"az árról meg annyit, hogy nézz utána mennyibe kerül egy 1-es golf"
Egyik rokonomnak van I-es Golfja; azt mondta róla, hogy keveset fogyaszt, és itt az előnyei sora nagyjából véget is ér. :-) Nyolcvanas évek elejéről amúgy se ajánlgassunk már autót, se nyugatit, se keletit, mert azt úgyis megette a fene.
"Szerintem a környezetkímélést nem az autóknál kéne elkezdeni, hanem a gyáraknál, mert az autók kisebb mértékben szennyeznek, mint a nagy gyárak...."
A szennyezés abszolút mértéke mellett azért azt sem árt figyelembe venni, hogy a gyárak főleg a puszta közepén szoktak szennyezni, az autók meg jobbára sűrűn lakott helyeken...
Teljesen igazad van, "kicsit" off a téma... :) na nem nagyon... :)
Arról nem tud valaki, hogy esetleg a KKK (külső keleti körút) azon részét sem tervezik-e mielőbb megépíteni, ami az m0 kelet és a Jászberényi/Keresztúri/Pesti úti részt kötné a 0-ásba? Mert véleményem szerint a folytatásától függetlenül ez a szakasz már most indokolt lenne, mint rákosmentét tehermentesítő elkerülő. A kőbánya irányából elégé nehezen megközelíthető a 0-ás...
A tenyeremből vetted ki a szavakat :):):) Nem is értem, hogy az amúgy előszeretettel rendre intő "Ízelt lábunk" :):) (remélem poénnak veszi) miért is nem vette pont észre, hogy Ő maga is Off-olt ;P
ON
amúgy: bevásárlóközpontok közlekedési dolgairól volt már szó??
Laci: vagy jövőre vagy 2010ben csinálják a 311est, a legrosszabb szakaszon (Cegléd-Tápiószele) mindenképp, hogy tovább is-e azt nem tudom! Időpontot pontosat nem tudok, csak azt amit anyám elmondott:)
Nyilván arra gondolt itt az "Útépítés, úttervezés" topikban (hisz ide írta be ezt, hova máshová szerte a széles index.hu-n...), hogy útépítéshez, úttervezéshez az egyik legjobb motor.
Persze ízlések és pofonok, én sem ilyen motorral terveznék utat. Lehet hogy csak azért, mert ilyennel még nem próbáltam sem utat építeni, sem tervezni. Ki-ki döntse el maga, szerinte mi az igazság.
Egy autót legyártani iszonyat sok szennyezőanyag. Ezt kéne 3-4 év alatt behozni. Na, ez az amit nem hiszek. Valahol 6-8-10 év környékén lehet ez a kor átlagos használat mellett.
De van, aki elvből nem vesz új autót, mert azok egy része megbízhatatlanabb, mint egy öregebb, vagy ami igazából megbízható, ő azt lenézni, nagyobbat meg már nem venne. Pl a kollégám, akinek a kedvence az F Astra GSI. Ő azt vett, nem baj, hogy 15 éves, nem baj, hogy ezt-azt cserélni kell rajta, csináltatni, stb, de ő inkább ilyet vesz, mint sem egy új Swiftet vegyen, ahogy én tettem. Meg hát nem is akar további részletek fizetni.
Jövőre szeretném én is elkezdeni a rallyt Ladával, de egyenlőre azt hiszem csak amatőr szinten, mert 1. az hogy kell tudás 2. pénz is kell, ami nekem el fog menni a kamion jogsira. Apám kollégája tavasszal adta el a VFTS-ét(a munka miatt nem volt szabad ideje). Alap VFTS volt mondjuk. 1 misiért, a motor volt 600 ezer. Én nem adtam volna el a helyében, még hogy csak áll a garázsban is, de mikor haza jövök a kamionozásból, bámuljam negyed órát és jó kedvem legyen, meg kimenni a mezőre terelgetni xD A VFTS egy gyorsasági szakaszon képes 80 litert is megenni. Városi közlekedésre meg hát egyáltaán nem való:)
Aki arra vágyik (dübörgés), annak majd beszerelnek egy spéci DOLBY cuccot, ami a fordulatszám függvényében brutális szimulált hangot ad ki. Lehet majd programozni, hogy Dodge Viper, Ferrari vagy éppen Porsche boxer hangot adjon. :-))
Akartam, de béna voltam hozzá, eddzésre sem volt idő, stb.. Az egyik autószerelő haverommal csináltuk meg (pontosabban főleg ő dolgozott). Közös volt a kocsi. Megvettük az oroszoktól a kitet (pontosabban hibrid volt a cucc, mert 1200-s blokkból csináltunk 1600-osat átkovácsolt hajtókarokkal, valahogy így asszem..., mert emlékszem, hogy én vittem a hajtókarokat az Aurasba, meg kombi difi a normál helyett, stb.). Kétféle ülés volt, egyik neki, egyik nekem, egyedileg lett gyártva, még a seggünk vonala is benne volt. A teló olyan volt mint a kő, felnik kifordítva (akkor még nem volt alufelni). A kormány kicsi, szervó nope, Swarzeneggeről szakad volna a víz a kormányzás miatt. Mivel csórók voltunk, ez lett volna a civil autó is, dehát tökéletesen alkalmatlan volt városi közlekedésre. Amúgy kb. 20 liter fogyasztott. :-))
2, Valószínűleg azért nem normális a dolog, mert az ember egy örökös adósságot fog görgetni maga előtt.
Ez nem biztos, attól függ, kinek milyen források állnak a rendelkezésére. Egyébként meg minden hozzáállás kérdése. Mármint a görgetés... Egyszer beszélgettem egy idősebb német faszival, akinek állandóan Opeljei voltak. Aszonta kb. 3 évente visszavitte a kocsit a kerskedőjéhez, aki adott neki egy újat, és megint csak párszáz márkát fizetett havonta. Csak a legelsőnél adott ki egy nagyobb összeget.
Egyébként azon is érdemes elgondkodni (bár ez most kuuurvára nem aktuláis), hogy az állam (elméletileg) igen sokat költhet környezetvédelemre. Namost, ha mást nem, kamattámogatást adna azoknak, akik az öreg autóikat lecserélik egy korszerűbbre, hogy ne füstöljék tele az országot, ne follyon mindenfelé belőlük az olaj, stb. De ehhez (a forrásokon kívül, ami most jó darabig nem lesz) az is kéne, hogy komplexen gondolkodjanak a döntéshozók.
Rosszul fogalmaztam...nem nem látok értelmet, hanem nincs a benzin- vagy dízelmotor ami feldübörögjön :D Azt olvastam, hogy 2025re minden új autó vagy elektromos lesz vagy hibrid amit forgalomba helyeznek, a kamionokat kivéve. Azok maradnak dízelek.
Szerintem ő úgy gondolta, hogy ha egy embernek mondjuk 15 évig lenne meg a kocsija akkor nem lenne ennyi autó a világon? Én így értelmeztem. De szerintem haladni kell a korral. Bár ezt pont én mondom aki nem lát értelmet az elektromos autókban :D Persze kell a környezetvédelem.
Azt nem tudom mennyire hatékony a részecskeszürő más autókon. Nálam 40 ezer km után még fényes a kipufogócső belseje. Többször megnéztem papírzsepkendővel, és semmi.