Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16246

de én nem a jövőről beszélek, hanem a múltról...

 

ha az elmúlt 30-40 évben a leírtaknak megfelelő finanszírozást kapott volna a közút, akkor itt példaértékű úthálózat lenne...

 

mostmár megette a fene az egészet, mert olyan finanszírozási hiányt halmoztunk fel, és olyan szar a demográfia, hogy ebből a helyzetből kb. mission impossible kikeveregni...

 

olyanok vagyunk, mint egy koszos, komfort nélküli ősöktől örökölt lakásban élő, kártyaadóssággal teli alkoholista, aki 40 éven keresztül ivott, kurvázott és verte a blattot...

 

pedig ha összeszámoljuk a 40 év alatt elqrt pénzt, akkor abból bőven kijött volna egy pofás kis kertesház autóval meg medencével...

Előzmény: elemes2 (16244)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16245
"Irányonként legalább két sávval rendelkező autóúton csak külön szintű csomópont létesíthető, és a forgalmi irányokat fizikailag is el kell választani."


Ezzel agyonlövöd ezt:
"azért lehet olcsóbb az autóút mert azon csak szintbeni keresztezések vannak..."


Persze tervezőnek azért jut egyből eszébe a geometria, mert ezzel kezdődik nagyjából a szerkesztési feladat...
Az, hogy a szabványban ellentmondások vannak, ezt követően derül ki.
Tegnap amit begépeltem nem tesz igazából különbséget ha 2×2 sávban gondolkodunk.
(lásd m0 kelet, fasza széles, leállósáv, különszint, mégis 110 km/h és autóút...
Közben autópályaként emlegetett létesítmény épül az m1 m6 között... mivan?

ja és ugye a táblázat szerint autóúton is kell leállósáv.. A szöveges részben már "vagy leállásra alkalmas stabilizált padka"... Persze ez forgalom függő, nos a 2×1 ből 2×2 re bővítés is forgalom függő, ahol már kell a leállósáv, akkor nem érteni, hogy minek keverik a 2×2 be a lehetőségét a forgalomfüggvényéhez...
Előzmény: esparzsolti (16241)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16244
láttam. arra sincs pénz.
tényleg, nincs. pár éven belül nem is lesz.
Előzmény: Törölt nick (16240)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16243
A hozzászólásod önellentmondást tartalmaz.
Előzmény: esparzsolti (16241)
RadiX Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16242
> Irányonként legalább két sávval rendelkező autóúton csak külön szintű csomópont létesíthető, és a forgalmi irányokat fizikailag is el kell választani.
Előzmény: esparzsolti (16241)
esparzsolti Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16241

Szia gramercy2!

 

Amit már a kedves kollégák leírtak azok nagyon fontos dolgok, és persze egy tervezőknek ezek a geometriai jellemzők jutnak először eszébe, DE egy nagyon fontos dolog kimaradt az, hogy azért lehet olcsóbb az autóút mert azon csak szintbeni keresztezések vannak, így meg lehet spórolni azt a rengeteg drága műtárgyat!!!

 

Ezt a kérdést a 19/1994-es a közutak igazgatásáról KHVM rendelet szabályozza.

 

Autópályák

Csak gépjárműforgalom céljára szolgálnak. Távolsági - országok, országrészek, illetve régiók közötti -,valamint jelentős nemzetközi forgalmat lebonyolító és azt a legnagyobb közlekedésbiztonságot nyújtva, a legmagasabb minőségi színvonalon kielégítő, irányonként legalább két forgalmi sávval és leállósávval rendelkező

osztottpályás utak, fizikai elválasztással. A gépjárművezetők és az utasok tájékoztatása, utazási kényelme magas szolgáltatási színvonalú. Minden keresztezése külön szintű és a forgalmi csomópontokban a gépjárművek fel- és

lehajtására külön sávok szolgálnak. Az autópályán szintbeni vasúti átjárót és tömegközlekedési megállóhelyet, valamint az út menti ingatlanokhoz közvetlen csatlakozást létesíteni nem lehet. Csak a forgalmi csomópontokban szabad fel- és lehajtani. A környező területektől kerítés vagy más fizikai akadály választja el.

 

Autóutak

Csak gépjárműforgalom céljára szolgálnak. Távolsági forgalmat bonyolítanak le, régiókat kötnek össze és a jelentősebb forgalmi irányokból (gazdasági, idegenforgalmi, kulturális stb. központokból) a forgalomnak az autópályára történő rávezetését biztosítják. Irányonként legalább két sávval rendelkező autóúton csak külön szintű csomópont létesíthető, és a forgalmi irányokat fizikailag is el kell választani. Irányonként egy forgalmi sávval rendelkező autóúton minden keresztezés szabályozott és az autóút átmenő forgalmának elsőbbsége biztosított, valamint leállásra alkalmas padka van mindkét oldalon. Az út menti ingatlanokhoz közvetlen csatlakozást, szintbeni vasúti átjárót és tömegközlekedési megállóhelyet létesíteni nem lehet. Csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani.

