Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15618
Rohadt indekc.
ANNA
ZSOMBOR
Előzmény: Mwin (15616)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15617
Igen, könnyű dobálózni a számokkal. A napi 80 kamion egyik szempontból sok a másik szempontból meg bakfitty 12 óra alatt 6-7 kamion/óra.
Azzal egyetértek, hogy az 58-as út, mint végpont nem túl szerencsés. A lakótelepen átvezető "elkerülő", így kapna még egy párezres forgalmat. De egyből Szentlőrincig se biztos, hogy érdemes elvinni:
- Folytatás Pellérdig és a kővágószőlősi elágba való bekötés lehet hogy szerencsésebb lett volna megspékelve egy távlati M60 Szentlőrinc elkerülőbel.
Előzmény: AcidMan (15610)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15616
Kettő magyar hajót keresek, a nevük<a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=1597" target="_blank">ANNA</a>, és <a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=2744" target="_blank">ZSOMBOR</a>
Előzmény: Pompiere (15615)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15615
A gáton hiába fordultam volna meg mert onnan a Tisza még vagy 300 méter.

Egyébként a múlt héten két szerb önjáró uszályt láttam hegymenetben a Tisza szegedi szakaszán. Komótosan haladtak terhükkel. Utoljára ilyenekkel a nyolcvanas években találkoztam. Hú de sokszor meglovagoltuk a farvizüket.

Egyik ismerősöm tavaly az M7-es építkezésen dolgozott billencsesként. Ő azt mondta, hogy Romániából hozzák majd a követ és kavicsot - nem Bugyiból - mert a határtól 60 km-re van valami bányaféle.
Előzmény: Mwin (15570)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15614
Előzmény: Mwin (15613)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15613
A kép meg lemaradt:
Előzmény: Mwin (15612)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15612
Próbálkoznak vízi szállítással.
Elég lenne hozzá 6db, 1000 tonnás bárka, meg egy tolóhajó.
Történetesen résztvevője voltam az első cementfuvarnak, Vác-Mohács.
Itt megyünk 3db bárkával, völgynek, Dunaföldvárnál.
Visszafelé 3600 tonna, 180 kamion.
Előzmény: AcidMan (15610)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15611
dehogynem:
GRAD SMEDEREVO
Előzmény: Törölt nick (15608)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15610
Mármint a folytatás kezdete a 2010?
Őszintén szólva, kissé szkeptikus vagyok ezzel az elkerülővel kapcsolatban. Alapjaiban jó ötlet. Üdvözlöm, hogy félpályás, de a mohácsi oldalra is elég lett volna sztem a félpálya.
Persze nem tudom számokkal alátámasztani, de az a forgalom, ami jelenleg van az 57-esen (és főleg a Maléter Pál-ban), sztem túlnyomó részében nem átmenőforgalom. Szal ez nem fog kimenni az új elkerülőre. Eccerűen enniyen járnak kocsival munkába a kertvárosból, illetve vidékről a városba.
Az említett cementgyár persze jó ok. Félmillió tonna cement. Az 20ezer kamion évente. Évi 250 munkanappal számolva napi 80 kamion. Ráadásul munkaidőben. Napuffneki. Én annyit még nem is láttam. Elkerülőt a cementgyárnak!
Mert az elkerülőn a cementen kívül nem fog más menni. Nincs tranzit.
Persze az a vicces az egészben, ha a kezdetektől félpályás gyorforgalmiról lett volna szó Mohácstól-StLőrincig, akkor most nem szólnék egy szót se, de ez megint ilyen ad hoc fasság.
Előzmény: Rooger Preed (15567)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15609

ja, izé, lentről...

akkor ez az újvisék melletti dombokból van?

Előzmény: Törölt nick (15608)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15608

mi a fene, a magyarkő nem jó? (vagy jó lenne, csak a ződek szerint tájképromboló)

 

ez hol van amúgy, sbrijában, vagy ukrániában? (a gugli nem ösmeri)

Előzmény: Mwin (15605)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15607
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15606
Van hát. Medencés kikötő, nem arra használják, amire, arról nem is beszélve, hogy elb..szott... a Tisza berakja hordalékkal a bejáratot.
még nem találtam meg a linket, de addig is egy másik, ami talán jobban megvilágítja, miről beszélek:
Droppa György a folyóról
Előzmény: Törölt nick (15602)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15605
Bocs,de az a kuvacs lentről érkezik, Smegyerevo-ról:-DD
Előzmény: Törölt nick (15604)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15604

Ahogy- nagy nehezen ugyan-most az M43 építéséhez hajón szállítják a kuvacsot.

 

hát, itt monnyuk van benne ráció...

az M43 is meg a bodrogtokaji kőfejtők is elég közel vannak a tiszához... :-))

Előzmény: Mwin (15597)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15603

- Vasút, hajózás is fizet a gázolajért, tüzelőolajért jövedéki adót

én úgy tudom, hogy visszaigényli, mint a mezgé, de most nem tudok linket adni...

 

- Vasút fizet Ft/km alapú PHD-t, míg a közúton nevetségesen olcsó az éves matrica, nincs a megtett úttal arányos díjfizetési kötelezettség

 

- de van: úgy hívják üa. jövadó...

