a vasút nem megoldás, ezt valaki elfelejtette elmondani berlinnek, zürichnek ahol az s-bahn sokkal nagyobb szerepet játszik
az meg hogy csórók vagyunk, nálam nem érv, engem nem hat meg, a fővámtéri szabadidő központban is rég kiveséztük már hogy ez a legegyszerűbb érv a semmittevésre és a tipikus magyar szarrágás köntöse..
nem azt kell nézni hogy mennyibe kerül, hanem hogy megtérül e és ha igen, milyen gyorsan; merthogy egy 25.000 milliárdos gdp, egy 9.000 milliárdos büdzsé mellett egy 30 év élettartamú motorvonat, pálya, stb. amire ezen a két vonalon kellene költeni kb. 100 milliárdot (osztottad harminccal ugye?) egész egyszerűen nem tétel
megértem ha bogotában így csinálják, de budapesten...
>Így van. Ezért kellene villamos. Frászt. Ha van 1-200 milliárd forintunk az ügyre, akkor HÉV kell oda. Az az igazi megoldás (a vasút semmiképpen, mert elkerüli a lakóterületeket). A buszkorridornak megvan az az előnye, hogy olcsó. A villamos se nem jó, se nem olcsó, szóval hibás beruházás volna.
>legalábbis nem európában, a 21. században Na, majd ha a pénzt is melléteszed a nagy okosságaidnak, amivel el tudjuk érni a XXI. századi, európai színvonalat, akkor szólj. Addig is felírlak Laci mellé másodiknak, mint akinek a hozzászólásaival nem kell foglalkoznom, mert minimális racionalitás sincs bennük.
Egy utolsó megjegyzés, nem miattad, mert nem veszed a fáradságot, hogy átgondold, de a többieknek: >ezt a pénzt tehát bele lehetne tenni az s-bahn fejlesztésbe és ezzel mondjuk 1 évvel előrébb hozni a megvalósítást Ha ezt a pénz beletennénk az S-Bahnba, akkor 50 év helyet 49 év 11 hónap és 29 nap lenne a megvalósulási idő. Láthatóan nem csak az árakkal, de még a nagyságrendekkel sem vagy tisztában. Úgy meg nehéz értelmesen társalogni.
De nem érted meg, hogy a kolléga szerint a buszkorridor drága annyi pénzért, de a több 10, 100szorsába kerülő ötlete az nem drága! Egyáltalán nem. nem érti meg, hogy hiába lenne jó az ötlete, ha az sokkal de sokkal többe kerülni, mint a buszkorridor kiépítése, aminek építése már jövőre elkezdődhet, míg egy S-Bahn rendszer kiépítése nem ma valósulna meg, míg a kerület közlekedését nem ma, de már tegnap meg kellett volna oldani.
ekkora volumenű forgalom elvezetésére a busz nem felel meg, pont Így van. Ezért kellene villamos. A vonat nem megoldás, hiszen nem pont a leglakottabb településrészek körül megy, ritkán áll meg, kevés embert szolgál ki. A vita pedig abból indult ki, hogy szerinted az embereknek nem a buszsávon kellene utazniuk, hanem vonattal. Elővárosi vasút jelenleg is van. Amire te gondolsz, az egy HÉV-hez,vagy S-Bahn-hoz hasonlatos rendszer, más szerelvényekkel, sűrűbb követéssel, sűrűbb megállásokkal. Csakhogy ez nagyságrendekkel többe kerülne mint az általad drágának tartott buszkorridor. Szerintem pedig egy év alatt nem lehet megvalósítani a vasút kiépítését. Sőt! Ehhez nálunk talán egy egész évtized kellene. Ellenben a buszkorridorra már most is szükség van. Sőt, már rég szükség lett volna rá. Nem is értem, miért jobb szerinted a S-Bahnt kiépíteni, amikor az nagyságrendekkel drágább, mint a buszsáv, és neked már a buszsáv kiépítésének költségével is bajod van. Mellesleg azt kell mondanom, az S-Bahn sem igazán lenne megoldás nálunk, mert igazából a lakott területektől kissé távol megy el a kerületben, kihagyja a kerület sűrűn lakott részeit, ezért új nyomvonalra lenne szükség. Valamint nem válaszoltad meg, mi alapján állítod azt, hogy a villamosnak nem a buszkorridor helyén kellene mennie, hanem harántirányban Palotára, Csepelre. Erről ennyit.
