Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14717
Hidat szélesíteni? Hol? Nem felüljárót szerettél volna mondani?!

Mondom, szerintem nem jó ötled az, hogy kihagyod a villamossal a legfőbb felszállóhelyeket, magyarán mondva a Jászberényi ésa Pesti utat, mert te a villamost a kerületbe a Maglódi - Helikopter utakon hoznád be. Ennek neki sem szabad állni. Elvetélt ötlet, mivel ezzel nem lehet kiváltani a Pesti - Jászberényi úton közlekedő buszokat. Ezzel csak teremtesz egy plusz kapacitást a kerületnek,olyan helyen, ahol nincs szükség rá. Nem véletlenül közlekednek arra a buszok, ahol mennek. Mond már meg nekem, te hol laksz? A kerületben? Melyik részén?
Előzmény: alibi-man (14712)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14716
A troli ua, mint a busz. Rákosmentét két 2x1 sávos felüljárón lehet megközelíteni. Horror lenne azok szélesítése, vagy új építése. Amúgy a trolit én is jobban szeretem, mint a buszt.

Hangsúlyozom, ha lenne normális tömegközlekedés Rákosmentére (ről), akkor bőven elég a meglévő útkapacitás, Jászberényi-Pesti út, vagy a Keresztúri út.
Előzmény: Törölt nick (14710)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14715
Láttál te már villamossín felújítást? Amikor felújítják a síneket, szerinted mivel és hogyan hol viszik az utasokat?? Ne tettesd már itt a hülyét, mert még elhiszem! Már bocsánat. Egyszerűen fura, hogy fel nem tudod fogni, hogy egymás mellett nem fog menni buszkorridor és villamos. Az egyik a másik kárára fog megépülni. Amíg a villamosvonal kiépül nem történik más, mint visszatérnek a buszok az eredeti útra. Ennyi. Nem tudom, mit olyan nehéz felfognod neked ebből. Lehet, hogy más malomban őrlünk, mert egyszerűen nem tudod felfogni, amiket leírok.
És megint tök másra válaszolsz, mint amit kérdeztem! A Maglódi úton történő utazás menetidejét vesd össze jászberényi úton való vonallal. Nézd megkkora az időkülönbség, ha a Kozma-Jászberényi sarkán a villamos a Kozma utcán majd a Maglódi úton éri el a Jászberényi utca-Maglódi utca kereszteződését, mint ha egyenes megy végig a Jászberényi úton. És nézd meg, mennyi az az út, hogy a Helikopter úton megy hegy felé, majd onnan Keresztúrra kerülővel, mint ha egyenes végigmenne a Pesti úton. És mellesleg ha így menne a villamos, mit csinálnál a kimaradt megállókkal a Jászberényi úton?
Előzmény: alibi-man (14714)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14714
Két malomban örlünk. Tehát, ha buszkorridor van, és ott JÁRNAK IS a buszok, akkor ott nem lehet nekiállni villamos sint építeni, mert akadályozni fogja a buszt, mindenki idegrohamot fog kapni. A tömegközlekedőkket legkevésbé az fogja feltartani, ha megépítik azt az EGY KILOMÉTERES sínpályát, ami a temető és a Jászberényi-Kozma sarok között van. Ha ez megvan, akkor a tömegközlekedők be tudják vállalni a 3 perces + időt, a buszkorridort kidobják a francba, és kényelmesen lehet túrni az aszfaltot annak a helyén.
Előzmény: BoGar (14711)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14713
"Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni."


csak ott tévedsz, hogy a vasutat így is-úgy is rendbe kell tenni: a pályát karban kell tartani, az állomásokat fel kell újítani és a gördülőállományt is üzemeltetni kell/újakat kell beszerezni

ezen nem tudom hogy mit lehet még spórolni..


ezt most nem neked mondom, ne vedd magadra: az 1-es vonalon egy lassújel idén ünnepelte a 10. (!!!!!) évfordulóját; a lassújel felszámolásának költségét kb. háromhavonta kidobtuk/juk az ablakon a lassítás/gyorsulás során felmerülő plusz energia költségeként
és ez ezzel az egy lassújellel már 10 éve megy, iszonyat!

