"Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni."
csak ott tévedsz, hogy a vasutat így is-úgy is rendbe kell tenni: a pályát karban kell tartani, az állomásokat fel kell újítani és a gördülőállományt is üzemeltetni kell/újakat kell beszerezni
ezen nem tudom hogy mit lehet még spórolni..
ezt most nem neked mondom, ne vedd magadra: az 1-es vonalon egy lassújel idén ünnepelte a 10. (!!!!!) évfordulóját; a lassújel felszámolásának költségét kb. háromhavonta kidobtuk/juk az ablakon a lassítás/gyorsulás során felmerülő plusz energia költségeként és ez ezzel az egy lassújellel már 10 éve megy, iszonyat!
csak ez a mentalitás (szarrágás) egyenes következménye, nem látjuk az erdőtől a fát
Aham. Én egy háromszöget számoltam, aminek az átlója lenne a kék vonal, azaz Sörgyár - Jászberényi / Kozma sarok. A piros meg a két szára (nem látszik a képen) így jön ki a 2 km +, azaz 3 perc +. A temetőnél ugye van megálló. Aztán lenne egy Jászberényi-Kozma sarkán, itt sokan le / felszállnának, egyébként. Aztán a Helikopter úton az Akadémia délnyugati sarkán, A Helikopter parknál kettő, az elején, és a végén, ahol átbújna a töltés alatt. Aztán a Madárdombnál a töltésfelöli sarkán, tehát a Flamingó-Aranylúd sarok, majd az Újlak utcánál, ahol most a holdbéli táj van a palackozóüzemnél, aztán így tovább valahogy.
Ugye elöször ezekben kéne egyetérteni:
1. A 2x2 sáv akár a Pesti út / Jászberényi, akár a Keresztúri voszinylatban nem megoldás. Már írtam, hogy miért. De azért sem, mert két hidat is szélesíteni, építeni kéne. A buszkorridornak egyébként ez lesz a baja, hogy hiába tud szabadon menni a sávban a busz, a Jászberényi úti vasúti felüljárónál be kell majd sorolnia a hidra a többi kocsi közé, és ott fog lépésben dözögni a hirhedt Jászberény-Kozma sarokig, az elbaszott lámpáig.
2. Ha megvan az első ütem, a "kerülő" 37-es hosszabítás, akkor a buszkorridor megszünhet, és oda lehet építeni a pályát. Csakhogy, ahogy én tudom, a busz korridor a lehető leghülyébb fajta lesz, mert a sáv kóvályogni fog a szélről középre, stb. Legalábbis ezt hallottam. Aztán majd meglátjuk.
3. A kötöttpályás megoldással, a nyomvonallal nem kell egyetlen hídat sem építeni, szélesíteni. A belső területen (Újlak utcatól az Elágig) lehet, hogy talán le kell mennie a föld alá, de ez csak kéregvasút. Sokkal olcsóbb, mint a lyukfúrás, vagy felüljáró, stb. építése. Az eEágtól egyébként mehetne tovább Csabára, stb. később.
Jaj nekem! Arról beszélgettünk, hol mehetne a villamosvonal most, nem? Ha tényleg akarnának villamosvonalat Keresztúrra a Jászberényi és a Pesti úton, akkor azt a buszkorridor helyén fogják megvalósítani, hiszen akkor már nem lesz szükség rá, illetve a buszok is mehetnének a villamossíneken, ahogy máshol a városban, illetve más városokban. Érthető voltam?
és a trolis megoldás? ha már dedikált a korridor és ha már úgy döntenek hogy megépül, szerintem az üzemanyagköltségből (villany olcsóbb) a plusz befektetés (5-10%?) néhány éven belül (3-5?) megtérülne ÉS kevesebb por, zaj stb.
Lelkem, nem vagyok nehéz eset. Értem, amit mondasz. De a buszkorridor már el van döntve. Ott már nem lehet bányászkodni. Ha nem lenne eldöntve, és nem állnának neki jövőre, akkor lehetne. Is this clear? :-)
Jaj de nehéz eset vagy. A buszkorridor helyén kellene villamospályát építeni. Ott tudna menni a villamos, ahova most a buszkorridort tervezik. Érthető?
Még egyszer megkérdezem, hogy a jelenlegi vonal mekkora kerülő lenne? Mert te az általad felvázolt piros vonalra mondtad az időt, nem az általam kérdezettre! Tehát mekkora kerülő lenne a temető és a Maglódi út közötti részen a Jászberényi út helyett? Melyiken mennyi megálló lenne?
Ha buszkorridort építenek, akkor ott nem mehet villamospálya építés. Ez a gond. Viszont a Jászberényi jobb és bal oldalán (felváltva, ez a baj) van hely a sínnek.
Egyetértek veled. Ezért van a rajzon a kék vonal Azonban első körben ezt nagyon nehéz lenne belátható időn belül megvalósítani, mert a Jászberényin, amíg ki nem sajátítanak egy-két telket, le nem bontanak egy-két épületet, addig a kék vonal nem megy. Csak oldalváltással menne, az meg elég gázos lenne. Gondold végig, hogy a Jászberényi melyik oldalán menne a sínpár. Na ez a gond.