Elvileg igazad van, de a két megoldás között árban nagyságrendi különbségek vannak. Az S-Bahn hálózat kialakítása százmilliárdokba kerül (milyen szép is lenne, ha a négyes metróba ölt pénzt erre fordítanák) - ebből csak a Keleti pu. rekonstrukciója és a biztosítóberendezések cseréje 30-50 Mrd. A buszkorridor összesen 1,5 Mrd Ft: ennyiért másfél Flirt motorvonatot adnak a boltban. Persze lehet, hogy a konkrét összegek változtak az infláció és a lenyúlási hányados változásai miatt...
Eszem megáll, hogy ilyenek vannak az utakon, és 120 felett képesek ekkora balesetveszélyt előidézni, mert kakaskodni van kedve valakinek.
Üdv a valóságban, mester! Ez itt magyarisztán, ha nem vetted volna észre... Egy ilyen hülye miatt tegnap este teljes útzár volt az 53-ason. Három összetört autó, hat sérült, mindkét irányba 8km-es sor lett az eredménye. Magánügy, de nekem meg Pestről kellett az unokáimért mennem, mert ott álltak a dugóban a busszal, három pici gyerek.
Az M0K eddigi legnagyobb hibája, hogy a gödöllői - leendő M31 - lehajtónál a végleges sávfelfestés van meg, minden egyes alkalommal, nagy ott a sávváltogatás, mert későn jönnek rá az arra járók, hogy sávot KELL váltani.
ráadásul lehajtás esetén könnyen korrigálni is lehetne, mert a lehajtás egy gy/e pályára vezet, amiről jó 1km-rel később vissza lehet térni a főpályára...
azzal sokat javíthatnának a helyzeten, ha már az 500m-es táblától fel lenne a burkolatra festve az M0/M31...
(jelenleg csak a 250m-estől van és csak az M0, az M31 egyáltalán nincs...)
ekkora volumenű forgalom elvezetésére a busz nem felel meg, pont legalábbis nem európában, a 21. században: por, zaj, károsanyag, magas üzemanyag költség stb.
egy fokkal jobb lenne, ha troliként épülne ki, ha már ennyi pénzt áldoznak egy teljesen új pályába: olcsóbb üzemanyag, környezetbarátabb működés; és a villamosnál olcsóbb....
...ha már a pénzen akarunk "spórolni"
mert ami meg néked nem jön le talán, az az hogy valóban drágább az elővárosi vasút, DE arra IS szükség lesz, méghozzá a) emeletes motorvonatokkal b) sűrűbb követéssel....méghozzá nem is a nagyon távoli jövőben, talán a második adag flirt (2010) utáni újabb motorvonat beszerzések már ilyenek lesznek, tehát kb. 2012-re reális esély van arra, hogy a hatvani, újszászi, ceglédi vonalakon emeletes EMU-4-ek közlekedjenek
és tudod mit nem lehet még elspórolni? az összes, de az összes pályaudvar és vasútállomás felújítását
magyarán ezekre a beruházásokra, bármennyire drágának TŰNIK is, szükség van; ellenben a megnövelt s-bahn kapacitás, az szorosabb ráhordás, az átmenő vonatok jelentette kevesebb átszállás következtében már korántsem egyértelmű hogy drágább vagy hogy nem térülne meg; ellenben a buszsávra a felsorolt dolgok miatt már nem biztos hogy szükség lenne,
ezt a pénzt tehát bele lehetne tenni az s-bahn fejlesztésbe és ezzel mondjuk 1 évvel előrébb hozni a megvalósítást
