Keresés

Részletes keresés

nagypapi51 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15035

..miért fikázzuk az M6/60-at...

Tényleg, miért is?

Csak pár mondatban foglald össze lécci a terv konkrét (vagy általad annak vélt) hibáit.

 

Előzmény: Törölt nick (15034)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15034

Nemrég végigmentem az Eszék - Plocse folyosón Dubrovnikig...

 

javaslom a bp-nagyvárad-cluj-brasov-bucuresti folyosót...

 

sokkal izgalmasabb arra közlekedni, és talán megérted, hogy miért fikázzuk az M6/60-at...

 

Előzmény: kese123 (15033)
kese123 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15033
"A nemrég átadott alagút profi, ellentétben a mi leendő M60-unk alagútjaival, ott szükség is van rá. Pozsonyt elhagyva ..." (?)
Látom a kritikai attitűd már hibátlan, a kritika tárgya bizonytalan még. :) Sebaj, szerintem eléggé kilógnál a sorból, ha pontosan tudnád, mit fikázol. Amúgy élveztem a beszámolót. Nemrég végigmentem az Eszék - Plocse folyosón Dubrovnikig, majdnem magam is megeresztettem egy ilyesmi beszámolót róla, csak aztán mégsem.
Előzmény: Jim Beambó (15030)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15032
jól látod :):):):)
Előzmény: BoGar (15029)
AcidMan Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15031
Ez nagyon jó! :-DDD
Előzmény: Jim Beambó (15030)
Jim Beambó Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15030
Üdv minden Topic-társnak!

Régóta olvasom a topicot, sajnos csak, mint lelkes amatőr van közöm a témához, de most rászántam magam, hogy írok. Abból az apropóból teszem, hogy hétvégén voltam Prágában autóval, és leírnám az élményeimet, hátha szívesen olvasnátok. Nem mellesleg kicsit relevánsabb, mint az előző egy-két oldal, felvetnék néhány dolgot benne, amiben kíváncsi lennék a véleményetekre.

