Nem igazán.Riasztáskor egységnyi idő alatt ki kellett érni az aknaüzemekhez.Lassú volt,még magasabb építésű,mint az UAZ . Az alkatrész ellátás is döcögős volt...Nagyon hamar lecserélték.
Ez a kép nem tudom hol készült.A keltető és szállító cég itt van fatornyos kis falumban.Volt nekik valamelyik utolsó szériás Csepelből egy terepes változat is.A volt sofőrjét is ismerem.
Kedves Bátyám,itt már tényleg csak ő segít rajtad/Tibi bá/.Én egy-két képet dobtam fel a 452-esről.Idább-odább látni belőle,de 28-éve amikor megkérdezték tőlem nem ülnél rá?Nem,volt a válasz amit kaptam volna FI-53-12 az már a bal ajtó mögötti oldalüveg nélkül müködőtt télen.A jobbos kilincses ajtóra dobok képet,amennyiben ezen a topicon nem szentségtőrés a Star 200v 1142-es.
Üdv mindenkinek! Úgy emlékszem, hogy a Gyár még műanyagból készített fülkével is kísérletezett, de nem vált be a rázkódás miatt. Mindíg megrepedt valahol. Még képet is láttam róla az Autó-Motorban.
A Csepelnek az Ikarus gyártotta a fülkéket. Amikor felfutott a 200-as család termelése, az Ikarus felszámolta ezt a tevékenységét, így a Csepel más fülkegyártó után nézett, nem lévén kapacitása saját gyártásra. A hagyományos ipari együttműködésből fakadó helyszínek közül a lengyelek mutatkoztak késznek a fülkék szállítására, ezért lett az új, nagyobb teljesítményű 730-740-750 típusszámű Csepeleknek Jelcz gyártmányú fülkéje, illetve a kisebbeknek STAR fülkéje. De a Csepel nem állt meg itt, hiszen készültek Csepelek -különféle együttműködésben - Steyr és TAM fülkékkel is.
Az már másik lapra tartozik, hogy azután olyan is volt, hogy a vörös báró (Horváth Ede nem adott a Csepelnek Rába hátsó futóművet, amely így a TAM, sőt a MAN/MB közös hátsó hídját, az ún "Európa" hidat is beépítette a típusaiba.
Az 1 számú autójavítóban is dolgoztam 1977-1979-ben. Mindig figyeltem a Csepeleket, és kerestem a régi 452-es Csepeleket.
Ezek kék fülkével piros alvázzal és szürke platóval készültek. Az IFÁ k is így jöttek ki. A teljesen szétszedett kocsik fülkéiben ott volt a gyártó cég táblája. Mind Lengyel országban készült. Gondoltam, hogy van Magyar fülke is. Soha nem találtam, és talán nem is volt. Akkoriban a 420-as csepelekre új fülkét hoztak, mert gyártották még. Hármassával hozták, csőrrel felfelé. A KOKÖV-nek készültek a billencsek sorozatban. A billenőrész ott készült. A 452-es fülkéket javították nem cserélték.
'84-ben kerültem a céghez.Az előző képen levő FJ..-..,Csepel 452-es már nem volt meg.Talán 7-8 db dolgozott még.Érdekes mindegyik a céges vill.kék szinben volt.Kivéve egy:Az FI-53-20-as gyári bordó színben pompázott.Már nem tudom milyen Misi bácsi volt a sofőrje,de műszak előtt és után a kisöreg átörölgette a gépét.1987-ben selejtezték őket mert megérkeztek a W50-ES iFÁK.
"Szerelem csütörtök, 1959". A Csepel Autógyár 10. évfordulója ugyan abban az évben. A Csepel felhozatal nem véletlen, egyfajta propaganda film e tekintetben. Ha emlékszük több jelenetben forgolódik a két tartályos nyereges cement-szállító 450-es. Az új típusok - melyeket a 10 éves jubileumon bemutattak,szerepelek kis kivétellel a filmben. Az irodában a falon is az új Csepek típusok képei vannak. A film alkotói nem véletlenül használtak ennyi Csepelt, mint ahogy a film szotrija is úgy lett kitalálva,hogy ezek megjelenhessenek. Ma ez úgy nézne ki,hogy a film fő támogatója a Csepel Autógyár, no persze az adott kor politikai- gazdasági környezete teljesen más megközelítésben de ugyanazzal a lényeggel, amit az agitációs propaganda irányított. tehát ez egy igai "Csepeles" film ami nagyon szórakoztató és kedves, mindezek előtt persze a szép "színes" Csepelek. :-)
Ezt akkor elnéztem.Olyan mondás nincs:Hajt mint a lisztes.Köszönöm a segítséged,jó lehetett esőben szállítani a cuccot.Látom a takaróponyvát a gépen.Mondjuk ha ebbe az állapotba elkapta az eső a pék 5-6 kg kenyéralapot simán lekaparhatott a platóról.Bekeverve.
Még Csepel motorral, de már Rába 018-as hátsó híddal. Utána jött a 740 szintén ezzel a felállással, de már ZF-licenc váltóval és a motoron viscoventillátorral.
Szép napokat és estét.Sikerült pótólni a csepel hiányos felszerelcségét(a fűtőradiátort). Kicsi öröm is öröm.A rendszámos fórumon találtam,úgy gondoltam megosztom veletek is.
Bízom benne hogy lesz rá jelentkező. Ha mégsem kel el a Csepel Autógyári múzeumban felajánlottak egy helyet neki ingyen tárolással, sőt néha ki is hozhatom.
Megtisztelő, de nem én voltam. A vörösvári dobozos szántott, illetve "pullingolt". Én sajna nem kaptam rendszámot, maradt az autó otthon. Mi voltunk, és nagyszerű rendezvény volt.
Egyre inkább Csepelessé is válik ez a rendezvény, amit a rendező "plé" nagy örömmel fogad. Szeretnek ott minket Csepeleseket, és remélem jövőre még több autóval képviseljük magunkat!
Forgalomba lehet helyezni, megvan hozzá minden vám és egyéb papír. Sajna helyjel, idővel és pénzzel sem állok úgy hogy mégegy autó felújításának nekiálljak. Ugyan használható így is, de azért megérdemelné hogy rendbe tegyék.
Elég lesz nekem a szép újszerű platós 344 is ha végre elkészül.
Üdv.Szeretném megkérdezni,miért akarod eladni?Szerb forgalmival nem lehet üzembe helyezni?Láttam a Veteránba a cíkket,ha ennyí megpróbáltatáson mentél keresztül miért akarod eladni?
Szuperül sikerült tegnap a Dutrás találkozó, kellemes őszi napsütésben csettegtek huppogtak kattogtak a magyar gépek. Én megsétáltattam a D420ast, visszafelé beengedtek a Csepel Autógyártba csináltam is pár jó fotót:
Az2012 szeptember 16.-i ráckevei Ászok fesztiválon való részvételért köszönet a Bartos -( bocsinka) -családnak.
Horgászok,halászok ,borászok,madarászok vadászok,csikászok,fodrászok,hadászok.....stb ászok részvételével megrendezésre került hagyományos fesztivál volt. Bartos családdal karöltve gulyáságyúban főtt babgulyással,csapolt sörrel és saját szilva pálinkával vendégeltük meg a nagyérdemű "publikumot" ! a sütemémyekról meg nem is beszélve!!
Én azt mondanám nem pont TEFU ,hanem egyébb használatra szánt és nem katonai jellegre. Bár arra is van elképzelésem ,ha kész lesz egyszer. Azért köszönöm a biztatást.
Feltételezem, hogy nem a szélessége miatt kell levenni az első sárvédőt, hanem azért, hogy a szállított Csepel hátsó kerékei még a platón legyenenek.
Még így is a felső Csepel platójának supporton ( hátsó hídon ) túl nyúló része a levegőben lesz.
A 70-es évek közepén láttam Zil húzta Csepel hátán Csepelt ( Csepelen, XXI. kerben ) ahogy fordult az Ady Endre utcából a Kossuth Lajosba utolsó útjára az öntödébe.
Akkor még nem tudták, hogy fordítva kellett volna húzni, mármint a benzines Zilt kellett volna kidobni. :-(
Az ismeretek szerint D-344 TEFU kivitelben nem létezett. Nagyon szép lenne honvédségi szerelvényben!
Azt kevésbé lehet gondolni,hogy Budaörsi BF szerint a lökhárító leszerelésével belefér saját platójába, ugyanis a mellső sárvédők szélesebbek a lökhárítónál.