HLaci pont ezt a beruházást ellenezné. Egyébként egészen nagy beruházás kellene ahhoz, hogy ez működjön. Össze sem vethető a buszsáv kiépülésének költségével, annak sokszorosan lenne. Mellesleg azt is vedd figyelembe, hogy a jelenlegi pályaudvar sem képes már több vonatot fogadni, mint amik jelenleg közlekednek. Emeletes motorvonat: Megint csak többszöröse lenne a bekerülési költsége, mint buszsáv megépítésének költsége. Hozzászólásodból nekem úgy jön le, te azt hiszed, már ilyen közlekedik, de fel kell világosítsalak, az egyáltalán nem emeletes. Menj ki, nézd meg! mivel én vasútért rajongó vagyok, vasútmodellezek is, ezért tudom miről beszélek. Mellesleg ma is zónáz, ütemes menetrend van már. Bocs, de meg kell kérdeznem, utána néztél te valaminek is, vagy csak a fejecskédből pattant ki valami, és az sem tudod miről beszélsz? Mert nekem nagyon az jön le, hogy semmit sem tudsz sem az itteni tömegközlekedésről és vasútról, csak úgy kitalálsz dolgokat és nem jársz utána. Tényleg javaslom, ahogy az előző hozzászólásomban is tettem, nézz utána, amiről beszélni akarsz, utána gyere ide, és mondjad a sok okosságodat! Köszi! Azárt írtam, hogy baromság, miket írtál, mert tényleg azok. Ahogy a mostaniak is.
Villamos: Pont hogy befelé kell, nem harántirányba! Honna vetted te megint ezt a sületlenséget, hogy harántirányba kellene?!?!? Menj már be a a "Város is Előváros Közlekedés" topikba, és add elő ezek az elképzeléseidet. Ne csodálkozz rajta, ha kiröhögnek. (Azért befelé kellene a villamos, mert arra irányul a mostani közlekedés fő iránya. A leggyakoribb célpont az Örs Vezér Tere, nem Csepel és nem Rákospalota!)
Tényleg nézz utána a dolgoknak, olvasd el és értelmezd, amiket pl. most is leírtam!
Az M0D-M5 általános szívást tanúsíthatom, napi rendszerességgel használom. Az M0K eddigi legnagyobb hibája, hogy a gödöllői - leendő M31 - lehajtónál a végleges sávfelfestés van meg, minden egyes alkalommal, nagy ott a sávváltogatás, mert későn jönnek rá az arra járók, hogy sávot KELL váltani. A táblák is megtévesztően van kirakva. Ott láttam már a nagy műanyag jobbra-balra nyilat eltrafált állapotban. Nem került volna egy vagyonba, ideiglenes festést alkalmazni. Még most sem lenne késő, a baleset csak idő kérdése :(
Ma volt egy 4-M0K-M3 Gyöngyös utam délelőtt, majd délben vissza egy Szentmihályi úti bekanyarodással Pestre.
Az M3 az agglóban az egymás nyakában haladó kamion miatt nagyon telített, jóformán Hatvanig csak állandóan előzgetni kell. Most figyeltem meg, hogy Gödöllő utáni dombon van a két oldalon egy-egy kapaszkodó sáv, de leálló nincs, jól látható, hogy utólag a leállóra került ez a kapaszkodó ráépítésre.
Ja a belsőben ragadók továbbra is vannak, az egyik ilyen malór az volt, hogy Mogyoródnál megnyílt a kapaszkodó, én ki a kapaszkodóba 125-el (itt 120-as tábla van), miközben a legbelsőben "cammogott" felfelé egy másik autós, akit aztán jól ledudáltak, hogy mennyen be a középsőbe legalább már.
Bag után az egyenesnél meg azt láttam távolból, hogy két autó előzgetés közben cikázgat, és nagyon egymásra vannak tapadva. Aztán a belsőben 140-el megjelentem, és épp az elől haladó a szaggatott vonalon a semmi közepén berántotta elémbe a kormányt, mire fék, meg duda, mert ugye telefonálni kell ilyenkor, és hátranézett, majd padlógáz, és eltűzöt az autós. Azt következtettem ki, hogy az első autós nem akarta elengedni a mögöte jövőt, ezért vlt ez a nagy cikázgatás, meg egymásra tapadás, és amikor én megjelentem a "semmiből" a belsőben, a hülyéje azt hitte, hogy a másik lehet az, aki épp mellettem volt a szélsőben.
