Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14687
>Ilyen gyorsforgalmi út pedig épülni fog az M0 és a Helikopter lakópark között. (M4 levezető.)
Jó, de az egy egészen másik történet.
Előzmény: BoGar (14685)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14686

hát ha van is, nem teszik közzé...

 

(még a KTI változat is elég gyenge felbontású, pedig nekem megvan a 3000x2000es változat, nem csak a weboldalon lévő 600x400as bélyegméret...)

 

igen, megint igazad van, célforgalmi számlálás kéne, amit 95 környékén végeztek utoljára...

sajnos erre nekem nincs rá6ásom...

 

nemmellesleg szerintem azért (is) nem végeznek ilyet, mert az bedöntené az M8 koncepciót, meg az M6ot sem támasztaná alá...

 

 

pl. 2 éve, mikor firtattam, hogy miafaxnak az M35, akkor azt monták a "szakik", hogy majd jól arra megy a 4es tranzitforgalma...

 

akkor ebben kicsit kételkedtem.

mostmeg tudjuk, hogy baxik arra menni...

Előzmény: Törölt nick (14683)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14685
A HÉV tervét ismerem, azért mondtam, hogy milyet terveznek.
Ilyen gyorsforgalmi út pedig épülni fog az M0 és a Helikopter lakópark között. (M4 levezető.) Örülni fognak az ott lakók, mert lakhatatlan lesz a lakópark.
Előzmény: attus germanicus (14675)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14684

igen, igazad van, jelenleg a kormánypárt pazarol sokak örömére...

 

ez azonban nem menti a zellenoldal baromságait...

 

most őszintén: 2x2es 67es???

 

látott már ez a baromarcú forgalomterhelési diagramot?

 

mer' úgy saccra van vagy 2000km (kettő ezer km) olyan 2x1es út, ahol nagyobb a forgalom, mint a 67esen...

 

tudom, vagy lokálpatriotizmus, de ez már nem az a kategória, ez inkább az agyament hüjeségbe tartozik...

Előzmény: Törölt nick (14681)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14683
Te azt miből gondolod, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló nincsen??? :-):-)

Vannak cégek, akik készítik ezeket KKK, minisztérium, ukig részére. Biztos van ehhez hasonló részletezettségű ami jellemzően csak az adott szakasz keresztmetszeti forgalmi terhelését adja meg. Ebből pályaszerkezetet lehet méretezni talán. De azt, hogy hol milyen alternatív útvonalak szükségesek ahhoz, hogy a túlterheléseket kiváltsuk nem alkalmas. Ehhez a jelenlegi forgalmi viszonyokat olyan forgalomszámlálással kellene meghatározni, melyből nem csak a terhelés mértéke állapítható meg, de a „honnan-hova” járműmozgásokra is lehet következtetéseket levonni. Na ezt ha valaki vállalná, akkor ez lenne az igazán tökös feladat :):):)
Ezt mondjuk nem Pestre értem, mert az egy külön "állatfaj" (elnézést az ott élőktől, de a tekintetben tapogatunk a sötétben, mint vak a pinát), de mondjuk arra mindenképp alkalmas lenne, hogy a forgalmat (és nem a sógorom telkének érintettségét) tekintve északról, délről, keletről, nyugatról kerüljük-e el az adott települést, vagy akár egy elkerülő építése helyett alternatív útvonal kijelölése.
Előzmény: Törölt nick (14666)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14682
bocsi, hogy belekotyogok, de szerintem van épp elég VB (nem vasbeton) topik...
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14681
Politizálni szerintem nem kellene

(ki is divatozik és pazarol egyébként??:))
Előzmény: Törölt nick (14654)
Népi Angyal Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14680
Ez többszörösen nagyobb beruházás, mint a metró-HÉV, és ahhoz képest az előnyei nem túl jelentősek. Rákoscsaba, Rákoskert, Rákoshegy felől ma is ott a vasút, nekik a városközpont felé nem ad semmi többletet az, ha a mai nyomvonal helyett Keresztúr központján át vezetne a vasútvonal.

