Látható, hogy Balmazújvárost+Mezőcsátot+a Bükkalját is, hogy felkapták, Mezőkövesd melletti falvakon is EU-s életszínvonal van már nem tudtad?? :)) mert ott megy az M3.
Egyébként SZVSZ ma bal lábbal kelhettél fel. Nem értem a fanyalgásodat ezzel a viaduktszerü képződménnyel kapcsolatban. Nagyon helyes kis híd lesz. Ha arányítasz a lent lévő autókhoz, láthatóan vagy 10 emelet magas lehet a cucc. Azaz 28-35 méter. Ide nem tudnak 80 méter magasat építeni.
Hát sokmindenben igaza van, de kicsit súlyos ez "a világ állva hagyott bennünket" felkiálltás. Mondjuk nagyon szurkolok, hogy igaza legyen, és ne kelljen x évtizeden át hozzányúlni az M0 betonburkolatához. Alapvetően egy hátrányát tapasztaltam a betonnak; nem láttam a vonalakat éjszaka esőben.
Persze ha a 31-311-essel nem csinálnak vmit 1-2 éven belül vkit megölök!
á, erre most nem édemes pénzt elpacsálni, erre csak kis falucskák és városnak nevezett községek vannak, ide nem ruházna be senki...
még a gólyák is elmennek ősszel, kietlen vidék ez...
majdha kész lesz az M6, és jönnek mellé a befektetők az 1000mrdokkal, akkor talán érdemes lesz ide is egy kis pézmagot csurgatni, hogy befogják a szánkat... :-))
Hihetetlen, de alig találni normális fotót az új Zrínyi hídról. Apropó forgalomba helyezett új M7 szakasz; nemrég olvastam, hogy a horvát határ felől az első műtárgy, a H7-re keresztelt extradosed híd, a tervek szerint egy "sima" gerendahíd lett volna, de a kivitelező szeretett volna egy látványosabb "belépőt" építeni, a Nif meg belement - mivel a különbözetet a kivitelező állta.
az biztos, mert nem megyek fel a pályára, ha túl drága lesz... :-)
Vhol olvastam h ebből + 20-30 mrd-ot várnak, jövőre ennyiből újítják fel kb azt az 1000 km-t, úgyhogy ez így már hazai finansszal 2000 km lesz, ehhez jön még a zúniós pénz.
hát kell is fejni ezeket a rohatt autósokat, mert nem fizetnek még eleget... :-))
(csak egy kis érdekesség:
ha 20-30mrdból 1000km felújításra jussa, akkor abból a kb. 1000mrdból, amit ÉVENTE kisarcolnak az autósokból, kb. 30-50.000km felújítására futná...
vagyis ÉVENTE 1x-2x fel lehetne újítani a teljes hálózatot... de honnan a 3.14csából veszünk ennyi úthengert?? ? :-)))
Azok a kamionosok fizetik be majd a sok lóvét, akik pl. a 86-oson dzsalnak keresztül, mert ez az egész a főúthálózatra is vonatkozik, én így gondolom+így értelmeztem eddig.
Vhol olvastam h ebből + 20-30 mrd-ot várnak, jövőre ennyiből újítják fel kb azt az 1000 km-t, úgyhogy ez így már hazai finansszal 2000 km lesz, ehhez jön még a zúniós pénz.
Nem tudom, hogy láttad-e hétfő este az RTL Klubon a Showder Klub-ot, ki is parodizálták:) Nyugaton, ha van egy völgy utána egy domb, akkor a dombot bele húzzák a völgybe. Nálunk építsünk hidat a völgyre. Van egy kis domb utána? Építsünk alagutat:) Beomlik? Hozzunk rá földet xDD
Most lehet megint én leszek a "rossz" magyar, de az ilyenek megszervezése sztem nem lenne nagy feladat, hogy csak akkor legyen piros, amikor tényleg kell.
Itt nálunk, Szelén kapok idegrohamot majdnem néha. Vasúti átjárónál megy be 1 út, ezen az úton lakok. Mikor mennénk ki Farmos fele, vonat sehol mégis piros, 10 perc múlva talán jön 1 vonat vagy volt mikor semmi se jött, 10 percig csak piros volt utána meg a sok kocsit megvárni míg elmegy...hát kellemes:)
Nem tavaly cserélték az Árpád-híd aszfaltját? Nem lehetett volna akkor csinálni a dilattációs hézagok cseréjét? Csodálkoztam is, hogy a felújítás ellenére milyen rázós élmény volt továbbra is átmenni minden egyes hézagon. A másik kedvencem meg a budai oldalon a Vörösvári út irányába lehajtó szárnyon a külső sávban a csatornafedelek.
