M8 ügyében? Én az nyugati oldalra gondoltam, mint 2*2 sáv. Hogy ez a határtól, vagy szaszosan nem tudom pontosan, de a Herend-Veszprém-72-Lepsény szakasz biztos igényelné rövid időn belül a 2*2 sávot. Utána a Lepsény-Dunaúj-Kecskemét-Szolnok szakasz elég lenne 2*1 sávval.
>kaposvárnak ott a 67es út, amit most amúgy is indokolatlan prioritással tuningolnak...
Nana. Azé' van ott egykét baromi rossz útszakasz. Tunnám értékelni, ha végig olyan lenne mint az eleje, az M7-től. Kaposvár megérdemelné, hamár Szhely, meg Sopron. Amúgy Somogyra, meg Zalára alapvetően ráférne egy kis pátyolgatás. Dehát melyik megyére nem? :-)
nana.
én jártam arra, magyar viszonylatban qrva jó minőségű és jól autózható főutak vannak arrafelé...
van jópár főutunk, ami sokkal xarabb és forgalmasabb... (csak néhány példa: 4, 10, 31... :-))
teknikajilag a PPP egy lízing konstrukció: fizetni kell a törlesztőrészletet 30akárhány évig, aztán az állambácsié lesz a pálya...
(azmeg ugye nyilvánvaló, hogy az M6on furikázó napi 5e jármű nem fogja összedobni a kb. 35-40mrd-os éves lízingdíjat, azt az adófizetőknek kell megtenni... )
mondjuk a változatodhoz annyit hozzátennék, hogy pértől északra van a reptér, közvetlenül a házak után következik a trafficing rész, úgyhogy délről kéne elkerülni
opsz, télleg...
pedig meg szoktam nézni a satképet is, de most csak gyorsan behúztam a map-re azt a pár splinét...
akkor két pér változat közeliben:
1. közeli: felüljáróval a reptéri bekötő felett... (mekkora szárnyfesztávolságú gépek szállnak itt le???
2. távoli... (gyöhet az antonov 225 is... :-)))
a déli kerülés szerintem túl problémás a tavak miatt...
illetve nyíregyháza előtt a SEMMI közepén egy dupla S, a jóég tudja mér'..
lehet, hogy a 2km-es egyenes limit miatt...
(nem lehet 2km-nél - vagy mennyinél - hosszabb egyenes szakasz, mert akkor elalszanak a vezetők, és halálút leszen...
monnyuk szerintem inkább az alacsony forgalom az, ami nagyon álmosító 6ású, így a megoldás inkább az, hogy csak oda kell pályát építeni, ahol van forgalom is... :-))
Kiváncsi lennék a fórumozok véleményére, hogy vajon csak engem idegesit-e rettentően az a magyar (persze legjobban Bp-en megfigyelhető) stilus, hogy a városi többsávos főutakat képtelenek vagyunk elválasztó sávval ellátni, akárcsak egy füves vékony padkával (elválasztó fasorról ne is beszéljünk...).
Szerencsésebb európai városokban sehol sem tapasztaltam azt, ami nálunk oly elterjedt, hogy 4-6 sávos utakat egy záróvonallal választunk szét. Ha már az esztétika nem is szempont, de közlekedésbiztonságilag is rengeteget jelentene szerintem egy normális elválasztósáv.
Főleg a frissen felújitott útszakaszoknál nem értem miért nem lehet erre azt a minimális +költséget rááldozni. Legfrissebb borzadály a nemrég átadott 2x2 sávos külső Váci út, ahol hely is lett volna bőven, ráadásul a lámpás kereszteződéseknél meg is csinálták a kanyarodósávok terelőszigeteit, de csak annyit és semmi többet, igy az amúgy meglévő sok balraforduló sáv miatt jó kis ökörhugyozás jellege van a vonalvezetésnek.
Szerintem az összköltség 2-5%-ánál nem kerülne többe és nem csak látványos, de hasznos is lenne.
