Nem tudja valaki, mit építenek az M6 Érdi-tetőnél? Egy vékony tartókeret mindkét félpálya fölött. Mátrixtábla, tábla kihelyezésére gyengének tűnik. Trafipax vagy matricakontroll lehet?
Ma már csak annyi látszott, hogy 2-3 helyen javították a szalagkorlátokat. Amúgy elég veszélyesek ezek a mindkét oldalon nyíló/záródó lassító/gyorsító sávok. M0*M31 csp M3 felé a legveszélyesebb. Gyakorlatilag csak a belső sáv megy tovább M3 felé, ezért itt nagyon kell figyelni. Jobb lett volna egy olyan, mint M1-M7 szétválása, ahol a középsősáv osztódik a két irányba.
Pakolják fel a mátrixtáblákat. A tartó tetejére kerül a megszokott méret, alá pedig 5db olyan, mint M1-M7 en a seb. korlátozásos kis táblák. Ezeken vajh mi lesz látható?
M4->Gyömrő kf között újraaszfaltozás folyamatban. A kf-31 es út között is megcsinálják remélem, vagy követik az eddigi gyakorlatot: nyittatnak még pár bev. kp-t az út mellett, és velük csináltatják meg 200m-es darabokban
Kecskemét (52) Auc**an előtt kész a turbó kf. Amolyan demszki cicikkel van a két sáv elválasztva, elég gyorsnak tűnik, ha az emberek megtanulják majd egyszer használni
Harta-Dunatetétlen ök út 53-asba becsatlakozása egy nagy, nem belátható kanyarral történik. A kereszteződés előtt 100m-el van egy vb oszlop, tetején egy napelemtábla + 1 elsőbbségadásra figyelmeztető mátrixtábla. Ami meglepett, hogy az aszfaltba ültetett fényvisszaverő prizmák közé apró villogó ledeket ültettek. Ilyet én Mo-n még nem láttam. Éjszaka olyan lehet mint egy karácsonyfa.
51-en Kalocsa - Dunapataj között folyik a 11,5t + szélesítés
M2-t állítólag újraaszfaltozzák 1-2 szakaszon Meg tudja erősíteni valaki?
jól hangzik, csak tatabányát délről elkerülni a bejelölt úton kívül elég nehéz volna mert vagy hegyes-völgyes, vagy beépített, vagy egykori bányaterület (süllyed stb.)
egyébként a tatai ipari park abból a szempontból szerencsés, hogy az m1 mellett van és a tesco körforgalomtól feltárható
nos az a kertvárosi rész nehezen elérhető (biciklivel is!) a benzinkúti "rejtett" (mert ugye csak a helyiek tudják, hogy le lehet ott hajtani) csp-től! Nem negyedik csp-ként értem az újat, hanem 500 m-re eltolva az által-ér völgybe a régi megszüntetésével.
ami pedig a komárom felől érkező forgalmat illeti: szvsz épüljön inkább a tata nyugati meg, mint a keleti, mert a tatai ipari park a város nyugati oldalán van, a keleti meg nehéz terepviszonyok közt tudna csak megépülni és valószínű nem tudna magas színvonalat, gyors lefolyást biztosítani.
Ellenben mit szólnál egy olyan 1. sz. főúthoz, ami pest felől érkezvén tatabánya déli, környe északi elkerülőn, 8119-en keresztül érné el a tatai ap. csomópontot, majd a tatai nyugati elkerülőn távozna almásfüzitő fele?? Ez összefűzné az ipari parkokat, tehermentesülne 3 település, közvetlen ap elérést biztosítana. És a tatai medence délebbre eső, de a régióba tartozó településeit is könnyen bekapcsolná a közlekedés vérkeringésébe.
Jó rosszul fogalmaztam, a helyes kifejezés: Elágazási csomópont! (mármint m1-m15) Az m0-m6 csp-t semmiképp nem nevezném elágazásinak, mert hiszen az m0 mindkét irányából "rávezetődik" a forgalom(teljes értékű, mert minden irány biztosított), azaz egy rávezető csomópontnak kellene hívni olyan rámpa kapcsolatokkal(direkt ág), ami a nagyobb/gyorsabb forgalmat képes vinni.
nos, az ipari park-1-es út átkötést azért rajzoltam be, mert a komárom/10-es út felől érkező és az ipari parkba tartó forgalom (legalábbis az a része ami nem az m1-en jön) nem menne át tatán, nem kellene nyugati elkerülőt építeni tatának
nyilván ez is eléggé távlati, már az is jó lenne ha ebből a 8119, a környe elkerülő és az 1-es új vonala megvalósulna
de ahogy az ipari park fejlődik, most kb. 300 hektár van kijelölve, ebből 60 beépítve és 20 most épül kb., szóval addigra lehet hogy kell majd mégegy föltáró út
új m1 lehajtót nem érdemes építeni, jó az ahol most van, ráadásul a tb. - tata között félúton ott van a pihenő/benzinkút felüljáróval, innen a golfpálya és kertváros már most is megközelíthető, nem kell még egy negyedik sztem
1. sz. főút elkerülő nyomvonala stimmel. De sajnos álomnyomvonal. Az ipari parki átkötésnek sok értelme nem lesz erre, mivel a 8119 rehabilitációja megtörténik, így az autópálya közvetlen elérhető lesz. Továbbá nincs az aki felmerné vállalni a bekötését. Egyébként én jobban örülnék annak, ha a tatabányai ap. csp-t eltolnák tata irányába és ott az új 1. sz. főút nyomvonalával lenne új csp. és abból esetleg egy helyi közút mehetne az ipari parkba. Ez azért kevésbé rondítana bele a pusztába, ráadásul ennek nagyobb esélye van, miután szakmán belül említésre kerül többször.