csak ez a mentalitás (szarrágás) egyenes következménye, nem látjuk az erdőtől a fát
Előzmény: attus germanicus (14679)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14712
Aham. Én egy háromszöget számoltam, aminek az átlója lenne a kék vonal, azaz Sörgyár - Jászberényi / Kozma sarok. A piros meg a két szára (nem látszik a képen) így jön ki a 2 km +, azaz 3 perc +. A temetőnél ugye van megálló. Aztán lenne egy Jászberényi-Kozma sarkán, itt sokan le / felszállnának, egyébként. Aztán a Helikopter úton az Akadémia délnyugati sarkán, A Helikopter parknál kettő, az elején, és a végén, ahol átbújna a töltés alatt. Aztán a Madárdombnál a töltésfelöli sarkán, tehát a Flamingó-Aranylúd sarok, majd az Újlak utcánál, ahol most a holdbéli táj van a palackozóüzemnél, aztán így tovább valahogy.

Ugye elöször ezekben kéne egyetérteni:

1. A 2x2 sáv akár a Pesti út / Jászberényi, akár a Keresztúri voszinylatban nem megoldás. Már írtam, hogy miért. De azért sem, mert két hidat is szélesíteni, építeni kéne. A buszkorridornak egyébként ez lesz a baja, hogy hiába tud szabadon menni a sávban a busz, a Jászberényi úti vasúti felüljárónál be kell majd sorolnia a hidra a többi kocsi közé, és ott fog lépésben dözögni a hirhedt Jászberény-Kozma sarokig, az elbaszott lámpáig.

2. Ha megvan az első ütem, a "kerülő" 37-es hosszabítás, akkor a buszkorridor megszünhet, és oda lehet építeni a pályát. Csakhogy, ahogy én tudom, a busz korridor a lehető leghülyébb fajta lesz, mert a sáv kóvályogni fog a szélről középre, stb. Legalábbis ezt hallottam. Aztán majd meglátjuk.