Szombat reggel 9 körül indultunk, gyenge forgalom mellett az Egérúton közelítve a M1-M7 kivezetőn. Korábban félévig errefelé jártam dolgozni, többször elgondolkodtam már azon, hogy ez a csomópont (Egérút-M1M7) nem a legpraktikusabb, konkrétabban annak egyik ágával van problémám, amit szombaton is használtam. Ahhoz, hogy rákanyarodjunk a kivezetőre ebből az irányból, egy 270 fokos visszafordítót kell abszolválni, és egy kis emelkedőn felgyorsítani. Na ez sok autónak nem probléma, de még többnek igen, ebből szoktak ott bonyodalmak lenni, tekintve, hogy nagy a forgalom a csúcsidőkben, és a besorolás nagyban függ a főváros felől érkezők udvariasságától. Igaz akkor nem volt semmi probléma, de nem is akarok itt leragadni. :-)
Az M1-en Hegyeshalom felé szintén nem volt nagy forgalom, hála a kamionstopnak és a korai időpontnak, nyugodtan lehetett autózni 120-as tempóval. A radaroknak úgy tűnik megvan a tekintélye, még az A6-ost hajtó osztrák sógorok is tudják, hogy érdemes lassítani a tábláknál. Ha valamilyen sebességmérési módszernek látok értelmét, akkor ez az, annak ellenére, hogy a radarok után ugyanúgy felgyorsítanak. Pálya minősége jó, bár néhol az egy négyzetméterre eső foltozgatások száma igen magas.
M15-re rákanyarodva tapasztaltam, hogy jó dolog a félautópálya, csak ne raknának ki oda 90-es táblákat. Ráadásul az út 80%-án nem lehet előzni, lassabb kamionok után élmény lehet 80-nal cammogni, szerencsére most nem volt ebben részünk. Viszont a 90-et betartották a legtöbben, egyedül én deviánskodtam ott, ahol „lehetett”. Az is zavart, hogy az egykori határállomásokon az útpálya betonelemei miatt 40-50-re le kellett lassítani, kölönben a felni koppant akkorát, hogy a szívem fájdult bele, nomeg a táblák is erre utasítottak.
A szlovák D2 Pozsonyig abban az időszakban szellemautópálya volt, a bécsi leágazástól élénkült valamit a forgalom, Pozsony közigazgatási határától pedig átlagos. Itt jött az első furcsa tapasztalat, hogy a Pozsony táblától 80-nal lehet menni végig a városi autópályán, egészen a város végét jelző tábláig. Szerintem irreálisan alacsony a sebességhatár, főleg ha azt nézzük, hogy Szlovákiában lakott területen is 60-nal lehet menni legálisan. Érthetetlen, valószínűleg hétközben nagyobb a forgalom, és ez indokolja. A nemrég átadott alagút profi, ellentétben a mi leendő M60-unk alagútjaival, ott szükség is van rá. Pozsonyt elhagyva a forgalom majdnem közelítette az M1-esen tapasztaltat, az aszfalt minősége hasonlóan jó volt. Érdekes, hogy a pálya olyan helyeken halad, ahol a környező erdők a leállósávtól alig egy-két méterre vannak, esélyt sem adva az útról esetlegesen leszánkózó autósnak. Igaz attól nem kell félni, hogy a pálya melletti vadfogó kerítés megfogja a gépsast, mert az kb olyan masszivitást mutat, mint Józsi bácsi tanyájának drótkerítése. Jön egy nagyobb szél, és eldől. :-)
Szlovák-cseh határon szinte már úgy lehet átmenni, hogy ha nem lenne korlátozás, a gázból vissza sem kéne venni.
Cseh D2-n mintha már a forgalom is nagyobb lett volna, de az M1-ét még mindig nem haladta meg. És itt kezdődött is a jókedély elszállni, a homlok ráncosodni, annak ellenére, hogy tudtam milyen állapotban vannak a cseh pályák. Itt hangzott el a számból az első, „Hogyan mernek ezért pénzt kérni!” felkiáltás, és mint később kiderült közel nem az utolsó volt. Brno-hoz közeledve már jóval több autó közlekedett, az elkerülőn pedig kifejezetten erős volt a forgalom, igaz az eső, mint lassító tényező, is eléggé esett. A D1 ha lehet még rosszabb volt minőségileg, cserébe a táj sem kárpótolt a rossz idő miatt. Észre lehetett venni, hogy a külső sáv sokkal rosszabb állapotban van, mint a belső, és ott ahol már kezd az ember idegbajt kapni a rázkódástól, hirtelen egy új aszfaltszőnyeggel találkozik. [Mondom a teóriám: fogtak egy átlag cseh sofőrt, nevezzük Jan-nak, akit beültettek egy Skoda Fabia 1.2 gépjárműbe, és bevezetékezték mindenféle szenzorokkal, diódákkal amik az idegi reakcióit mérik. Beültettek még egy pszichiátert is, aki számítógépen megfigyelve ezeket a reakciókat határozott arról, hogy mikor kezd kiborulni emberünk. Végigmentek az autópályán, és ahol Jan reakciói már-már idegbajközeliek voltak, ott lett új aszfalt. Majd kiszámították, hogy mennyi idő kell Jan-nak hogy lehiggadjon és újra önfeledten énekelje a rádióból bömbölő Karel Gott slágereket, és ezt kifejezték méterben. Így határozták meg, hogy milyen hosszú legyen az útkorrekció.] :-)
Az ilyen kis javítgatások után ugyanis hasonlóan botrányos az út minősége, leszámítva azt az 50 km-t, amit teljes egészében újracsináltak. Ahol a forgalom engedte, próbáltam a belsőben menni, megelőzve a lengéscsillapító idő előtti cseréjét, de ez kevés volt a boldogsághoz. A sokadik méltatlankodásom és előbbi teória kigondolása után elértük a 3-as főút csómópontját, amitől kezdve 3 sávon és normális útfelületen folytattuk utunkat. Érdekes módon itt már eljutottak oda, hogy a főváros felé vezető autópályát a város előtt 30-40 km-rel kibővítsék a forgalomnak megfelelő kapacitásúra, mindkét irányban (!), így nyugodtan lehet befelé autózni nagy forgalom mellett is. Jobbratartani a csehek sem tudnak még, de egy M7-es szintet ők is megütnek ilyen téren.
Kiváncsi vagyok, hogy a mi M3-asunkat/M5-ösünket mikor fogják kibővíteni végre, megkönnyítve ezzel több 10 ezer autós dolgát.
Elértük Prágát 6 óra alatt, három darab 10-15 perces pihenővel, szerencsére baleset nem volt út közben, így a tervezetteknek megfelelően.
Mivel ez a hozzászólás is hosszúra sikerült, és dolgom is lenne, ezért ha érdeklődés mutatkozik rá, később folytatom még, maradtak gondolataim és élményeim. :-)