Ezen egy kicsit gondolkodom. A jármű honvédségi a pót szintén,ezér zöld volt eredetileg mind a kettő. Utána lett mind a kettő festegetve kisebb nagyobb sikerrel. Én szivesen megcsinálnám eredetire,bár nézegettem a TEFU autókat is. Tavaszig még morfondirozom rajta, nincs garázs várom a jóidőt. Minden jótanács érdekel. Előre is köszönöm!
Köszönök minden segitséget!Tudom nem épp így nézet ki,mert három réteg festék van rajta.Eddig találtam két zöld és egy szürkét, pót 59 éves gyanítom többször átfesteték.Ezért szivesen fogadok minden segitséget,hogy azért valami eredetit lehessen belőle alkotni.
Szia,szerintem Te 452-est keresel.Valaki nekiállt ebben a fórumban egynek,Kb 1-1 /2-éve.Keresd vissza,volt egypár színes kép is az ex soföröktől.Nézd vissza,az Ifákból se mind összkerekü.A "harci" meg pláne .
Egy ex-határőr állította, hogy ezt a típust használták. Számomra is érdekesnek tűnt, mivel ha jól tudom ezen a típuson csak a hátsó tengely hajtott. Az igazság az, hogy bár itt nőttem fel a drót mellett, én már csak az Ifákra emlékszem. Azért köszönöm az infót.
Mikor lementük érte nem voltam biztos benne.Felrakás előtt megmértük 2,15m a pót,a teherautó belső 2,35 .Egy traktor tolta be, aztán saját fékjével a a helyére.A szinét még nem tudom.Szivesen megnéznék olyan képeket amin így van szerelvénybe.Egyelőre a szürke fekete vasalással van elgondolva.Azér köszönöm a segitséget és az ötleteket.
Ha nem írtad el a típust nehéz lesz ilyen képet találni.A "harci Ifák"elött Csepel 344,420,450,452-es volt.Ezekről egy pár képet találsz a:Határőr.eu oldalon.
Csepel D 352-ről keresek képet. De olyant, amin a BM Határőrség színeiben "feszít".
Úgy tudom több őrsön is használatban volt ez a típus egészen a Harci Ifák érkezéséig, a '70-es évek végéig. Megköszönném, ha valakinek lenne róla fotója.
A pót befért a teherkocsiba ez nagyon tetszik. Milyen szine lesz a járműszerelvénynek, ha elkészül? Létezett vöröses barna színű is. Csak mint ötletet említettem meg. Voltak méregzöldek is, mint a görögdinnye külsőrésze.
És kérnék egy kis segitséget!Biztosítást mikor tudok rá kötni?Esetleg mikor kell,mikor lehet?Mert a biztosítosok csak néztek rám és azt bizonygatták ,addig nem tudnak az autóval foglalkozni még nics müszaki adatlapja.Köszönöm a segitséget!
Szép napot mindenkinek és jó munkát.Végre mondhatom büszke csepel szerelvény tulajdonos vagyok.Sikerült hazavinni a gépet( D344) és a pótkocsit( HPL 3.5)is.Most a kertbe pihennek de tavasszal kezdődik a felújitás. Szép napot mindenkinek.
Köszönöm! de hát csak nem halt ki az összes cs 800?! Aki tud róla jelezze!!!!! Valamikor ifjú koromban a sződligeti vízigyak. téren vezettem már ilyen gépet- persze akkor még felügyelettel !
Valaki esetlegtud a Besenyszög felé lévő erdészetnél lévö 710-es tüo autóról? Úgytűnik eladóvá vállik, de nem nagyon van infóm. Volt arra cimbim, de nem fotózott csak valami emberkével beszélt.
hali!segitséget szeretnék kérni ,egy 344 est keresnék,felujitás céljábol,"ot" alapnak,most készült el a garázs,ugyhogy jó helyre kerülne,sajna anyagi háterem véges,de a lelkesedésem annál nagyobb.elöre is köszönöm,06302228620,berényi zsolt
Ebben az esetben nem teljesen így van! Jól tudom milyen a bürokratikus, és vízfejű a BKV! Ez a cég belső múzeuma, java részt saját, kis részben a Közlekedési Múzeum tulajdonát képező járművekkel! Az a Csepel, az pont a cégé! Vagy is, a Miskolci Közlekedési vállalat átadta a BKV-nak! Azért már egy kicsit más szelek fújnak a BKV-nál, régen csak ültek a babérjaikon, manapság azért van mozgolódás a régi járművekkel kapcsolatban. Bár tény, a gumikerekes terület az jócskán lemaradt a vaskerekes társaikhoz képest! Ha van némi ismereted, akkor illik tudni, hogy az IK620, és IK60 trolit is el(át) adta a Miskolci, Szegedi közlekedési cégeknek, felújításként. lám milyen szép munkát végeztek, meg lehet nézni. Én többször hallottam, VTTE nosztalgia bizottságösszejövetelein, hogy "bárki tudd, olyan személyt, szponzort, vagy céget, aki segítene egy-egy jármű felújításában, az jelezze és nem fognak elzárkózni! Az a Csepel felső vezeték karbantartó gépkocsi, bár tudjuk, hogy egyedi és ritka darab, de nem bír akkora értékkel, hogy mellet döngetve tiltakozzanak a segítő szándék ellen!
Én szoktam dolgozni néha múzeumokban, láttam már belülről ügymenetet. Egy dolgot tudnék elképzelni, ha valami olyan cserealapot ajánlasz amire a múzeum régóta vadászik, akkor esetleg kivitelezhető a csere. Igaz nem túl egyszerűen.
Ha más utat tudsz és működik, akkor külön öröm. Hajrá! Üdv neked is!
Neked mi közöd van más tulajdonához? Képzeld el fordítva, tavalyelőtt odaállított volna pár lelkes amatőr nyálcsorgató és felajánlotta volna a bogarad restaurálását cserébe, ha néha fordulhatnak vele pár kört. Te mit szóltál volna hozzá? Nem hajtod el a brigádot a búsba? Ez pedig ennél jóval bonyolultabb eset, nem két magánember közötti ügy, hanem egy múzeum van belekeverve.
A múzeumi törvény pedig ilyet nem ismer. Ha 2100-ban lesz még mit felújítani akkor felújítják, ha nem lesz akkor majd kiteszik a tablóképét.
Ha annyira nagy járműbarát vagy, saját költségeden ácsolhatsz fölé egy tetőt, de csak akkor ha engedélyezik. Majd 2100-ban felírják a neved a szponzorok közé a réztáblára.
10 villamos 6 busz, 7 troli 9 HÉV van a Csepel előtt amit meg kéne csinálni, és a meglévő felújított járművek, meg romlanak. A Csepel a legutolsó, erre 2100-ban kerül sor, ha nem a hulladék vasban köt ki.
Már itt az indexen, a dutra traktoros index oldalon kérdeztem ezzel kapcsolatban, itt is próbálkozom. A kérdésem dutra ue-28-as adagoló, amit szeretnék tudni, miként működik, milyen részei vannak, szeretném átlátni ezeket. Aztán miért lehet hogy nem nyom gázolajat? Az én adagolómnál mikor forgatom a motort a rugók mozognak, ezt látom, mert az adagoló fedelét levettem. A gázkart felnyomom teljesen, majd vissa, és nem látok semmilyen elmozdulást az adagolóban. Ez így normális? a gázkarnak nem kellene elmozdítani valamit? Igazából nem értem mi van, a traktorral úgy lett bejárva, igaz utána több mint 1 évet állt, anélkül hogy be lett volna indítva. A válaszokat előre is köszönöm. Lehet valami beragadt? Ha így nem voltam érthető, holnap teszek fel pár fotót.
Nem, a Zuglói, már nincs ott, és szerintem nem is létezik, már akkoriban, a felépítmény leszedésről beszéltek, csak az alváz kell a fülkével mondták. A Debreceni ami nyerő lehet, de azért kéne még egy kört futni a Szentendrén található járművel kapcsolatban is!
YA-12 szovjet tüzérségi votnató adta a licencet: alvázteknő,futómű komoplett, bolygómű. Gödöllő - 800: D-613 motor, magyar váltó. Típusát mot nem mondom. Azért Gödöllő ,ert ott készült a Gépgyárban.