Előzmény: Törölt nick (16229)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16240
16.215hsz
Előzmény: elemes2 (16239)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16239
melyik nem igaz?
mit írtál alább?
Előzmény: Törölt nick (16238)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16238
mint alább írtam: ez nem igaz
Előzmény: elemes2 (16236)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16237
nyilván a minimum ívekkel lehet sok költséget fogni, amikor a földikutyák, túzokok, és bazsarózsák között kell szlamlomozni... :-))
Előzmény: Törölt nick (16235)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 16236
megdolgoztak érte.

mi meg nem.

így aztán nem fussa.
Előzmény: Törölt nick (16220)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16235
autópálya
K.I.A 130 km/h
K.I.B 110 km/h
K.I.C 110 km/h

autóút
K.II.A 110 km/h
K.Ii.B,C 90 km/

Asebességekhez van rendelve vízszintes és magassági paraméter...
keresztmetszetileg:

Autópálya
3,75 m forgalmi sáv (de a belső 25 ezer E/nap alatt lehet 3,5 m)
3,6 vagy 5,0 m elválasztósáv
0,5 m biztonsági sáv
3,00 m üzemi sáv.

Autó út
3,5 m
3,6 m
0,25 m
2,5 m

Ahogy elnézem nincs mese: autóutat az autópályához hasonlóan elválasztó és üzemisávval kell tervezni, így azt érzem: nem sok a különbség... mindösszesen 1,0 m a különbség a két korona közt...
Előzmény: Törölt nick (16229)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16234

nincs rá péz, mert elmegy az utak foltozására... :-))

Előzmény: Roger Preed (16233)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16233
http://www.camiontruck.hu/images/2008/200812/c062-063wp.pdf

Ez után a cikk után felmerül bennem a kérdés, hogy nem kéne kicsit sűrűbben létesíteni súlykontroll állomásokat?
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16232
Ív- és lejtviszonyok, forgalmi sávok szélessége, ezek eltérőek a kétféle úttípusnál.
Előzmény: Törölt nick (16229)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16231
a difi a tervezési sebesség (kanyar ívek) és sávszélesség (3.75/3.5)
Előzmény: Törölt nick (16229)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16230

érdekes a cikkben említett közvéleménykutatás a prioritásról...

 

azé csak jó érzi a nép, hogy eszementen nyomatni a pályákat faxság, a jóval nagyobb haszon/ktsg mutatójú fejlesztéseket és rekonstrukciókat kellene nyomni...

 

(a tömközl kicsit kilóg a sorból, mert annak - a buszt leszámítva - nem sok köze van a közúthoz, de ennyi hiba elnézhető... :-)

Előzmény: Roger Preed (16223)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16229
ok

tehát autóút az is, ami 2x(2+1), akkor mitől lesz autópálya az autópálya az autóúthoz képest?

és mennyit spórolunk így? érdemes?
Előzmény: Roger Preed (16228)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16228
Ez nem az M85, hanem az "autóút" keresztmetszeteként linkeltem be. Amúgy strangerr #12900-as hozzászólása alapján linkeltem. Érdemes az ő hozzászólásaira rákeresned.
Előzmény: Törölt nick (16227)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16227
én nem értem ezt az egész dezignációs rendszert: mit hívunk autóútnak és mit autópályának?

rendszeresen utalnak 2x(2+1)-es utakra 2x2-ként

vagy pl. itt van az m85 keresztmetszete
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=30734084&postcount=535

ez tisztán látható hogy 2x(2+1) mégis autóút van alá írva

hogy is van ez??
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16226

hát ja.

nálunk meg a qrva nagy szakadék az apák és a többi út között...

Előzmény: Törölt nick (16222)
kofy Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16225
Örülök, hogy valaki végre mert konkrét dátumokat mondani. De lokálpatriótaként sajnálom, hogy a Csorna-Móvár szakaszon hallgatás van a faluelkerülőkről, pedig ott is illene (Bősárkány, Jánossomorja). A cseh, lengyel kamionok ott is átmennek, nem csak Csornán...
Előzmény: Roger Preed (16223)
AcidMan Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16224
Ez komoly.
Előzmény: Roger Preed (16223)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16223
M86 cikk

Ezek szerint a Szombathely-Csorna szakasz autóút lesz, Csornánál 2*3 sáv.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16222
igaz hogy bw-ben "csak" kb. 4 autópálya van, de minden rohadt kis falu között olyan út van hogy így lehet menni
Előzmény: Törölt nick (16221)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16221
ésmég a magyarok az ámokfutók... exemfaxom megáll!  :-))
Előzmény: Törölt nick (16220)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16220
még általános iskolában baden-würtembergben voltam cserediák, egy faluban
a család, akinél voltunk egy civickel meg egy golffal rendelkezett

egyik nap mutter vitt át a másik faluba, a golffal: esőben, 160-nal.....
Előzmény: elemes2 (16209)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16219
Pontosan, ezért nem is értem elemes2 hozzászólását, miért alacsonyítja le a mérnököt (bár lehet, hogy csak félreértem...:) akkor viszont bocsesz)
Előzmény: attus germanicus (16218)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16218

Ebben a szakmában a megrendelések elsöprő többsége (gyakorlatilag mind) az állami, önkormányzati széfrából érkezik, azaz politikafüggő, másképpen fogalmazva: nem üzleti alapú.

