A 13. havit most fogják meg valamennyire. Az adósságtörlesztés meg így is kevés, sajnos talán jövőre kezdődhet el a csökkenés. A kívánatos max 30-40% helyett közel 75%-on állunk. Ezt minél hamarabb le kéne faragni, a felszabaduló források
A gázár egy necces téma. Egyik oldalról ha egyik napról a másikra megszűnne a támogatás sokan egyszerűen tönkremennének. Pláne azok akiknek nincs lehetőségük szabályozni, szelel az ablak és még sorolhatnám. Önerőből nincs lehetősége az embereknek a fűtést, szigetelést korszerűsíteni. Sőt, családi házak esetén az állami támogatás is olyan kicsi, hogy nem lehet az önrészt megfinanszírozni, normális idő alatt nem térül meg még ha nem is kap gázár támogatást. A másik oldalról meg tényleg durva, hogy sok lakásban 25-27 fok van napszaktól függetlenül (nálunk reggel van felvéve 19-re, most 18). Persze, így nem csoda, hogy magas a fűtésszámla.
hát kiváncsi vagyok a magyarázatodra, hogy miben van igaza
na mindegy, leírom én hogy mire költenék közlekedés terén, mai árakon, évente
1. autópályák, 50km max/év = 150 milliárd (hidakkal stb.) 2. úthálózat = 250 milliárd
3. vasút pálya+szesza = 250 milliárd (NEM a mai mávval, nem a mai struktúrában, de kb.)
5. budapesti és vidéki tömegközlekedés támogatása, fejlesztése = 150 milliárd
6. bicikliutak, városközpontok rehabilitációja, alternatív közlekedési módok támogatása = 50 milliárd
= 750 milliárd közlekedési infrastruktúrára évente, mai áron (gdp 3 %-a), ebből kb. 250 jöhetne az eu-alapokból az első 7 évben..
ehhez képest költünk 13. havi nyugdíjakra, 1200 miliárdot adósságtörlesztésre, 110 milliárdot jattolunk a ruszkiknak gázártámogatásként na ezeket kéne végignéznie mielőtt baromságokat mond..
egyik önkörmányzat sem járult hozzá a nyomvonalhoz
van annyi pénz, amennyiért korpásodik az ember haja. 40 milliárdnál biztosan kevesebb -- az igazi motivációkat én a síkvidéki alagutak környékén vélem megtalálni.
egy kis ontopic, bár ezek még nyár közepi élet képek.
1. kerékpárút és járdaburkolás lengyelország közepén 2. ennek a múzeumi darabnak erős petróleumszaga volt, gondolom üzemképes 3. szintén a műszaki múzeumból származhat, itt talajtömörítésre használták.
biztos vagyok abban, hogy a lengyeleknél sem szedte össze mindenki az önrészt. (nem is mindenhová raktak műanyag ablakot, sok helyütt modern faablakokat láttam)
Új ablak alatt gondolom műanyag ablakot értesz...na hát az nem 1 olcsó mulatság. És hiába a támogatások rá, ma sok ember nem tudja az önköltséget összeszedni.
ja, ebben egyetértünk, az ártámogatás a mai formájában pont rossz irányba motivál.
de igazából most már eső után vízözön: a lengyelek kb 2000-ben kezdtek nagy hőszigetelési programba, mostanra a többlakásos házak 80-90%-a kapott polisztirol kabátot és új ablakokat.
hát, nemtom honnan emlékeztem rá, de utánaolvastam, és valóban, "csak" 100 milliárd körüli
de ezt a pénzt így is alternatív fűtésre kellene költeni, svájcban pl. a házak 40 százalékában van hőszivattyú... ha ezt a pénzt csak a panellakótelepk felújításába tennénk be.......
Amit mondott nem igazán értek 1et vele, mégpedig mert:
-MÁV-ban elég nagy korrupció van....itt kéne szét nézni. Most is sztrájkolnak, VDSZSZ nagyra tartja magát, holott az a Gaskó szerintem elég jól él...1x dolgozna úgy mint 1 átlagos ember, akkor megérteném miért kap akkora fizetést amekkorát kap. MÁV Cargóbol szerzett pénzt fejlesztésekre kell költeni. A járműpark szerintem az egyik legöregebb Európában.
-Autópályák terén jól állunk? Ezt hol álmodta? Majd ha eljutunk legalább Ausztria szintjére, akkor azt mondom én is, hogy jól állunk.
Szerintem a megoldás itt az lenne többek között, hogy a minisztereknek nem adni semmi fizetést. Szinte mind1iknek van saját vállalkozása amiből minálunk így is jobban élnének. Ne a havi 1-2 millióért vezetgessék az országot, hanem hogy szebb és jobb élete legyen a népnek. Ingyen 1ik se menne a parlamentbe az fix. Ez a legnagyobb baj, van olyan politikus aki 1 évbe, pl a Deutsch Tamás bemegy 3x-4x a parlamentbe attól ugyanúgy kapja minden hónapba a hatalmas fizetést.
Olvastam most egy december 3.-i cikket, Molnár Csabával volt 1 interjú:
>A leállított autópálya építések kapcsán a miniszter annyit mondott, hogy a drága autópályák helyett inkább az olcsóbb megoldást, a gyorsforgalmi utak és elkerülő utak építését kell választani. Az autópályák terén egyébként is jól áll az ország - tette hozzá.
Ezt nem igazán értem....milyen autópályákra gondol, hogy le lettek állítva?
Egyébként az általad rajzolt nyomvonalon is van egy 190 méteres pukli. Hogy pontosabb legyek, ott is lett volna egy völgyhíd (alagút).
Szal ez nem egyszerü. Még a 7-es úton is van egy szép emelkedő, ami "országúton" még elmenne, de autópályán nem. És ha visszaemlékszel a helszínre, attól kifelé még meredekebb a szitu.
Nem lehet a Dunához közelebb vinni. Ez itt csak az egyik gond, van sok egyéb más. Igen komoly, független tanulmányok jelentek meg erről a problémáról, és mindegyik megállapította, hogy az alagút az optimális. Ez csak a média szokásos tömegheccelése, hogy "alagutat a búzamezőkre". Ezért ugrottam rá a témára azonnal a posztod után, de Lacinak sem tetszik amit / ahogy írtál, jogosan. Jól picsán kéne rúgni az összes hülye újságírót.
A Köröshegyi híddal meg az a helyzet, hogy menj le Köröshegyre, és csókóld meg az ott lakókat, amiért semmilyen megoldás nem volt jó nekik.
Ezzel kapcsolatban mellékelek egy képet a környező hegyekről magasság értékekkel. Sok okos fasz rajzolhatna egy nyomvonalat, hogy mégis, hol mehetett volna a pálya?