Hát? Engem mindig lenyűgözött ennek a gépnek a látványa a 70-es években! Sokáig álmodoztam, hogy lesz egy ilyen nekem, de soha nem lett. Csak egy pici modell amit csinálgatok :-)))
60-as 70-es években a VIII. kerület Szilágyi utcában a vonalműszakosok voltak , általában két különböző Csepellel, és egy Tátra darussal, ami sárga volt, tehát nem azonos azzal ami piros voltak a Barossba. Itt járt a 89-es IK620 típussal, egy darabig is!
Srác koromban 1969-ben a nyolcadik kerületben a 89-es autóbuszról mindig figyeltem a felsővezeték szerelő kocsikat. Sokszor három is állt a pici utcában és valami tér volt vele szemben. Nem ugrik be a neve a térnek. Aztán onnan fordult a busz jobbra, majd balra a Rákóczi útra. Volt aminek a redőnyös ajtaja az szép alumínium redőny volt, és tetszettek a kék villogók a kocsik tetején.
Hát.......... platóst talán - de már messze a gyári kiviteltől. Híradó vagy műhelykocsit már kevésbé, komplett híradókocsit meg soha. Talán üres EZF-et igen,de már azt sem nagyon.
Hát nem az utszélén hevert,kaptam 1 emailt teló számal és fel hivtam és van neki ha igy haladok a hiányzó cucok össze szedésével a tervezet időpontol hamarabb kész lesz a csepelem
Ilyeneket újítottam fel. Talán ezt nem, mert ami kiment az AFIT-ból ahol dolgoztam annak a gépházán a díszléc az lapos aluminium volt. A fotón meg eredeti a díszléc. Szép kékre voltak festve a kocsik és kaptak is feliratot az oldalukra.
Hali ujra bocs ha nem ide tartozik csak hogy ha holnap eltudom kapni a digép det2 esünket munka közbe levideozzam? meg van két uj fotom a motorjárol igaz kicsit piszkos.
igen de a Digépbe szerintem tudunk majd kapni mert ma voltunk és hát aztmondták lennie kell mivel sokat bontottak de kitduja néha rámondja az ember hogy van közbe nincs is szóval reménykedek hogylesz.:D már ma is használni akartuk volna de igy meg nemlehet kormányozni se..:S
hát holnap ujra vadászatra indulunk azért.. :D nem ment volna tönkre csak amikor javitották és nemvoltunk ott gányul csinálták meg nemhuzták meg és hát 3 év alat kikoptatta magát hogy kotyogott:SS de ha esetleg tudnál nekem mondani olyan helyet hol lehet kapni vagy bontottan venni ilyen digép det 2es hez alkatrészeket megköszönnénk!:D igaz van de amire nagyszükség lenne általában mindig az hiányzik
hát rendben megfogadom tanácsod valahogy elrakatom.. de van hozzá még egy rahedli pot alkatrész csak ami kéne az nincs: | tömitések kormányösszekötő na de mindegy lesz ami lesz! még üzemel enyi a lényeg:) tudom kicsit mocskos de nem divatbemutatóra megy..:D
A műszerekben ... izééé.. a normális műszerekben nem elektronika a jelátvivő közeg, hanem ez esetben alkohol...
Az egyik végén a kistartályban melegszik és tágul, a másik végén meg a Bourdon csövet nyomja a táguló alkohol és az arra szerelt mutató elmozdul... vala...
Ne hagyd kidobni vagy szétvágatni hanem tedd el, és tíz év múlva te leszel aki lekesen felpofozza a haló poraiból.
De lehet egy csunya sors vár rá ami aztjelenti h elakarják vinni a méhbe de nemsok esély van rá de most sajnos felmerült ezis ha mégis aza sors jutna rá valahogy interneten eltudnám adni? vagy már ilyen régi csodaszerkezetekre nincs kereslet?:S
Indafotóra tudtam csak feltenni! bocsi nagyobb mint 512kbyte ezért nem engedi felrakni és még egy olyan kérdésem lenne hogy találtam egy Vizhőfok órát csepel szerintem ezé lehet de semi elektronika nics bene csak egy hosszu ien drót féleség és abba egy nagyon vékony cső végülis hogy működik ez? mert nemtudtam rájönni. bocsi a sok kérdésért csak még tapasztalatan vagyok ezekbe:) a targonca am a családé és szolgál már 20éve az biztos:)
Hellosztok lenne egy olyan kérdésem hogy van nekünk egy Csepel 2hengeres diesel targoncánk és a hangja nagyon hasonlit egy Dutra ue 28asra valószinüleg ugyanolyan motor van benne vagy teljesen más? meg találtam rajta egy gyártási évet 1967 ha valaki tud valamit kérem válaszoljon Köszönöm
Hát mostmár egyre kevesebbet láthatunk az uton sajnos.Meg minden géphez van valami emlék,jó is,rossz is,ilyenkor ezek előjönnek.Sokan,sokat szidták ezeket a gépeket,de mindennek ellenére én abban a korban elhelyezve persze,komoly gépnek tartottam.Meg a 344-est,meg a Dutrát is,de ezt ugy is érted már,miért mondom.
Én ezt legfeljebb csak értelmesen bólogatva olvasgatom, ezekkel a gépekkel csak útközben szoktam találkozni... de ott is csak szembe szoktam megismerni őket.
Szia!Mint irtam,alapjában nem lettek volna rosszak ezek a terepesek,csak a jugo hid helyett azonos áttételű Rába hid kellett volna.Később láttam/csináltuk műszakira/olyan754?jelű billencset,amin már elől is Rába hid volt,billenthető vékony Jelcz fülke,turbós hatos álló Rába motor,szorzos válto,Knorr-Bremse fékcuccok,na az már gép volt.Ősszkerék hajtásban is rugott,kapart az aszfalton,persze üresen volt a platója.Turbos Liazt gyalázta,minden szempontból,szólóban is,póttal is.
Annak idején elég sokat voltam e gépek között-alatt,volt rá mod megismerni őket,de érdekelt is,nem szégyelem.Valamiért mindig mi,a fiatalabbak kaptuk ezeket javitani,biztos véletlenűl.Nekem tetszettek,kicsit kellett volna rajtuk simitani,jó gépek lettek volna belőlük.Egy fogaskerékpárt kellett volna a terepváltoban cserélni az eltérő áttételű hidak miatt,meg hátra dupla kereket rátenni,meg előre nagyobb fékhengereket,mondjuk mint a Tatra fékhenger,akkorát.De hát inkább selejtezték őket,a 07-30-asban még nem volt 3000 km sem,erre emlékszem.Valamelyik gép Enyingre kerűlt,még évek mulva is láttam répát vinni,a másik három sorsára nem emlékszem,de szétbontva nem lett egyik sem nálunk.Sokat javitottuk őket a futásukhoz képest,de a sokat szidott Rába-cuccokkat nem kellett javitani,inkább mással voltak bajok.Ez is tipikus magyar történet,sokra érdemes gép,de nem nálunk/Magyarországon/.
Szia! Nekem semmi gondom vele. Jelcz fülke,MAZ első híd,Rába 180-as álló szívó motor,ZF váltó,sima sor hatos,Rába hátsó híd,Knorr-Bremse,Wabco-Westinghause légfékrendszer.Prva-petoletka jugó hiraulika,Csepel kormánymű és alváz,Volvo elektromos-levegős szivattyú,diffizárkapcsoló,stb. Üdv.
Üdv Endrebá!Annak idején,még a régi munkahelyemen voltak ilyen terepes 752-es Csepelek.1985 elején jöttek,vadi ujakként,személyszálito doboz felépitménnyel,bordo-vajszinű festéssel,talán a Szegedi Autojavito rakta rá a bódét a vázra.BX-07-30,35,36,37 volt a rendszámuk,ha jól emlékszem.Jelcz fülke,nem billenthető,Rába 180állómotor,hatos váltó,Rába hátsóhid,jugo elsőhid,egerben készűlt terepváltó,Zil-131-es gumik,elől-hátul szimplán.Szép egy járgány volt,csak alapvetően elszabták a mérnökök.Az első és hátso hid áttétele nem passzolt,ezért mindig bennmaradt az eleje,szétszedte a féltengelyeket,meg az osztóművet,a kardánokat.Nem is sokáig voltak,a második müszakit már nem érték meg,kis ügyességgel jó gépet lehetett volna belőlük faragni.Maszekok vették meg őket,busz elsőhidat,Skoda platót tettek rá,mint billencs,ugy használták őket.
Milyen cuccot keresel, hátha tudok valamit segíteni...