(ok, tudom, ez nincs felcímkézve, arra basszák el, amira akarják a nagyságos urak, de ettől még fizet az ágazat, mint a katonatiszt...)


- A pályafentartás rosszabb kondíciókkal bír, mint a közútkezelés

 

milyen kondíciókra gondolsz?

gaskóék elsikkaszják az erre szánt pénzt? :-))

Előzmény: Rooger Preed (15593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15602

MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.

 

ja, így ok, ez valóban kerülő...

 

deha mégis így csinálják, akkor valami problemma csak van a szögedi berakodással, nem?

Előzmény: Mwin (15592)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15601
kb annyiba fáj a 100-as repbenzin, mint az út menti kutaknál a mol 99+evo meg ömv carrera 100 meg hasonló prémium benzinek.

gondolom ugyanazért, amiért a háztartási tüzelőolajon is van jövedéki adó.

a gázturbinás és sugárhajtású repmotorokban használt kerozinról nem nyilatkoznék (azzal nemigen lehet személyautókat tankolni)
Előzmény: Törölt nick (15595)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15600
Megkeresem neked.
Előzmény: Törölt nick (15598)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15599
Merthogy az M5 építésénél viszont vasút-közút kombó volt- Kisteleken deponálva a kuvacsot, onnan közúton. Meg is lehetett nézni a szegedi bevezetőt, akkora nyomvályúk voltak benne, hogy azért a mélységért a hajósok imádkoznának..
Előzmény: Mwin (15597)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15598
link?
Előzmény: Mwin (15594)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15597
Ahogy- nagy nehezen ugyan-most az M43 építéséhez hajón szállítják a kuvacsot.
Előzmény: Rooger Preed (15596)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15596
Melőtt belémkötnél: nem azt mondom, hogy 200 kg kenyeret a szomszéd faluba szállítsunk vasúton vagy hajón, de amikor már napi szinten repkednek az 1000 tonnák vagy lehetőség van egyszerre sokat elszállítani egy helyre (pl cement, gabona), akkor már ott a vasútra vagy hajóra lenne szükség - ha megoldható. Pláne hosszú távra.
Az áraknak valahol az energetikai hatékonyságot kéne tükröznie.
Előzmény: Rooger Preed (15593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15595

passz. szerintem a 100as oktánszám drágítja meg...

de én úgytom, nincs rajt jövadó, ill. ha van, visszaigényelhető...

Előzmény: elemes2 (15591)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15594
Érdemes ezügyben elolvasnod a Dunakör eszmefuttatásait.
Előzmény: Törölt nick (15590)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15593
"a közút agyon van sarcolva, a hajózás és vasút agyon van dotálva és még így is a közút a nyerő.."

Szerintem tévúton jársz.
- Vasút, hajózás is fizet a gázolajért, tüzelőolajért jövedéki adót
- Vasút fizet Ft/km alapú PHD-t, míg a közúton nevetségesen olcsó az éves matrica, nincs a megtett úttal arányos díjfizetési kötelezettség
- A pályafentartás rosszabb kondíciókkal bír, mint a közútkezelés

Amivel te kevered a személyszállítás, ami egy rosszul működő pénznyelő automata
Előzmény: Törölt nick (15586)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15592
A gabona, és egyéb leginkább dél felé megy, Contsantába. Tehát irányba.
Nem feltétlenül kell átrakodás, a 4-500tás uszályokat egy tolóhajó elviszi, a Tiszán legfeljebb ugyan 4-et, de a Dunán ez már akár 10db is lehet. De ha Szegeden rakodsz, ott eleve 1000tás bárkákba rakod a motyót.
MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
Előzmény: Törölt nick (15589)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15591
A mozdonyt nem tudom (mér van minden vasutasnak dízelautója?), de a repülőbenzin drágább mint az autóbenzin (a dugattyús motorral hajtott, 100-as benzint fogyasztó repülőkre gondolok), bár nemzetközi reptereken, ahol van vámhivatal, külföldre indulván talán az áfát visszaigényelhetik.
Előzmény: Törölt nick (15588)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15590

"Nem a Dunát kell a hajókhoz szabni, hanem a hajókat a Dunához"

 

gondolom széchenyi és vásárhelyi neve a ződeknél szitokszónak számít, mert amit a tiszával míveltek, az 1xűen fölháborító... :-)

 

pedig dögnehéz fatalyigákkal qrva nagy meló vót... :-)

Előzmény: Mwin (15584)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15589

Nézd meg a Tiszát, aztán nézd meg, hol rakod be a gabonát. Rá fogsz jönni, hogy tkp elviszed, meg visszaviszed.

 

nem barkóbázok, írd le, hogy konkrétan mire gondolsz...

 

a tisza nyilván csak a dél felé szállításnál jöhet szóba (értelmetlen lemenni belgrádig, hogy onnan visszaforduljanak északnak)...

 

de ha dél felé viszik a cuccost, akkor is belgádnál egy átrakodást kell megejteni, mert gondololom, nem éri meg az 500T-s tiszai bárkákkal a fekete tengerig bohóczkodni...

 

ezt figyelembe véve már simán előnyösebb egy dunai berakodás...

Előzmény: Mwin (15585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!