Eszem megáll, hogy ilyenek vannak az utakon, és 120 felett képesek ekkora balesetveszélyt előidézni, mert kakaskodni van kedve valakinek.
Az M0K-n Maglód-Pécel között meg le lett kissé amortizálva, az elválasztó korlátotkat akkor csinálták, így mindkét irámnyban a belső sáv zárva, na meg egy tank gázolaj volt végigfolyatva még az úton.
Amúgy továbbra is nagyon jó az M0K, viszont a forgalom egyre nagyobb, így a sok teherautó miatt már folymatosan kell előzni.
A gond még, hogy hiába van a csp-ket összekötő "3. sáv", de azt jobbról előzésre sem, illetve a jobbra tartási kötelezettség miatt sem lehet használni, így csak idegesíti az embert, hogy van. Ezért tetszik inkább a belül nyíló előző sávok, amik írtó jók.
Az M3-on Gödöllőtől nem lehet teherautóval előzni, viszont így kialakult, hogy a belsőben folymatosan haladó személyautó sor van, a szélsőben meg teherautó sor halad egymás mögött libasorban, előzni se személyautóval, se teherautóval nem lehet, kvázi két forgalmi sáv az egy-egy szelektálva autók szerint.
Ide egyértelmű, hogy nem ez a megoldás, hanem a 3. sáv kiépítése.
Ja 3. sáv, soha nem értem meg, hogy az Újpalotai csp, és az M0 (ex 2A) között miért nem lehet megcsinálni a 3. sávot?
Még az M0K-ról annyit, hogy szépen szerelik az elektronikus kijelzőjű portáltáblákat.
M0D, és M5, úgy hallomm ott állandó szívás van, legalább is az M5-ön a két M0 között, állandosúltak a torlódások, és a balesetek.
én inkább arra lennék kiváncsi, hogy ha indítanánk egy 'elkerülő út program'-ot, vagyis hogy a) az összes 1 és 2számjegyű főút összes hiányzó elkerülőjét tfh. 5 éven belül megépítjük és b) az összes úton a vasúti szintbeli kereszteződéseket felszámoljuk; szóval hogy ez kb. mennyi lenne?
elég húúúzós...
kb. 7000km főút van, ezek átkelési szakaszainak kiváltása kb. 3-4000km új főút (van, ahol komplett új nyomvonal kell, mert egymást érik a települések...), ez kb. 2-3000mrd körül lenne...
mert ez sztem radikálisan javítaná a hálózat kapacitását, biztonságát még akkor is, ha az egyéb szakaszokhoz csak később nyúlunk hozzá...
nyilvánvaló...
ha meg kiegészítjük ezt olyan mellék- és mezőgazdasági úthálózattal, ahova a lassújárműveket le lehet küldeni, akkor meg végképp havaj...
ez a veszprémi elkerülő nekem is b@ssza a csőröm, talán a déli vezetés mellett szól a balaton, a reptér és az hogy északon a bakonyi lejtőkön szoktak a tankokkal játszani....., az északi mellett pedig a nyomvonal, a vasútállomás, az ipari park és a 8-as út
és akkor ki fog a 67-es út mellett, az árokparton ülni? :-)
egyébként lehet követelni, de hogy 2014-ig nem lesz belőle semmi az borítékolható.....
én inkább arra lennék kiváncsi, hogy ha indítanánk egy 'elkerülő út program'-ot, vagyis hogy a) az összes 1 és 2számjegyű főút összes hiányzó elkerülőjét tfh. 5 éven belül megépítjük és b) az összes úton a vasúti szintbeli kereszteződéseket felszámoljuk; szóval hogy ez kb. mennyi lenne?
mert ez sztem radikálisan javítaná a hálózat kapacitását, biztonságát még akkor is, ha az egyéb szakaszokhoz csak később nyúlunk hozzá
hát valóban létezik, csak az a szívás az ilyen dimbes-dombos dunántúli utacskákban, hogy éjjel mész kényelmesen 60-70-nel, jön egy bukkanó, utána meg egy 90 (!) fokos kanyar minden különösebb előjel nélkül
a poén pedig, hogy a környéken az EGYETLEN tölgyfa természetesen az út folytatásában található...kicsit már karcos a törzse........