(ne a koldusságot hanem az egészséget nézd... ha még be tudod kurblizni a huszonnyócast - amit most se hiszek - akkor tessék büszke lenni, mert akkor erő van még)
Tudod,Te déli gyerek vagy,én meg é.ny.-i . Mindig jóleső érzéssel köszöntelek így.Köszönöm,hogy gondolsz rám, nem tudok már beszerezni cuccokat... A lányom jövőre diplomázik,a gyerek most csinálja a technikusit.... Koldússág van. A legjobbakat:kiscsera
Segítséget szeretnék kérni, egy Csepel 346-os beszerzésben. Lehet, hogy egy kisebb-nagyobb összeggel gyarapodik a családi költségvetéskénk, így arra gondoltam, hogy tégóta dédelgetett álmaim közül egyet valóra válthatnék.....(Próbálkozom beadagolni a páromnak, már bevetettem a gyermekeket is :)
Ha tudtok elfekvőt, eladót kérlek jelezzétek, jó helyre fog kerülni.....Az állapota csak annyiban számít, hogy legalább hazaérjek vele, a többít a lelkesedés és a barátok majd megoldják...
Nemtom ki mondta, de a Csepeleseket 27.-n estére várják. Mindengépet és gazdáját szívessen látnak, a fő nap pedig 28.-a. Szállás is foglalható, ill sátorozni is lehet.
És itt a promo:
A hagyományokhoz híven július utolsó hétvégéjén, 28-án és 29-én rendezzük Kemencén a Kemencei Erdei Múzeumvasút napját, melyre várunk mindenkit, aki ismer minket és aki csak most szeretné megismerni a kisvasutat! Ezen a napon a menetrendben meghirdetett minden vonat közlekedik, természetesen amennyiben szükséges, mentesítő vonatokkal csökkentjük a várakozási időt.
A látogatókat a korábbi évekhez megszokott módon érdekes programokkal várjuk a felújított kemencei végállomáson, hogy a várakozás minél érdekesebben teljen, egész pontosan az alábbi tervezettel készülünk szombaton:
9:00-10:00 készülődés, megnyitó 10:00: Előzd meg a Kisvasutat! futóverseny a Zöldgömb Sport Klub szervezésében 10:00-11:00 járműbemutató, járműparádé (ami beindul, az gurul is) 11:00 - egész nap Kemence állomáson:
kézműves foglalkozás
természetvédelmi bemutató (DINPI)
helyi termékek vására (míg a készletek tartanak)
veterán járművek bemutatója (erdészeti, közúti kettő és négykerekűek, vasúti)
10:00 - egész nap Kőrózsa megállóhelynél:
modellvasút kiállítás a Kőrózsa panzió teraszán
Amennyiben lehetőség lesz, közös fotózásokat tartunk veterán járművekkel a vonal mentén.
Étkezési lehetőségek a kisvasút napján:
Csarnavölgyi söröző (kenyérlángos és lepény szombaton) Kőrózsa panzió étterme (menüs és étlapos kiszolgálás) Palacsinta Kürtőskalács
További információk és térképek folyamatosan!
Várunk mindenkit szeretettel: Kisvasutak Baráti Köre Egyesület, Ipoly Erdő Zrt!
Egyébként hihetetlen: 1989 óta használom,150000 km van benne,egyszer hüvelyeztem,kétszer kuplungoztam,igaz pótot ritkán húzok de naponta használom. Már párszor kérdeztem: tényleg nincs itt Cs 750-t használó sorstársam?
Érdekes,azon a Bnv-én használt Sisuk is voltak.Ekkor mutatták be:Robur Deutz motorral/Kép nincs már bánom/ Zil"Caterpillar",Liaz Madara billencs,Dac 7,5T teherbírással,Tatra nyerges ABS-el,Shell Topas tartálykocsi tolatókamerával!!stb.
Ennyi féle topicba nem akarom felrakni.Még be kell szkenelnem,ebben a topikba ha felraknám én lennék az utálatos ember?
Ez biztos? Nekem azt mondták most hétvégén lesz holnap. A veterán újság eseménynaptárában nincs benne, a kisvasút honlapján pedig még a tavalyit hirdetik...
Így van, télen az irányváltó járatása miatt egy órát pöfögtettem a mozdonyt a becsukott fűtőházban, utána simán lehetett lélegezni benn, míg az Ifa mellett szabad térben sem lehet megmaradni. Van olyan Csepel motorunk amelynek csak induláskor van látható füstje.
Tiszteletem,Dakaros!Nem vagyok ugyan Mester,meg első hajtás képem sincs.Az első hidban csak két áttétel,kúp-tányérkerék van,mindkét féltengelyhez van egy-egy darab.Az osztoműben van az első difimű,a kardánok már a differált hajtást viszik előre.Igy tudták a tervezők elérni,hogy a jármű ne legyen sokkal magasabb,mint hátsohajtásu elődje.Rafkósak voltak,mi?Mi annak idején az iskolában csak "kétkardános Csepel"néven ismertük.A szakmait tanito tanár sorkatonaként részt vett az első csapatprobákon,sűrűn emlegette nekünk az ott történteket.
Tiszteletem a Mestereknek!Nemrég olvastam a D344 terepes első hídjában nem volt difi?Két kardán hajtotta az elejét?Ez irányú hiányosságaimat szeretném pótolni.Valakinek ha van képe róla.Köszi a válaszokat!!!
Volt ott egy levél még, amit írtam, de átugrottunk felette... A homokszínű gép nem ot-ra, hanem kedvtelésre készült. De nem is ez a lényeg...
Hanem az, hogy sajnos van valami gixer a váltóval és szeretnék valami mesterembert találni Sopron környékén. Nem tud valaki valakit ajánlani? Ha más nem lesz hazatrélerezzük, aztán nekilátunk, de jobban örülnék, ha saját lábon jönne haza is...
Ezt is nagyon szeretem , és kipufogó szagát is, mert nem marja a szemet mint az IFA. Próbálták már elmagyarázni az égésteret, és autós a szakmám is, de sosem fogom megérteni ezt a külömbséget.
"Prelaskom na kamion Csepel 420 sa nagibnim tovarnim prostorom povećava se efikasnost i nosivost. Akcent angaovanja jo je uvijek na udovoljavanju transportnih potreba pri izgradnji i obnovi grada."
No világos, hogy nem Téged kell meggyőzni, dehát Te "kételkedtél" az ilyen kivitel létezésében azért reagáltam. Jó lenne ha egyébként - a vontakozó szabályok mentén - elfogadnának olyan dokumentumokat is amelyek igazolni képesek az ilyen kivitel egykori létezését. Több mint 150 féle változatban használta a hadsereg a D-344,D-346-ot. Bármelyiket az ember felkutatja és helyrerakás után elviszi ótéra, a bizottság milyen szempontok alapján dönti el,hogy volt,vagy nem volt. Ha nincs fotó az még nem azt jelenti,hogy az nem létezett - szerintem. Minden vizsgáztató nem érthet minden járműhöz ezért bizza rá a vizsgára előállítót,hogy bizonyítsa az eredethűséget. Ha a 150 változatból ez a kocsi vizasgára megy és nem fogadja el a tulaj által bemutatott papírokat akkor az már nem objektív.
A Honvédelmi Minisztérium jegyzékében szereplő haditechnikai vagy bármilyen szakterületen tevékenyíkedő szakértő annyit jelent, hogy ha mondjuk a minisztérium kér be állásfoglalást arra,hogy az adott gépkocsi típus létezette-e és azt a szakértő megállapítja, a minisztérum elfogadja - mármint ezáltal a magyar állam.
Tehát Én - gondolkodásombasn mindig azon vagyok hogyan lehet és nem azon hogyan nem. Ebből adódóan bízom abban,hogy a bizottság objektíven áll a kérdéshez és átengedi az autót különösen akkor,ha olyan kivietleekre adtak ot vizsgát, amit Én csak azért tennék mert újabb megmentett magyar járűről van szó. De hivbás ez a megközelítés abban az esetben,ha - mondjuk Én apait anyait beleadok,hogy OT legyen és eredeti és stb., más meg előállít egy olyan járművet ami soha nem volt. Ezt arr reagálom,hogy homokszínű Csepel ugyan volt, de nem EZF és nem 344. De ha homokszínű már egy katonai jármű ott nincs szükség fényes díszlécre, fekete felnikre,és alvázra,stb. Ellenben személyszállító EZF volt amit jobban bizonyít egy haditechnikai szakértő hivatalos alátámasztása (aki egyébként a MN páncélos és gépjárműtechnikai főcsop.főnökség főnök helyettese volt) mint az, hogy létezett homokszínű Csepel, igaz más típus és más külsővel de OT-t megkapja. Akkor a bizottság nem jól látja el a feladatát. De mondom,legyünk optimisták és hát had vizsgázzon ez az egyébként a tulajra jellemző nagy precizitással elkészített "bódés Csepzon"
Az 1957-es fejlesztési terv 330.000.Ft-ban állíptotta meg a sorozatgyártási darabárat, évi 1000 darabos gyártás mellett. Nyilvánvalóan 1975-ig a sorozatgyártás befejezésig, ez az összeg növekedett.
