Keresés

Részletes keresés

micsubicsi Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15627
Sztem 2x2 sávos leállósávval rendelkező autóútként kellene minimum épülnie a 4esnek. De ez is csoda, ha 2x2es főútként is megépül a közeljövőben...
Előzmény: Törölt nick (15626)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15626

Pont ezen agyaltam a minap... nem lehet, hogy azért épül a (nem)M4-es is főútnak, hogy ne kelljen matricásítani a pógároknak - hogy azok használják?

 

hmmm.... nem rossz gondolat...

ha télleg ez az elképzelés, akkor támogatom... :-)))

Előzmény: AcidMan (15622)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15625

gyönyörű...

 

még az jutott eszembe, hogy mire jó laposan vezetni a pályát, ha a zalagutak mián úgyis 90re köll redukálni a szpídet, ezzel a zerővel kirakhatták volna a zutat 6%-os emelkedőkből is...

Előzmény: Törölt nick (15623)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15624
NIF.hu hírek

AZ M43 AUTÓPÁLYA SZEGED – MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZ 2008. 12. 10.

A nyomvonalon vannak még olyan régészeti lelőhelyek, ahol a leletmentés és a régészeti ásatás folyik. A bozót és cserjeirtási munkák elkészültek. A nagymennyiségű eltávolított növényzetet a helyszínen ledarálták, és bioerőműbe szállították el.

A teljes szakaszon a tárgyidőszakban töltés alapozási és töltés építési munkák folytak. A gyenge altalaj viszonyok miatt egy olyan műszaki megoldást alkalmaznak, amely az altalaj konszolidációját (összenyomódását) segíti elő.

Novemberben hátráltatta a munkát a csapadékos időjárás, a felázott altalaj. Ezért a kivitelezők a beszállító útvonalak minőségét megőrző karbantartási munkákat folyamatosan végzik. A tervekben figyelembe vették, hogy a lehető legkisebb szakaszon vegyenek igénybe közforgalmú, nagy leterheltségű utakat. Ahol csak lehet, szállítóutaknak földutakat használnak, melyeket megerősítenek.

A hidak, műtárgyak alapozása is elkezdődött. A Tisza-híd kivitelezési munkálatai során már befejezték a próbacölöpözést, a tárgyalt időszakban a híd cölöpözése, mélyalapozása folyt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

TÁJÉKOZTATÁS AZ M86 SZOMBATHELY – VÁT ÉS SZELESTE ELKERÜLŐ SZAKASZOKRÓL 2008. 12. 10.

A minőségbiztosítási folyamat a tavaszi munkakezdés záloga

Az M86 Szombathely – Vát szakasz hossza 9,2 km. A területek vásárlása befejeződött, a régészeti feltárás még folyamatban van. Az M86 Szeleste elkerülő szakasz hossza 3,76 km. A területvásárlás befejeződött, a régészeti feltárás jelenleg is folyik. Mind a két beruházás a KÖZOP (Közlekedési Operatív Program) részét képezi.

Mindkét projekt esetében gyorsított minőségbiztosítási eljárás van folyamatban a kivitelezői tenderekre: amennyiben ezek lezárulnak kiírásra kerülhetnek a kivitelezői tenderek 2009. év január – február hónapban. A folyamat mielőbbi sikeres lezárásában a Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSZ) nyújt segítséget.

A Szombathely - Vát projekt esetében az építés kezdete várhatóan 2009. április, befejezése 2011. III. negyedév. A Szeleste elkerülő projekt esetében az építés kezdete várhatóan 2009. II. negyedév, befejezése 2010. IV. negyedév.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.), mint beruházó a KÖZOP-ban szereplő fejlesztési feladatok végrehajtását látja el.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15623

kommentár nélkül
AcidMan Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15622
Pont ezen agyaltam a minap... nem lehet, hogy azért épül a (nem)M4-es is főútnak, hogy ne kelljen matricásítani a pógároknak - hogy azok használják?
A kamionokanak úgyis azt az utak teszik fizetőssé, amelyiket akarják.
Előzmény: Törölt nick (15621)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15621

pláne, ha fizetős lesz... :-)

