De van, aki elvből nem vesz új autót, mert azok egy része megbízhatatlanabb, mint egy öregebb, vagy ami igazából megbízható, ő azt lenézni, nagyobbat meg már nem venne. Pl a kollégám, akinek a kedvence az F Astra GSI. Ő azt vett, nem baj, hogy 15 éves, nem baj, hogy ezt-azt cserélni kell rajta, csináltatni, stb, de ő inkább ilyet vesz, mint sem egy új Swiftet vegyen, ahogy én tettem. Meg hát nem is akar további részletek fizetni.
Jövőre szeretném én is elkezdeni a rallyt Ladával, de egyenlőre azt hiszem csak amatőr szinten, mert 1. az hogy kell tudás 2. pénz is kell, ami nekem el fog menni a kamion jogsira. Apám kollégája tavasszal adta el a VFTS-ét(a munka miatt nem volt szabad ideje). Alap VFTS volt mondjuk. 1 misiért, a motor volt 600 ezer. Én nem adtam volna el a helyében, még hogy csak áll a garázsban is, de mikor haza jövök a kamionozásból, bámuljam negyed órát és jó kedvem legyen, meg kimenni a mezőre terelgetni xD A VFTS egy gyorsasági szakaszon képes 80 litert is megenni. Városi közlekedésre meg hát egyáltaán nem való:)
Aki arra vágyik (dübörgés), annak majd beszerelnek egy spéci DOLBY cuccot, ami a fordulatszám függvényében brutális szimulált hangot ad ki. Lehet majd programozni, hogy Dodge Viper, Ferrari vagy éppen Porsche boxer hangot adjon. :-))
Akartam, de béna voltam hozzá, eddzésre sem volt idő, stb.. Az egyik autószerelő haverommal csináltuk meg (pontosabban főleg ő dolgozott). Közös volt a kocsi. Megvettük az oroszoktól a kitet (pontosabban hibrid volt a cucc, mert 1200-s blokkból csináltunk 1600-osat átkovácsolt hajtókarokkal, valahogy így asszem..., mert emlékszem, hogy én vittem a hajtókarokat az Aurasba, meg kombi difi a normál helyett, stb.). Kétféle ülés volt, egyik neki, egyik nekem, egyedileg lett gyártva, még a seggünk vonala is benne volt. A teló olyan volt mint a kő, felnik kifordítva (akkor még nem volt alufelni). A kormány kicsi, szervó nope, Swarzeneggeről szakad volna a víz a kormányzás miatt. Mivel csórók voltunk, ez lett volna a civil autó is, dehát tökéletesen alkalmatlan volt városi közlekedésre. Amúgy kb. 20 liter fogyasztott. :-))
2, Valószínűleg azért nem normális a dolog, mert az ember egy örökös adósságot fog görgetni maga előtt.
Ez nem biztos, attól függ, kinek milyen források állnak a rendelkezésére. Egyébként meg minden hozzáállás kérdése. Mármint a görgetés... Egyszer beszélgettem egy idősebb német faszival, akinek állandóan Opeljei voltak. Aszonta kb. 3 évente visszavitte a kocsit a kerskedőjéhez, aki adott neki egy újat, és megint csak párszáz márkát fizetett havonta. Csak a legelsőnél adott ki egy nagyobb összeget.
Egyébként azon is érdemes elgondkodni (bár ez most kuuurvára nem aktuláis), hogy az állam (elméletileg) igen sokat költhet környezetvédelemre. Namost, ha mást nem, kamattámogatást adna azoknak, akik az öreg autóikat lecserélik egy korszerűbbre, hogy ne füstöljék tele az országot, ne follyon mindenfelé belőlük az olaj, stb. De ehhez (a forrásokon kívül, ami most jó darabig nem lesz) az is kéne, hogy komplexen gondolkodjanak a döntéshozók.
Rosszul fogalmaztam...nem nem látok értelmet, hanem nincs a benzin- vagy dízelmotor ami feldübörögjön :D Azt olvastam, hogy 2025re minden új autó vagy elektromos lesz vagy hibrid amit forgalomba helyeznek, a kamionokat kivéve. Azok maradnak dízelek.
Szerintem ő úgy gondolta, hogy ha egy embernek mondjuk 15 évig lenne meg a kocsija akkor nem lenne ennyi autó a világon? Én így értelmeztem. De szerintem haladni kell a korral. Bár ezt pont én mondom aki nem lát értelmet az elektromos autókban :D Persze kell a környezetvédelem.
Azt nem tudom mennyire hatékony a részecskeszürő más autókon. Nálam 40 ezer km után még fényes a kipufogócső belseje. Többször megnéztem papírzsepkendővel, és semmi.
Nem tudom. Volt már Cordobája, a régebbi fajta, még az Opel előtt. Azzal nem volt gond, legalábbis amikor nála volt 4 éves korától 9 éves koráig. Ezeket az újakat nem ismerem, faterom se hallott még panaszt rá. De nem is nagyon rohan, nem nagyon van ideje :D Most is ma jön haza Csehből, kedden hajnalba meg gó Francia :D
Én is úgy értettem, csak rosszul fogalmaztam meg. Van akinek megéri. Figyelj, fateromnak az Astrája most 8 éves, 4 évesen került hozzá. Most szólt neki haverja a Seat szalonból, hogy mehet az 1 éves Cordobáért, és adja be az Opelt, ők kifizetik a hátralévő pénzt, fateromnak meg csak nagyon minimális ráfizetése van.
Tudom, hogy milyen Hollandia, jártam már ott sokszor, ott mindig megy az élet. Sosem áll meg. Statisztikát nem tudtam, hogy mennyi évente, de akkor most már ezt is tudom:) Amerre én jártam, arra nem volt olyan vész mondjuk, Amszterdam környéke az ami kicsit veszett volt szerintem, Maastricht-hoz képest.
1, ha jól értelemezem, Nem azt írta, hogy akik ezt teszik nem normálisak, hanem a dolog nem normális. 2, Valószínűleg azért nem normális a dolog, mert az ember egy örökös adósságot fog görgetni maga előtt.
Ha mindez pályán lesz, akkor mi is lenne a gond vele? Bemegy a belsőbe és végigelőzi őket. Szó nincs kerülgetésről. Egyben, egy szúszra elmegy mellettük.