Egyetértek veled. Ezért van a rajzon a kék vonal Azonban első körben ezt nagyon nehéz lenne belátható időn belül megvalósítani, mert a Jászberényin, amíg ki nem sajátítanak egy-két telket, le nem bontanak egy-két épületet, addig a kék vonal nem megy. Csak oldalváltással menne, az meg elég gázos lenne. Gondold végig, hogy a Jászberényi melyik oldalán menne a sínpár. Na ez a gond.
Persze, normális esetben ez igaz. Csakhogy az élessarok, és a Kerepesi-Keresztúri kereszteződés képtelen lenne elnyelni az oda két sávon beözönlő autóáradatot. Én nem járok tömegközlekedéssel, mert nincs dolgom a városban, de Budapest esetén, a belváros felé iránuló forgalomnál mégis a tömegközlekedést fejleszteném. A Hungárián belül nem lehet mit kezdeni a kocsikkal.
A nyáron úgy jött ki a lépés, hogy az egyik haverom kocsijáért mentem el Szfehérvárra, vonattal. A déliből indult a gőzös. Nagyon megdöbbentem, hogy Keresztúrról, busszal, metróval milyen gyorsan odaértem a délihez. Le voltam nyűgözve. A metrónál hülyének néztek, mert megkérdeztem, milyen jegy kell, és az hogyan müködik. A milánói, párizsi, stb. metrót, rert, vágom, de a pestit nem. :-) Vagy 25 áve nem jártam BKV-val.
Nézd, megmondom neked, ez így értelmetlen, ki használná ezt a villamost? Ilyet nem érdemes építeni. Villamost csak és kizárólag a Pesti út - Jászberényi útra érdemes építeni, ahova a buszkorridort építik. Azaz ahelyett kellene.
Ez a villamos lényegesen lassabban érne be a belvárosba, mint ma autóval, a dugóban... :-) Szóval ennyi pénzért tényleg utat kéne inkább építeni, nem villamost - ha csak ez a két választási lehetőség volna.
Szerintem ez a téma egyáltalán nem offos. Tudnillik arról van szó, hogy a Pesti / Jászberényi út 2x2 sávosítása értelmetlen lenne, mert legfeljebb a Maglódi / Jászberényi elágazásnál állna a 2 km hosszú sor. Szóval megoldást nem adna.
A busz korridor, mint ideiglenes megoldás jó. Ha rászoknának az emberek, sokan ledobnák a kocsit, ami csökkentené a Pesti / Jászberényi és/vagy Keresztúri forgalmát. Hosszútávon viszont valamilyen kötöttpályás megoldás kéne.
Az elképzelésem az lenne, hogy valahol a Madárdomb magasságában át lehetne menni a vasúti töltés alatt kis kimélyítéssel. Ott, ahol felbukkanna, jó néhány olyan telek van, amit nem is használnak, sőt egy pár eladó is. A Madárdombtól elmenne az Újlak utcáig, aztán tovább a lakótelep jobb oldalán, ahol cégek telephelyei vannak. Lehet, hogy helyenként le kéne vinni a föld alá, kéregvasútként, de ez sem biztos. Túrás nélkül nem megy. de azért ez nem Manhattan, hogy lehetetlen lenne a feladat.
A 37-es hosszabítása csak az első megoldás lehetne, második körben lehetne egy 371-es, (kék vonallal jelőltem) ami viszont a Jászberényinél válna el a 37-estől. Így a rákosmentiek két irányban is elhagyhatnák a kerületet. A 37-es, és 371-es villamossal.
Igen. Túl nagy kerülő lenne mindenkinek. Mellesleg valahol kereszteznie kellene a vasutat, mivel Keresztúrra mindenképpen be kellene jönnie. De ez itt tényleg OFF, ahogy Laci mondja. Én csupán azért szóltam a témához, mert az első hozzászólónak válaszoltam még mielőtt elutaztam volna, mert úgy tűnt, fogalma sincs a kerületünk közlekedéséről. Meg kell mondanom, ez azóta még jobban bizonyságot nyert a többi hozzászólóval való vitájából is. Biztos nem itt lakik, különben tudná, miről lehet szó itt.
Ismét felteszem a kérdést. Nagyon hülyén hangzik az ötlet, a 37-es meghosszabítása valahogy a Helikopter úton keresztül? Így még vasútat sem keresztene.
Bár kétségkívül egy érzékeny probléma, hogy a "közút vagy vasút" témakörnek nincs helye sehol, mert minden fórum vagy vasútbuzi, vagy betonbuzi, de ez itt már jónéhány hozzászóláson keresztül kizárólag vasútról szólt, utalás nincs közútra, remélem, törlik.
>A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben Még ha ezt el is fogadom igaznak, akkor is áll az, hogy a HÉV esetében egy jól működő rendszerbe kapcsolom be, a nagyvasút esetében egy rakás szarba. És azt tudom jól, hogy a következő évtizedekben a nagyvasút csak rosszabb lesz, jobb nem. Álmodozni én is szeretek, de ha arról kérdezik a véleményem, hogy mi lenne hasznos, akkor igyekszem kilépni az álmok világából.
