Igen, könnyű dobálózni a számokkal. A napi 80 kamion egyik szempontból sok a másik szempontból meg bakfitty 12 óra alatt 6-7 kamion/óra. Azzal egyetértek, hogy az 58-as út, mint végpont nem túl szerencsés. A lakótelepen átvezető "elkerülő", így kapna még egy párezres forgalmat. De egyből Szentlőrincig se biztos, hogy érdemes elvinni: - Folytatás Pellérdig és a kővágószőlősi elágba való bekötés lehet hogy szerencsésebb lett volna megspékelve egy távlati M60 Szentlőrinc elkerülőbel.
Kettő magyar hajót keresek, a nevük<a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=1597" target="_blank">ANNA</a>, és <a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=2744" target="_blank">ZSOMBOR</a>
A gáton hiába fordultam volna meg mert onnan a Tisza még vagy 300 méter.
Egyébként a múlt héten két szerb önjáró uszályt láttam hegymenetben a Tisza szegedi szakaszán. Komótosan haladtak terhükkel. Utoljára ilyenekkel a nyolcvanas években találkoztam. Hú de sokszor meglovagoltuk a farvizüket.
Egyik ismerősöm tavaly az M7-es építkezésen dolgozott billencsesként. Ő azt mondta, hogy Romániából hozzák majd a követ és kavicsot - nem Bugyiból - mert a határtól 60 km-re van valami bányaféle.
Próbálkoznak vízi szállítással. Elég lenne hozzá 6db, 1000 tonnás bárka, meg egy tolóhajó. Történetesen résztvevője voltam az első cementfuvarnak, Vác-Mohács. Itt megyünk 3db bárkával, völgynek, Dunaföldvárnál. Visszafelé 3600 tonna, 180 kamion.
Mármint a folytatás kezdete a 2010? Őszintén szólva, kissé szkeptikus vagyok ezzel az elkerülővel kapcsolatban. Alapjaiban jó ötlet. Üdvözlöm, hogy félpályás, de a mohácsi oldalra is elég lett volna sztem a félpálya. Persze nem tudom számokkal alátámasztani, de az a forgalom, ami jelenleg van az 57-esen (és főleg a Maléter Pál-ban), sztem túlnyomó részében nem átmenőforgalom. Szal ez nem fog kimenni az új elkerülőre. Eccerűen enniyen járnak kocsival munkába a kertvárosból, illetve vidékről a városba. Az említett cementgyár persze jó ok. Félmillió tonna cement. Az 20ezer kamion évente. Évi 250 munkanappal számolva napi 80 kamion. Ráadásul munkaidőben. Napuffneki. Én annyit még nem is láttam. Elkerülőt a cementgyárnak! Mert az elkerülőn a cementen kívül nem fog más menni. Nincs tranzit. Persze az a vicces az egészben, ha a kezdetektől félpályás gyorforgalmiról lett volna szó Mohácstól-StLőrincig, akkor most nem szólnék egy szót se, de ez megint ilyen ad hoc fasság.
Van hát. Medencés kikötő, nem arra használják, amire, arról nem is beszélve, hogy elb..szott... a Tisza berakja hordalékkal a bejáratot. még nem találtam meg a linket, de addig is egy másik, ami talán jobban megvilágítja, miről beszélek: Droppa György a folyóról
MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
ja, így ok, ez valóban kerülő...
deha mégis így csinálják, akkor valami problemma csak van a szögedi berakodással, nem?
Merthogy az M5 építésénél viszont vasút-közút kombó volt- Kisteleken deponálva a kuvacsot, onnan közúton. Meg is lehetett nézni a szegedi bevezetőt, akkora nyomvályúk voltak benne, hogy azért a mélységért a hajósok imádkoznának..
Melőtt belémkötnél: nem azt mondom, hogy 200 kg kenyeret a szomszéd faluba szállítsunk vasúton vagy hajón, de amikor már napi szinten repkednek az 1000 tonnák vagy lehetőség van egyszerre sokat elszállítani egy helyre (pl cement, gabona), akkor már ott a vasútra vagy hajóra lenne szükség - ha megoldható. Pláne hosszú távra. Az áraknak valahol az energetikai hatékonyságot kéne tükröznie.
"a közút agyon van sarcolva, a hajózás és vasút agyon van dotálva és még így is a közút a nyerő.."
Szerintem tévúton jársz. - Vasút, hajózás is fizet a gázolajért, tüzelőolajért jövedéki adót - Vasút fizet Ft/km alapú PHD-t, míg a közúton nevetségesen olcsó az éves matrica, nincs a megtett úttal arányos díjfizetési kötelezettség - A pályafentartás rosszabb kondíciókkal bír, mint a közútkezelés
Amivel te kevered a személyszállítás, ami egy rosszul működő pénznyelő automata
A gabona, és egyéb leginkább dél felé megy, Contsantába. Tehát irányba. Nem feltétlenül kell átrakodás, a 4-500tás uszályokat egy tolóhajó elviszi, a Tiszán legfeljebb ugyan 4-et, de a Dunán ez már akár 10db is lehet. De ha Szegeden rakodsz, ott eleve 1000tás bárkákba rakod a motyót. MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
A mozdonyt nem tudom (mér van minden vasutasnak dízelautója?), de a repülőbenzin drágább mint az autóbenzin (a dugattyús motorral hajtott, 100-as benzint fogyasztó repülőkre gondolok), bár nemzetközi reptereken, ahol van vámhivatal, külföldre indulván talán az áfát visszaigényelhetik.
Nézd meg a Tiszát, aztán nézd meg, hol rakod be a gabonát. Rá fogsz jönni, hogy tkp elviszed, meg visszaviszed.
nem barkóbázok, írd le, hogy konkrétan mire gondolsz...
a tisza nyilván csak a dél felé szállításnál jöhet szóba (értelmetlen lemenni belgrádig, hogy onnan visszaforduljanak északnak)...
de ha dél felé viszik a cuccost, akkor is belgádnál egy átrakodást kell megejteni, mert gondololom, nem éri meg az 500T-s tiszai bárkákkal a fekete tengerig bohóczkodni...
ezt figyelembe véve már simán előnyösebb egy dunai berakodás...