Üdv,MAZ!Hát megleptél,nem gondoltam,hogy a 344-es ennyire drága technika volt a maga idejében.Mondjuk a pénzes dolgokhoz soha nem is értettem,meg nem is fogok.Érdekes,a GAZ-66 se nagyon ment fel ott,de annak a motorerő kevés volt,lefulladt.De legjobban nekem a vizesárok tetszett,belefért egy DAC teljesen,eső után viz is volt benne.Befelé menet csak a fodrozodo vizet láttad magad előtt,kifelé meg a fák tetejét,később meg az eget csak.Lassan kellet belemenni,nehogy felcsapjon a viz,felfelé meg nyomni neki,hogy kijőjjön a gödörből a gép.Voltak gumik beásva a földbe,azok között kellet menni,általában sikerűlt is,mindenhol zászlos emberek áltak,ha valamit elrontottál,hibapont.Persze tökéletes az nem lehetett soha a dolog,de nem számitott,a sereg ezen oldala sokunknak tetszett,ha ma megtehetném,pár kört biztos mennék ott egy jo géppel.
Üdv Csepelesek!Leirnák egy esetet,ami velem történt meg katonaidőm alatt.Volt olyan gyakorlat,hogy terepvezetés,Kaposváron,a Szigetvári utca végén volt erre egy pálya kialakitva.Volt ott minden akadály,vizesárok,rampa,meg egy nagyon meredek rész,amit "siratófalnak"neveztek.Ezt a pályát meghatározott időre kellett megtenni,kivéve a falat.Eligazitáson mondták,csak a Zilesek,meg a Csepelesek menjenek neki az emelkedőnek,mert a többinek nehéz.Nem hittük el,de megláttuk.Nagy modern DAC jön,megáll a fal előtt,visszakapcsol,azt neki.Féluton el kezd ugrálni,kapar,sziszegnek a szelepek,de semmi,vége neki.Jön az Ural375,sivito motorral,negyed hegynél lessik a fordulat,feléig megy,aztán vége.Jön a ZIL-131,dörgö,bömbölő motorhang/nekem igazi muzsika/,na ott ninc akadály tizből tizszer fel a dombra.Jön a CSepzon,padlógáz,kicsit füstöl,kerreg néha,de gond nélkűl felmászik a dombra,tizből tizszer,mint a ZIl.Na a lényeg most jön.Akkor probázták az uj,csúcsmodern Rába h-18?autokat,egy volt ott akkor,de mi csak nézhettük,soros nem vezethette,csak hivatásos.Na a csúcs Rába,bologatta azt a béna nagy fűlkét,lengtek a tengelyei,meg számitógép,hivatásos sofőr ellenére nem tudott a DAC-nál jobb eredményt elérni.Az öreg Csepzon lepipálta a modern,high-tech Rábát.Ha más mondja,nem biztos,hogy elhiszem.A tisztjeink,meg mi is jót mulattunk a Rába égésén.Egy olyan Rába árán mennyi Csepelt lehetett volna venni?
Terepváltó üresbe került. A kart be kell kapcsolni. Talán ez a hiba. Így lehetett belerakni a kocsiba kilómétereket, mert az óra és a számláló is ment ilyenkor. Alapjáratban ment 20 KM/ó-val a csepel ötödikben.
Én egy homokbányába mentem homokért egyszer. A Látrányi homokbánya volt úgy emlékszem, és a homokbányás a markolójával hatalmas dombott csinált és azon ment le fel, mivel unatkozott. Mondta nekem, hogy fel merek e menni, mert mások nem mertek. Elindultam felfelé és az eget láttam csak. Nem tudtam mikor fog a tetejére érni a kocsi, és vártam, hogy átbillenjen és lássam végre az útat. A homokban puhára döccent a kocsi nem esett baja semmi alkatrésznek. Még vagy 5X megismételtem.
Üdv.Mi 1969.ben hegy oldalon probálgattuk a 344-eseket meddig megy fel.gondoltam farral többre viszem.gyors fordulat után irány felfelé.meg érkezett az a fránya század PK.azt hittem ott rögtön föbe lő.
Egy kérdésem lenne: Budapest-Sopron távon egyszercsak elment a negyedik és az ötödik fokozat a váltóból. Aztán később szép lassan megadta magát mind, csak a hátramenet maradt. Sajnos nem láttam az autót, így nem tudom, hogy csak valami bagatell hibája lehet vagy komolyabb. Nem tudtok esetleg valakit ajánlani a környéken, akire rábízhatnánk a gépet?
Nyilván ha nincs más, akkor megy a tréler érte, de jobban örülnénk, ha nem kerülne erre sor...
Akkoriban érkeztek az emelőfalos AVIÁ-k amikor másodiszakos katona voltam. 1982-ben. A civil életben meg AVIA gépkocsit hajtottam. Megmutattam, hogy kell döngetni és mit bír a kocsi. HP 33 55 volt az új kocsi rendszáma. Észerevette egy tiszt a nagy sebességet és el akarta venni a jogosítványomat gyorshajtásért. Na én nem hatódtam meg csak röhögtem. DAC pár darab volt a híradósoknál akkoriban. Volt egy GAZ 55-ös ami zárt pici felépítményes volt. Ruhákat szállítottak vele. 566-os csepel volt vagy 30 darab és egy vontató is ebből a típúsból. Sajnos nem vezettem 566-ost. Volt régi GAZ 67-es dzsipp is meg UAZ. Fényes kocsik is voltak 3 darab 21011 zsiguli és egy 1500 ös ami a vezérörnagyé volt. Volt egy T5 pannónia és 4 MZ akkor voltak újak az MZ-k.
Történet: Elkértem egy körre és odahúztam neki a motor meg egykerékre állt és majdnem leestem és ahogy kapaszkodtam húztam neki. Sikerült visszatenni az elejét a földre. Soha nem egykerekeztem és remegett mindenem úgy megijedtem. Viszzafelé megálltam a srácoknál és mondták, hogy még még. Én meg szerényen mondtam, nem, és jó a motor. Magamban meg mondtam ha tudnátok, hogy nem sokon múlott, hogy ne taknyoljak el.
Húzták az én időmben. 3 havonta gyakorlatra jártunk! A csepelek is húzták, mert 7 egytengelyes lakókocsi volt és 4 robur, ebből az egyik ovális hűtőrácsos volt.
Ha a Garant is törzshálóhelygk. volt akkor azért nem tudott vontani mert a felépítmény hordozásához meg kellett hosszabbítani az alvázat. 1973-ban a BUDAMOBIL készítette ezeket a felépítményeket utánfutóra és GARANT/ROBUR Lo-1800,1801 típusokra. Vonókészülék nem is került rájuk, de aztán tényleg lehet,hogy nem is bírták volna el a "majomringatót". A szolgálati könyv alapvetően CS-344 törzsbusszal történő vontatást írt elő.
Az én időmben már csak speciális feladatra volt Csepel,azt a néhány platóst csak a kiképzés miatt tartották,hogy az ujonc sofőrök megtanuljanak Csepelezni,ne a "drága"felépitményes gépekkel gyakoroljanak.A kommendánsoknál sok törzsbusz volt,HG-rendszámmal,kis egytengelyű lakokocsit húztak,abban laktak a törzsbuszban dolgozo tisztek.Nálunk hiradosoknál mindenféle rádio,vezérlő,vivő,relé,bemérő,hangszóro,még postáskocsi is volt 344-346 alvázon,bár én soha nem tudtam,mi a külömbség közöttűk,kivűlről semmi szerintem.Egyszer valahova kellett vinni egy 346-ost,és nem akartak kiműszakizni,mert a papiromban csak a 344 szerepelt,de aztán jött a meások főnöke,szerinte ugyanaz mindkettő,ugyhogy mehetek.A javitosoknál mindenféle műhelyes,tartályos,még furós csepel is volt,HM rendszámmal.A normál szállitóknál már DAC 665T gépek voltak,meg Avia A-30-31-esek,a tartályosok meg Ural 375-sök voltak.A DAC-ok HV,Aviák HP,tartályos Uralok,Csepelek HZ rendszámon futottak.Volt még egy csomo újszerű DAC törzsbusz a kommendánsoknál,félkör nagy sátorral,Sirokkó gázolajkályhával,na ezeknek a DAC buszoknak annyira kilogott hátra a doboza,hogy nem tudták húzni a lakókocsit,igy ezeket a lakokocsikat aCsepelek huzták,meg volt még néhány Garant,de azok olyan gyengék voltak,nem birták el a lakokocsit.
