még az jutott eszembe, hogy mire jó laposan vezetni a pályát, ha a zalagutak mián úgyis 90re köll redukálni a szpídet, ezzel a zerővel kirakhatták volna a zutat 6%-os emelkedőkből is...
AZ M43 AUTÓPÁLYA SZEGED MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZ 2008. 12. 10.
A nyomvonalon vannak még olyan régészeti lelőhelyek, ahol a leletmentés és a régészeti ásatás folyik. A bozót és cserjeirtási munkák elkészültek. A nagymennyiségű eltávolított növényzetet a helyszínen ledarálták, és bioerőműbe szállították el.
A teljes szakaszon a tárgyidőszakban töltés alapozási és töltés építési munkák folytak. A gyenge altalaj viszonyok miatt egy olyan műszaki megoldást alkalmaznak, amely az altalaj konszolidációját (összenyomódását) segíti elő.
Novemberben hátráltatta a munkát a csapadékos időjárás, a felázott altalaj. Ezért a kivitelezők a beszállító útvonalak minőségét megőrző karbantartási munkákat folyamatosan végzik. A tervekben figyelembe vették, hogy a lehető legkisebb szakaszon vegyenek igénybe közforgalmú, nagy leterheltségű utakat. Ahol csak lehet, szállítóutaknak földutakat használnak, melyeket megerősítenek.
A hidak, műtárgyak alapozása is elkezdődött. A Tisza-híd kivitelezési munkálatai során már befejezték a próbacölöpözést, a tárgyalt időszakban a híd cölöpözése, mélyalapozása folyt.
TÁJÉKOZTATÁS AZ M86 SZOMBATHELY VÁT ÉS SZELESTE ELKERÜLŐ SZAKASZOKRÓL 2008. 12. 10.
A minőségbiztosítási folyamat a tavaszi munkakezdés záloga
Az M86 Szombathely Vát szakasz hossza 9,2 km. A területek vásárlása befejeződött, a régészeti feltárás még folyamatban van. Az M86 Szeleste elkerülő szakasz hossza 3,76 km. A területvásárlás befejeződött, a régészeti feltárás jelenleg is folyik. Mind a két beruházás a KÖZOP (Közlekedési Operatív Program) részét képezi.
Mindkét projekt esetében gyorsított minőségbiztosítási eljárás van folyamatban a kivitelezői tenderekre: amennyiben ezek lezárulnak kiírásra kerülhetnek a kivitelezői tenderek 2009. év január február hónapban. A folyamat mielőbbi sikeres lezárásában a Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSZ) nyújt segítséget.
A Szombathely - Vát projekt esetében az építés kezdete várhatóan 2009. április, befejezése 2011. III. negyedév. A Szeleste elkerülő projekt esetében az építés kezdete várhatóan 2009. II. negyedév, befejezése 2010. IV. negyedév.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.), mint beruházó a KÖZOP-ban szereplő fejlesztési feladatok végrehajtását látja el.
Pont ezen agyaltam a minap... nem lehet, hogy azért épül a (nem)M4-es is főútnak, hogy ne kelljen matricásítani a pógároknak - hogy azok használják? A kamionokanak úgyis azt az utak teszik fizetőssé, amelyiket akarják.
De egyből Szentlőrincig se biztos, hogy érdemes elvinni: - Folytatás Pellérdig és a kővágószőlősi elágba való bekötés lehet hogy szerencsésebb lett volna megspékelve egy távlati M60 Szentlőrinc elkerülőbel.
ja, épp ezt akartam mondani...
van a 6oson úgy 4-6e közötti forgalom pécstől nyugatra, mi a pitsának oda új út?
Igen, könnyű dobálózni a számokkal. A napi 80 kamion egyik szempontból sok a másik szempontból meg bakfitty 12 óra alatt 6-7 kamion/óra. Azzal egyetértek, hogy az 58-as út, mint végpont nem túl szerencsés. A lakótelepen átvezető "elkerülő", így kapna még egy párezres forgalmat. De egyből Szentlőrincig se biztos, hogy érdemes elvinni: - Folytatás Pellérdig és a kővágószőlősi elágba való bekötés lehet hogy szerencsésebb lett volna megspékelve egy távlati M60 Szentlőrinc elkerülőbel.
Kettő magyar hajót keresek, a nevük<a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=1597" target="_blank">ANNA</a>, és <a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=2744" target="_blank">ZSOMBOR</a>
A gáton hiába fordultam volna meg mert onnan a Tisza még vagy 300 méter.
Egyébként a múlt héten két szerb önjáró uszályt láttam hegymenetben a Tisza szegedi szakaszán. Komótosan haladtak terhükkel. Utoljára ilyenekkel a nyolcvanas években találkoztam. Hú de sokszor meglovagoltuk a farvizüket.
Egyik ismerősöm tavaly az M7-es építkezésen dolgozott billencsesként. Ő azt mondta, hogy Romániából hozzák majd a követ és kavicsot - nem Bugyiból - mert a határtól 60 km-re van valami bányaféle.
Próbálkoznak vízi szállítással. Elég lenne hozzá 6db, 1000 tonnás bárka, meg egy tolóhajó. Történetesen résztvevője voltam az első cementfuvarnak, Vác-Mohács. Itt megyünk 3db bárkával, völgynek, Dunaföldvárnál. Visszafelé 3600 tonna, 180 kamion.
Mármint a folytatás kezdete a 2010? Őszintén szólva, kissé szkeptikus vagyok ezzel az elkerülővel kapcsolatban. Alapjaiban jó ötlet. Üdvözlöm, hogy félpályás, de a mohácsi oldalra is elég lett volna sztem a félpálya. Persze nem tudom számokkal alátámasztani, de az a forgalom, ami jelenleg van az 57-esen (és főleg a Maléter Pál-ban), sztem túlnyomó részében nem átmenőforgalom. Szal ez nem fog kimenni az új elkerülőre. Eccerűen enniyen járnak kocsival munkába a kertvárosból, illetve vidékről a városba. Az említett cementgyár persze jó ok. Félmillió tonna cement. Az 20ezer kamion évente. Évi 250 munkanappal számolva napi 80 kamion. Ráadásul munkaidőben. Napuffneki. Én annyit még nem is láttam. Elkerülőt a cementgyárnak! Mert az elkerülőn a cementen kívül nem fog más menni. Nincs tranzit. Persze az a vicces az egészben, ha a kezdetektől félpályás gyorforgalmiról lett volna szó Mohácstól-StLőrincig, akkor most nem szólnék egy szót se, de ez megint ilyen ad hoc fasság.
Van hát. Medencés kikötő, nem arra használják, amire, arról nem is beszélve, hogy elb..szott... a Tisza berakja hordalékkal a bejáratot. még nem találtam meg a linket, de addig is egy másik, ami talán jobban megvilágítja, miről beszélek: Droppa György a folyóról
MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
ja, így ok, ez valóban kerülő...
deha mégis így csinálják, akkor valami problemma csak van a szögedi berakodással, nem?
Merthogy az M5 építésénél viszont vasút-közút kombó volt- Kisteleken deponálva a kuvacsot, onnan közúton. Meg is lehetett nézni a szegedi bevezetőt, akkora nyomvályúk voltak benne, hogy azért a mélységért a hajósok imádkoznának..