3. A kötöttpályás megoldással, a nyomvonallal nem kell egyetlen hídat sem építeni, szélesíteni. A belső területen (Újlak utcatól az Elágig) lehet, hogy talán le kell mennie a föld alá, de ez csak kéregvasút. Sokkal olcsóbb, mint a lyukfúrás, vagy felüljáró, stb. építése. Az eEágtól egyébként mehetne tovább Csabára, stb. később.
Előzmény: BoGar (14707)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14711
Jaj nekem! Arról beszélgettünk, hol mehetne a villamosvonal most, nem? Ha tényleg akarnának villamosvonalat Keresztúrra a Jászberényi és a Pesti úton, akkor azt a buszkorridor helyén fogják megvalósítani, hiszen akkor már nem lesz szükség rá, illetve a buszok is mehetnének a villamossíneken, ahogy máshol a városban, illetve más városokban. Érthető voltam?
Előzmény: alibi-man (14709)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14710
és a trolis megoldás? ha már dedikált a korridor és ha már úgy döntenek hogy megépül, szerintem az üzemanyagköltségből (villany olcsóbb) a plusz befektetés (5-10%?) néhány éven belül (3-5?) megtérülne ÉS kevesebb por, zaj stb.
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14709
Lelkem, nem vagyok nehéz eset. Értem, amit mondasz. De a buszkorridor már el van döntve. Ott már nem lehet bányászkodni. Ha nem lenne eldöntve, és nem állnának neki jövőre, akkor lehetne. Is this clear? :-)
Előzmény: BoGar (14708)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14708
Jaj de nehéz eset vagy. A buszkorridor helyén kellene villamospályát építeni. Ott tudna menni a villamos, ahova most a buszkorridort tervezik. Érthető?
Előzmény: alibi-man (14706)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14707
Még egyszer megkérdezem, hogy a jelenlegi vonal mekkora kerülő lenne? Mert te az általad felvázolt piros vonalra mondtad az időt, nem az általam kérdezettre! Tehát mekkora kerülő lenne a temető és a Maglódi út közötti részen a Jászberényi út helyett? Melyiken mennyi megálló lenne?
Előzmény: alibi-man (14705)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14706
Ha buszkorridort építenek, akkor ott nem mehet villamospálya építés. Ez a gond. Viszont a Jászberényi jobb és bal oldalán (felváltva, ez a baj) van hely a sínnek.
Előzmény: BoGar (14704)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14705
Még1x. Átmenetileg 3 perces kerülő.
Előzmény: BoGar (14703)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14704
Hol menne a sínpár? Pont ott, ahol a buszkorridor.
Előzmény: alibi-man (14701)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14703
És hol állna meg, kiket szolgálna ki? És a 37es ma meglévő része nem lenne szerinted kerülő a kerületieknek?
Előzmény: alibi-man (14702)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14702
Egyébként a piros vonal 2 kmes kerülő, azaz 3 perc.
Előzmény: BoGar (14699)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14701
Egyetértek veled. Ezért van a rajzon a kék vonal Azonban első körben ezt nagyon nehéz lenne belátható időn belül megvalósítani, mert a Jászberényin, amíg ki nem sajátítanak egy-két telket, le nem bontanak egy-két épületet, addig a kék vonal nem megy. Csak oldalváltással menne, az meg elég gázos lenne. Gondold végig, hogy a Jászberényi melyik oldalán menne a sínpár. Na ez a gond.
Előzmény: BoGar (14699)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14700
Persze, normális esetben ez igaz. Csakhogy az élessarok, és a Kerepesi-Keresztúri kereszteződés képtelen lenne elnyelni az oda két sávon beözönlő autóáradatot. Én nem járok tömegközlekedéssel, mert nincs dolgom a városban, de Budapest esetén, a belváros felé iránuló forgalomnál mégis a tömegközlekedést fejleszteném. A Hungárián belül nem lehet mit kezdeni a kocsikkal.

A nyáron úgy jött ki a lépés, hogy az egyik haverom kocsijáért mentem el Szfehérvárra, vonattal. A déliből indult a gőzös. Nagyon megdöbbentem, hogy Keresztúrról, busszal, metróval milyen gyorsan odaértem a délihez. Le voltam nyűgözve. A metrónál hülyének néztek, mert megkérdeztem, milyen jegy kell, és az hogyan müködik. A milánói, párizsi, stb. metrót, rert, vágom, de a pestit nem. :-) Vagy 25 áve nem jártam BKV-val.
Előzmény: attus germanicus (14698)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14699
Nézd, megmondom neked, ez így értelmetlen, ki használná ezt a villamost? Ilyet nem érdemes építeni. Villamost csak és kizárólag a Pesti út - Jászberényi útra érdemes építeni, ahova a buszkorridort építik. Azaz ahelyett kellene.
Előzmény: alibi-man (14697)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14698
Ez a villamos lényegesen lassabban érne be a belvárosba, mint ma autóval, a dugóban... :-)
Szóval ennyi pénzért tényleg utat kéne inkább építeni, nem villamost - ha csak ez a két választási lehetőség volna.
Előzmény: alibi-man (14697)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14697
Szerintem ez a téma egyáltalán nem offos. Tudnillik arról van szó, hogy a Pesti / Jászberényi út 2x2 sávosítása értelmetlen lenne, mert legfeljebb a Maglódi / Jászberényi elágazásnál állna a 2 km hosszú sor. Szóval megoldást nem adna.

A busz korridor, mint ideiglenes megoldás jó. Ha rászoknának az emberek, sokan ledobnák a kocsit, ami csökkentené a Pesti / Jászberényi és/vagy Keresztúri forgalmát. Hosszútávon viszont valamilyen kötöttpályás megoldás kéne.

