Gaskó egy speciális szelekciós folyamat eredményeiként nyerte el pozícióját: akár az irracionalitásig kell védenie egy szűk csoport érdekeit. Ez csacskaságnak tűnik, de szükséges, mert szaxervezetek nélkül a munkavállalók rémesen kiszolgáltatott helyzetben vannak a munkaadókkal szemben. Így is, de kevésbé.
A szaxervezet valamilyen kereteket jelent -- ha valami hasonlót sikerülne rajzolni a (témához visszatérve) infrastrukturális fejlesztések esetleges elszenvedői (itt tanultam a kifejezést: nimbysták) számára, sokat javulna mindenkinek a hangulata.
Apropó, Írországban egy középkorú magányosan álló családi ház térdmagasságú kerítésén belül álló fán a következő táblát láttam: "Én x.y. engedélyért folyamodtam a zzzz önkormányzat hivatalához, hogy ezt a házat jól lebontsam, a telekre pedig egy 2x6 lakásos sorházat építsek. A tervek megtekinthetők ...."
telekom téren kb. 1000 lehetőség közül választhatsz ... folyamatosan csökken a vezetékes és nő a mobil előfizetések száma
ez kb ugyanaz az alternatíva, mint a vonat vagy az autó. magánszemélyként vezetékes szolgáltatóból az igen vagy a nem közül választhatok. a mávval ugyanez a helyzet.
nem a légitársaságokat privatizálták alapvetően, hanem létrejött az open sky egyezmény, azaz eu-n belül szabad a röpködés, bárkinek bárhova. Ennek köszönhető, hogy ilyen intenzív a repülőforgalom. Az eu határozottan afelé nyomja a dolgokat, hogy a vasúton is ez megvalósulhasson, azaz itt, Esztergom, és Komárom-alsó között is szolgáltathasson a spanyol vasút, ha úgy tetszik neki. Ennek elérésére már mindenféle határidő-dátumok vannak, nem tudom most fejből őket.
Ami a lényeg: a magyar állam, és általában a magyar szervezeti struktúra eléggé ódzkodik ettől, onnantól kezdve ugyanis sokkal nehezebb lesz megtartani a mávot, és szétlopni a dolgokat.
És leírhatja x.y. minisztériumi ember a hvg levelezési rovatában, hogy az ellenőrző szerepkörű vasúti hivatalt nem azért szüntették meg mert nincs szükség rá, és hogy ezt a szerepet akár egy független szakminisztérium is betöltheti, attól még hülyeségeket beszél, és egy minisztérium se független se alkalmas nem lesz erre a feladatra.
Nem Amszterdamot kell példaként venni. Télen is elérhető gond nélkül 5-6% modal split (Stockholm, Helsinki, London rosszabb, mint Budapest), nyáron akár 10-15%. Ehhez viszont ki kell építeni egy minimális infrastruktúrát. Ebből a szempontból a Hunárián belüli kör- és sugárutak illetve a hidak a krtikusak.
mondod ezt minden idők legkeményebb novemberjében ;-)
budapesten ez lényegtelen szempont, mert itt márciustól októberig a fő folyosókon lenne akkora bicikliforgalom volumen ami megérdemelne többet mint amiket mostanában csinálnak
na de telekom téren kb. 1000 lehetőség közül választhatsz, a máv megy eléggé binomiális.... ha meg a tökom belül szar, azt az ő profitjuk bánja, folyamatosan csökken a vezetékes és nő a mobil előfizetések száma
egyébként a légitársaságok európai privatizációjakor is az ment, hogy mindenki nemzethalált vízionált; közben eltelt 10 év és megnégyszereződött (!) az európán belüli légi forgalom, az árakról meg ne is beszéljünk... ma mindenhol reptér épül reptér hátán
a vasúttal is ezt kell csinálni, legalább a távolsági szolgáltatásban, méghozzá azonnal! (na jó, 2010-től..)
nem véletlen hogy amerikában a vasúti teherszállításnak magasabb az aránya, mint svájcban....
