Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15277
szerintem a magyar autópályákat csak az mentette meg ettől, hogy átvettük a német szabványt....kóka viszont meg azzal kampányolt, hogy csökkentett műszaki tartalommal érdemes ap.-t építeni

M4-et meg szolnokig legalább ap-ként kellene egyből megépíteni, de sajna nem úgy néz ki

--

más: nálunk is ideje lenne az 1 és 2számjegyű főutak jónéhány csomópontját többszintesre átépíteni, vannak már olyanok ahol szerintem ezt a forgalom nagyonis igényelné
barcelona környékén van egy rakás ilyen, nagyon zsuga: igaz hogy van szembeforgalom a másik sávban, de a fel/lehajtókkal nem kell vacakolni!


mégvalami, az m1-es autópálya ugyebár az M0-tól díjköteles; viszont innentől az 1-es úton a kétsávosítás ellenére is állandó a torlódás kivele egészen biatorbágyig, egész délután
ez egyrészt a körforgalmak miatt van, másrészt viszont lehetne egyből javítani a helyzeten ha a díjmentes szakasz csak a következő lehajtótól kezdődne ahol a pátyi irányt is megcsinálnák
így aki bicske/tbánya, páty irányába megy annak elég lenne az Aldi-űrkikőtő után lehajtani

--

más: az m1, m3 bevezető szakaszain is elkellene már a 3. sáv, szvsz..., tatabányától ill. hatvantól befelé
Előzmény: alibi-man (15272)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15276
ez igaz

de én már szeretném ha ott tartanánk hogy egy útépítés minimum a régi aszfalt felmarásával indul, és mindenhol szélesítéssel, ívkorrekcióval, a bukkanók legyalulásával jár
a régi anyagból lehetne használni bőven az új aszfaltban is, lehetne spórolni elég sokat, ha így csinálnák

de a matyóhímzésnél tényleg egy fokkal jobb
Előzmény: Törölt nick (15270)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15275
M70es az nem autópálya, de ha jól tudom vannak 2x2es részei is nem? Az M7ről ahogy rámész, ott 1 darabon, illetve amit most adtak át Tornyiszentmiklós és a határ között...nem jártam még rajta, csak mintha képeken az a része 2x2 lett volna nem?
Előzmény: AcidMan (15274)
AcidMan Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15274
Na ja...
Van egy szlovén szófosó poster az SSC-n, aki állandóan az M70-est zrikálja, hogy miért szerepel a gyorsforgalmi összesítésban, mert az nem is ap.
Egyébként ha egyszer megépül a (ne)M4-es, ami hivatalosan főút lesz, asszem paramétereiben veri majd az A5-öt. Ami ugye ap.... LOL
Előzmény: alibi-man (15272)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15273

hát ha spórolni akartak, akkor inkább csinálták volna félpályára...

 

állítólag a forgalom elég gyér, úgyhogy jóideig elég lett volna így is...

Előzmény: alibi-man (15272)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15272
A múlt héten, és tegnapeőtt, tegnap jártam az új szlovén autópályán. Hát eléggé tesco gazdaságos lett. Olyan széles (keskeny) mint az MCD (nem túlzás!) csak kicsit veszélyesebb. Mert az MCD-n még lehet menekülni az árok felé a külső sávban, a szlovén pályán hosszú szakaszokon korlát van. Borzasztó keskeny, na. Az egyik alkalommal éjjel, esőben mentem, mikor utólértem egy kamiont, az faszányosan belóbálta magát, majdnem összeszartam magam.

110-es korlátozás van végig. A szlovén haver azt mondta, hogy általános a felháborodás, hogy ennyi pénzért ilyen veszélyes utat építettek. Most törik a fejüket az illetékesek, hogyan lehetne szélesíteni. A felüljárók miatt, ahogy én láttam, lenne hely.

Helyenként vannak öblök, ahol esetleg meg lehet állni müszaki hiba, stb. miatt, csakhogy éjjel ezeket rendre elfoglalják a kamionok.