És ebben az országban nagyon kevés olyan mérnök van (kb. kéttucatnyi), aki képes egyenesen hatni politikusokra. (Nekik meg nagyon rossz a szemléletük, de ez egy másik téma már).

Az összes többi mérnök egyet tehet: befogja a száját, ha megrendelést akar kapni.

Előzmény: Törölt nick (16216)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16217
azokra a mérnökökre gondoltam, akik terveznek, és az alkotás jó értelemben vett örömével dolgoznak.
Előzmény: Törölt nick (16216)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16216
ezt nem gondoltad te sem komolyan remélem...
sajnos nagyon szűk ez a szakma.
Ha a mérnök gyakorolni akarja a jogait, akkor annak intenek, hogy a következő közbeszerzésen kizárhatják "véletlenül".
Persze nem tudom kit értesz mérnök címszó alatt. A szervezetek vezetőit, vagy a "mérnököt" aki a létesítményt tervezi, építi... Rohadtul nem mindegy.
Amúgy meg a pénz beszél a kutya ugat ez a napnál is világosabb.


Csak ne felejtsük el, hogy más ágazatoknál jóval másabb a helyzet...

MÁs, de:
Azt meg külön érdemes megemlíteni, hogy a ROP os beruházásoknál sem volt mindegy melyik régióban ment a dolog. A KDRFü szopatta a mérnököt helyesírási hibákkal, más régiókban a legszarabb tervek is csont nélkül átestek...

pussz
Előzmény: elemes2 (16212)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16215

pénz arra van, amire akarjuk, hogy legyen...

 

én most konkrétan 5-600mrd/év-ről beszélek...

 

ha ez az összeg (reálértéken) évtizedeken keresztül biztosítva van a közút számára, akkor itt nyugateus minőségű és mindenütt megfelelő kapacitású úthálózat lenne...

(de talán még ennyire sem lenne ehhez szükség)

 

a hatékonyabb közlekedési, szállítási lehetőségek és a jóbal kisebb jármű amortizáció miatt ennek az összegnek igen jelentős része AZONNAL visszajön a gizdaságba, mint elmaradt veszteség... 

 

 

ez az összeg a kb. 13e mrdos redisztributához képest "LÓSZAR, mama..."

 

a redisztibutítás ilyen mértékű visszavágása egész jelentéktelen, bár nem tagadom, hogy emiatt gyakrabban kerülne csirkefarhát az eltartottak asztalára...

 

(naperszeha nem egy fejlődő, versenyképes gizdaságot, hanem egy szegényedő öregotthont és indiánrezervátumot szeretnénk kialakítani, akkor nem szóltam, mert ezesetben nagyon jól csináljuk...)

Előzmény: elemes2 (16212)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16214
2002 ben ezt lehetett kapni a bosnyák téri térképészektől...
Előzmény: elemes2 (16208)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16213
látom neked is korán van.. én is a nyugatira gondoltam :D:D:D:D
de a két körforgóról rá lehet jönni.. az ónoseső megzavart a tájékozódásban : balra akartam menni, de jobbra sikerült :D
Előzmény: Törölt nick (16206)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16212
nem az a kérdés, hogy milyen címen beszedett adók mit fedeznének.
szegényebbek vagyunk, mint a templom egere, nem fussa, ennyi.

bizonyos szakmák hatékonyan tudnak lobbizni, hogy a rendelkezésre álló kevés forrást ott költsék el, a mérnökök tapsikolnak, milyen frankó szerkezet ez meg az, pedig nem az ő kedvükért lett ilyen frankó, hanem azért, mert három szinttel föntebb olyanok a személyes kapcsolatok, hogy megegyeztek az X milliárd forint alapítványi támogatásban.

a mérnök meg felveszi a szemellenzőt és erről nem akar tudomást venni.
Előzmény: Törölt nick (16210)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16211

ezt a térképet honnan szedted? kb harminc éves :-)

 

az utasok ilyenekre rajzolnak... :-))

 

(monnyuk a gulirarajzoláshoz képest ezeknek megvan az az előnye, hogy ezen bennvannak a közművek is...)

 

Előzmény: elemes2 (16208)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16210

szerintem nem.

 

a helzet az, hogy a közúttól beszedett adók BŐVEN lehetővé tennék, hogy az olvtárs által vázolt útállapot legyen a norma...

 

az, hogy mi ennek a péznek a nagyrészét elszociálkodjuk, az a mi hüjeségünk...

(de gond egy szál se, meg lesz ennek a böjtje, nem is kell már sokat várni reá...)

Előzmény: elemes2 (16209)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16209
nem vagy kicsit marximalista? az íreknél kétszámjegyű utak egy részén még padka sincs, az aszfaltburkolat pedig jó ha 5 méter (teljes szélességében).
Előzmény: Törölt nick (16198)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16208
ezt a térképet honnan szedted? kb harminc éves :-)
Előzmény: Törölt nick (16199)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16207

a 3.14csába...

szóval: "a NYUGATIVAl nincs semmi baj......"

Előzmény: Törölt nick (16206)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16206

örülök, hogy örültök... :-))

 

mi van a dinnyési pógárokkal?