nade említettem én olyat hogy a mávot megtartanám?... - teherszállítás: privatizáció, verseny - távolsági személyszállítás: privatizáció, verseny - személy/s-bahn: állami megrendelés, privát cég teljesíti, 4-5 évente pályázaton verseny - megállóhelyek: városi/falusi tulajdon - állomások: ingatlanalapba velük, 49%-át piacra dobni - pálya: 49 %-át piacra dobni, kapacitást kőkeményen versenyeztetni, beleértve a személyszállítást is
mellesleg: - volánokból 5 regionális céget gyúrni - mindegyiket privatizálni, egész országos jogkört adni - minimális szolgáltatás minden településnek: 5 busz/irány - egyébként a verseny dönt - autópálya: 49 %-át privatizálni
+ egy nyilvános, átlátható, harcias versenyfelügylet
Visszatérve: autópályák kellenek, de szerintem a vasúttal is kéne foglalkozni. Ha így folytatódik, akkor előbb utóbb a MÁV-on már csak a privatizáció segíthet:(
szerintem a mávon CSAK a privatizáció segíthet, úgyhogy nem is kell folytatódni, máris privatizálhatunk... :-))
Lehet, hogy lenyelnek ennyit csak nem látszik. Vajon miért? Korrupció..mindenhol csak a lopás megy:( Épp múltkor volt a TV-ben, hogy a BKV-nál naponta hány busz nem tud elindulni, mert fos. Illetve, hogy újítják a gépparkot, mondták, hogy évente mennyivel és, hogy ezzel a tempóval 100 év mire megújul a járműpark, de akkor már az elsőket újra kéne cserélni. A MÁV kb hasonló cipőben jár, 20-30 éves kocsikkal :S
Áááh bekamerázni...hülyeség! A Magyar Köztársaságban ez már személyi jogok megsértése:) Az emberek szemmel lennének tartva:) Ha a rendőr oda menne valamelyik firkászhoz még akkor is a rendőr lenne a hibás, nálunk mindenért a rendőr a hibás :) És még mondja valaki nekem ilyen szempontok mellett, hogy itt ez van, ezt kell szeretni.
Én minden hétköznap használom a vonatot szóval látom, hogy milyen "szépek" a vonataink :S Szerintem az lenne a legideálisabb, hogy bekamerázni minden kocsit úgy, hogy valami mini kamera legyen amit a huligánok nem tudnak széttörni. Talán akkor nem lennének az ülések összefirkálva meg egyebek. Késésről ne is beszéljünk. 2 hete jártam úgy, hogy kimaradt a vonat amire vártam volna :) Szóval 2 óra dekkolás délután az állomáson. Csak azért ment el gyorsan, mert volt ott több span, de akkor is, ilyen munkával miért csodálkoznak, hogy sokan nem használják a vonatot?
Most ugye viccelsz?:D Épp mostanság folyik/felyezik be ennek a résznek az átépítését 160km/órásra:) Sztem ehhez a részhez most 20évig hozzá se fognak nyúlni,... sajnos:( Amúgy iszonyat ez a MÁV, volt szerencsém hétvégén pestre utazni velük, odafele szeged és kiskunfélegyháza között 10 perc késést tudott összeszedni a vonat 50kmeren, végül asszem ezt sikerült is megtartanunk:) Kabaré...És csodálkoznak hogy inkább autóval járunk mindenhova, mert sokkal olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb...
onnan, hogy ha már vonalat húzogatsz, akkor azt ésszel teszed, és guglizás helyett lemész a helyszínre. enélkül ugyanis a gugliba behúzott vonalak nem sokat érnek.
én is ezt írtam, hosszú távú, organikus fejlődésről beszélek
egyébként a) cegléd-Szfv között szükség lesz egy új pályára, majdnem nyílegyenes, minimum 160, lehetne 200 kph b) KöKi-Ferihegy-Szolnok az M4-gyel párhuzamosan első lépésben 250 kph távlatilag a nyomvonal lehetővé teszi a 360 kph-t, ez a kettő szükséges és biztonsan megtérülő nsv magyarországon a többi kétséges