Rákoskert, -hegy, -csaba felől nem igazán működik ma a vasút, mert a lakott terület szélén vezet el, a keresztúri központot pedig elkerüli. Így a kerületen belüli forgalomban még akkor sem lehetne figyelembe venni, ha ötpercenként járna, de a belváros felé is csak átszállással érhető el. (Ezért jobb nála per pillanat a buszkorridor.) Ha bevisszük a Pesti út alá, a hátrányok jelentős része megszűnik, viszont a metróval ellentétben Rákoskert, -hegy, -csaba felé is közvetlen kiszolgálást kapunk. Plusz a belváros felé szétágazhat, és nem muszáj minden áramlatot egy irányba terelni, mehet a belső körvasútra is Zugló vagy Kelenföld felé.

Cserébe Keresztúr-központnak adnánk egy 20-30 percenként járó, folyamatosan késő, és zsúfolt vonatot, amire úgysem férnek fel.
Egy vagon pénzért nem csináltunk semmit.


Már megbocsáss, de ez csúsztatás. Jeleztem, hogy mindezt én is csak akkor tartom elképzelhetőnek, ha a budapesti vasútvonalakat helyrepofozzák, ilyen szinten tehát bavallottan álmodozásról van szó. Ekkor viszont nem 20-30 percenként és nem folyamatosan késő, zsúfolt vonatokról van szó.

Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni.

Abban miért vagy biztos, hogy a metró-szárnyvonalra kéne költeni? A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben, és az eredeti kérdésem erre vonatkozott.
Előzmény: attus germanicus (14679)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14679
Ez többszörösen nagyobb beruházás, mint a metró-HÉV, és ahhoz képest az előnyei nem túl jelentőse. Rákoscsaba, Rákoskert, Rákoshegy felől ma is ott a vasút, nekik a városközpont felé nem ad semmi többletet az, ha a mai nyomvonal helyett Keresztúr központján át vezetne a vasútvonal. Cserébe Keresztúr-központnak adnánk egy 20-30 percenként járó, folyamatosan késő, és zsúfolt vonatot, amire úgysem férnek fel.
Egy vagon pénzért nem csináltunk semmit.

Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni.
Előzmény: Népi Angyal (14676)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14678

lol, országos területrendezési terv vs. nagysebességű vasutak, na azon röhögj egyet....

 

én ilyen fassággal nem foglalkozok... :-)))

 

 

ellenben egy űrkikötőt el tudnék képzelni a hortobágyra...

 

ez pl. azé is jó lenne, mertha jönnek a marslakók, akkor nálunk is le tudnának szállni, és akkor viláhíresek lennénk, közvetítene minket a szíenen... :-))

Előzmény: Törölt nick (14672)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14677

Addig is felírlak Laci mellé másodiknak, mint akinek a hozzászólásaival nem kell foglalkoznom, mert minimális racionalitás sincs bennük.

 

teljesen igazad van.

 

ha valaki ma azt mondja, hogy ésszel osszukmánbe azt a kevés pézt, amit a zutakra szánunk, és ne szellempályákat építsünk, hanem a főutakat kapjuk inkább rendbe 10x ekkora hosszon ua. pézből, az nem veszi figyelembe a racionalitásokat.

 

ugyanis ez itt ABSZURDISZTÁN, a tékozló kódisokk hazája...

itt a rongyrázás a divat nem az ésszerűség...  :-(((

Előzmény: attus germanicus (14669)
Népi Angyal Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14676
Bár ezzel kezdünk offtopicba csúszni, de kérlek, fejtsd ki, miért egy metró-szárnyvonal a legelőnyösebb megoldás a Rákosmente számára? (Távlatban, természetesen, mert abban egyetértünk, hogy rövid távon a buszkorridor a lehető legjobb megoldás. Szegény ember vízzel főz.)

