Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14853

minimális szolgáltatás minden településnek: 5 busz/irány

ejbeszép lenne, ha nálunk 5 busz lenne a közig központ felé...

de csak 2 (KETTŐ!) van, vazze... :-(((

Előzmény: Törölt nick (14841)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14852

Hát ez egy elég minimál konfig autópályának. Keskeny elválasztó, nincs leállósáv.

 

mint a mi M4ünk... :-)

amúgy nemtom mér így csinálták...

 

ha a forgalom egyelőre nem nagy (8-10e alatt), akkor inkább építettek volna félpályát (e.g. M70), aztán annak növekedtével mellé a másikat...

 

 

Jah, és hiányoznak a hegyek az alagutak fölül. Valaki biztosan elhordta. :-))

 

ezek elég rövid alagutacskák, ez egyik ráadásul kutenkóver, a fúrtnál meg azé mintha kicsit több, mint 10m föld lenne a zalagút felett...

Előzmény: alibi-man (14838)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14851
Gaskó egy speciális szelekciós folyamat eredményeiként nyerte el pozícióját: akár az irracionalitásig kell védenie egy szűk csoport érdekeit. Ez csacskaságnak tűnik, de szükséges, mert szaxervezetek nélkül a munkavállalók rémesen kiszolgáltatott helyzetben vannak a munkaadókkal szemben. Így is, de kevésbé.

A szaxervezet valamilyen kereteket jelent -- ha valami hasonlót sikerülne rajzolni a (témához visszatérve) infrastrukturális fejlesztések esetleges elszenvedői (itt tanultam a kifejezést: nimbysták) számára, sokat javulna mindenkinek a hangulata.

Apropó, Írországban egy középkorú magányosan álló családi ház térdmagasságú kerítésén belül álló fán a következő táblát láttam: "Én x.y. engedélyért folyamodtam a zzzz önkormányzat hivatalához, hogy ezt a házat jól lebontsam, a telekre pedig egy 2x6 lakásos sorházat építsek. A tervek megtekinthetők ...."

Tetszett.
Előzmény: micsubicsi (14849)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14850
off

telekom téren kb. 1000 lehetőség közül választhatsz ... folyamatosan csökken a vezetékes és nő a mobil előfizetések száma

ez kb ugyanaz az alternatíva, mint a vonat vagy az autó. magánszemélyként vezetékes szolgáltatóból az igen vagy a nem közül választhatok. a mávval ugyanez a helyzet.
Előzmény: Törölt nick (14842)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14849
Gaskó meg a hozzá hasonló retkek észbe kaphatnának! Így megy tovább mi lesz az országban? Semmi..:(
Előzmény: mestska (14847)
mestska Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14848
bocs, az open sky már az amerika-európa közti repülőforgalom liberalizálásáról szól.
Előzmény: mestska (14847)
mestska Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14847
nem a légitársaságokat privatizálták alapvetően, hanem létrejött az open sky egyezmény, azaz eu-n belül szabad a röpködés, bárkinek bárhova. Ennek köszönhető, hogy ilyen intenzív a repülőforgalom.
Az eu határozottan afelé nyomja a dolgokat, hogy a vasúton is ez megvalósulhasson, azaz itt, Esztergom, és Komárom-alsó között is szolgáltathasson a spanyol vasút, ha úgy tetszik neki. Ennek elérésére már mindenféle határidő-dátumok vannak, nem tudom most fejből őket.

Ami a lényeg: a magyar állam, és általában a magyar szervezeti struktúra eléggé ódzkodik ettől, onnantól kezdve ugyanis sokkal nehezebb lesz megtartani a mávot, és szétlopni a dolgokat.

És leírhatja x.y. minisztériumi ember a hvg levelezési rovatában, hogy az ellenőrző szerepkörű vasúti hivatalt nem azért szüntették meg mert nincs szükség rá, és hogy ezt a szerepet akár egy független szakminisztérium is betöltheti, attól még hülyeségeket beszél, és egy minisztérium se független se alkalmas nem lesz erre a feladatra.
Előzmény: Törölt nick (14842)
mestska Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14846
valóban, a holland kib.szott szeles, összevissza esős idő a kerépárosok álma.