 

mármint NYUGATI elkerülőre gondolsz, nem?  (a keleti elkerülő az az M7... :-))

 

a keletivel nincs semmi baj, városi határútnak kiváló, mint a veszprém déli félkör...

 

azonban a tranzitot ittis meg veszprém nél is északon kellene vezetni...

Előzmény: Törölt nick (16205)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16205
Ennek örülünk Laci :)
No meg a dinnyési póóógárok is örülnének.. Amúgy fehérvár keleti 2×2 sávos elkerülő lenne a folyosó része... Csak mint tudjuk igencsak konzerválva van a két végén lévő mega körforgalmakkal...
Előzmény: Törölt nick (16204)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16204

Hiába lenne egy korrekt folyosó az M6-62-81-M1, ha közben egyes szakaszokon eleve ellehetetlenül.

 

mire célzol?

 

ránézésre a fehérvári szakasz a leggázosabb, én ezt így oldanám meg:

 

Előzmény: Törölt nick (16203)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16203
ez volt még a terv 4-5 évvel ezelőtt...
ma már más az álláspont! Ha lesz is elkerülő, nem a gyorsforgalmi út kategóriába lesz sorolva. M81 félpálya a 13-as út iránya. Hiába lenne egy korrekt folyosó az M6-62-81-M1, ha közben egyes szakaszokon eleve ellehetetlenül.
Előzmény: Roger Preed (16202)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16202
M81 félypályán...
Előzmény: Törölt nick (16201)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16201
jaja szaggatott az m1:):)
akkoriban nem állt rendelkezésemre profi térkép, mindent hivatalosan, ingyen megszerezni külön élmény volt...
kisbér elkerülő??? :D:D:D
Kackac, melyikre gondolsz???
északi, keleti, déli
Előzmény: Törölt nick (16200)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16200
hehe, a térképeden még szaggatott az M1 :-)
és igen, szerintem is

habár megyei szinten azért vannak fontosabb dolok is:
- Kisbér elkerülő
- Komárom déli (teljes....) elkerülő egészen a 11-es útig
- új komáromi (fél-) híd
- M10 szakaszai

és tatabánya környékén is talán fontosabb lenne
- 1-es út tatabánya-vértesszőlős-tata elkerülője


persze a déli elkerülőre is szükség lesz mielőbb, mert hétről-hétre lehet érezni a forgalom fokozódását :( ami a tömegközlekedés leépÍTésével párosul :(

/pl. 2 Talentet be lehetne állítani helyi s-bahnnak: Oroszlány-Tatabánya-Komárom-Győr lehetne az S1 és Oroszlány-Felsőgalla lehetne az S2, óránkénti követéssel/
Előzmény: Törölt nick (16199)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16199
a körforgalomtól a folytatást talán össze kéne kötni a környe elkerülő úttal, ami a tbánya déli összekötőtől menne az oroszlány-majk elágazásig:

SZERINTED IS???
szerintem is
DE
Tatabánya déli elkerülő le lett söpörve az asztalról. Van engedéllyel rendelkező terv, csak kiviteli terv kellene, meg szabványossági felülvizsgálat.
Sőt! a 8119-8135 átkötése is meg van tervezve kiviteli terv szinten, ahol a rózsaszín vonalad északon kerüli meg környét.
(tatabánya déli - 8135-8119-tata keleti elkerülő-komárom déli elkerülő = új 1. sz. főút nyomvonal)
keleti elkerülő tanulmányterven
egy kép az elmélkedésemből (Forrás nincs, saját munka)
Előzmény: Törölt nick (16198)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16198
köszönöm az infot, a sok jó hírrel

az aszfalt minőségére nem mertem kitérni mert még túl finnyásnak minősítenek; de valóban nem a kopóréteg...

minden útnak, a 4 számjegyűeknek is ilyennek kéne MINIMUM lennie a felújítás után: lecsapott bukkanók, prizmák (!) ésatöbbi


a körforgalomtól a folytatást talán össze kéne kötni a környe elkerülő úttal, ami a tbánya déli összekötőtől menne az oroszlány-majk elágazásig:


ffdff
Előzmény: Törölt nick (16196)
AcidMan Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16197
Most ovasom az SSC-n, hogy kiírták a nyugati szektor tervezésére a pályázatot.
Az M10-zel hogy állnak a dolgok?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16196
feltételezhetően csak a körforgalomban jártál normális aszfalton, mert ott van csak kopóréteg...
A többi beavatkozási szakaszon még nincsen kopóréteg az időjárás nem megfelelőssége miatt. (ha ennek ellenére mégis van, akkor csak gratulálni tudok a közútnak, hogy eősen 0 fok alatt aszfaltozást enged)
A kimaradt pár száz méteres szakaszon közműkiváltás miatt nem találod a beavatkozást, a kömlődi leágazás és az ap csp közötti szakaszon egész a végszelvényig ROP keretei között kap új aszfaltot a 8119.
Ugyancsak idén tavasszal a ROP keretein belül környe belterüle a település határa tábláig kerül felújításra.
Arra a kérdésre, hogy a lakott terület tábla és a bridgestone közötti szakasz miért maradt ki mindenből SOKAN KERESSÜK A VÁLASZT!!!