 

(ilyen megfontolásból én nem is akarnék M31et a 31es mellé, bőven elegendő ide egy sima főút... )

Előzmény: Rooger Preed (15620)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15620
Szentlőrincig van forgalom, ami inkább agglomerációs jellegű. Csak egy nagyon kis hányadának lesz segítség az M60.
Előzmény: Törölt nick (15619)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15619

De egyből Szentlőrincig se biztos, hogy érdemes elvinni:
- Folytatás Pellérdig és a kővágószőlősi elágba való bekötés lehet hogy szerencsésebb lett volna megspékelve egy távlati M60 Szentlőrinc elkerülőbel.

 

ja, épp ezt akartam mondani...

van a 6oson úgy 4-6e közötti forgalom pécstől nyugatra, mi a pitsának oda új út?

a napi 80 kamionnak?

Előzmény: Rooger Preed (15617)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15618
Rohadt indekc.
ANNA
ZSOMBOR
Előzmény: Mwin (15616)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15617
Igen, könnyű dobálózni a számokkal. A napi 80 kamion egyik szempontból sok a másik szempontból meg bakfitty 12 óra alatt 6-7 kamion/óra.
Azzal egyetértek, hogy az 58-as út, mint végpont nem túl szerencsés. A lakótelepen átvezető "elkerülő", így kapna még egy párezres forgalmat. De egyből Szentlőrincig se biztos, hogy érdemes elvinni:
- Folytatás Pellérdig és a kővágószőlősi elágba való bekötés lehet hogy szerencsésebb lett volna megspékelve egy távlati M60 Szentlőrinc elkerülőbel.
Előzmény: AcidMan (15610)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15616
Kettő magyar hajót keresek, a nevük<a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=1597" target="_blank">ANNA</a>, és <a href="http://papernet.hu/index.php?l=sdetails&lang=hun&i=2744" target="_blank">ZSOMBOR</a>
Előzmény: Pompiere (15615)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15615
A gáton hiába fordultam volna meg mert onnan a Tisza még vagy 300 méter.

Egyébként a múlt héten két szerb önjáró uszályt láttam hegymenetben a Tisza szegedi szakaszán. Komótosan haladtak terhükkel. Utoljára ilyenekkel a nyolcvanas években találkoztam. Hú de sokszor meglovagoltuk a farvizüket.

Egyik ismerősöm tavaly az M7-es építkezésen dolgozott billencsesként. Ő azt mondta, hogy Romániából hozzák majd a követ és kavicsot - nem Bugyiból - mert a határtól 60 km-re van valami bányaféle.
Előzmény: Mwin (15570)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15614
Előzmény: Mwin (15613)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15613
A kép meg lemaradt:
Előzmény: Mwin (15612)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15612
Próbálkoznak vízi szállítással.
Elég lenne hozzá 6db, 1000 tonnás bárka, meg egy tolóhajó.
Történetesen résztvevője voltam az első cementfuvarnak, Vác-Mohács.
Itt megyünk 3db bárkával, völgynek, Dunaföldvárnál.
Visszafelé 3600 tonna, 180 kamion.
Előzmény: AcidMan (15610)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15611
dehogynem:
GRAD SMEDEREVO
Előzmény: Törölt nick (15608)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15610
Mármint a folytatás kezdete a 2010?
Őszintén szólva, kissé szkeptikus vagyok ezzel az elkerülővel kapcsolatban. Alapjaiban jó ötlet. Üdvözlöm, hogy félpályás, de a mohácsi oldalra is elég lett volna sztem a félpálya.
Persze nem tudom számokkal alátámasztani, de az a forgalom, ami jelenleg van az 57-esen (és főleg a Maléter Pál-ban), sztem túlnyomó részében nem átmenőforgalom. Szal ez nem fog kimenni az új elkerülőre. Eccerűen enniyen járnak kocsival munkába a kertvárosból, illetve vidékről a városba.
Az említett cementgyár persze jó ok. Félmillió tonna cement. Az 20ezer kamion évente. Évi 250 munkanappal számolva napi 80 kamion. Ráadásul munkaidőben. Napuffneki. Én annyit még nem is láttam. Elkerülőt a cementgyárnak!
Mert az elkerülőn a cementen kívül nem fog más menni. Nincs tranzit.
Persze az a vicces az egészben, ha a kezdetektől félpályás gyorforgalmiról lett volna szó Mohácstól-StLőrincig, akkor most nem szólnék egy szót se, de ez megint ilyen ad hoc fasság.
Előzmény: Rooger Preed (15567)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15609