Pontosan, sok az agyament hülyeség, még pontos j-vel is :):):)
Szerintem nagyon sok tényadat és számítás kellene ahhoz, hogy utána a jól fogalmazni tudó emberkék formába öntsenek bizonyos ésszerű elgondolásokat.
Ehelyett úgy érzem jelenleg úgy működik, hogy valaki a hüvelykujjával húzza a vastag vonalat a térképen és ezt egy valaki elhiteti mindenkivel, hogy rendben van mindenféle számítás nélkül :)
A HÉV tervét ismerem, azért mondtam, hogy milyet terveznek. Ilyen gyorsforgalmi út pedig épülni fog az M0 és a Helikopter lakópark között. (M4 levezető.) Örülni fognak az ott lakók, mert lakhatatlan lesz a lakópark.
Te azt miből gondolod, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló nincsen??? :-):-)
Vannak cégek, akik készítik ezeket KKK, minisztérium, ukig részére. Biztos van ehhez hasonló részletezettségű ami jellemzően csak az adott szakasz keresztmetszeti forgalmi terhelését adja meg. Ebből pályaszerkezetet lehet méretezni talán. De azt, hogy hol milyen alternatív útvonalak szükségesek ahhoz, hogy a túlterheléseket kiváltsuk nem alkalmas. Ehhez a jelenlegi forgalmi viszonyokat olyan forgalomszámlálással kellene meghatározni, melyből nem csak a terhelés mértéke állapítható meg, de a „honnan-hova” járműmozgásokra is lehet következtetéseket levonni. Na ezt ha valaki vállalná, akkor ez lenne az igazán tökös feladat :):):) Ezt mondjuk nem Pestre értem, mert az egy külön "állatfaj" (elnézést az ott élőktől, de a tekintetben tapogatunk a sötétben, mint vak a pinát), de mondjuk arra mindenképp alkalmas lenne, hogy a forgalmat (és nem a sógorom telkének érintettségét) tekintve északról, délről, keletről, nyugatról kerüljük-e el az adott települést, vagy akár egy elkerülő építése helyett alternatív útvonal kijelölése.
Ez többszörösen nagyobb beruházás, mint a metró-HÉV, és ahhoz képest az előnyei nem túl jelentősek. Rákoscsaba, Rákoskert, Rákoshegy felől ma is ott a vasút, nekik a városközpont felé nem ad semmi többletet az, ha a mai nyomvonal helyett Keresztúr központján át vezetne a vasútvonal.
Rákoskert, -hegy, -csaba felől nem igazán működik ma a vasút, mert a lakott terület szélén vezet el, a keresztúri központot pedig elkerüli. Így a kerületen belüli forgalomban még akkor sem lehetne figyelembe venni, ha ötpercenként járna, de a belváros felé is csak átszállással érhető el. (Ezért jobb nála per pillanat a buszkorridor.) Ha bevisszük a Pesti út alá, a hátrányok jelentős része megszűnik, viszont a metróval ellentétben Rákoskert, -hegy, -csaba felé is közvetlen kiszolgálást kapunk. Plusz a belváros felé szétágazhat, és nem muszáj minden áramlatot egy irányba terelni, mehet a belső körvasútra is Zugló vagy Kelenföld felé.
Cserébe Keresztúr-központnak adnánk egy 20-30 percenként járó, folyamatosan késő, és zsúfolt vonatot, amire úgysem férnek fel. Egy vagon pénzért nem csináltunk semmit.
Már megbocsáss, de ez csúsztatás. Jeleztem, hogy mindezt én is csak akkor tartom elképzelhetőnek, ha a budapesti vasútvonalakat helyrepofozzák, ilyen szinten tehát bavallottan álmodozásról van szó. Ekkor viszont nem 20-30 percenként és nem folyamatosan késő, zsúfolt vonatokról van szó.
Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni.
Abban miért vagy biztos, hogy a metró-szárnyvonalra kéne költeni? A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben, és az eredeti kérdésem erre vonatkozott.
Ez többszörösen nagyobb beruházás, mint a metró-HÉV, és ahhoz képest az előnyei nem túl jelentőse. Rákoscsaba, Rákoskert, Rákoshegy felől ma is ott a vasút, nekik a városközpont felé nem ad semmi többletet az, ha a mai nyomvonal helyett Keresztúr központján át vezetne a vasútvonal. Cserébe Keresztúr-központnak adnánk egy 20-30 percenként járó, folyamatosan késő, és zsúfolt vonatot, amire úgysem férnek fel. Egy vagon pénzért nem csináltunk semmit.
Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni.
lol, országos területrendezési terv vs. nagysebességű vasutak, na azon röhögj egyet....