Igen jól mondod. Az alakolótérre is ki szoktak állni a híradós ZIL-ek és forgatták a nagy antennájukat. Akkor voltak újak amikor katona voltam a Füredi 1-ben.
Üdv,FAV20!Az a parkoló az alakulótér mögött az 1.számú telephely volt,a Kommendáns Zászlóalj használta,mi hiradosok a 2.számut,a telephely kapuval szemben lévőt,illetve a mellette lévő telephelyet közösen az R.T. századdal.Nekem csak 2 auto volt a nevemen,az emlitett DI-ZIL,meg egy ZIL-131rádiós,HH-95-58 rendszámu.De sokszor kellett beugrani másik sofőr helyett,akkor általában én voltam az áldozat/de nem bántam soha/,igy Csepelezni is volt szerencsém,az emlitett platossal,ami 1964-es gyártású volt,de a tábori századé idősebb gép volt.Évjáratra nem emlékszem,csak arra,hogy azon a gépen még a négyküllős,vékony kormány volt,az összes többi Csepelünkön a vastag,kétküllős volt.
1981-1983-ban Kaposváron a HT 78 96 volt a kocsim. Az alakulótér mögött volt a parkoló. Volt törzsbuszom is, és multikár is. Egyszerre 4 járművem is volt. A vízes utánfutót, vagy a gúlyáságyút is rángattam.
Üdv,Csepelesek!Kaposváron,katonaságnál levő Csepelek rendszámához szeretnék hozzászólni.Törzsbuszt csak HG rendszámon láttam,műhelyest HM redszámon,HS az FMG-kocsi és az EŰ zlj kötözőkocsija volt.A tartály Csepel HZ,hirado,fűggetlenűl a doboz vagy plató tipusától HH,normál platós HT,HP rendszámon volt.Érdekes,hogy HP rendszámmal csak merev oldalú,ponyvás platojút láttam párat,több volt a HT redszámú,lenyitható oldalú platós.A hiradóknál,ahol én is voltam,minden századnak volt egy platós Csepelje,terepjáró szállitójárműnek hivták őket/de csak azoknál a századoknál volt platós,ahol a Csepelek más felépitménnyel is voltak/,ahol nem,ott GAZ-66 volt.A közúti szállitójármű DI-ZIL volt,a zlj-nál három volt belőlük,egyik az enyém/HP 55-75/.Még emlékszem a Csepelünk rendszámára,néha kellett vezetnem,de nem volt a nevemen a gép.Rendszáma HT 54-91 volt,akkor már 90-91-ben eléggé lelakott állapotban volt szegény,de soha nem hagyott cserben minket.
Az alváz talán itt készült, de ezt nem tudom, mert soha nem néztem. Viszont az alvázkovácsok mellett volt a munkahelyem. Mindig lestem mit csinálnak. Egyszerűen dolgoztak egy spárgával mérték az átlót.
Úgy tudom, már a 452-es tervezésénél is a lengyel Star fülkével gondolkoztak (azt hiszem, tán Star 200 típ. tgk), ugyanúgy, ahogy a 740-750 -es szériára legelsőben a szintén lengyel Jelcz fülkét szerelték.
Oly sokszor volt cserélve az aluminium lemez az oldalán, hogy a lyukak egymást érték és sorban tötek a fúrók amikor elérték a vázat. Szita volt a váz a szó szoros értelmében. A kép a vasúttörténeti parkban készült egy veterán autós barátom autója látható a fotón.
A 452-es Lengyel fülkével készült. Mindig kerestem az eredeti fülkét, de soha nem találtam, mert nem létezett ebből Magyar.
10 darab olyan felépítményt gyártottunk amit magára húzott a jármű. Nem nagyon sikerült neki, de megrakva ez még nehezebben teljesíthető volt. 2 darab 450-es is volt ilyen felépítménnyel. Ezek talán próbák voltak és átrakták az alvázról a szerkezetet 452-es re. 452-es billencset nem láttam. Mind platósként ment ki. Kék fülke szürke plató és piros alváz. IFÁknál is ez a szín ment, de 1978-ban már feketére fújták az alvázakat. Sok műhelykocsi felépítményt újítottam fel. Erre külön műhely volt azok mindig ezt csinálták, de mi is a csarnok elején besegítettünk. Havonta egy készült, és minden fel lett újítva a gépkocsin. Naponta 3-4 teljesen felújított Csepel és IFA hagyta el a Váci úti AFIT-ot.
Van zsanéros történetem is. Amikor lefestettem a Csepelem a seregben és minden Csepelnél jobban nézett ki a laktanyában ez akkor történt. A kijátati kapunál vissza kellett tolatnom több mint 50 métert és középen lánckorlát oszlopok voltak. Nehogy nekimenjek tolatásközben kinyitottam az ajtót és hátranéztem. Egyből elkapta az ajtó alját egy oszlop. 2 centivel volt magasabb mint az ajtó alja. Mivel ujjal lehetett az ajtót becsukni ez megváltozott. Sajnos meg kellett melegíteni a zsanért, hogy jó legyen. Szerencsére volt tartalék festékem. Utánna meg a tartalék festékkel cikiztek, hogy szerencse, "Hogy van tartalék festék"
Jó olvasni a storykat, szívesen veszem az ilyen visszaemlékezéseket!
És ha már a visszaemlékezésről beszélünk, D452 típussal volt esetleg valami tapasztalat? Esetleg a D453 billenő felépítményével?
Tűzoltó létrás és szerkocsikat lehet tudni hogy hol felépítményezték? Na már csak azért ez a nagy érdeklődés, mert az én 452-em elvileg gyárilag alvázként került ki, aztán létrásnak felépítményezték, majd egy maszek át billencsesítette egy 450 billentőszerkezettel.....
Csak annyi a vezérkar fehérváron települt,nem Kaposváron. Nem lehet kizárni azt ami létezett. Ilyen változatok voltak kis darabszámban. Egyébként a "Hilton"-t nem csak ebben a település módban használták becenévként: a törzshálóhely pótkocsi is futott eze a becenéven a "Majomringató" mellett.
Ami a lényeg,hogy a személyszállító és pihenő változatokat nem a sereg készítette. Valamennyi átalakítás vagy módosított kivitel a gyártómű terméke volt.
Kaposváron voltam katona és volt 2 Hilton is. Mondom is mit jelent. Két törzsbusz tolatott össze és összekötötték átjáróval (kis Híd) a hátsó ajtókat. A vezér kocsija volt, és két Csepelből állt egy Hilton. Lehet vitatkozni most, mert az egyik fele volt a dolgozószoba ami gyári íróasztalt tartalmazott, és amásik volt a hálórész. Ebben fa rekamé volt ágyneműtartóval, és Tv, hűtőszekrény, fotelek a 70-es évek akkori divatjából. Még perzsa szőnyeg is volt benne. Mivel én vezettem az irodás kocsit, így jól ismertem a másik felét is. OT vizsgán a hajukat tépnék, ha beállítanék egy ilyennel. Persze, hogy nem a gyárban készült a belső berendezése, de így használták. Hasonló a helyzet, mint egy rallye autó esetében. Ez a csapatszállító busz is létezhetett, mert voltak 255 -ös Ikarusai a seregnek, de terepen nem tudtak közlekedni ezekkel. Alacsonyak voltak. A Csepel meg négykerék hajtásos, és talán "D" kategoria nélkül is vezethető volt. Ez az én véleményem, aztán lehet, hogy megcáfol valaki. Az tény, hogy minden jármű érdekelt, de nem láttam és nem is volt a laktanyánkban ilyen Csepel amiről vitatkozunk. 150-200 csepel is volt ahol védtem a hazát. A vezérkar is itt volt ezért sem értem. Láttam "M" zárolt Csepelt műtővel! Kenyerest, akkust, műhelykocsit, és törzsbuszokat. Volt az utóbbiakban 2 és 3 íróasztalos kivitel is. Ne zárjuk ki, hogy nem létezett, ha hálószobás meg igen.
