azért budafok és budaörs közelebb vannak a belvároshoz mint pl. békásmegyer vagy csepel, szóval sztem kéne errefele is metró, nem feltétlenül addig ameddig berajzoltam, csak adódna a hosszabbítás
ha meg az 5-ös metró békásmegyer-csepel közt fog járni, sztem sokat lehetne nyerni ha egy plusz 2 km-es toldással az elővárosi vonatokról már budafok vá.-n át lehetne szállni
Érd-Parkváros esetén a ráhordást kell biztosítani, a 30a éas 40a képes lenne egyelőre a Délibe bevinni az embereket. Utána meg egy Kelenföld-Nyugati rendszert kéne kiépíteni és nem kihozni 3 metrót Érdre.
A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig.
Az érdi csomópont esetén már 2-3 éve szó van az átépítésről, hogy nagyobb kapacitást tudjon biztosítani. A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.
az m1-m7 helyzete, az érdi bevezető egyik oka hogy aránytalanul kevés errefele a kötöttpályás közlekedés
talán meg kéne építeni a 4-es metrót budaörs-törökbálinton át az m7-es mentén behúzva egészen érdig?, a 2-est lehúzni kelenföldön át érdig, az 5-öst meg nem csepelen megállítani, hanem áthúzni legalább budafok vá.-ig:
Ma jártam az M15-ön. Az M1-1 csomópontot leszámítva igen hamar fel lehetne fejleszteni autópályává. Pár év és lesz is rá kemény igény (EuroVegas, Pozsony elővárosa). De ha hozzányúlnának, akkor meg kéne oldani az M15 átkötését a 86-os útig.
Vanank ilyenek, pl az Angyalföldi út a Dózsa sarkánál dél felé. Dózsáról egy irányú jelzés befelé, Angyalföldin visszanézel, és ott meg elsőbbségadás. Kérdés, mit szól mindehhez egy rendőr, ha kikanyarodok jobbra az Angyalföldiről a Dózsára. Meg van egy utca a Budaörsiről (BAH felé) jobbra, elvileg csak ott lehet lemenni, mert a többi hely egyértelműen felfelé egyirányú. Na de ide meg mindkét irányból behajtani tilos van. Mégis itt állnak az autók és csak innen lehet lemenne megközelíteni az itt lévő házakat, cégeket.
Az érdi csomópontot a negyven évvel ezelőtti forgalomra méretezték, felfelé és lefelé is katasztrófa, ami ott van. Szinte csak azt nem értem, miért nincs ott minden nap egy baleset.
erre a nem elfogadni akarásra egy remek példa Székesfehérvár, ahol az M7 Shell kúti lehajtótól bevezető úton (2x2 sávos) van egy körforgalom, ami 2 sávos volt eredendően, de idén tavaszra lecsökkentették a kapacitást sima 1 sávosra. Az út persze előtte is és utána is 2 sávos... Értelme??????
el nem tudom képzelni, milyen ok vezethetett erre a döntésre...
Az imént a cikk olvasása után megnéztem a videót, és több szempontból is tanúlságos.
Elsőként, hogy jól látható a felesleges forgalom korlátozások, amiknek nem sok értelmét láttam.
De ami a döbbenet, hogy miként lehet autópályának nevezni azt, ami az M7-esen kifelé az érdi csp előt van? Az M0-tól a leállóban áll a kocsisor, na meg ez a szabálytalan lekanyarodó manőverek nagyon dúrvák.
más: tavaly előtt a faluba bevezető útból kb. 700 métert újraaszfaltoztatott a polgármester (tehát csak aszfaltozás, semmi más). ez volt 220 milla. reális ez? vagy ebből vásárolta az új háztetőjét?
na az ilyeneket imádom.. a 8119-es is ilyen, félig űber-út épül (bár még ma sem volt kész csak kb. 40%...), félig meg marad a régi szar (4 km-t megcsinálnak kb. 800 millából, a második 4 km-re már nem jut semmi)
a szépjuhászné úthoz: a körforgalomnál van egy nyúlfarknyi szakasz; ha olyan széles lenne végig és olyan lenne az aszfalt minősége, akkor sokkal jobb lenne - mindkét oldalon egy jó 30 cm-t szélesíteni kéne - újraaszfaltozni végig - fákat további 50-70 cm-en kivágni hogy félre lehessen állni - beláthatatlan kanyaroknál kivágni a növényzetet - járdát/bicikliutat FELTÉTLENÜL kéne építeni, mert ma életveszélyes - 3,5 felett kitiltani, hosszúságkorlátozás is, sebességminimum is (tankok, markolók nuku) - budakeszi útnál átépíteni a csatlakozást: kanyarodó/besoroló sávok és lámpa!
mert az m0 mellett legalább egy rendes főutacska kell még hidegkút-budakeszi között
az A4 meg pénzkérdés is, mert most kilométerét 700 millió euróra taksálják Rotterdam környékén...
hátha az évtizedek óta!!! kész töltésre aszfaltozás helyett a tölrés helyére - a mocsárba - épített kéregalagútban akarnak pályát építeni az bizony sokkkkba kerül...
(bár 700M eur/km-be talán mégsem... :-))
nekünk is qrva drága lett volna az M7, ha a nagyberekben kéregalagutat építünk...
ha pedig valamit építenek, asszem 3x90 napig lehet szarakodni (kihirdetik - helyi - országos vita, döntés) utána valamelyik irányban de megszületik a döntés
öööö... izé... azé vannak 10-20-30 éve függőben lévő ap. projektek.
pl. az A4 4 darabból áll, igen komoly közlekedési problemmákat okozva...
a hollandoknál ez elég jól működik, persze ehhez kellett a tenger fenyegetése is
valamikor az 1900-as évek elején a világ egyik első területrendezési terve született meg náluk, méghozzá úgy hogy az egész országot cm2-ről cm2-re felmérték, beszabályozták nyilván a legfontosabb a vízszint folyamatos szintben tartása volt, de ezen kívül az úthálózat sőt a településszerkezet is iszonyatosan rendezett, 'mérnöki' (elég végigböngészni goglival felülnézetben, hihetetlen hogy mik vannak, pl.: csatorna felett út felett autópálya felett gyorsavasút felett bicikliút :)
sőt ha jól tudom hollandiában a földtulajdon az államé, mindenki csak 'bérli', lakos gyár egyaránt
ha pedig valamit építenek, asszem 3x90 napig lehet szarakodni (kihirdetik - helyi - országos vita, döntés) utána valamelyik irányban de megszületik a döntés