A VEKE javaslatában a vonal a XVI. kerület határán ágazik ki a mai gödöllői HÉV-ből, a felszínen megy a Rákos-patak mellett, majd 3 megállója van kéregben a keresztúri városközpont alatt. Nyilvánvaló, hogy a központban lakóknak igen előnyös ez a megoldás, de a kerület többi részén nem igazán segít, hiszen onnan maradnak a ráhordó buszjáratok. Kissé emlékeztet a Főmterv-féle pesterzsébeti M5-szárnyvonalra... Emellett a tanulmány nem vizsgálta, hogy egy nagy kapacitású kötöttpályás vonal megjelenése a Rákos-patak mellett hogyan ösztönözné a terület beépítését, holott az igen fontos ökológiai folyosó, "zöld ék", amely benyúlik a Lóversenytérig. Urbanisztikai szempontból tisztább egy már meglévő közlekedési folyosót használni, és ez a hatvani/újszászi vasútvonal, illetve a Keresztúri/Pesti út.

A villamos ilyen távolságra és ilyen igényeknél nem jön számításba, ezt a tanulmány számomra hihetően bebizonyította.

Viszont nem esett szó egy olyan alternatíváról, amit tudtommal felucca olvtárs ötlött ki. Lényege, hogy az újszászi vasútvonal Rákoskert után letérne a mai nyomvonaláról, és a Pesti út alatt haladva tárná fel Rákoskeresztúrt. (A régi vonalat a ferihegyi gyorsvasút bekötésére lehetne felhasználni, hogy Rákoshegy se maradjon vsaút nélkül.) Ekkor kb. 2 km kéregalagutat kéne építeni - ez nagyságrendileg megegyezik a metróalagúttal -, továbbá plusz 2 km pályát a Pesti külső szakasza mentén bevágásban. Így a rákoscsabaiak számára a Strázsahegy térségében lenne átszállóhely, a keresztúriaknak meg a városközpontban és a Cinkotai út környékén. Plusz előny, hogy az agglomerációból a XVII. kerület központjába tartók - akik nem kevesen vannak - is kapnának egy busznál színvonalasabb lehetőséget. Ez természetesen csak akkor működőképes, ha megvalósulnak azok a bizonyos fejlesztések a MÁV budapesti vonalain.
Előzmény: attus germanicus (14675)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14675
Egyértelműen HÉV. Visszahozná az árát hamar, és egész elviselhető összegből ki is jönne.

Keresztúron két dologra volna szerintem igazán szükség:
- Az egyik egy leágazás a gödöllői HÉV-vonalból, kombinálva azzal, hogy a HÉV az Ösr vezér terén össze lenne kötve a metróval. Részletek itt: http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=350
- A másik egy új közúti útvonal kiépítése, ami elkerülő a lakóterületeket. Új gyorsforgalmi út kiépítése nem érné meg az árát, de a keresztúri városközpont kikerülése talán igen.
Előzmény: BoGar (14673)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14674
a vasút nem megoldás, ezt valaki elfelejtette elmondani berlinnek, zürichnek ahol az s-bahn sokkal nagyobb szerepet játszik.
Ha nem a lakott területektől távol megy el, jó lenne. Csak nálunk a vasúttól távol épültek fel a lakótelepek. Az emberek pedig nem szeretnek átszállni, ezért kellene a S-Bahnt nálunk, a kerületben teljesen új nyomvonalon vezetni.

Továbbra sem értem, hogy szerinted a buszkorridor miért nem térül meg, és az S-Bahn mitől térülne meg, miközben a buszkorridor kiépülésére töredékét kell elkölteni az S-Bahn megépülésének költségének. Azt kell mondanom, a korridorral nyert idő és kisebb környezetszennyezés miatt sokkal gyorsabban megtérül a buszos közlekedés, mint az S-Bahn. És még egyszer elmondom, nekünk nem a jövőre kell gondolni, hogy majd 4-5-10 év múlva mi kell ide, mit kell kiépíteni. Nekünk most kell megoldás! A 2009 belátható idő. 2012 nem. Addig nem várhat a kerület. Már így is sokat várt.
Előzmény: Törölt nick (14671)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14673
Mégis azt mondják sokan, a VEÉK topikban is, hogy vagy HÉV kellene, ami a Tesconál állna meg utoljára a város felé, vagy egy gyorsvillamost kellett volna kiépíteni a mostani korridor helyett.
Előzmény: attus germanicus (14670)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14672
lol, országos területrendezési terv vs. nagysebességű vasutak, na azon röhögj egyet....
Előzmény: Törölt nick (14663)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14671
a vasút nem megoldás, ezt valaki elfelejtette elmondani berlinnek, zürichnek ahol az s-bahn sokkal nagyobb szerepet játszik