én ilyen fassággal nem foglalkozok... :-)))
ellenben egy űrkikötőt el tudnék képzelni a hortobágyra...
ez pl. azé is jó lenne, mertha jönnek a marslakók, akkor nálunk is le tudnának szállni, és akkor viláhíresek lennénk, közvetítene minket a szíenen... :-))
Addig is felírlak Laci mellé másodiknak, mint akinek a hozzászólásaival nem kell foglalkoznom, mert minimális racionalitás sincs bennük.
teljesen igazad van.
ha valaki ma azt mondja, hogy ésszel osszukmánbe azt a kevés pézt, amit a zutakra szánunk, és ne szellempályákat építsünk, hanem a főutakat kapjuk inkább rendbe 10x ekkora hosszon ua. pézből, az nem veszi figyelembe a racionalitásokat.
ugyanis ez itt ABSZURDISZTÁN, a tékozló kódisokk hazája...
itt a rongyrázás a divat nem az ésszerűség... :-(((
Bár ezzel kezdünk offtopicba csúszni, de kérlek, fejtsd ki, miért egy metró-szárnyvonal a legelőnyösebb megoldás a Rákosmente számára? (Távlatban, természetesen, mert abban egyetértünk, hogy rövid távon a buszkorridor a lehető legjobb megoldás. Szegény ember vízzel főz.)
A VEKE javaslatában a vonal a XVI. kerület határán ágazik ki a mai gödöllői HÉV-ből, a felszínen megy a Rákos-patak mellett, majd 3 megállója van kéregben a keresztúri városközpont alatt. Nyilvánvaló, hogy a központban lakóknak igen előnyös ez a megoldás, de a kerület többi részén nem igazán segít, hiszen onnan maradnak a ráhordó buszjáratok. Kissé emlékeztet a Főmterv-féle pesterzsébeti M5-szárnyvonalra... Emellett a tanulmány nem vizsgálta, hogy egy nagy kapacitású kötöttpályás vonal megjelenése a Rákos-patak mellett hogyan ösztönözné a terület beépítését, holott az igen fontos ökológiai folyosó, "zöld ék", amely benyúlik a Lóversenytérig. Urbanisztikai szempontból tisztább egy már meglévő közlekedési folyosót használni, és ez a hatvani/újszászi vasútvonal, illetve a Keresztúri/Pesti út.
A villamos ilyen távolságra és ilyen igényeknél nem jön számításba, ezt a tanulmány számomra hihetően bebizonyította.
Viszont nem esett szó egy olyan alternatíváról, amit tudtommal felucca olvtárs ötlött ki. Lényege, hogy az újszászi vasútvonal Rákoskert után letérne a mai nyomvonaláról, és a Pesti út alatt haladva tárná fel Rákoskeresztúrt. (A régi vonalat a ferihegyi gyorsvasút bekötésére lehetne felhasználni, hogy Rákoshegy se maradjon vsaút nélkül.) Ekkor kb. 2 km kéregalagutat kéne építeni - ez nagyságrendileg megegyezik a metróalagúttal -, továbbá plusz 2 km pályát a Pesti külső szakasza mentén bevágásban. Így a rákoscsabaiak számára a Strázsahegy térségében lenne átszállóhely, a keresztúriaknak meg a városközpontban és a Cinkotai út környékén. Plusz előny, hogy az agglomerációból a XVII. kerület központjába tartók - akik nem kevesen vannak - is kapnának egy busznál színvonalasabb lehetőséget. Ez természetesen csak akkor működőképes, ha megvalósulnak azok a bizonyos fejlesztések a MÁV budapesti vonalain.
Egyértelműen HÉV. Visszahozná az árát hamar, és egész elviselhető összegből ki is jönne.
Keresztúron két dologra volna szerintem igazán szükség: - Az egyik egy leágazás a gödöllői HÉV-vonalból, kombinálva azzal, hogy a HÉV az Ösr vezér terén össze lenne kötve a metróval. Részletek itt: http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=350 - A másik egy új közúti útvonal kiépítése, ami elkerülő a lakóterületeket. Új gyorsforgalmi út kiépítése nem érné meg az árát, de a keresztúri városközpont kikerülése talán igen.
a vasút nem megoldás, ezt valaki elfelejtette elmondani berlinnek, zürichnek ahol az s-bahn sokkal nagyobb szerepet játszik. Ha nem a lakott területektől távol megy el, jó lenne. Csak nálunk a vasúttól távol épültek fel a lakótelepek. Az emberek pedig nem szeretnek átszállni, ezért kellene a S-Bahnt nálunk, a kerületben teljesen új nyomvonalon vezetni.
Továbbra sem értem, hogy szerinted a buszkorridor miért nem térül meg, és az S-Bahn mitől térülne meg, miközben a buszkorridor kiépülésére töredékét kell elkölteni az S-Bahn megépülésének költségének. Azt kell mondanom, a korridorral nyert idő és kisebb környezetszennyezés miatt sokkal gyorsabban megtérül a buszos közlekedés, mint az S-Bahn. És még egyszer elmondom, nekünk nem a jövőre kell gondolni, hogy majd 4-5-10 év múlva mi kell ide, mit kell kiépíteni. Nekünk most kell megoldás! A 2009 belátható idő. 2012 nem. Addig nem várhat a kerület. Már így is sokat várt.
Mégis azt mondják sokan, a VEÉK topikban is, hogy vagy HÉV kellene, ami a Tesconál állna meg utoljára a város felé, vagy egy gyorsvillamost kellett volna kiépíteni a mostani korridor helyett.