Nehézvezetéképítő D-344-et láttál már? vagy: Ponyvavarró műheylgépkocsit? Valóban voltak elég ritka változatok. Engem a törzsgépkocsi lepett meg a "Lepke felépítémnnyel" - mert ugye az ember csak törekdhet a tökéletességre és teljes tudásra - úgy gondoltam az a D-556-é, és nem! De utána néztem és így van! - A negyvennégyest '75-ig gyártották,azzal bezárólag a tág fogalom. El kell fogadina -szerintem a vizsgáztatónak a Honvédelmi Minisztérum jegyzékében szereplő haditechnikai szakértő pecsétes állásfoglalását. Ismételten megerősíteni tudom létezett. A haditechnikai szakértői papírt pedig nem nagyon lehet felülbírálni.
Láttam már pár EZF felépítményt, de hasonlóról nem is hallottam. Ettől persze lehetett. Jó lenne róla valami dokumentum, mert anélkül nem lesz egyszerű ügy a forgalomba helyezése...
A hajlamosság sokszor ártalmas. :-) Ettől még létező dolog. Van fotóm - fogalmam sincs hol - A dokumentálása biztosabb. Néhány tíz darab készült jellemzően a '70-es évek környékén, és majdnem,hogy nem voltak egyformák, de nem nagy eltéréssel. Készültek olyan gépes pihenő kocsik is, amelyek belülről sima bútorzattal voltak felszerelve: a felépítmény belső homlokfalán beépítéett szekrény készült amiben volt egy szekrányajtó mögötti mosdó. Ami tetszett a régi képeken,hogy az ablakon csipkefüggöny volt, mint a nagyszobában. :). De mint írtam, nem tpíusgyártásról volt szó,hanem igénykielégítésről. Egyébként a D-344 több mint 147 féle változatban volt hadrendben. Nem sok típus kapott ennyi feladatot ezen kívül.
Hajlamos vagyok sok mindent elhinni. Hát még ha valami dokumentummal is tudnád igazolni, hogy volt ilyen, biztos könnyebben menne a vizsgáztatás is. IK211 székek vannak benne, jól látom?
Melyik évekről beszélünk amikor ezek rendszerben voltak és mennyi készülhetett belőle?
Sok billenőszerkezetet gyártottam az AFIT 1-ben ezekhez a kocsikhoz. A KOKÖV rendelte a legtöbbet. Volt év, hogy 150 et gyártottunk. Új fülkéket is kaptak és a gépháztető oldalára aluminium diszlécet kaptak ami egy alu lapos anyagból volt levágva hegyesre az elején.
A képen látható Csepel nem egyedi átalakítás. Pontosabban: egyedi annak tekintetében,hogy egy eredeti gyári felépítményt mintáz meg. A D-344 tehergépkocsira az EZF felépítményt a Magyar Néphadsereg Haditechnikai Intézet tervei alapján az Ikarus fehérvári üzeme gyártotta. Az alapfelépítmény típusjelzése EZF 512.00. Lehet kevesen tudják, hogy az EZF felépítményeknek több mint 40 féle változata volt. A Hadsereg igényére készültek olyan EZF felépítmények amelyek személyszállításra voltak kialakítva. Ilyen jármű a képen látható Csepel is. Ezeket a felépítményeket szintén az Ikarus feérvári üzeme gyártotta. nem sorozatban hanem igénynek megfelelően. Ezeket a járműveket csak is magasabb egységek,továbbá az V.hadseregtörzs Székesfehérvár igényelte. Réges régen a tiszt.tisthelyettes állomány nem tömegközlekedve jutott el munkaheylére a laktanyába, hanem buszok mentek ki a lakótelepkere. Kaphattak ilyen járművet olyan alakulatok is ahol a laktnya megközelítése nehéz volt. tehát ez a gépkocsiváltozat gyárinak minősül, amit az Ikarus gyártott. És hát persze nem fakarusz, hiszen nem a tömegközlekedési eszközök korai hiányának pótlására készült (ha valaki tudja miért fakarusz a fakarusz). Anniyt még,hogy néhány ilyen jármű elkerült biznoyos bányászvállalatokhoz is. Ismert olyan eset a '70-es évek elejéáröl, amikor a bajai műszaki ezred egy vadonatúj törzsbuszt vittt fehérvárra átalakításra, ám ott nem átalakították,hanem lecserélték a felépítményt ilyen személyszállító változatra mivel az átalakításra küldött jármű vadonatúj volt.
Összegezve: ez a Csepel nem - mondjuk egy filmforgatás kedvéért lett ilyen, hanemm egy eredeti darabot mintáz meg. A rendszám rajta maradt, fel lett próbálva a rendszámtábla tartó miatt. Az autó még a vzsgái előtt áll.
Sziasztok! PRogramajánló. Szombaton csoportosan látogatható lesz a HUHA Rákospalotán és a mellette levő Múzeum, ami egy Csepel 350-es csemegét is őriz. Előzetesen regisztrálni kell. Én már megtettem :)
Mai polcdísz szerzeményemmel sikerült a családi népszerűtlenségi listán több körös előnyt szereznem. Kérdésem az lenne melyik típus számú Csepelre rakták?
1:10 ba az már valami! Képet nem láthatunk róla esetleg? Ja meg van utánöntött 350re való jelvényem, lemintázásra tudok képet küldeni vagy kölcsön is adhatok egyet.
A hír majdnem igaz. Mint amikor az oroszok Pobedákat osztogatnak. Csak nem autókat hanem órákat és nem osztogatnak hanem fosztogatnak.
Kicsit Tatabánya után, valóban megsemmisítettek egy jó adag Csepelt. Nem igaz, hogy nem lehetett hozzáférni, aki akart az tudott venni a készletből. Persze nem adták ingyen. Ezért viszonylag kevés került belőlük gyűjtőkhöz, hulladékáron többet tudott a készlet.
Be jó lenne tudni, hogy mennyi 344. példány maradhatott meg, gondolom pár 100db. talán 500?
Jó lenne ha lehetne valamiféle nyilvántartás. De miután sok darab nincs semmiféle módon regisztrálva, sem OT. sem forgalomba helyezve így gondolom esélytelen.
De azért valaki, ha tűzközelben van igazán megtehetné, hogy utána néz a nyilvántartásokban ( kpm. Ot. stb.) hiszen ezek gondolom nem titkos adatok, legalább akkor a regisztrált példányokról lehetne valami fogalmunk. És gomdolom, kb. háromszor annyi lehet valahol csak úgy.
Azért ennyire nem kell pesszimistának lenni! Egy csodálatos, de kifutott típusról van szó. És sok példány maradt meg, persze ezen van aki azt mondja, hogy ez kevés! Igen, ha rajtuk múlna akkor ránéznék egy 60-as, 70-es magyarországi közlekedéssel kapcsolatos képre, és ráböknék ezt, meg ezt, vagy is az egész jármű kavalkádod visszakívánnám. Az én véleményem az, hogy jól állunk ezzel a típussal, 2012-ben!
A magas hulladékár sokat fog még a kohóba küldeni, nem kell félni. Főleg ha még nő is. Ne legyünk álszentek. Jelenleg is csípkedi már a hulladékár a használati érték árat. Sőt, sokak szerint meg is haladta azt. Egy gyűjtői-restaurált, vagy szépen megőrzöttét nem. De egy átlagosét (főleg egy átlagember szemében) már igen.
Több mint 8000 db. került megsemmisítésre melynek zöme az eltelt kb. 20-22 évben történt.
Nyilvánvaló,hogy egy lassú váltásban nem maradnak meg eszközök de külön jó tapasztalat,hogy volt nem egy bontós aki amellett,hogy "vissza adta" a körforgásba a fémet mentett is meg 1-2 járművet. Sokan konok üzletemberek akik honvédségi inkurrenciával foglalkozta ezen időszak alatt és volt aki még egy csavart sem,de volt olyan aki - mondjuk 1000 Ft/db. -ért leszedte a mellső lökhárítókról az eredeti villogókat. De aztán az ilyen vállakozót is véleményre küldték a gyűjtők vevők, mondván: minek neki a kétezer a két lámpáért? Most nem tudta volna oda adni ingyen? De az elfelejtett,hogy egy dolgozója leszerelte azt. No van ilyen és olyan is mindkét oldalon, mint ahogy az amerikai polgárháborúban is volt bőven magyar mindkét oldalon és akkor ott született egy mondás rólunk magyarokról ami nem igazán jó fényben tünte fel minket.
