Közismert, hogy Budakeszin a Fő utca reggel felfelé, délután lefelé erősen torlódik. Bár tavaly forgalomtechnikai beavatkozásokkal ezt sikerült mérsékelni, de még így is kell reggel 20-30 perc alulról a Korányiig. Ezen az útvonalon rendkívül sok autóbusz közlekedik, csúcsórában nagyjából percenként jön egy BKV vagy Volán-autóbusz a Moszkva tér felé.
Ezért megjelent az igény autóbusz forgalmi sávra. A Fő utca nagyobbik része elegendő széles ehhez (ma nagyon szélesek a sávok), bizonyos részeken az árkok befedésével, más apróbb beavatkozásokkal teremtették volna meg ennek lehetőségét.
A teljes felújításra megszületett a döntés, rendelkezésre állt a szükséges pénzösszeg. A BKV, a Volánbusz, a budakeszi és a fővárosi önkormányzat, valamint a BKSz (Budapesti Közlekedési Szövetség) egy közös levélben kérte a buszsávos mgvalósítást. Megvolt a szükséges forrás az ehhez szükséges beavatkozásokra is.
Az illetékes közútkezelő (meg nem mondom már, hogy éppen aktuálisan hogyan nevezték ezt a szervezetet) azonban olyan megoldást tervezett, ahol a maihoz képest 4-5 többlet jelzőlámpa lett volna, és buszsáv nem. Kijelentették, hogy buszsávhoz nem járulnak hozzá, mert Budakeszi az "vidék", és "vidéken" nem lesz buszsáv, mert "hogy nézne már az ki". Ez vlaami Pest megyei társaság volt, és Pest megyében valóban nincs sehol buszsáv, ezek egyszerűen nem bírták kezelni a problémát, inkább elutasították.
Erre Budakeszi bedühödött, és nem adtak építési engedélyt a buszsáv nélküli megvalósításra.
Mivel senki nem engedett, lejárt a határidő, nem nyújtották be az anyagokat, ugrott a pénz.
Állítólag Budakeszi pályázott EU-s forrásra, és valami ennek nyomán mégis lesz belőle, de hát hiszem, ha látom.
Az a legjobb, amikor átérsz, és a GPS nagy boldogan talál egy földutat a közelben,és egyből kiabál is, hogy "Túl gyorsan mész", meg menj 300 métert és fordulj balra" :-))
Egyébként SZVSZ biztosan sokunkat érdekelne a dolog, szóval nyugodtan leírhatod itt is. Ezen a topikon azért nincs olyan nagy nyüzsi, hogy ne férne bele egy-két info a vasúttal kapcsolatban. Ha meg valakinek nem tetszik, jogában áll átugrani a posztokat.
Azért szégyen, hogy egy BP-BÉCS vonal csak 120-as. Ahhoz képest amennyit a MÁVra költünk.
A Bp-Bécs közti vonatokat átfestették barnára, meg az első osztályt kicsit kicsicsázták belülről, és kitalálták, hogy ez valami új dolog. A marketingje mindenesetre jó, mert mindenki seggre van esve tőle, hogy ez mekkora újdonság :-)
Viszont a magyar közlekedési hatóságok is új dolognak nyilvánították, és ha már így van, gyorsan le is korlátozták Hegyeshalomtól Budapest irányába 120-ra, így pár perccel nőni fog a menetidő. (Ennél kicsit bonyolultabb a sztori a magyar hatóságokkal, de ez nem vasutas fórum, így a részletektől eltekintenék).
>a hidegkút-budakeszi szakasz kritikán aluli, kb. 1.5 sáv széles felfestés nélkül, szerpentin, beláthatatlan
Elég sűrűn járok a Szépjuhásznén, bár nem naponta, viszont 16 éve rendszeresen. Azon a zúton azelőtt kb. olyan forgalom volt, hogy leértem Budakesziről Hidegkútra úgy, hogy nem jött senki szembe. Aztán egyrészt épült az erdőbe egy csomó új ház, másrészt a Budakeszi út és a Hűvösvölgyi út dugói miatt többen válaszották ezt az útvonalat, mint a "be a városba és ki valahol máshol" változatot, aminek az lett az eredménye, hogy sokszorosára nőtt a Szépjuhászné út forgalma, amihez nem igazodott az infrastruktúra.
Tipikusan az a helyzet, hogy nem akarják rendesen kiépíteni, mert akkor (M0 pótló szerepe miatt) nagyon megnőne rajta a forgalom, ami az erdőben nem kívánatos. gí viszont veszélyes. Ez a se ez, se az állapot nagyon gáz, vagy ki kéne építeni rendesen, vagy korlátozni a forgalmat.
>budakeszin átvezető főútra nincsenek szavak, az aszfalt már töbszörösen 'megolvadt', felhólyagosodott, kb. 2 kilométeren át dobál, ráz, szaggatja a felfüggesztést. ez az ország egyik leggazdagabb városa, nem fussa 2 km betonútra???
Ennek története van, ami ráadásul évek óta húzódik. A lényege az, hogy eddig nem akadt olyan terv, amire az összes érdekelt hatóság megadta volna az engedélyt.
Ha valakit érdekelnek a tipikus abszurdiszátni részletek, szívesen leírom.
Mint láthattad hasonló véleményen vagyok én is. Aztán lehet, hogy ha kiéplne a Kaposvár-Dombóvár-Szekszárd szakasz máris igény lenne a folytatásra, de előbb jussunk el a fenti szakasz megépítéséig.
Semmi bajom az M9-cel, de úgy gondolom, hogy Kaposvár és NK között felesleges az új nyomvonal, mert (ezen a szakaszon) a 61-esnek tökéletes vonalvezetése van.
Annyit sikerült már elérni (hosszú évek alatt), hogy a négysávos utaknál már kezdik elfogadni a turbó köröket. Az első turbók mostanában épülnek az országban ((az algyői spirál hála RM-nek évekkel megelőzte a korát...épp h fel nem akasztották érte)).
De két 2x1 sávos út csomópontjánál még nem akarodzik elfogadni a 2 sávos kört, pedig hát... szóval a Szegedi nyugati elkerülő 3. ütemnél is csak azért sikerült végigverni, mert ugye engedélyes terv van az 5 sz. főút négynyomúsítására Szeged és az M5 között (nem szegedieknek: 2,5 km-nyi szégyen van az M5 és Szeged között, ekkora hosszon nem négysávos az 5ös szegedi bevezetője).
A turbokhoz még annyit, hogy jövőre Hódmezővásárhelyen a Kálvin téren épül turbó, 2010 után meg a 47 es 11,5 tonna keretében a 47-es egysávos MOL-os körforgalma is át lesz építve turbóvá.
2x1es becsatlakozó utakon is lehet akkora forgalom, hogy a sima 1sávos körforgó torlódást okoz, ezesetben sokat segít egy spirálos kialakítás, járműosztályozós becsatlakozásokkal...
A harmadik ütemben 1,3 kilométer hosszú, 2 forgalmi sávos elsőrendű főút épül, amely kétsávos körforgalmú csomóponttal csatlakozik az 5-ös főúthoz.
Ha az 5-ös is kétsávos, meg az elkerülő is, akkor a körforgalom miért négysávos? Flancból? :-)
Illetve voltak itt olyan nagyratörő tervek, hogy az 5-ös az északi autópályacsatlakozásig négysávos lesz, mire elkészül az autópálya, ami persze nem valósult meg azóta sem, de lehet hogy ahhoz szabták ezt a körforgalmat? Másra nem tudok gondolni...