környe elkerülő: jól érzed, a tatabányai déli elkerülővel kellene összhangban megépíteni (de nyilván fontosabb dolgok is vannak). Ez az északi irány lenne. Keleti oldalról a tatabánya fehérvár kapcsolat erősítése, nyugatról tatabánya kisbér pápa szombathely 88. sz. főút szeletkéje lenne. De ez is csak egy álomnyomvonal... Ja és a déli oldalon egy jó kis tó van, azt nem bántjuk. Így a körgyűrű csak egy 3/4 körből állna :):) Ja és az a szénszállító azért nem az igazi...
jól látod, nincs direkt kapcsolat, hiszen ezért elválási csp, de pest felől.
hát van jópár "elválásinak" nevezett csp, ami 4 rámpás:
pl. a legutóbb átadottak: M0xM6, M0xM31...
de pl. M0xM2, M3xM30, M5xM43, M7xM70...
(az M3xM35 viszont 2rámpás...)
és nem csak a bulvársajtó konyhanyelvelt, hanem a niff is így híjja őket... :-)
Azt is jól látod, h az egyes úti csp-vel karöltve kell megcsinálni, csak a bibi ott rejlik, hogy nagyon közel van és elég rossz szögben csatlakozik az 1. sz. főút ide :)
össze kell gyűjtőelosztózni...
de elég ide a gy/e sáv, nem kell külön pálya, nincs itt akkora forgalom...
nos, én az alábbi képre vázoltam fel tbánya környékét
1. az 1-es út az m1-től vérteszőlős-dél, tata-észak vonalon fog megépülni (elvileg) 2. az ipari park bövülése esetén érdemes volna az 1-es útba bekötni (bridgestone-m1-vértesszőlős vonal), a golfpálya/parkolónál egy újabb fel/lehajtás keletkezne az m1-re ill. tbánya kertváros is elérhetőbb lenne 3. 8119 végig felújítva 4. tervezik tbánya déli elkerülőjét is, ebben az a jó, hogy egy rövid részt leszámítva kész van (az 50-es években erre voltak bányák, az aszfalt elég jó); ez a szakasz csatlakozhatna a 5. környe elkerülőbe 6. ami folytatódna egyrészt kisbér felé (dny) 7 másrészt oroszlány/majk/csákvár ill. gánt/szfvár irányába
jól látod, nincs direkt kapcsolat, hiszen ezért elválási csp, de pest felől. Azt is jól látod, h az egyes úti csp-vel karöltve kell megcsinálni, csak a bibi ott rejlik, hogy nagyon közel van és elég rossz szögben csatlakozik az 1. sz. főút ide :)
most nézem, hogy az osztrák6ár-szolvák6ár viszonylatban nincs is direkt M1-M15 kapcsolat, csak közvetetten az 1es úton és 2 cspon keresztül lehet ezt megejteni...
viszont ha megcsinálnák az M1/M15 elválásiban a 2 hiányzó rámpát, akkor össze kéne gyüjtőelosztózni ezt a csp-ot a 2 1es-úti csp-tal, mert bőven 2km-en belül vannak az elválásitól...
ugyanezt a 8119-es mezei mellékúton környe belterületén is elmondhatjuk. ráadásul a holcim nyerges parkjának jelentős része is itt közlejkedik... Terveztem is már egy körgyűrűt a falunak... :):):):)
igen, itt lenne az idő a beruházásra, csak sok esetben lehet, hogy a 2×1 sávos tovább fejleszthető út normális vonalvezetésének kialakítása (hosszabb előzhető szakaszok pl.) jobban elősegítené a forgalom lefolyását. Igaz, ha a tehetős banda betelepszik M15 mellé akkor a pénz nem számít, de a kényelem annál inkább alapon mellé kell varázsolni még két sávot... (sőt vizsgáltam a rámpakapcsolatokat is az érintett m1-m15 csp-nél és 2 sávosra kell azokat is megépíteni minden irányban, tehát nem egy mezei lóhere csp építése szükséges oda...)
Tegyük hozzá, hogy H1234Laci is mindig azt hajtogatja, hogy 10 ezer fölötti forgalom esetén egy gyorsforgalmin kell a 2. félpálya. Úgy tűnik itt az idő az M15 esetén.