De egyébként nem Hollandiával kell összehasonílatni. Ahhoz ott túl nagy a hagyomnánya a városi kerékpározásnak.
Előzmény: alibi-man (14840)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14845
Ott nem szelesebb és esősebb az idő, mint nálunk?
Előzmény: alibi-man (14840)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14844
Nem Amszterdamot kell példaként venni. Télen is elérhető gond nélkül 5-6% modal split (Stockholm, Helsinki, London rosszabb, mint Budapest), nyáron akár 10-15%.
Ehhez viszont ki kell építeni egy minimális infrastruktúrát. Ebből a szempontból a Hunárián belüli kör- és sugárutak illetve a hidak a krtikusak.
Előzmény: alibi-man (14840)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14843
mondod ezt minden idők legkeményebb novemberjében ;-)

budapesten ez lényegtelen szempont, mert itt márciustól októberig a fő folyosókon lenne akkora bicikliforgalom volumen ami megérdemelne többet mint amiket mostanában csinálnak
Előzmény: alibi-man (14840)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14842
na de telekom téren kb. 1000 lehetőség közül választhatsz, a máv megy eléggé binomiális.... ha meg a tökom belül szar, azt az ő profitjuk bánja, folyamatosan csökken a vezetékes és nő a mobil előfizetések száma

egyébként a légitársaságok európai privatizációjakor is az ment, hogy mindenki nemzethalált vízionált; közben eltelt 10 év és megnégyszereződött (!) az európán belüli légi forgalom, az árakról meg ne is beszéljünk... ma mindenhol reptér épül reptér hátán

a vasúttal is ezt kell csinálni, legalább a távolsági szolgáltatásban, méghozzá azonnal! (na jó, 2010-től..)

nem véletlen hogy amerikában a vasúti teherszállításnak magasabb az aránya, mint svájcban....
Előzmény: elemes2 (14835)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14841
nade említettem én olyat hogy a mávot megtartanám?...
- teherszállítás: privatizáció, verseny
- távolsági személyszállítás: privatizáció, verseny
- személy/s-bahn: állami megrendelés, privát cég teljesíti, 4-5 évente pályázaton verseny
- megállóhelyek: városi/falusi tulajdon
- állomások: ingatlanalapba velük, 49%-át piacra dobni
- pálya: 49 %-át piacra dobni, kapacitást kőkeményen versenyeztetni, beleértve a személyszállítást is

mellesleg:
- volánokból 5 regionális céget gyúrni
- mindegyiket privatizálni, egész országos jogkört adni
- minimális szolgáltatás minden településnek: 5 busz/irány
- egyébként a verseny dönt
- autópálya: 49 %-át privatizálni

+ egy nyilvános, átlátható, harcias versenyfelügylet


a mávot meg száműzzük a közlekedési múzeumba..
Előzmény: ICYBOY (14826)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14840
Szerintem nincs igaza a csávónak. Az időjárásunk miatt nem lehet a bringaút olyan prioritású, mint pl. Hollandiában.
Előzmény: Rooger Preed (14829)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14839
>mert sokkal olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb...

És pontosabb!
Előzmény: ICYBOY (14826)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14838
Jah, és hiányoznak a hegyek az alagutak fölül. Valaki biztosan elhordta. :-))
Előzmény: Törölt nick (14806)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14837
Hát ez egy elég minimál konfig autópályának. Keskeny elválasztó, nincs leállósáv.
Előzmény: Törölt nick (14806)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14836
Kérdés ki venne meg a MÁV-ot amelynek kocsijai nagy része 20 éven felüli + ekkora adósságot hordoz a hátán...
Előzmény: Törölt nick (14834)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14835
a privatizáció sem segít.

a matáv pl nagyjából 93 óta privát cég, de a belső struktúrái nagyon sok helyütt most is egy szocialista nagyvállalat jellemzőit mutatják.
Előzmény: Törölt nick (14834)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14834

OFF

Visszatérve: autópályák kellenek, de szerintem a vasúttal is kéne foglalkozni. Ha így folytatódik, akkor előbb utóbb a MÁV-on már csak a privatizáció segíthet:(

 

szerintem a mávon CSAK a privatizáció segíthet, úgyhogy nem is kell folytatódni, máris privatizálhatunk... :-))

ON

 

Előzmény: micsubicsi (14822)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14833
Lehet, hogy lenyelnek ennyit csak nem látszik. Vajon miért? Korrupció..mindenhol csak a lopás megy:( Épp múltkor volt a TV-ben, hogy a BKV-nál naponta hány busz nem tud elindulni, mert fos. Illetve, hogy újítják a gépparkot, mondták, hogy évente mennyivel és, hogy ezzel a tempóval 100 év mire megújul a járműpark, de akkor már az elsőket újra kéne cserélni. A MÁV kb hasonló cipőben jár, 20-30 éves kocsikkal :S
Előzmény: Törölt nick (14831)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14832

 sőt, ebből a szempontból (infrastruktúra) norvégia, görögország és portugália is 'mögöttünk' lesz volumen tekintetében...