"A helyiek szerint sűrgősen meg kell építeni az M67-t
2008. 10. 31. 12.33 Hírextra Nem tűr halasztást a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es főközlekedési út megépítése - jelentette ki pénteken Szita Károly (Fidesz), Kaposvár polgármestere, aki a Somogy Megyei Közgyűlés elnökével, Gelencsér Attilával (Fidesz) közösen tartott városházi sajtótájékoztatón emelt szót a fejlesztés mielőbbi megkezdése érdekében.
Szita Károly rámutatott arra, hogy a mostani pénzügyi válság még inkább nyomatékosítja kérésüket, hiszen ma különösen fontos a munkahelyek megőrzése, illetve új munkahelyek teremtése, emiatt sem tűr halasztást az M67-es út megépítése.
"Eddig kértük, mostantól követeljük a településeket elkerülő, 2-szer 2 sávos gyorsforgalmi út megépítését" - szögezte le Szita Károly, emlékeztetve arra: polgármesterek, gazdasági szakemberek 2002 óta számtalanszor kérték, hogy a kormány mielőbb építse meg a 67-es gyorsforgalmi utat, eddig azonban nem történt semmi.
Annak ellenére sem - tette hozzá a polgármester -, hogy 2006-ban Lamperth Mónika és Kolber István, a város szocialista országgyűlési képviselői azt ígérték, 2009-ig (először 2x1, majd 2x2 sávon) megépül a Kaposvár és Balatonlelle közötti, valamennyi települést elkerülő gyorsforgalmi út. Gelencsér Attila a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter napokban megérkezett válaszlevelére hivatkozva közölte: Bajnai Gordon arról tájékoztatta, hogy nem tartható az eredeti határidő, a fejlesztés csak 2010 és 2013 között valósulhat meg.
Mint felidézte, 2006 novemberében Bajnai Gordon a regionális fejlesztési tanács ülésén azt mondta, hogy 2010-re elkészül a 67-es út fejlesztése.
"Egész Somogy szenved az infrastruktúra hiányától, a szegénység egyre nagyobb méreteket ölt, nem tudunk tovább várni" - erősítette meg Szita Károly szavait a közgyűlés elnöke, aki Kaposvár polgármesterével egyetemben azt szeretné elérni, hogy hozzák előre az M67-es út megépítését. Közölték: nyomatékul egy ezt szorgalmazó határozati javaslatot terjesztenek be a kaposvári és a Somogy Megyei Közgyűlés soros ülésére.
Az a baj, hogy a félpáylák ütemezésével rosszul bánunk, ezért az marad meg az emberekben, hogy milyen balesetveszélyes (M5, M0, M4, M2). Egy 6-8 ezres forgalomig szerintem teljesen jó a "félautópálya". Jobb ívekkel rendelkezik mint a főutak többsége, nincsenek szintbeli keresztek, a helyi és a távolsági forgalom eloszlik, stb.
berajzoltam ezt a veszprém-északi nyv változatot az M8 nyomvonalrajzba, hogy jobban láccóggyon a kontraszt:
igaz ugyan, hogy ez a balaton felé tartó forgalom szempontjából picit kedvezőtlenebb lenne, de a fehérvári M80-nak meg a veszprémi ipari területnek sokkal jobb kapcsolatot adna...
a lila nyomvonalat meg esetleg mezei főútként ki lehetne építeni, úgyis elég kanyargós...
Szerintetek miért van az, hogy amíg külföldön a betonozott utaknál a hidakon aszfalt van, addig itt, Magyarországon a hidakra is betont tesznek? (Vmi új fejlesztésű beton vagy mi?)