(amúgy félő, hogy sokan autópályának fogják használni a felújított 8119-et..)

Ja a forrásmegjelölésről elfeledkeztem, de minden info fent van a rop-al és egyéb útfejlesztéssel kapcsolatos weboldalon...
Előzmény: Törölt nick (16195)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 16195
tnap 8119-en mentem megint

kellemes csalódás volt a festés (persze csak az út közepén, szélén nem...) illetve hogy végig (korrekció: a felújított szakaszon) ki voltak téve az út szélére a fényvisszaverő prizmák

viszont középen még mindig hiányzik egy párszáz méteres szakasz ami 1:1-ben a régi út

továbbá azt sem igazán értem, hogy ha az egész felújítás célja az volt hogy a tatai ap. csomóponttól az ipari parkig terhelhető út legyen, akkor miért pont az autópálya csomópontjánál maradt meg az iszonyat sz@r aszfalt, nem fért volna bele a 800 millás költségvetésbe?
AcidMan Creative Commons License 2009.01.11 0 0 16194
Nagyon jó felvetés. M1XM0-Gödöllő viszonylatban az a 18 km valóban nem olyan sok, de mutasson nekem valaki egy fuvarost, aki nem a rövidebbet választaná...
Személyautóval már nem olyan egyértelmű a helyzet - ha az időt nézzük.
Néhány kanyar kivételével - gondolom - a déli szektor+m31 110-es lesz.
Az északi szektoron 11 és M3 között 80, és az új szakaszokon is a sok alagút miatt többnyire valszeg 80lesz. Igaz, az M3xM0-Gödöllő elméletben (pár 120-as tábla kivételével) 130.
Szal M1XM0-Gödöllő észak felé szgk-val csak 4 perccel rövidebb. Elméletben.
M7XM0-Gödöllő időben viszont már kb egál a két irányban.

Ha kényszeríteni nem is akarják/tudják a népeket, finoman azért lehet terelni őket. Elég, ha a csomópontokban dél felé táblázzák ki az M3-at. Végülis csak azon múlik, hogy az M3>> táblát hova rakják a GYE pályán.
Persze aki elképzeléssel/GPS-szel közlekedik, azt nem lehet így átkúrni.
Előzmény: Törölt nick (16178)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.11 0 0 16193

rosszul értelmeztem a helyzsínt....

 

van ez így, tezsvír... :-))

Előzmény: radio100jozsi (16192)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16192
Így tényleg megoldható, én akkor rosszul értelmeztem a helyzsínt., viszont Pécelen azért érdekes volt a településen átmenni.
Előzmény: Törölt nick (16191)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16191

...az autóút péceli lehajtója előtt 700 méterrel, az M3-as felé vezető oldalon bebicskázott...

 

viszonylag 1xűen meg lehetett oldani a terelést:

 

31es csp-n le  ->  pécel  ->  péceli csp-n fel

 

mindenesetre szép karaván lehetett...

Előzmény: radio100jozsi (16190)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16190
Ezt én is olvastam tegnap, hogy az új M-on micsoda galiba volt. De nem tudom a 31-es útra terelt forgalommal mi lett, mert vagy bejöttek Ecserre, és a szűk utcán, és a vasúti sorompón át vissza az M0-ra Ecser alatt, vagy lefelé Gyömrő, majd 4-es, és M0 útvonalon mehettek, de az biztos, hogy legjobb volt, ha a Hungárián keresztül zajlott a forgalom. Tényleg egyáltalán az M3-ason az M0 előtt ez ki volt írva, hogy a körgyűrűn teljes útzár? Vagy ilyeneket nem tudnak kiíratni?
Előzmény: Törölt nick (16188)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16189
Ha az előkészítő munkákat nézzük szerintem 6-7 év, mire a tendereztetés közelébe kerülhet az egész. És nem hiszem, hogy az EU erre a szakaszra adna pénzt.
Előzmény: Törölt nick (16187)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16188

Nehéz fűtőolajat szállító tartálykocsi borult fel az M0K-án Pécelnél

 

csak 6 órára kellett lezárni a jobbpályát...

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16187
reálisan az m0d és az 10-11 közötti szakasz után jön majd csak
szerintem ezt nem fogják ppp-be tenni, mert ezt sanszos hogy az eu támogatja majd

ebből a kettőből én arra következtetek, hogy a 2013-2020 közötti eus költségvetésben lesz majd benne

nade ugye 2014 választási év, tehát a 2010-14 közötti kormány sz@rik majd bele

szóval tfh a 2014-es kormány belekezd, onnan még 5-6 év, mert méregzöld és egyéb komplikációk
Előzmény: Törölt nick (16186)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16186

ja, én ironizálni próbáltam... :-)

 

én azért bízom benne, hogy 10 év múlva meglesz, ez 7-8 év aktatologatás, 2-3 év építés...

 

a péz sem lehet problemma, ki köll adni pépépébe, oszt jónapot...

az úgyis nagyon megy nekünk...