XVII ker. villamos

Az elképzelésem az lenne, hogy valahol a Madárdomb magasságában át lehetne menni a vasúti töltés alatt kis kimélyítéssel. Ott, ahol felbukkanna, jó néhány olyan telek van, amit nem is használnak, sőt egy pár eladó is. A Madárdombtól elmenne az Újlak utcáig, aztán tovább a lakótelep jobb oldalán, ahol cégek telephelyei vannak. Lehet, hogy helyenként le kéne vinni a föld alá, kéregvasútként, de ez sem biztos. Túrás nélkül nem megy. de azért ez nem Manhattan, hogy lehetetlen lenne a feladat.

A 37-es hosszabítása csak az első megoldás lehetne, második körben lehetne egy 371-es, (kék vonallal jelőltem) ami viszont a Jászberényinél válna el a 37-estől. Így a rákosmentiek két irányban is elhagyhatnák a kerületet. A 37-es, és 371-es villamossal.

Szerintem nem annyira brutális az elképzelés.
Előzmény: BoGar (14695)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14696
Ezt ne tőlem kérdezd!
Előzmény: alibi-man (14694)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14695
Igen. Túl nagy kerülő lenne mindenkinek. Mellesleg valahol kereszteznie kellene a vasutat, mivel Keresztúrra mindenképpen be kellene jönnie. De ez itt tényleg OFF, ahogy Laci mondja. Én csupán azért szóltam a témához, mert az első hozzászólónak válaszoltam még mielőtt elutaztam volna, mert úgy tűnt, fogalma sincs a kerületünk közlekedéséről. Meg kell mondanom, ez azóta még jobban bizonyságot nyert a többi hozzászólóval való vitájából is. Biztos nem itt lakik, különben tudná, miről lehet szó itt.
Előzmény: alibi-man (14693)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14694
Ezt meg pontosan hol, és mikor?
Előzmény: BoGar (14685)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14693
Ismét felteszem a kérdést. Nagyon hülyén hangzik az ötlet, a 37-es meghosszabítása valahogy a Helikopter úton keresztül? Így még vasútat sem keresztene.
Előzmény: BoGar (14667)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14692
Intézkedtem.

Bár kétségkívül egy érzékeny probléma, hogy a "közút vagy vasút" témakörnek nincs helye sehol, mert minden fórum vagy vasútbuzi, vagy betonbuzi, de ez itt már jónéhány hozzászóláson keresztül kizárólag vasútról szólt, utalás nincs közútra, remélem, törlik.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14691

ööö... izé... biztos nem volt elég hangsúlyos...

 

bocsi, hogy belekotyogok, de szerintem van épp elég VB (nem vasbeton) topik...

 

 

(ez attusnak is szól, aki nem olvas engemet... valaki adja át neki a züzenetet... :-))

 

attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14690
Csak röviden, mert tényleg nagyon OFF:

>A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben
Még ha ezt el is fogadom igaznak, akkor is áll az, hogy a HÉV esetében egy jól működő rendszerbe kapcsolom be, a nagyvasút esetében egy rakás szarba. És azt tudom jól, hogy a következő évtizedekben a nagyvasút csak rosszabb lesz, jobb nem. Álmodozni én is szeretek, de ha arról kérdezik a véleményem, hogy mi lenne hasznos, akkor igyekszem kilépni az álmok világából.
Előzmény: Népi Angyal (14680)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14689

ja: meg az M44 koncepciót...

 

ha kész lenne az M43 és M4, akkor lehet, hogy hirtelen nem is lenne rá szükség...

Előzmény: Törölt nick (14686)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14688
Pontosan, sok az agyament hülyeség, még pontos j-vel is :):):)

Szerintem nagyon sok tényadat és számítás kellene ahhoz, hogy utána a jól fogalmazni tudó emberkék formába öntsenek bizonyos ésszerű elgondolásokat.

Ehelyett úgy érzem jelenleg úgy működik, hogy valaki a hüvelykujjával húzza a vastag vonalat a térképen és ezt egy valaki elhiteti mindenkivel, hogy rendben van mindenféle számítás nélkül :)
Előzmény: Törölt nick (14684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!