az meg hogy csórók vagyunk, nálam nem érv, engem nem hat meg, a fővámtéri szabadidő központban is rég kiveséztük már hogy ez a legegyszerűbb érv a semmittevésre és a tipikus magyar szarrágás köntöse..

nem azt kell nézni hogy mennyibe kerül, hanem hogy megtérül e és ha igen, milyen gyorsan; merthogy egy 25.000 milliárdos gdp, egy 9.000 milliárdos büdzsé mellett egy 30 év élettartamú motorvonat, pálya, stb. amire ezen a két vonalon kellene költeni kb. 100 milliárdot (osztottad harminccal ugye?) egész egyszerűen nem tétel


megértem ha bogotában így csinálják, de budapesten...
Előzmény: attus germanicus (14669)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14670
>Így van. Ezért kellene villamos.
Frászt. Ha van 1-200 milliárd forintunk az ügyre, akkor HÉV kell oda. Az az igazi megoldás (a vasút semmiképpen, mert elkerüli a lakóterületeket).
A buszkorridornak megvan az az előnye, hogy olcsó.
A villamos se nem jó, se nem olcsó, szóval hibás beruházás volna.
Előzmény: BoGar (14667)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14669
>legalábbis nem európában, a 21. században
Na, majd ha a pénzt is melléteszed a nagy okosságaidnak, amivel el tudjuk érni a XXI. századi, európai színvonalat, akkor szólj.
Addig is felírlak Laci mellé másodiknak, mint akinek a hozzászólásaival nem kell foglalkoznom, mert minimális racionalitás sincs bennük.

Egy utolsó megjegyzés, nem miattad, mert nem veszed a fáradságot, hogy átgondold, de a többieknek:
>ezt a pénzt tehát bele lehetne tenni az s-bahn fejlesztésbe és ezzel mondjuk 1 évvel előrébb hozni a megvalósítást
Ha ezt a pénz beletennénk az S-Bahnba, akkor 50 év helyet 49 év 11 hónap és 29 nap lenne a megvalósulási idő. Láthatóan nem csak az árakkal, de még a nagyságrendekkel sem vagy tisztában. Úgy meg nehéz értelmesen társalogni.

>erről ennyit
Így van, erről ennyit.
Előzmény: Törölt nick (14661)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14668
De nem érted meg, hogy a kolléga szerint a buszkorridor drága annyi pénzért, de a több 10, 100szorsába kerülő ötlete az nem drága! Egyáltalán nem. nem érti meg, hogy hiába lenne jó az ötlete, ha az sokkal de sokkal többe kerülni, mint a buszkorridor kiépítése, aminek építése már jövőre elkezdődhet, míg egy S-Bahn rendszer kiépítése nem ma valósulna meg, míg a kerület közlekedését nem ma, de már tegnap meg kellett volna oldani.
Előzmény: Népi Angyal (14665)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14667
ekkora volumenű forgalom elvezetésére a busz nem felel meg, pont
Így van. Ezért kellene villamos. A vonat nem megoldás, hiszen nem pont a leglakottabb településrészek körül megy, ritkán áll meg, kevés embert szolgál ki. A vita pedig abból indult ki, hogy szerinted az embereknek nem a buszsávon kellene utazniuk, hanem vonattal.
Elővárosi vasút jelenleg is van. Amire te gondolsz, az egy HÉV-hez,vagy S-Bahn-hoz hasonlatos rendszer, más szerelvényekkel, sűrűbb követéssel, sűrűbb megállásokkal. Csakhogy ez nagyságrendekkel többe kerülne mint az általad drágának tartott buszkorridor.
Szerintem pedig egy év alatt nem lehet megvalósítani a vasút kiépítését. Sőt! Ehhez nálunk talán egy egész évtized kellene. Ellenben a buszkorridorra már most is szükség van. Sőt, már rég szükség lett volna rá. Nem is értem, miért jobb szerinted a S-Bahnt kiépíteni, amikor az nagyságrendekkel drágább, mint a buszsáv, és neked már a buszsáv kiépítésének költségével is bajod van. Mellesleg azt kell mondanom, az S-Bahn sem igazán lenne megoldás nálunk, mert igazából a lakott területektől kissé távol megy el a kerületben, kihagyja a kerület sűrűn lakott részeit, ezért új nyomvonalra lenne szükség.
Valamint nem válaszoltad meg, mi alapján állítod azt, hogy a villamosnak nem a buszkorridor helyén kellene mennie, hanem harántirányban Palotára, Csepelre.
Erről ennyit.
Előzmény: Törölt nick (14661)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14666