A múlt héten volt egy balaset, az egyész pálya állt - természetesen. Nincs leállósáv, ezért nincs hely a terelésre.

Az egyik "alagutat" meg tudtam nézni, mert akkor pont nappal mentem azon a szakaszon. Muraszombat után van. Kb. 15-20 méter lehet a föld felette. Elég idióta ott a környezet, mert puklik emlekednek ki az egyébként viszonylag sík tájon. Olyan, mintha a jó isten meg akarta volna szívatni a szlovéneket.

A határt csak tábka jelzi, nincs lassítás, stb. + még azon lehet észrevenni, hogy már Mo-n járunk, hogy kiszélesedik az út, leállósáv, stb. ahogy egy tisztességes autópályának lennie kell.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15271
igen enyhül... de esővel. A vízre teríteni aszfaltot sem faxa dolog. dec. 8-tól ismét szilárd halmazállapotú lehet a csapadék.
Előzmény: radio100jozsi (15268)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15270
első körben jobb, mintha csak pár m2-eket taknyolnának
Előzmény: Törölt nick (15269)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15269
kurvasokáig fogja bírni :(
Előzmény: Törölt nick (15266)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15268

Monoron a körforgalom fele már járható, így ezen halad már a 4-es út forgalma váltakozva, és napok óta dugót okozva.

 

Aszfaltozás várható itt is. Az átadás nov. 30-ról elcsúsztatva dec 15-ig, hátha kissé megenyhűl.

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15267
végre-valahára:

szlovénia és horvátország is útvonaltervezhető a gugliban!!!

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15266
környe településhatártól külterületen tata felé lesz nem sokára pár száz méter aszfaltozás...
Előzmény: Törölt nick (15262)
ssimi Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15265
Az M2-n biztos fognak.
Előzmény: Törölt nick (15262)
kofy Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15264
Nyugat-magyarországon kedden a minuszokban is több helyen aszfaltoztak. Győrben az új 83-as bevezetőn, 86-oson Hegyfalu környékén (11,5 t) több kilométeren keresztül.
Előzmény: Törölt nick (15262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15263

az M1/M7/M5/M4 x M0 csp-k is lóherék csak van bennük 1 fél-direkt rámpa...

 

igazából az M0xM3-at is féldirekt rámpával kellett volna építeni az M3(bp)->M0(é) irányban, mert ez igen erős irány...

(jóval erősebb, mint az M4(szolnok)->M0(dél) irány, ahova mégis féldirekt rámpát raktak...)

 

amúgy az M6xM8-at is féldirekt rámpával tervezték az M6(bp)->M8(kelet) irányban, de aztán módosították... (gondolom rájöttek, hogy itt 100 év múlva sem lesz féldirekt rámpát igénylő forgalom... :-))

Előzmény: Törölt nick (15262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15262
hmm, és ehhez képest azt mondták, hogy az m3-m0 lesz az első lóhere...

--

úgy néz ki a hétvégén 10 fok lesz, kiváncsi vagyok hol fognak aszfaltozni :-) :-/


Előzmény: Törölt nick (15261)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15261
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15260
ÉS???

ismételten mondom: könnyebb leépíteni az ágazatot, embereket kirugdosni, majd az ebből adódó károk sokszorosát megfizetni, mint nyugodt körülményeket biztosítani az állami dolgozóknak...
Bár azzal továbbra sem értek egyet, hogy miért kell várnom 4 hónapot csak arra, hogy egyáltalán lépjen valamit a hatóság, pedig 15/2000 szerint hiánytalanul adom be az engedélyt...
Ellenvéleményed van ebben, de mégis ugyanazt írod le, amit én.

Arra választ nem kaptam, hogy miért kell egy megyei közútkezelőnek 3× os áron gépet, embert bérelni 200 km-ről utat fenntartani, ha az adott mérnökségen megvan rá a kapacitás... Lehet, hogy 3-an vannak, de verik a f@aszukat, mert más megyéből másokat dolgoztatnak, ők meg csak jelentéseket írogatnak és felelnek az emberekért...