Üdv,
JB
BoGar Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15029
Hiába vizsgálódnak alaposan mondjuk zöldkártyánál, ha idegen viszi a kocsit. Bezzeg ha ismerős viszi, és ad egy kis pénzt, akkor melléállnak egy másik kocsival és annak mérik a kipufogójából kijövő gázokat.
De megint kezdünk elmenni OFFbe és majd ránk szólnak.
Előzmény: Törölt nick (15026)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15028
A műszakival az a baj, hogy rengeteg olyan autót engednek át 10-20 ezer csúszópénzért, aminek már rég a bontóban lenne a helye. Zöldkártya detto.
Előzmény: Törölt nick (15026)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15027
"magyarón nem sokk sűrűnlakott hely van..."

Azért akad. Nyilván mindez relatív, de Japániában nem is olyan eccerű autót szerezni, mint itt.

Használtat (=nem újat) műszaki vizsgáztatni, az meg aztán igazán horror. :-)
Előzmény: Törölt nick (15025)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15026

mi a baj a műszakival?

 

nekem úgy tűnik alaposan vizsgálódnak...

vagy arra gondolsz, hogy olyanok a biztosok, mint a puha vaj... :-)

Előzmény: ghosty9 (15023)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15025

magyarón nem sokk sűrűnlakott hely van...

 

(ha itt 100millióna laknának, mint a japók, kb. ue területen, na az lenne sűrű... :-))

Előzmény: ghosty9 (15021)
BoGar Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15024
Na azért nézd meg ki vitte el OFF irányba, (kik beszéltek a legtöbbet OFF-ban,) és nem véletlen a kérdésfeltevésem sem a 31-essel kapcsolatban. Csak úgy megjegyzem.
Előzmény: Törölt nick (15016)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15023
"Egyébként azon is érdemes elgondkodni (bár ez most kuuurvára nem aktuláis), hogy az állam (elméletileg) igen sokat költhet környezetvédelemre. Namost, ha mást nem, kamattámogatást adna azoknak, akik az öreg autóikat lecserélik egy korszerűbbre, hogy ne füstöljék tele az országot, ne follyon mindenfelé belőlük az olaj, stb."

Amiből folyik az olaj, azzal tán már most is tilos közlekedni, műszakiról meg egyértelműen úgy kéne kivágni, mint a huzat.

Nemmellesleg ha a műszakit egyszer végre komolyan vennék, hirtelen mindenki rájönne, hogy húszéves kettesgolffal se oly' olcsó közlekedni (mert nem lenne többé "jó az úgy"), ami megdobná az üzemeltetési költségeket, ami meg levinné az idősebb autók árait. :-) És ez valahogy tisztább és egyértelműbb megoldás (lenne) szerintem, mint homályos és kijátszható (rémlik még, ugye, melyik országban élünk? :-) Láttál már apróhirdetésben autónál olyat, hogy autóbeszámításhoz ideális? Mert én már igen :-) ) támogatás, kedvezmény stb.

(Ja, tizenhat éves autóm van. :-) )
Előzmény: alibi-man (15001)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15022
"az árról meg annyit, hogy nézz utána mennyibe kerül egy 1-es golf"

Egyik rokonomnak van I-es Golfja; azt mondta róla, hogy keveset fogyaszt, és itt az előnyei sora nagyjából véget is ér. :-) Nyolcvanas évek elejéről amúgy se ajánlgassunk már autót, se nyugatit, se keletit, mert azt úgyis megette a fene.
Előzmény: Törölt nick (14972)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15021
"Szerintem a környezetkímélést nem az autóknál kéne elkezdeni, hanem a gyáraknál, mert az autók kisebb mértékben szennyeznek, mint a nagy gyárak...."

A szennyezés abszolút mértéke mellett azért azt sem árt figyelembe venni, hogy a gyárak főleg a puszta közepén szoktak szennyezni, az autók meg jobbára sűrűn lakott helyeken...
Előzmény: micsubicsi (14971)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15020

frankó.