Az 55-56. képen látható elemeket tolják be az alagútba és ez adja majd a végleges szerkezetet? Ha igen, akkor most belül mi tartja az alagút falát? Megtartja magától (ha nem ázik át) vagy van bent vmi ideiglenes tartószerkezet?
az ideiglenes biztosítást 30cm vastag lőttbetonos vasbeton héjszerkezet biztosítja, a képeken meg a belső, 70cm vastag vasbeton héj zsalukocsijai látszanak...
Hátha csak rosszul láttad, ez így elég fura lenne:)) 1értelmű, hogy szét fog csúszni, márcsak úgy magától is nem??
Sajnos biztos vagyok benne, hogy némely cégeknek érdeke a spórolás, oly módon, hogy előre tudják, hogy őket nem fogják ellenőrizni, mert olyan befolyásuk van... gondolom érted mit akarok ezzel :(
De a lényeg a javuló tendencia, ma már azért tényleg a munkák nagy része egész jó sztem. De sajnos csak kb. év eleje óta, mióta mittomén milyen szabványokat kell alkalmazni.
Hát igen, amikor Ceglédre igyekszem a 311-en, hagy ne mondjam milyen jó 3 szor átkelni a vasúton, 3 km-en belül, és mindenhol 5-6 perceket várni, mert 15-20-szal döcögnek a vonatok... Bár ott tényleg inkább egy rövidítő elkerülő kéne...
most pl. Tata-Bridgestone gyár között építenek valami elég érdekes quazimodot: 1. lépésben kigyakták a két fasort, 2. lépésben kb. 20 cm földet hordanak a régi aszfaltra csak úgy natúrba ill. kb 20-30 centire oldalra is, 3. lépésben pedig erre fektetnek olyan jó 8-10 cm aszfaltot (autóból ennyinek tűnik) kiváncsi vagyok hogy a sok-sok kamion (tbánya-környe ipari parkot kötik össze az autópályával, szóval lesz itt óránként 20-30 12kerekű irányonként..) alatt elcsúszik e az új 'szendvics' a régi, alul hagyott aszfalton egy idő után vagy sem
a másik ami érthetetlen számomra, hogy az egész út kb. 9 km (Környe-Tatabánya), ebből pontosan a felét megcsinálják, a másikat viszont nem, ezen a 4500 méteren spórolnak..
--
amit viszont hiányolok, az néhány kapányszerűen megvalósítható dolog, pl. számoljuk fel 5 év alatt az összes 1-2-3számjegyű főút vs. vasút szintbeli kereszteződést
A lényeg, hogy sztem évről-évre egyre több lesz ez a "km", főleg az ED miatt, de ha már ennyi is marad én optimista vagyok és tényleg, a 2008-as elkészült útszakaszok már sztem jópár évet ki fognak bírni, nincsenek úgy összecsapva, mint pl. annak idején a 31. sz. főút 2002-ben Sülysápnál, 2001-ben Szentmártonkátánál, 2000-ben Nagykátánál, sorolhatnám, mert ezeket 2 évre tervezték kb. Ma ezek a 6-8 éves utak másodszor lettek felmarva olyan nyomvályúsak + kátyúsak főleg belterületeken, 6 - 8 év alatt mégegyszer mondom...
És ráadásul 30000/1800 = 16.67 :))) majdnem hogy optimális
Az 55-56. képen látható elemeket tolják be az alagútba és ez adja majd a végleges szerkezetet? Ha igen, akkor most belül mi tartja az alagút falát? Megtartja magától (ha nem ázik át) vagy van bent vmi ideiglenes tartószerkezet?
1800 km/év az kb. 20 éves élettartamot feltételez, hmm
végülis, vannak olyan utak errefele (Gerecse) amiket valamikor a háború után csináltak és csak 1-2 kátyú van rajta, az is igaz hogy naponta 3 busz megy rajta meg hetente egy kukásautó :)
Az ED-t 2010-től vezetik be tudtommal, de egyelőre csak teherre, és 2012-től majd személyautókra is. Ebből lesz egy csomó pénz és ebből is lesz finanszírozva a NÚP (Nemzeti Útfelújítási Program), ami 2020-ig tart.
nálam 10Ft/km a lélektani 6ár...
ha felette lesz a díj, akkor kibaxok állambácsival és bandukolok a párhuzamos dűlőutakon...