szlovén forgalomterhelési diagram

 

ilyen részleteset lehetne nálunk is csinálni, vagy azzal dolgozni is kéne, a munka meg - mint köztudott - büdös, és undorító dolog...

 

(címzett: kökökö & közút)

Népi Angyal Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14665
Elvileg igazad van, de a két megoldás között árban nagyságrendi különbségek vannak. Az S-Bahn hálózat kialakítása százmilliárdokba kerül (milyen szép is lenne, ha a négyes metróba ölt pénzt erre fordítanák) - ebből csak a Keleti pu. rekonstrukciója és a biztosítóberendezések cseréje 30-50 Mrd. A buszkorridor összesen 1,5 Mrd Ft: ennyiért másfél Flirt motorvonatot adnak a boltban. Persze lehet, hogy a konkrét összegek változtak az infláció és a lenyúlási hányados változásai miatt...
Előzmény: Törölt nick (14661)
Mwin Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14664
Eszem megáll, hogy ilyenek vannak az utakon, és 120 felett képesek ekkora balesetveszélyt előidézni, mert kakaskodni van kedve valakinek.

Üdv a valóságban, mester! Ez itt magyarisztán, ha nem vetted volna észre...
Egy ilyen hülye miatt tegnap este teljes útzár volt az 53-ason. Három összetört autó, hat sérült, mindkét irányba 8km-es sor lett az eredménye. Magánügy, de nekem meg Pestről kellett az unokáimért mennem, mert ott álltak a dugóban a busszal, három pici gyerek.


Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14663

a 2007es OTrTben igen idiótán van megoldva az M4xM35xM47 csatlakoztatása:

 

 

most őszintén: miért baj az, ha közvetlen el lehet jutni pályán szolnokról debrecenbe???

 

(meg a szeged-deb útvonal sem túl ésszerű a tervezett módon, bár az messze nem akkora orbitális kerülő, mint a szolnok-debrecen...)

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14662

Az M0K eddigi legnagyobb hibája, hogy a gödöllői - leendő M31 - lehajtónál a végleges sávfelfestés van meg, minden egyes alkalommal, nagy ott a sávváltogatás, mert későn jönnek rá az arra járók, hogy sávot KELL váltani.

 

ráadásul lehajtás esetén könnyen korrigálni is lehetne, mert a lehajtás egy gy/e pályára vezet, amiről jó 1km-rel később vissza lehet térni a főpályára...

 

 

azzal sokat javíthatnának a helyzeten, ha már az 500m-es táblától fel lenne a burkolatra festve az M0/M31...

 

(jelenleg csak a 250m-estől van és csak az M0, az M31 egyáltalán nincs...)

Előzmény: PrintScreen (14659)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14661
ekkora volumenű forgalom elvezetésére a busz nem felel meg, pont
legalábbis nem európában, a 21. században: por, zaj, károsanyag, magas üzemanyag költség stb.

egy fokkal jobb lenne, ha troliként épülne ki, ha már ennyi pénzt áldoznak egy teljesen új pályába: olcsóbb üzemanyag, környezetbarátabb működés; és a villamosnál olcsóbb....