 

ha az elkerülőket is csinálnák, akkor meg kifejezetten heppi lenne...

Előzmény: micsubicsi (15015)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15019

Nem tudjátok, a 31-es utat megcsinálták már az M0 és Pest között?

 

meg.

Előzmény: BoGar (15013)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15018

na, úgylátom, hogy a pesti u-i kapuzó lámpára nem lesz szükség, mert az M0x31 csp-i körforgó frankón visszatorlaszt...

 

ráadásul a befelé tartó forgalom is sokat csökkent, mert sokan elmennek az M0-ra...

pl. az előttem lévő 7 autóból 7... :-)

 

cssz74 Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15017
Teljesen igazad van, "kicsit" off a téma... :)
na nem nagyon... :)

Arról nem tud valaki, hogy esetleg a KKK (külső keleti körút) azon részét sem tervezik-e mielőbb megépíteni, ami az m0 kelet és a Jászberényi/Keresztúri/Pesti úti részt kötné a 0-ásba?
Mert véleményem szerint a folytatásától függetlenül ez a szakasz már most indokolt lenne, mint rákosmentét tehermentesítő elkerülő. A kőbánya irányából elégé nehezen megközelíthető a 0-ás...
Előzmény: kvte (15012)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15016
OFF

A tenyeremből vetted ki a szavakat :):):)
Nem is értem, hogy az amúgy előszeretettel rendre intő "Ízelt lábunk" :):) (remélem poénnak veszi) miért is nem vette pont észre, hogy Ő maga is Off-olt ;P

ON

amúgy: bevásárlóközpontok közlekedési dolgairól volt már szó??
Előzmény: kvte (15012)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.10 0 0 15015
Laci: vagy jövőre vagy 2010ben csinálják a 311est, a legrosszabb szakaszon (Cegléd-Tápiószele) mindenképp, hogy tovább is-e azt nem tudom! Időpontot pontosat nem tudok, csak azt amit anyám elmondott:)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.09 0 0 15014
na *ez* egy autó !-) nem a zsuzsika :-o)

http://www.youtube.com/watch?v=qjUx4xmd2t8
Előzmény: alibi-man (15006)
BoGar Creative Commons License 2008.11.09 0 0 15013
Nem tudjátok, a 31-es utat megcsinálták már az M0 és Pest között?
kvte Creative Commons License 2008.11.09 0 0 15012

Nyilván arra gondolt itt az "Útépítés, úttervezés" topikban (hisz ide írta be ezt, hova máshová szerte a széles index.hu-n...), hogy útépítéshez, úttervezéshez az egyik legjobb motor.

 

Persze ízlések és pofonok, én sem ilyen motorral terveznék utat. Lehet hogy csak azért, mert ilyennel még nem próbáltam sem utat építeni, sem tervezni. Ki-ki döntse el maga, szerinte mi az igazság.

Előzmény: cssz74 (15011)
cssz74 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 15011
Nem rossz motor a 2.0 16V GSI, de azért kicsit túlzás, hogy minden idők legjobbja...
Előzmény: alibi-man (15006)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.08 0 0 15010
de legalább elég jó százalékban újrafelhasznált/ható
Előzmény: Rooger Preed (15009)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.08 0 0 15009
Egy autót legyártani iszonyat sok szennyezőanyag. Ezt kéne 3-4 év alatt behozni. Na, ez az amit nem hiszek. Valahol 6-8-10 év környékén lehet ez a kor átlagos használat mellett.
Előzmény: micsubicsi (14999)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 15008
itt van nem messze huszonnégy pagedown-nal lejjebb.
Előzmény: viscosai (15007)
viscosai Creative Commons License 2008.11.08 0 0 15007

bocs' eltévedtem.

 az "útépítés-úttervezés" fórumot keresem...

alibi-man Creative Commons License 2008.11.08 0 0 15006
Ja, hát az elektronika, az tud csudákat tenni.

Az a GSI, amiről beszélsz, asszem az minden idők legjobb 2 literes motorja volt. Ha jól emléxem.

Azért én a Suzuki megbízhatósága miatt nem aggódnék. Egy SX4 vagy az új Siwft meg kurva jó kocsi.
Előzmény: BoGar (15005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!