ja, izé, lentről...

akkor ez az újvisék melletti dombokból van?

Előzmény: Törölt nick (15608)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15608

mi a fene, a magyarkő nem jó? (vagy jó lenne, csak a ződek szerint tájképromboló)

 

ez hol van amúgy, sbrijában, vagy ukrániában? (a gugli nem ösmeri)

Előzmény: Mwin (15605)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15607
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15606
Van hát. Medencés kikötő, nem arra használják, amire, arról nem is beszélve, hogy elb..szott... a Tisza berakja hordalékkal a bejáratot.
még nem találtam meg a linket, de addig is egy másik, ami talán jobban megvilágítja, miről beszélek:
Droppa György a folyóról
Előzmény: Törölt nick (15602)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15605
Bocs,de az a kuvacs lentről érkezik, Smegyerevo-ról:-DD
Előzmény: Törölt nick (15604)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15604

Ahogy- nagy nehezen ugyan-most az M43 építéséhez hajón szállítják a kuvacsot.

 

hát, itt monnyuk van benne ráció...

az M43 is meg a bodrogtokaji kőfejtők is elég közel vannak a tiszához... :-))

Előzmény: Mwin (15597)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15603

- Vasút, hajózás is fizet a gázolajért, tüzelőolajért jövedéki adót

én úgy tudom, hogy visszaigényli, mint a mezgé, de most nem tudok linket adni...

 

- Vasút fizet Ft/km alapú PHD-t, míg a közúton nevetségesen olcsó az éves matrica, nincs a megtett úttal arányos díjfizetési kötelezettség

 

- de van: úgy hívják üa. jövadó...

(ok, tudom, ez nincs felcímkézve, arra basszák el, amira akarják a nagyságos urak, de ettől még fizet az ágazat, mint a katonatiszt...)


- A pályafentartás rosszabb kondíciókkal bír, mint a közútkezelés

 

milyen kondíciókra gondolsz?

gaskóék elsikkaszják az erre szánt pénzt? :-))

Előzmény: Rooger Preed (15593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15602

MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.

 

ja, így ok, ez valóban kerülő...

 

deha mégis így csinálják, akkor valami problemma csak van a szögedi berakodással, nem?

Előzmény: Mwin (15592)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15601
kb annyiba fáj a 100-as repbenzin, mint az út menti kutaknál a mol 99+evo meg ömv carrera 100 meg hasonló prémium benzinek.

gondolom ugyanazért, amiért a háztartási tüzelőolajon is van jövedéki adó.

a gázturbinás és sugárhajtású repmotorokban használt kerozinról nem nyilatkoznék (azzal nemigen lehet személyautókat tankolni)
Előzmény: Törölt nick (15595)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15600
Megkeresem neked.
Előzmény: Törölt nick (15598)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15599
Merthogy az M5 építésénél viszont vasút-közút kombó volt- Kisteleken deponálva a kuvacsot, onnan közúton. Meg is lehetett nézni a szegedi bevezetőt, akkora nyomvályúk voltak benne, hogy azért a mélységért a hajósok imádkoznának..
Előzmény: Mwin (15597)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15598
link?
Előzmény: Mwin (15594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!