...ha már a pénzen akarunk "spórolni"


mert ami meg néked nem jön le talán, az az hogy valóban drágább az elővárosi vasút, DE arra IS szükség lesz, méghozzá a) emeletes motorvonatokkal b) sűrűbb követéssel....méghozzá nem is a nagyon távoli jövőben, talán a második adag flirt (2010) utáni újabb motorvonat beszerzések már ilyenek lesznek, tehát kb. 2012-re reális esély van arra, hogy a hatvani, újszászi, ceglédi vonalakon emeletes EMU-4-ek közlekedjenek

és tudod mit nem lehet még elspórolni? az összes, de az összes pályaudvar és vasútállomás felújítását


magyarán ezekre a beruházásokra, bármennyire drágának TŰNIK is, szükség van; ellenben a megnövelt s-bahn kapacitás, az szorosabb ráhordás, az átmenő vonatok jelentette kevesebb átszállás következtében már korántsem egyértelmű hogy drágább vagy hogy nem térülne meg; ellenben a buszsávra a felsorolt dolgok miatt már nem biztos hogy szükség lenne,

ezt a pénzt tehát bele lehetne tenni az s-bahn fejlesztésbe és ezzel mondjuk 1 évvel előrébb hozni a megvalósítást


erről ennyit
Előzmény: BoGar (14660)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14660
HLaci pont ezt a beruházást ellenezné. Egyébként egészen nagy beruházás kellene ahhoz, hogy ez működjön. Össze sem vethető a buszsáv kiépülésének költségével, annak sokszorosan lenne. Mellesleg azt is vedd figyelembe, hogy a jelenlegi pályaudvar sem képes már több vonatot fogadni, mint amik jelenleg közlekednek. Emeletes motorvonat: Megint csak többszöröse lenne a bekerülési költsége, mint buszsáv megépítésének költsége. Hozzászólásodból nekem úgy jön le, te azt hiszed, már ilyen közlekedik, de fel kell világosítsalak, az egyáltalán nem emeletes. Menj ki, nézd meg! mivel én vasútért rajongó vagyok, vasútmodellezek is, ezért tudom miről beszélek. Mellesleg ma is zónáz, ütemes menetrend van már. Bocs, de meg kell kérdeznem, utána néztél te valaminek is, vagy csak a fejecskédből pattant ki valami, és az sem tudod miről beszélsz? Mert nekem nagyon az jön le, hogy semmit sem tudsz sem az itteni tömegközlekedésről és vasútról, csak úgy kitalálsz dolgokat és nem jársz utána. Tényleg javaslom, ahogy az előző hozzászólásomban is tettem, nézz utána, amiről beszélni akarsz, utána gyere ide, és mondjad a sok okosságodat! Köszi!
Azárt írtam, hogy baromság, miket írtál, mert tényleg azok. Ahogy a mostaniak is.

Villamos: Pont hogy befelé kell, nem harántirányba! Honna vetted te megint ezt a sületlenséget, hogy harántirányba kellene?!?!? Menj már be a a "Város is Előváros Közlekedés" topikba, és add elő ezek az elképzeléseidet. Ne csodálkozz rajta, ha kiröhögnek. (Azért befelé kellene a villamos, mert arra irányul a mostani közlekedés fő iránya. A leggyakoribb célpont az Örs Vezér Tere, nem Csepel és nem Rákospalota!)