Előzmény: Törölt nick (16185)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16185
de ez még legalább 30 év :D akkor is optimista??
Előzmény: Törölt nick (16184)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16184
a kis optimista... :-))
Előzmény: Törölt nick (16183)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16183
nem kéne korlátozni, örüljünk személyautóval közlekedők, hogy megoszlana a teherforgalom észak és dél között.
de mire megépül úgyis nyugdíjas leszek és amúgy sem benzines/dízeles autók lesznek...
Előzmény: Törölt nick (16178)
kofy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16182
Végre kiírták... Plusz információ: teljesítés határideje: 2010.11.30
Előzmény: Roger Preed (16170)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16181

nade mikor lesz az?

nekem most kénének az adatok... :-)

Előzmény: Törölt nick (16180)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16180
a tehergépkocsikba lesz dzsípíeszes útdíjfizető, ugye?

akkor aztán elég pontos statisztikát lehet majd készíteni a honnanhováról
Előzmény: Törölt nick (16179)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16179

juteszembe:

 

a sugáritányú utakra az M0 külső oldalán igazán felrakhatnának kamerákat, és ezzel a rencámfelismerő teknológiával készíthetnének célforgalmi számlálást, mert télleg jó lenne tudni, hogy honnanhova mennyi az annyi...

Előzmény: Törölt nick (16177)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16178

ja, hogy szerinted nem is kéne... :-))

 

igazából én sem vagyok híve a felesleges kerülőre kényszerítésnek, de ebben az M0 szituban az M1/M7 <-> M3 viszonylat az, amivel ezt talán érdemes megtenni, mert csak kb. 14 / 6km a többlet, viszont elég jelentős volumen ahhoz, hogy ne engedjük a budai oldalra, ha ez adminisztratíve egyáltalán kivitelezhető...

 

 

(természetesen a 10/11/M2 <-> M1/M7/M6 viszonylat DK-i kerülőre kényszerítése (az M0Ny meg nem építésével), ami extrém esetben 72km kerülő,  teljesen abszurd elképzelés...)

Előzmény: Törölt nick (16177)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16177
Erről nem tettem említést.

De a kérdésedre az lenne a válaszom, hogy szerintem nem lenne jó dolog kitiltani. Az tuti biztos, hogy ha megépül a nyugati szektor, rövidebb lesz az m1-m3 irány és már amit korábban beszéltünk, hogy a déli szektort is egy kicsit tehermentesítené.

Előzmény: Törölt nick (16175)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16176
semmi gond, végülis még korán van... :-)
Előzmény: Törölt nick (16174)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16175

az M1-M3 tranzit kitiltható a nyugati szektorról?

 

tehát az M1XM0 és M31xM3 csp-ban tranzittáblákkal és a nyugati szakaszon ellenőrzéssel kényszeríthetők-e a tranzit teherautók, hogy délre kerüljenek, vagy aki rájön, hogy nyugat felé rövidebb ez a viszonylat, az ellen nem lehet mit tenni?

Előzmény: Törölt nick (16172)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16174
ŐŐŐŐ jobban átgondolva a dolgot, lehet nagy baromságot írtam :D:D:D
bocs emberek
Előzmény: Törölt nick (16172)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16173
javítás:

" 90 km/h tervezési sebességhez tartozó "

helyett

90 km/h tervezési SEBESSÉGNÉL NAGYOBB sebességhez tartozó
Előzmény: Törölt nick (16172)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16172
Adott tervezési sebességhez tartozó helyszínrajzi és magassági minimumokat (geometriai paraméterekre gondolok elsősorban) csak kivételes esetben alkalmazhatunk. Amennyiben lehetőség van rá, akkor a nagyobb értékeket célszerű választani, így ha az M0 autóút nyugati szektorában 90 km/h a tervezési sebesség, az nem jelenti azt, hogy 90 km/h lesz a megengedett! Győzike ha meglátja az autóút táblát, remélhetően 110 km/h megengedett sebességre gondol, ha egyéb sebességkorlátozó táblát nem lát.

Amúgy az a véleményem, hogy amennyiben a tervezési szakaszon olyan természeti akadályok vannak, amik nem teszik lehetővé 90 km/h tervezési sebességhez tartozó paraméterek alkalmazását, akkor egyéb paramétereitől függetlenül nincs értelme autóútnak hívni, hanem csak egyszerű főútnak hívni, megspórolva mindannyiunknak és a beruházónak is felesleges sebességkorlátozó táblákat...
Előzmény: AcidMan (16169)
micsubicsi Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16171
http://www.fn.hu/belfold/20090109/tovabb_epul_m3_as/

Idén elkezdődik az M3.
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16170
Még egy kis TED.

II.1) MEGHATÁROZÁS
II.1.1) Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés:
85. sz. főút Enese elkerülő szakasz 6+800-13+800 km sz. közötti szakaszának (távlati M85) kivitelezési munkáinak elvégzése.