Egyébként az inkurrenciának vége, %-ban nem lehet kifejezni mennyi ami maradt az arányokhoz képest. Szinte teljesen befejeződött a tömeghadsereg típusú eszközállomány felszámolása. Csepel jelenleg még állományban 8 db. FMG-68 változatával, továbbá ugyanezek alegységek szerinti darabszámban. Inkurrenciában összesen 7 db. maradt.
Uraim, a Csepel D-344, D-346 ezután már nem beszerezhető és borítékolható,hogy nem csak az infláció mértékével fognak majd az árak növekedni hanem a gyűjtői és a már nem beszerezhető kategória is növeli az értékét egy egy Csepelnek. És itt most nem feltétlen üzleti alapokra gondoltam. tehát tartsa nagy becsben mindenki a saját gépét!
Kerestem valamit és véletlenül tévedtem a fórumra és elkeztem olvasgatni és az alábbi mondaton kicsit elgondolkoztam:
"De azt hiszem a cél, hogy egy újabb szép autó maradt meg a jövőnek, teljesítésre került."
Ez igaz és gratulálok hozzá.
Viszont nem rég hallottam, hogy Tatabányán 178 db honvédségi Csepelt daráltak le, úgy hogy külső személynek még esélyesem volt megmenteni belöle a jövönek.
H-7 úr biztos tud erről, hisz Ő a Csepelek mindent tudója.
"A szín pedig ott van a könyvben... Nemcsak fekete-fehérben hanem színesben is."
Sgabo
Teljesen egyetértek,hogy egy újabb gép maradt fent és nem végezte a kohóban. Nos.........a könyvben a D-444, és a D-446 változatok láthatók homok színben. Mindkettőből 1-1 db. készült. Tehát, az EZF változatban egy db. homokszínű sem létezett. Elfogadva azt,hogy ez - az egyébként szép - EZF Csepel homokszínű, de semmiképp sem arra hivatkozva,hogy a könyvben látható ilyen mert ezek nem azonos típusok. ha mondjuk. merevoldalfalú csepelből készül egy replika, azt csak homokszínűre lehet festeni.
Ha pedig homokszínű akkor telibe EZF jármű, nincs fekete. Inkább én úgy veszem - természetesen magamnak - hogy a látott EZF gépkocsi az Iraki hadsereg részére 2004-ben átadott T-72-esek-hez biztosított harckocsikarbantartó -műheylgépkocsik egyike, mert azokat viszont homokszínűre festették a HM CURRUS-nál. :-) Üdv!
Na, látom ha titkolom, akkor is előkerül a bézs Csepel. :)
Az autót mi újítottuk fel és az elsődleges szempont egyáltalán nem az OT volt. A legelső verziók egy túragépet irányoztak elő, aztán az idő haladtával szépen maradtunk mégiscsak az eredeti dolgoknál. Laci volt olyan kedves és végignézte nekünk az autót, hogy mégis mik azok a dolgok, amiket még alakítani kellene a minősítéshez, de a legofntosabb az volt, hogy végre hazaérjen a jármű és ne a műhelyben álljon. Van rendszáma, műszakilag tökéletes és gyakorlatilag szépen lassan el lehet kezdeni felöltöztetni eredetibb alkatrészekkel is.
A szín pedig ott van a könyvben... Nemcsak fekete-fehérben hanem színesben is.
Az indexet nagyon szépen köszönöm, mint felajánlást. Szerintem hamarosan jelentkezni fogunk.
A nagy vízválasztó egyébként a puttony kialakítása. Eredeti állapotában az igényeknek nem felelne meg, saját igények szerint meg a minősítésre. Ezt a dilemmát kell pár év alatt megoldani. :)
De azt hiszem a cél, hogy egy újabb szép autó maradt meg a jövőnek, teljesítésre került.
Csepelesek figyelem!Megint van egy 344-es lemezplatos papiros autom nagyon jo álapotban,jó gumival törés és horpadás mentesen akit érdekel a számom:06204111477
Kecskemétről sikerült rendelnem új alkatrészeket úgyhogy már nincs szükségem semmire! Akit esetleg érdekel a dolog : http://www.traktoralkatresz.eu/ Lehet náluk kapni majdnem mindent !
Sziasztok! Keresek 2db 110-es csepel hüvely garnitúrát ( hüvely,dugó,gyűrük,csapszeg,hüvely kilsű tömítő gyűrük,hengerfej tömítés)+ 2db hajtókarhoz csapágyat + a csapszeghez bronz perselyeket! Csak új dolog érdekel! Kérem akinek van vagy tudja hol lehet venni megfizethető áron azonnal szóljón! Tel.: 0630/5953853 Üdv:Jakab Dávid
A segítségeteket szeretném kérni! A nem túl sok szabad időmet papírmakettek tervezésével ütöm el. Már elég rég óta érik bennem, hogy tervezek egy Csepel D-344 tehergépet 1:25 méretarányban, mert tudomásom szerint nem túl nagy a választék, főleg nem a papírmakettek terén!
Szóval elkezdtem az adatgyűjtést, de már most nehézségekbe ütköztem, mert a neten nem igazán találtam megfelelő jellegrajzokat. Itt a fórumon böngészve találtam sok hasznos infót, de sajnos a kocsi alvázáról (létraváz) nem sikerült használható anyagot szerezni. Mivel szeretném a gépet a lehető leg realisztikusabbra megtervezni nagyon fontosak lennének ezek a jellegrajzok, de érdekel bármilyen kép, ami mondjuk, akár restaurálás közben készült. Aki tud ebben segíteni, kérem jelezze a fuzi.gabee@gmail.com email címen.
Köszönöm a választ! Akkor valószínűleg ez az OT-64 csak csapatpróbán lehetett, vagy kölcsönözték a csehek a próba idejére. Én most láttam először ezt a típust a néphadseregben, valahol a Haditechnika régebbi számában olvastam, hogy a hetvenes években mi is kifejlesztettünk egy négytengelyes PSZH-t, ez tévesztett meg.
Láttam fotókat a hatvanas években használt magyar BTR-152-ről, de ezeken nem volt H-__-__ rendszám, ezek szintén csak próbán voltak, vagy rendszeresítették is őket?
Majd megpróbálom előkeresni a BTR-152 filmrészleteket.
Esik az eső és kedvem támadt egy-két CSA-s relikviát betenni.Tudjátok aki keres az.......addíg sem csinál mást.Boborjánék azt mondanák,hogy a "Vastyúk is talál szeget" !!
Köszönöm.Biztos nagy segitség lenne.Hála istennek eléggé egybe maradt és nem hegeszteték össze vissza.Aki megvette a honvédségtől nagyon vigyázott rá,köszönet neki.Még nem tudtam az egész fórumot végig olvasni ,még csak december óta vagyok a csepelre rákatanva.És van mit behozni.Köszönet a segitségért.
Hát remélem az .A papirjai szerint 1953-ban gyártoták.Ezért is az izgalom, jövőre 60 éves lesz.Szeretném lemüszakisztatni és talán egy csepel találkozóra is elvinni.
A kilencvenes években Csepelen egy pici üzemnek sem nevezhető helyen gyártottak ilyeneket, és dupla kerekű hosszított változatot is. Remélem te egy eredetit szereztél, és nem egy napjainkban készült darabot.
Szép napot mindenkinek!Sikerült felrakni egy képet .Miért is érdekel a csepel HPL3.5 pótkocsi?Találtam egyet viszonylagosan majdnem gyári állapotú.Áprilisba vettem és hoztam haza(Dunántulról a Tisza mellé.)Nagyon szeretném felújitani és nem utolsó sorban leműszakisztatni.Persze a vontatóról is kell gondoskodni, de már ez is intéződik.Nagyon remélem egy szép szerelvény sikerül csinálni(D344+HPL3.5)belőlük.Ha gyszer sikerül elkezdeni a felújitást remélem szakmai vonalon tudtok majd segiteni.Csepel HPL 3.5 pót
Szép jót mindenkinek!Még mindig szeretnék segitséget kérni!Csepel HPL3.5 pótkocsi leírása,gépkönyve,vagy csak fotó érdekelne.Szerelvénybe lenne a legjobb akár 350 es 420 as vontatóval is(fénykép,fotó,kép).Köszönet!