 

hát a norvégek elég ritkásan laknak, így ott ez determinál, de a görögonak és portugáliának nézz utána, mert ők építenek 1000-rel...

 

purtugália: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=445300

 

görögo.: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=441395

Előzmény: Törölt nick (14821)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14831

Ja, hát azt már úgy 2003-2004-ben látni lehetett, hogy nem szabad ennyi pénzt útépítésre fordítani, mert szopás lesz.

 

öööö... nehogymár a 13.000mrd-os ktsgvetésben az évi 2-300mrdos útépítés okozzon szopást...

 

nem, a szopás a túlbutjánzott szocháló miatt van... (beleértve a mávot és békávét, ami önmagában lenyel vagy évi 3-400mrd-ot)

Előzmény: elemes2 (14820)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14830
Áááh bekamerázni...hülyeség! A Magyar Köztársaságban ez már személyi jogok megsértése:) Az emberek szemmel lennének tartva:) Ha a rendőr oda menne valamelyik firkászhoz még akkor is a rendőr lenne a hibás, nálunk mindenért a rendőr a hibás :) És még mondja valaki nekem ilyen szempontok mellett, hogy itt ez van, ezt kell szeretni.
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14829
http://kerekagy.blog.hu/2008/11/03/kihagytak_a_kerekparut_felet_a_margit_hid_felujitasabol

Kurvajó. Egy elfogadható kompromisszumot ilyen-olyan kitalált dolgokkal elkúrnak és lesz belőle egy használhatatlan szar.
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14828
Én minden hétköznap használom a vonatot szóval látom, hogy milyen "szépek" a vonataink :S Szerintem az lenne a legideálisabb, hogy bekamerázni minden kocsit úgy, hogy valami mini kamera legyen amit a huligánok nem tudnak széttörni. Talán akkor nem lennének az ülések összefirkálva meg egyebek. Késésről ne is beszéljünk. 2 hete jártam úgy, hogy kimaradt a vonat amire vártam volna :) Szóval 2 óra dekkolás délután az állomáson. Csak azért ment el gyorsan, mert volt ott több span, de akkor is, ilyen munkával miért csodálkoznak, hogy sokan nem használják a vonatot?
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14827
egy helybéli lehet, hogy a fától nem látja az erdőt... távolról meg más szemszögből látja a problémát a zember...
Előzmény: ghosty9 (14817)
ICYBOY Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14826
Most ugye viccelsz?:D Épp mostanság folyik/felyezik be ennek a résznek az átépítését 160km/órásra:) Sztem ehhez a részhez most 20évig hozzá se fognak nyúlni,... sajnos:(  Amúgy iszonyat ez a MÁV, volt szerencsém hétvégén pestre utazni velük, odafele szeged és kiskunfélegyháza között 10 perc késést tudott összeszedni a vonat 50kmeren, végül asszem ezt sikerült is megtartanunk:) Kabaré...És csodálkoznak hogy inkább autóval járunk mindenhova, mert sokkal olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb...
Előzmény: Törölt nick (14824)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14825

onnan, hogy ha már vonalat húzogatsz, akkor azt ésszel teszed, és guglizás helyett lemész a helyszínre. enélkül ugyanis a gugliba behúzott vonalak nem sokat érnek.

 

az úgy egy kicsit drága hobbi lenne... :-)

Előzmény: mestska (14813)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.04 0 0 14824
én is ezt írtam, hosszú távú, organikus fejlődésről beszélek

egyébként a) cegléd-Szfv között szükség lesz egy új pályára, majdnem nyílegyenes, minimum 160, lehetne 200 kph b) KöKi-Ferihegy-Szolnok az M4-gyel párhuzamosan első lépésben 250 kph távlatilag a nyomvonal lehetővé teszi a 360 kph-t, ez a kettő szükséges és biztonsan megtérülő nsv magyarországon
a többi kétséges
Előzmény: micsubicsi (14823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!