NIF: 2000 mrd rendben. És?? ne mondja nekem senki azt, hogy normális egy szakmai cégnél, hogy dedós módszerek szerint dolgozzanak, mindeközben a műszaki részére nem jut idő. Értem én amit mondasz, hogy törvényes elköltése a lóvénak, de nem érzed azt, hogy ezzel nem fogják elérni azt, hogy szebb jobb műszakilag indokolt infrastruktúránk legyen???

Amúgy meg mindent meg lehet magyarázni, f@sza nyilatkozatok lesznek a tévében Győzike show, és a szenyorita szöszi előtt és után, hogy mennyit spórolt az állam a létszámleépítésekkel, amúgy meg közútjaink minősége úgy omlik össze, mint a kártyavár és lassan annak lesz csak engedélye, közútkezelői engedélye, aki vastag kézzel fog kezet az elbírálóval...
Előzmény: strangerr (15254)
ICYBOY Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15259
Szerintem az M5ös autópályára ez nem igaz:) Baromi drágán épült, baromi sokat fizetünk érte évente, ám nagyon jó minőségű lett köszönhetően a felújításoknak!
Előzmény: strangerr (15258)
strangerr Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15258
A koncessziós autópályáknál már is ez van.
Előzmény: Törölt nick (15257)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15257
aham... és mégis mi lesz a magán cég érdeke?

a) a pénzt az államtól kapja b) költségei az útépítés c) profitja a különbözet....

a) kb. állandó, c)-t növelni szeretné, b)-t fogja csökkenteni ahogy csak tudja, ergo mégszarabbak lesznek az utak

gratulálok minden érintettnek
Előzmény: strangerr (15256)
strangerr Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15256
Csak a kezelését. A Magyar Közút Kht-ra gondoltam. Ami januártól Zrt.
Előzmény: Törölt nick (15255)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15255
privatizálni akarják az úthálózatot?
Előzmény: strangerr (15254)
strangerr Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15254
"csak néhány példa szakmán belül: Nif, Közlekedési Hatóság folyamatosan jelentéseket írogat, a tervek ellenőrzése elmarad időhiányban és jó esetben 5 hónap alatt építési engedélyed van... bocs 5 hónap után rájönnek valamire, hogy nem tetszik nekik... A Közút pedig nem a saját embereivel, gépparkjával oldja meg az útüzemeltetést, hanem 100 kilómterekről bérelnek munkásokat, gépeket, persze 3-4×es áron... És ezt mi fizetjük"

Ne haragudj, de ellenvéleményem van.

A NIF 300 ember. A dolguk mindössze 2000 milliárd Ft törvényes elköltése 2013ig. Ebben gyorsforgalmi, út, vasút minden benne van. Pl a megyei közútkezelőknél jóval több ember látott el, jóval kevesebb fejlesztési feladatot.

NKH. Csak az úthatósági részről. Miközben a jogszabályi környezetet egyre bonyolultabb, egy ügyintézőre évi 170 engedély jut. Nagy létszámleépítés volt, ennek eredménye, hogy 5 hónap alatt Te nem kapsz engedélyt. Egy kis körforgalom engedélyeztetése 9 hónap cirka.

Közút (tudjuk) privatizáció elött áll. Ott is volt nagy leépítés, van olyan megye ahol 3 ember ez egész megyei forgalomtecnika és hálózatkezelési osztály. Üzemmérnökségek dettó.

Előzmény: Törölt nick (15252)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15253

OFF

a pesti fakabátoknak kellene nagyvárosi pótllékot (v. vmi hasonlót) adni, mert az a fizetés ami vidéken jónak számít, pesten nevetségesen kevés.

és akkor lenne elég fakabát pesten is...