Tényleg nézz utána a dolgoknak, olvasd el és értelmezd, amiket pl. most is leírtam!
Előzmény: Törölt nick (14479)
PrintScreen Creative Commons License 2008.10.31 0 0 14659
Az M0D-M5 általános szívást tanúsíthatom, napi rendszerességgel használom.
Az M0K eddigi legnagyobb hibája, hogy a gödöllői - leendő M31 - lehajtónál a végleges sávfelfestés van meg, minden egyes alkalommal, nagy ott a sávváltogatás, mert későn jönnek rá az arra járók, hogy sávot KELL váltani. A táblák is megtévesztően van kirakva. Ott láttam már a nagy műanyag jobbra-balra nyilat eltrafált állapotban.
Nem került volna egy vagyonba, ideiglenes festést alkalmazni. Még most sem lenne késő, a baleset csak idő kérdése :(
Előzmény: radio100jozsi (14658)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.31 0 0 14658

Ma volt egy 4-M0K-M3 Gyöngyös utam délelőtt, majd délben vissza egy Szentmihályi úti bekanyarodással Pestre.

 

Az M3 az agglóban az egymás nyakában haladó kamion miatt nagyon telített, jóformán Hatvanig csak állandóan előzgetni kell. Most figyeltem meg, hogy Gödöllő utáni dombon van a két oldalon egy-egy kapaszkodó sáv, de leálló nincs, jól látható, hogy utólag a leállóra került ez a kapaszkodó ráépítésre.

 

Ja a belsőben ragadók továbbra is vannak, az egyik ilyen malór az volt, hogy Mogyoródnál megnyílt a kapaszkodó, én ki a kapaszkodóba 125-el (itt 120-as tábla van), miközben a legbelsőben "cammogott" felfelé egy másik autós, akit aztán jól ledudáltak, hogy mennyen be a középsőbe legalább már.

 

Bag után az egyenesnél meg azt láttam távolból, hogy két autó előzgetés közben cikázgat, és nagyon egymásra vannak tapadva. Aztán a belsőben 140-el megjelentem, és épp az elől haladó a szaggatott vonalon a semmi közepén berántotta elémbe a kormányt, mire fék, meg duda, mert ugye telefonálni kell ilyenkor, és hátranézett, majd padlógáz, és eltűzöt az autós. Azt következtettem ki, hogy az első autós nem akarta elengedni a mögöte jövőt, ezért vlt ez a nagy cikázgatás, meg egymásra tapadás, és amikor én megjelentem a "semmiből" a belsőben, a hülyéje azt hitte, hogy a másik lehet az, aki épp mellettem volt a szélsőben.

 

Eszem megáll, hogy ilyenek vannak az utakon, és 120 felett képesek ekkora balesetveszélyt előidézni, mert kakaskodni van kedve valakinek.

 

Az M0K-n Maglód-Pécel között meg le lett kissé amortizálva, az elválasztó korlátotkat akkor csinálták, így mindkét irámnyban a belső sáv zárva, na meg egy tank gázolaj volt végigfolyatva még az úton.

 

Amúgy továbbra is nagyon jó az M0K, viszont a forgalom egyre nagyobb, így a sok teherautó miatt már folymatosan kell előzni.

 

A gond még, hogy hiába van a csp-ket összekötő "3. sáv", de azt jobbról előzésre sem, illetve a jobbra tartási kötelezettség miatt sem lehet használni, így csak idegesíti az embert, hogy van. Ezért tetszik inkább a belül nyíló előző sávok, amik írtó jók.

 

Az M3-on Gödöllőtől nem lehet teherautóval előzni, viszont így kialakult, hogy a belsőben folymatosan haladó személyautó sor van, a szélsőben meg teherautó sor halad egymás mögött libasorban, előzni se személyautóval, se teherautóval nem lehet, kvázi két forgalmi sáv az egy-egy szelektálva autók szerint.

 

Ide egyértelmű, hogy nem ez a megoldás, hanem a 3. sáv kiépítése.

 

Ja 3. sáv, soha nem értem meg, hogy az Újpalotai csp, és az M0 (ex 2A) között miért nem lehet megcsinálni a 3. sávot?

 

Még az M0K-ról annyit, hogy szépen szerelik az elektronikus kijelzőjű portáltáblákat.

 

M0D, és M5, úgy hallomm ott állandó szívás van, legalább is az M5-ön a két M0 között, állandosúltak a torlódások, és a balesetek.

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!