Persze, normális esetben ez igaz. Csakhogy az élessarok, és a Kerepesi-Keresztúri kereszteződés képtelen lenne elnyelni az oda két sávon beözönlő autóáradatot. Én nem járok tömegközlekedéssel, mert nincs dolgom a városban, de Budapest esetén, a belváros felé iránuló forgalomnál mégis a tömegközlekedést fejleszteném. A Hungárián belül nem lehet mit kezdeni a kocsikkal.
A nyáron úgy jött ki a lépés, hogy az egyik haverom kocsijáért mentem el Szfehérvárra, vonattal. A déliből indult a gőzös. Nagyon megdöbbentem, hogy Keresztúrról, busszal, metróval milyen gyorsan odaértem a délihez. Le voltam nyűgözve. A metrónál hülyének néztek, mert megkérdeztem, milyen jegy kell, és az hogyan müködik. A milánói, párizsi, stb. metrót, rert, vágom, de a pestit nem. :-) Vagy 25 áve nem jártam BKV-val.
Nézd, megmondom neked, ez így értelmetlen, ki használná ezt a villamost? Ilyet nem érdemes építeni. Villamost csak és kizárólag a Pesti út - Jászberényi útra érdemes építeni, ahova a buszkorridort építik. Azaz ahelyett kellene.
Ez a villamos lényegesen lassabban érne be a belvárosba, mint ma autóval, a dugóban... :-) Szóval ennyi pénzért tényleg utat kéne inkább építeni, nem villamost - ha csak ez a két választási lehetőség volna.
Szerintem ez a téma egyáltalán nem offos. Tudnillik arról van szó, hogy a Pesti / Jászberényi út 2x2 sávosítása értelmetlen lenne, mert legfeljebb a Maglódi / Jászberényi elágazásnál állna a 2 km hosszú sor. Szóval megoldást nem adna.
A busz korridor, mint ideiglenes megoldás jó. Ha rászoknának az emberek, sokan ledobnák a kocsit, ami csökkentené a Pesti / Jászberényi és/vagy Keresztúri forgalmát. Hosszútávon viszont valamilyen kötöttpályás megoldás kéne.
Az elképzelésem az lenne, hogy valahol a Madárdomb magasságában át lehetne menni a vasúti töltés alatt kis kimélyítéssel. Ott, ahol felbukkanna, jó néhány olyan telek van, amit nem is használnak, sőt egy pár eladó is. A Madárdombtól elmenne az Újlak utcáig, aztán tovább a lakótelep jobb oldalán, ahol cégek telephelyei vannak. Lehet, hogy helyenként le kéne vinni a föld alá, kéregvasútként, de ez sem biztos. Túrás nélkül nem megy. de azért ez nem Manhattan, hogy lehetetlen lenne a feladat.
A 37-es hosszabítása csak az első megoldás lehetne, második körben lehetne egy 371-es, (kék vonallal jelőltem) ami viszont a Jászberényinél válna el a 37-estől. Így a rákosmentiek két irányban is elhagyhatnák a kerületet. A 37-es, és 371-es villamossal.
Igen. Túl nagy kerülő lenne mindenkinek. Mellesleg valahol kereszteznie kellene a vasutat, mivel Keresztúrra mindenképpen be kellene jönnie. De ez itt tényleg OFF, ahogy Laci mondja. Én csupán azért szóltam a témához, mert az első hozzászólónak válaszoltam még mielőtt elutaztam volna, mert úgy tűnt, fogalma sincs a kerületünk közlekedéséről. Meg kell mondanom, ez azóta még jobban bizonyságot nyert a többi hozzászólóval való vitájából is. Biztos nem itt lakik, különben tudná, miről lehet szó itt.
Ismét felteszem a kérdést. Nagyon hülyén hangzik az ötlet, a 37-es meghosszabítása valahogy a Helikopter úton keresztül? Így még vasútat sem keresztene.
Bár kétségkívül egy érzékeny probléma, hogy a "közút vagy vasút" témakörnek nincs helye sehol, mert minden fórum vagy vasútbuzi, vagy betonbuzi, de ez itt már jónéhány hozzászóláson keresztül kizárólag vasútról szólt, utalás nincs közútra, remélem, törlik.
>A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben Még ha ezt el is fogadom igaznak, akkor is áll az, hogy a HÉV esetében egy jól működő rendszerbe kapcsolom be, a nagyvasút esetében egy rakás szarba. És azt tudom jól, hogy a következő évtizedekben a nagyvasút csak rosszabb lesz, jobb nem. Álmodozni én is szeretek, de ha arról kérdezik a véleményem, hogy mi lenne hasznos, akkor igyekszem kilépni az álmok világából.
Pontosan, sok az agyament hülyeség, még pontos j-vel is :):):)
Szerintem nagyon sok tényadat és számítás kellene ahhoz, hogy utána a jól fogalmazni tudó emberkék formába öntsenek bizonyos ésszerű elgondolásokat.
Ehelyett úgy érzem jelenleg úgy működik, hogy valaki a hüvelykujjával húzza a vastag vonalat a térképen és ezt egy valaki elhiteti mindenkivel, hogy rendben van mindenféle számítás nélkül :)
A HÉV tervét ismerem, azért mondtam, hogy milyet terveznek. Ilyen gyorsforgalmi út pedig épülni fog az M0 és a Helikopter lakópark között. (M4 levezető.) Örülni fognak az ott lakók, mert lakhatatlan lesz a lakópark.