II.2) SZERZŐDÉS SZERINTI MENNYISÉG VAGY ALKALMAZÁSI KÖR
II.2.1) Teljes mennyiség:
A 85. sz. főút Enese települést elkerülő 7 km-es szakaszának (távlati M85) 2*2 sávos autóúti kiépítése.
Műtárgyak: 5 db.
— Aluljáró 84128 j. út alatt (H-1 j. műtárgy),
— Aluljáró 8417 j. út alatt (H-2 j. műtárgy),
— Aluljáró F1 j. keresztező földút alatt (H-3 j. műtárgy),
— Aluljáró F2 j. keresztező földút alatt (H-4 j. műtárgy),
— Aluljáró F3 j. keresztező földút alatt (H-5 j. műtárgy).
Csomópontok: 2 db.
— M85-84128 j. út forgalmi csomópont,
— M85-8417 j. út forgalmi csomópont.
85.sz. főút korrekció és lekötés: 1 480 m hosszon
Keresztező és párhuzamos földutak kiépítése: 9 185 m hosszban.
Közművek:
— Optikai és DM kábelek kiváltása új nyomvonalra és az új közút keresztezések kialakítása védőcsővel, összesen ~2840 m hosszon,
— M85 10+184 kmsz Enese I. 20 kV-os légvezeték átépítése.
(a keresztezés szabványosítása, szabadmagasság növelés oszlopcserékkel).
— M85 10+774 kmsz Enese VI. 20 kV-os légvezeték átépítése.
(kiváltás nyomvonal kitérítéssel 153 m hosszon, oszlopcserék és meglévő OTR állomás áthelyezése).
— M85 11+014 kmsz Enese II. 20 kV-os légvezeték átépítése.
(a keresztezés szabványosítása, szabadmagasság növelés oszlopcserékkel).
— F1 j. földút korrekció 0+040 kmsz (~M85 10+700-10+800 kmsz közt).
0,4 kV-os vezeték átépítése (földkábel, szabadvezeték) 88 + 33 m hosszon
— Az M85 autóút és a 8417 j. Tét-Bezi ök. út csatlakozásánál tervezett csomópont építéshez.
Az Enese-Bezi DN 200 KPE víznyomó vezeték kiváltása 691 mh.
— Viziközművek védelembehelyezése: 116 m,
— Rábapatonai új gázfogadó építése, majd a meglévő elbontása,
— NA150 nagyközépnyomású gázvezeték kiváltása 285 mh,
— Rábapatonát ellátó PE D160 középnyomású gázvezeték kiváltása 163 mh,
— Enesét ellátó PE D200 középnyomású gázvezeték kiváltása 754 mh.
Növénytelepítés:
— Fa 3 971 db,
— Fenyő 155 db,
— Cserje 118 468 db.
Vadvédő kerítés: 14 800 m hosszban.
AcidMan Creative Commons License 2009.01.09 0 0 16169
Hoppáhoppá, 2x2 autóút? Első körben csak 2x1-es főútról volt szó. Nem mintha bánnám.
A 90-es trevezési sebesség sztem teljesen rendben van. Az alagutakban úgyis csak 80-nal lehet majd hajtani. :-)
Előzmény: Roger Preed (16127)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16168
komolyan válaszolok: a....

a pontokat kitöltheted

'nuff said
Előzmény: attus germanicus (16167)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16167
A vasútbuzi topicban megértem, ha a hozzászólók vasúttal akarnak ellátni olyan közlekedési irányokat, ahol erre soha nem lesz igény - de itt?
Komolyan kérdem: provokálni jöttél?
Előzmény: Törölt nick (16161)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16166
>de egy Budapest-Eszék-Szarajevó-Dubrovniki kikötő távon már megérné, nem?
1., OFF
2., Nem.
Előzmény: Törölt nick (16163)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16165
Várd ki a végét. Szemmel láthatóan nincs kiszabályozva a terület. Akinek ki akarják sajátítani a telkét az az nem olcsó területen még jobban felveri az árakat.
Akinek meg pont nem fogják kisajátítani a telküket azok keresztbe tesznek, mert "elértéktelenedik a telkük".
Hasonló lesz a helyzet, mint a KKK esetén.
Előzmény: Törölt nick (16160)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16164
Inkább a meglévő 40-es vonalat kéne rendbetenni (szakaszos kétvágányosítás). Az jobban megérné, mint egy kirakatvonal Pécs felé.
Előzmény: Törölt nick (16163)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16163
de egy Budapest-Eszék-Szarajevó-Dubrovniki kikötő távon már megérné, nem?
Előzmény: Törölt nick (16162)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16162

felesleges...

ott lesz az ap, rá kell rakni néhány távolsági buszot, oszt jónapot...

ilyen pökésnyi távolságon nem éri meg vasúttal bohóczkodni...

Előzmény: Törölt nick (16161)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16161
mert az új pálya összekötné ezeket a városokat: Budapest, Érd, Adony, Dunaújváros, Dunaföldvár, Paks, Szekszárd, Bátaszék, Mohács és Pécs

a jelenlegi pályakonfiguráció miatt nem lehet szekszárd felől paks, földvár, újváros irányába menni
Előzmény: Roger Preed (16133)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16160

A solymári-pesthidegkúti lakosok nem biztos...

 

mi van velük?

nem vészesebb a helyzet, mint ecsermaglód között...

 

lesz egy gyorsforgalmi csp-juk, amin keresztül pikpakk eljutnak bármelyik pályára...

 

mi itt a problemma?

