Mivel az összes vitatott műszaki kérdést már ebben a topicban megoldották a látogatói, javaslom, hogy most neveljék át a politikát és a bankokat, mert a pénz soha nem lesz felhasználható, amire az EU adná:
csak a virágipiacig értelmetlen volna, tovább kell vezetni legalább budaörsig
budaörs közelebb van a belvároshoz mint a újpalota vagy rákospalota...,
a nyugati oldalon amúgy is jóval szarabb a kötöttpályás ellátottság, van 4 vasútvonal, egy hév, meg egy nyúlfarknyi 2-es metró ehhez képest a duna másik oldalán van 3 metró, két hév, 7 vasútvonal
Akkor finomítok: a fény vagy félsorompóval nem védett keresztek esetén kéne csak a 30/40. Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa, hogy meg lehessen állni. Ahol egy sima andráskereszt ott tényleg nem érdemes átrongyolni.
akkor ezzel az erővel mindenütt lehetne 30 a limit, mert pl. lehet, hogy nem fog a fékem, vagy nem raktam fel rendesen a kereket, vagy kezdenek szétesni a féltengelyek, lengéscsillapítók...
ésbizony 60-80-100-nál ezek elég veszélyes dolgok...
amúgy nem nagyon értem, hogy miért éppen 30?
30-cal is be lehet menni a vonat elé...
nem 1xűbb lenne kirakni egy macisajtot, és azt mindenki úgy közelíti meg, ahogy akarja...
>A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig. Jah. 500 milliárdot költsünk rá 25 ezer emberre. Jó vicc. Vagy komolyan gondoltad? Mielőtt bárki azzal jönne, hogy P+R, üljön már le egy kicsit számolgatni. Ha nem megy, segítek.
Ne haragudj, annak ellenére, hogy a lakhelyemtől 10 perces sétára berajzoltál egy metrót, mégis azt kell gondolnom, hogy ez az adófizetők pénzének igen nagyszabású elherdálása volna, amit ide berajzoltál.
Ja, és még valami: az érintett területen egyáltalán nem kevés a kötöttpályás közlekedés. A színvonallal vannak problémák, de többtíz kilométernyi új pálya építésére, pláne nagyrész felszín alatt, sem szükség, sem lehetőség nincsen.
nem rossz az a vasútátjárós 30/40. Sokáig én is szidtam, de nemrég belterületen 30 helyet 60-nal mentem. A jelző fehér villogó volt és majdnem későn vettem észre, hogy ott a vonat! Sasufék, ABS padkára futás, a vonat meg 3 m-re haladt el előttem. Ha 30-cal megyek nincs ez a probléma. Talán a jelzőtáblák elhelyezkedését kellene finomítani, mert értelmetlen adott esetben 100 m hosszon a 30, de szerintem nem elég csak a kereszteződésben a 30.
És a MÁvnak végre el kellene távolítani azokat a jelzéseket, ahol esély sincs a vonatközlekedésre, hiszen az átjáró előtt, után fel van szedve a sín.
A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.
és ez miért lenne jó?
2 (kettő) km-re elég gecóság matricavásárlásra kötelezni a bejárókat...
éppenhogy mindenütt kifele kellene vinni, egész addig, amíg a párhuzamos főút átkelési szakaszainak tranzitforgalma elfogadható szintre csökken (monnyuk 5e alá)
a matrica ugyebár nem az agglomerációs közlekedők szivatására lenne hivatott, hanem a távolsági közlekedők részére egyfajta extra szolgáltatási felár (a benyadón felül)
az agglóban a pályák nem nyújtanak semmi "extra szolgáltatást", többnyire nem is lehet 130-cal menni, csak 80-100-110-el, ott kizárólag a kapacitás miatt van rájuk szükség, nem a döngetési lehetőség biztosítása véget...
azért budafok és budaörs közelebb vannak a belvároshoz mint pl. békásmegyer vagy csepel, szóval sztem kéne errefele is metró, nem feltétlenül addig ameddig berajzoltam, csak adódna a hosszabbítás
ha meg az 5-ös metró békásmegyer-csepel közt fog járni, sztem sokat lehetne nyerni ha egy plusz 2 km-es toldással az elővárosi vonatokról már budafok vá.-n át lehetne szállni
Érd-Parkváros esetén a ráhordást kell biztosítani, a 30a éas 40a képes lenne egyelőre a Délibe bevinni az embereket. Utána meg egy Kelenföld-Nyugati rendszert kéne kiépíteni és nem kihozni 3 metrót Érdre.
A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig.
Az érdi csomópont esetén már 2-3 éve szó van az átépítésről, hogy nagyobb kapacitást tudjon biztosítani. A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.
az m1-m7 helyzete, az érdi bevezető egyik oka hogy aránytalanul kevés errefele a kötöttpályás közlekedés
talán meg kéne építeni a 4-es metrót budaörs-törökbálinton át az m7-es mentén behúzva egészen érdig?, a 2-est lehúzni kelenföldön át érdig, az 5-öst meg nem csepelen megállítani, hanem áthúzni legalább budafok vá.-ig:
Ma jártam az M15-ön. Az M1-1 csomópontot leszámítva igen hamar fel lehetne fejleszteni autópályává. Pár év és lesz is rá kemény igény (EuroVegas, Pozsony elővárosa). De ha hozzányúlnának, akkor meg kéne oldani az M15 átkötését a 86-os útig.
Vanank ilyenek, pl az Angyalföldi út a Dózsa sarkánál dél felé. Dózsáról egy irányú jelzés befelé, Angyalföldin visszanézel, és ott meg elsőbbségadás. Kérdés, mit szól mindehhez egy rendőr, ha kikanyarodok jobbra az Angyalföldiről a Dózsára. Meg van egy utca a Budaörsiről (BAH felé) jobbra, elvileg csak ott lehet lemenni, mert a többi hely egyértelműen felfelé egyirányú. Na de ide meg mindkét irányból behajtani tilos van. Mégis itt állnak az autók és csak innen lehet lemenne megközelíteni az itt lévő házakat, cégeket.
Az érdi csomópontot a negyven évvel ezelőtti forgalomra méretezték, felfelé és lefelé is katasztrófa, ami ott van. Szinte csak azt nem értem, miért nincs ott minden nap egy baleset.
erre a nem elfogadni akarásra egy remek példa Székesfehérvár, ahol az M7 Shell kúti lehajtótól bevezető úton (2x2 sávos) van egy körforgalom, ami 2 sávos volt eredendően, de idén tavaszra lecsökkentették a kapacitást sima 1 sávosra. Az út persze előtte is és utána is 2 sávos... Értelme??????
el nem tudom képzelni, milyen ok vezethetett erre a döntésre...
Az imént a cikk olvasása után megnéztem a videót, és több szempontból is tanúlságos.
Elsőként, hogy jól látható a felesleges forgalom korlátozások, amiknek nem sok értelmét láttam.
De ami a döbbenet, hogy miként lehet autópályának nevezni azt, ami az M7-esen kifelé az érdi csp előt van? Az M0-tól a leállóban áll a kocsisor, na meg ez a szabálytalan lekanyarodó manőverek nagyon dúrvák.
más: tavaly előtt a faluba bevezető útból kb. 700 métert újraaszfaltoztatott a polgármester (tehát csak aszfaltozás, semmi más). ez volt 220 milla. reális ez? vagy ebből vásárolta az új háztetőjét?