M15-ről pár szó :) Láttad és láttuk páran az M15-öt :) Én az idei évben egy hídon állva az út felett szemrevételeztem, hogy meglehetősen nagy a forgalom. Persze viszonyítás kérdése mihez képest :)
Egy kicsit vizsgálódtam: A 2006 os forgalmi adatok alapján (mert épp ez volt kéznél, bár a 2007-es is megvan már) 11 ezer feletti az egységjárműszám naponta, keresztmetszetben. Ebből számolva csúcsórát: ~1650 E/h (az adat az útra vonatkozó számítási tényezők alkalmazásából került előállításra), ami már az eltűrhető szolgáltatási szint felső határán van! Azaz az M15 bővítése forgalmi szempontból szükséges! más kérdés továbbá, hogy nemrégiben hangos volt a média egy casino megépítésétől, ami az egyik "szellem" csomópont mellett lenne. Ez a fejlesztés viszont olyan komoly forgalmat generálna, hogy kocsisorok alakulnának ki. Ha jól olvastam a netes híradásokban, akkor állam vállalta M15 bővítését...
A vicc az egészben, hogy az osztrákok is aggódnak az A4 autópálya túlterhelése miatt
Köszi a pozitiv reakciókat, akkor folytatnám még, előljáróban annyit, ez rövidebb lesz...
Szóval, akkor pár szó Prágáról, ahogy én láttam: térkép, gps, és miegymás nélkül közlekedtem a városban, amit egyrészt a körülmények okoztak, másrészt a kihívás keresése. Indulás előtti este történő pár perces guglimep-nézegetés volt az egyetlen támpontom, ami néha eléggé izzasztó helyzetekbe hozott. A rengeteg 5-6 ággal rendelkező kereszteződés és az utcanévtáblák olvashatatlansága ellenem dolgoztak, egyszer sikerült úgy istenesen elkeverednem, amikor már feladtam a reményt, hogy odatalálok a hotelhez. (de aztán sikerült ;)) Amellett, hogy néha fogalmam sem volt merre megyek, figyelni kellett a forgalomra, ami dinamikusan haladt ugyan, de a budapestihez képest még mindig emészthetőbb. Érdekes volt megfigyelni, hogy a városi különszintű csomópontok gyorsító- és lassítósávjai általában rövidek, a besorolást legtöbbször agresszivan kellett végrehajtani, mert nem túl segítőkészek a cseh kollégák. Vannak olyan nagyforgalmú kereszteződések, amit gond nélkül megoldottak a tervezők egy telezölddel, a gyakorlati alkalmazhatósága viszont megkérdőjelezhető. (balra nagyívben alig tud átmenni 2-3 autó, aztán meg perceket kell várni egy újabb zöldre) A lámpák Budapesten szerintem jobban össze vannak hangolva, mint ott, a belvárosból való kifelé haladás segítése nem elsődleges, inkább a köríven haladó utakra koncentrálnak.(teszem hozzá, szerintem helyesen)
Hazafelé már sokkal szebb időben autóztunk, 13 órakor indultunk el a hotelből. Látnivaló akadt bőven, mert gyönyörű tájakon vezetik keresztül a D1-et, sok emelkedőt kellett megmászni, hogy aztán a lejtőkön kicsit javítsunk a fogyasztáson. A kapaszkodósávok ugyanazzal az agyrém megoldással vannak felfestve, mint nálunk (külső sáv nyílik, majd megszűnik), mondanom sem kell, nem sokan használták ott sem. Annyi különbség van viszont, hogy mikor nyílik a sáv, akkor szaggatott felfestés van, majd pár méter múlva indul egy záróvonal is, ami a kapaszkodó sáv elhagyását tiltja. Kíváncsi lennék, hogy a szerv büntetne-e azért, mert elhatározom magam, hogy jobbratartok (szabály szerint), aztán mikor beérek egy 60-nal cammogó kamiont, visszajövök a középsőbe... eléggé értelmetlennek találom oda a záróvonalat, nem beszélve arról, hogy miért nem előzősáv nyílik ilyenkor. (lásd még M3-Gödöllőnél) A forgalom a cseheknél visszafelé sem volt nagy, a szlovákoknál meg abszolút nem, Pozsony után rendesen kiürült az autópálya. Átérve a határon az M15-ön már láttam autókat, ugyebár az előzési tilalom megteszi a hatását, nomeg a 90-es tábla. Nehéz kérdés, hogy érdemes-e már bővíteni ezt a szakaszt, nyilván ha kamionok is mennek rajta, akkor esélytelen a tempózás, de mégis azt mondom, hogy szerintem nem túl égető. Túl rövid szakasz ez ahhoz, hogy zavaró legyen, ennél sokkal fontosabb bővítéseket kellene eszközölni. M1 hazafelé már forgalmasabb volt, érződött a vasárnap délután, de lehetett szépen jönni, óra szerint 130-cal. Nem sokan előztek meg, amit furcsáltam is, mert rendszeres M3 júzerként hozzászoktam, hogy ez a tempó sok autóstársamnak kevés. Kíváncsi voltam arra is, hogy mennyire járható a pálya a főváros előtt ebben az időszakban, viszonyítva az M3-hoz, sokkal inkább az. Kb. 18 órára értünk haza, befelé egyáltalán nem volt dugó, igaz a Nagyszőlős utcánál lejöttem.