Előzmény: Roger Preed (16158)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16159
Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon érzékeny terület, jogos lehet a zöldek kritikája.
Szerintem az általam felvázoltat el tudnák fogadni. A solymári-pesthidegkúti lakosok nem biztos...
Előzmény: Törölt nick (16157)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16158
Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon érzékeny terület, jogos lehet a zöldek kritikája.
Szerintem az általam felvázoltat el tudnák fogadni. A solymári-pesthidegkúti lakosok nem biztos...
Előzmény: Törölt nick (16157)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16157

7+4+7 = 18  (gratulálok! Ön jól számolt! valóban 18kmes a kérdéses szakasz...  :-))

 

amúgy én mértékkel alagutaznék mer qrva drága az építése is, meg az üzemeltetése is...

a zajvédelemre meg vannak sokkal olcsób megoldások is...

 

 

(bár ha az M6 meg az M0 10-11 közti szakaszának a szükségesnél 3x hosszabb alagútjai nézem, lehet, hogy így lesz jól...

fizetés után vastagot xarunk, ez a mi védjegyünk... :-))

Előzmény: Roger Preed (16156)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16156
Ez után jön az a szakasz, ami lényegében a tieddel megegyezik. Nálam arra is 7 km jött ki.
Előzmény: Roger Preed (16155)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16155
Ezek után jönne az első TK körzet. Ez a szakasz 4 km lenne, ebből kb 2,5 km alagútban.


Előzmény: Roger Preed (16154)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16154
Szerintem az első alagút hosszabb lesz, az egész térképen jelölt TK alatt át fog menni.

Én úgy néztem, hogy az 1-Telki szakasz megoldható egy komolyabb bevágással és két völgyhíddal. Kb ez lenne kb 7 km.




Folyt köv.
Előzmény: Törölt nick (16153)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16153

na, hamán így belemerültünk, akkor én gyorsan csináltam is egy tanulmány-hosszelvényt:

(by http://www.heywhatsthat.com/profiler.html)

 

 

tehát M1->M10 irányban lenne egy 600, egy 2.600 és egy 600m-es alagút...

ez összesen 3.800m alagút...

 

solymár-phkút között meg egy 5-600m-es 40m magas viadukt...

 

 

Előzmény: Roger Preed (16152)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16152
Nem lesz egyszerű tervezés.

Budakesziig oké, bár eléggé barátságtalan a terep.
Budakeszi-Telki után jönne egy nagy alagút ami a remetőszőlsi csomópontnál érne véget, max 4 km alagút.
Utána jönne még egy 2,5-3 km hosszú újabb alagút Solymár-Pesthidegkútig. Ott a csomópont lesz igen drága, mert eléggé felkapott helyen kell dózerolni.
Nem csodálkoznék, ha utána azt a púpot egy rövid alagúttal hidalnák át, utána meg a leejtőn valami völgyhíd épülne.
Előzmény: esparzsolti (16151)
esparzsolti Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16151

sziasztok,

az, hogy hol lesz alagút, az a tervezés utánra derül ki, persze a domborzat adja magát és az lenne a legésszerűbb, ha a tájvédelmi körzetet alatt lennének...

zs

1) M0NY - BTK

2) MONY

3) M0NY lehetséges nyomvonal (VÉKONY VONAL)

M0NY - BTK 

M0NY

M0NY lehetséges nyomvonal (VÉKONY VONAL)

Előzmény: Törölt nick (16148)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16150

ha a zölddel jelölt területre gondolsz, akkor úgy saccperkábé jó, de a 2005ös atlaszomhoz képest vannak benne eltérések:

 

- budakeszitől keletre egy hosszú nyúlvány lemegy budaörsig, ezt ugye nem ábrázolja

- a solymártól keletre lévő rész viszont nem BTK az atlasz szerint...

 

vagyis csak a kékkel jelöltek lennének "átkelési szakaszok", amik terepadottságilag amúgyis alagútban kell, hogy menjenek... 

 

 

 

 

 

az igatlanfejlesztés korlátozása meg nem értem, hogy miért lenne problémás:

 

ha a fősetétzöld 6óság alföldi szerpentinét tud csinálni az autópályáinkból, és mindenféle mezeipocoknak meg földikutyának 300mes pußtai hidakat tud építtetni, akkor nehogymár ne tudja aszondani egy szaros kis tanácsnak, hogy "coki!"...

Előzmény: Roger Preed (16149)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16149
Gyakorlatilag a Budakeszi-Telki úttól északra egészen a 10-es útig tart a körzet (lásd Google).
Nem tudom, hol lennének az alagutak, de három csomópont olyan helyen van, ahonnan a TK felé lehet terjeszkedni (plusz a települések "fejlesztései").
Előzmény: Törölt nick (16148)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16148
azé jó lenne mán tisztázni hol van ez a BéTéKá, mert énmeg úgy láttam, hogy egyáltalán nem megy át rajt... (ill. ahol igen, ott alagútban...)
Előzmény: Roger Preed (16147)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.08 0 0 16147
A zöldeket az önkormányzatok nyugtatnák meg, ha kőkemény "védőzónát" alakítanának ki az M0 körül.
Mert ahogy nézem az egész átvezet majd a Budai Tájvédelmi Körzeten. Azt talán nem kéne beépíteni lakóparkokkal meg logisztikai központokkal...
Előzmény: esparzsolti (16145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!