Egyre jobban a 2*1 sávos autópályává fejleszthető autóutak felé tendálok. Szerencsére M9, M25 M44, M49 így van beütemezve és nem egyből autópályának. M85, M86 más tészta meg az M8 is szakaszonként elviselné a 2*2 sávot.
>kaposvárnak ott a 67es út, amit most amúgy is indokolatlan prioritással tuningolnak...
Nana. Azé' van ott egykét baromi rossz útszakasz. Tunnám értékelni, ha végig olyan lenne mint az eleje, az M7-től. Kaposvár megérdemelné, hamár Szhely, meg Sopron. Amúgy Somogyra, meg Zalára alapvetően ráférne egy kis pátyolgatás. Dehát melyik megyére nem? :-)
dede, nem ellenzem, hanem amolyan "KELLENE" volt..,
mondjuk a változatodhoz annyit hozzátennék, hogy pértől északra van a reptér, közvetlenül a házak után következik a trafficing rész, úgyhogy délről kéne elkerülni
én egyébként azt szerettem volna, ha az M7 nyomvonala Siófok után kaposvár felé fordul majd onnan a most távlati M9 nyomvonalán érte volna el Nagykanizsát
????
még csak ez kellett volna! így vagy 40km-rel hosszabb lett volna...
(egy gerinchálózat azért ne legyen egy ökörhugyozás, az lehetőleg egyenesen célozza meg a 6árokat - mármint a sugárirányú elemek...)
kaposvárnak ott a 67es út, amit most amúgy is indokolatlan prioritással tuningolnak...
rövid távon a 81 és a 13 2x1 sávon elég, elkerülők is vannak ezeken (komárom-kisbér, kisbér-szfv) szakaszokon, viszont a kisbér-győr szakaszon elég hosszan új 81-es út kellene
középtávon (második NFT?..) a komáromi híd után (mivel csak a félpálya hídja épül először) egy rövid szakaszon a távlati M13 (?) vonalán mehetne az M1-esig (kb. 10km) egy 2x1 sávos út (félpálya), attól délebbre viszont szerintem középtávon is elég a mostani kapacitás
távlatilag (2020++) pedig Szfv ÉK-Kisbér É-Komárom Ny autópálya, akkor már +1 híddal komáromban, aztán onnan tovább közép-szlovákia felé autópálya
--
ami esetleg érdekesebb lenne, az a 13-mas út folytatása (teljesen új út építése) Kisbértől Pápán át Sárvárig; mert távlatilag erre semmiféle gyorsforgalmi út nem lesz, és innen (bakony északi lankái) délre az m8 elérhetetlen lesz, az m1 pedig 30-50 kilométerre van, a jelenlegi utak pedig a falvak között mennek
valóban mehetett volna köröshegy-balatonföldvár között az M7, de a köröshegyi polgármester (aki egyben a lelkész is..) kötötte az ebet a karóhoz. valahol régebben azt olvastam, hogy több tucat(!) tervváltozatot utasítottak el, többek között a jelenlegi nyomvonal alacsonyabb (=olcsóbb) vezetését is
emlékezz vissza hogy az m7-be orbánék bicskája belebukott, gyurcsányék is csak darabosan tudták megépíteni, 20-30 kilométerenként, és nem a terepviszonyok miatt..
én egyébként azt szerettem volna, ha az M7 nyomvonala Siófok után kaposvár felé fordul majd onnan a most távlati M9 nyomvonalán érte volna el Nagykanizsát ÉS a 7-es főutat ezzel egyidőben kétsávon elkerülőként megépítik a déli parti településekhez közelebb mint most az M7 ezzel el lehetett volna érni, hogy a dél-dunántúl közepét gyorsabban (10-15 évvel korábban) feltárjuk, a tranzitforgalomnak mindegy lett volna, a helyi forgalom pedig előbb-utóbb igényelni fogja a 7-es főút városokat elkerülő változatát
Még nem jártam arra, de feltétezem, hogy ezen a szakaszon sincs leállósáv, hanem helyenként egy-egy öböl. A két pálya közt, meg nem olyan széles az elválasztósáv, mint nálunk szokott lenni. Szal tecsó gazdaságos pálya lehet.