki személyautóval van, annak át kéne szállnia villamosra / HÉV-re ha Békásig van dolga vagy kerülnie az M0-ás felé ha kimegy a városból. Persze ehhez le kéne állitania az autót még a Váci út környékén. Már ha lenne ott parkoló...
Ezt a hidfelújitást rosszul szervezték meg. Erre a dugóra senki nem számitott, elméletileg cska éjszaka folynak munkálatok, nem napközben.