ON

Előzmény: mzdude (15251)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15252
Ez nem igaz.
Az hogy a mentőláda miatt baszogatnak, nem jelent semmit, nem lehet abból létszámra következtetni.
Akinek van rendőr ismerőse tudja, hogy működnek ezek a dolgok. Mint ahogy sok minden ebben az országban arra van kapacitás jellemzen (legalábbis úgy látszik) amire nem kellene.
(csak néhány példa szakmán belül: Nif, Közlekedési Hatóság folyamatosan jelentéseket írogat, a tervek ellenőrzése elmarad időhiányban és jó esetben 5 hónap alatt építési engedélyed van... bocs 5 hónap után rájönnek valamire, hogy nem tetszik nekik... A Közút pedig nem a saját embereivel, gépparkjával oldja meg az útüzemeltetést, hanem 100 kilómterekről bérelnek munkásokat, gépeket, persze 3-4×es áron... És ezt mi fizetjük)
A rendőrnek meg a főnöke azt mondja: " ma 40 bírságot várok el tőled" kimegy a rendőr az útra és kicsiny f@szságokért 2-3-5-10 ezres helyszínit vág az autósra. Mindeközben a 50-60 tonnás túlterhelt nyergesek ütik vágják a közútjainkat, Tévé "sztárjaink" (fújj) 40 millás terepjáróikkal 160 nal döngetnek a 90-es táblánál, sok türelmetlenkedő tinédzser és kiskirály busz sávban, kanyarodó sávokban előzi be a várakozó jó népet, Béla bácsi részegen hajt haza a lakodalomból, mert hiszen ezeken a helyeken rohadt ritkán van rendőr...
Továbbra is azt mondom, addig, amíg nem lesz rend az egész közúti közlekedés is egy pénznyelő automatává fog válni...
Előzmény: mzdude (15251)
mzdude Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15251
Rendőrből csak Butapesten van hiány, vidéken nincs. Mióta beléptünk a schengeni övezetbe, és a határőrök munka nélkül maradtak, azóta van elegendő zsaru - állítólag.
Hogy tényleg lehet elegendő ember, az abból látszik, hogy pl. Zalában ráérnek a mentőláda szavatossága meg a stopvonalnál meg nem állás miatt baszogatni az embereket.
Előzmény: Törölt nick (15241)
kvte Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15250

Hát tegnap este nem semmi korcsolyapálya nyílt az M3 helyén... Gyakorlatilag egy merő jég volt az egész Kerekharaszt és Aszód között (ott inkább lejöttem a régi 3-asra)

 

A legszebb az volt, hogy a változtatható jelzésképű táblákon a hatvanit leszámítva semmilyen figyelmeztetés nem volt, csak a szokásos biztonsági öv, jobbról előzni tilos kiírások...

 

Hatvannál csak magyarul, de lagalább kiírták hogy csúszászveszély, oszt ennyi. Komolyan nem értem, minek vannak akkor ezek a táblák? Miért nem mernek sokkal tényszerűbb, pontosabb kiírásokat kitenni? Valami ilyesmit: "Jéggel borított pályaszakasz 30 km hosszban". Mert ami tegnap volt, az nem egyszerűen csúszásveszély volt! (Pest felé 30-40-nel mentünk, a gyorsabbak 50-nel, de a fékre egy-két próbálkozáson kívül rá nem mertem lépni.)

 

Szerencsére a máskor sokatt szidott kamionosok maguktól (rendőr, ilyesmi sehol nem volt!) álltak ki a Galga pihenőbe. A régi hármason is óvatos araszolás Gödöllőig, ott már több volt a türelmetlenekből.

attus germanicus Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15249
Figyelj, amikor A és B pont között, ahol a távolság 100 km, 500 tonna árut a Waberer 1,5 napos határidővel szállít le, a MÁV Cargo meg két hetessel, addig nincs miről beszélni.
Az utat meg kell építeni szépen, 11,5 tonnásra, nem kilopni belőle az anyagot, nem fagypont körüli hőmérsékleten csinálni, nem csak a felszínét elegyengetni 4 mm vastag aszfaltréteggel, hanem az alapjait is rendesen megcsinálni. Utána meg kimenni 2-3 naponta, és mérni a tengelysúlyt.
Előzmény: Törölt nick (15243)
RadiX Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15248
a ceglédi körforgalom (4-311) is egy csoda, a 4-es két rendbetett szakasza között egy darabka hullámvasút
Előzmény: Törölt nick (15242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!