Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16097

pl. foglalkozik valaki a másik bagázs által épített viadukttal?

 

már majd 10 éve ott díszeleg a zalaságban, haszna meg a nagy semmi...

 

(ezeknek a kőröshegyi órmótlanságán legalább gurulnak az autók...)

Előzmény: Törölt nick (16096)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16096

amennyiből egy autópálya lenyúlásokkal együtt is kihozható.

 

a vasúti projekteknél is lopnak rendesen, csak azzal nem foglalkozik senki...

 

(az autósokat nem érdekli, a vasútbu...barátoknak meg péz nemszámít, csak történnyen valami a terepasztalon... :-)

Előzmény: kvte (16093)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16095

>európában aki ERRE fogékony, az sanszos hogy tömegközlekedni akar
Ezt mire alapozod? Szerintem semmi összefüggés nincsen.

 

>ez kb. az autópálya költségének a fele lenne

Vagy inkább a duplája.

 

>pécs kb. 1,5 órára lenne vasúttal

Ennek azért fussál neki még egyszer.

 

>ehelyett 2010-ben aki pl. münchenből átrepül és vasúttal akarja folytatni az útját

Ezeket az embereket személyesen fogom levinni autóval Pécsre. Ingyen.

Mind a kettőt :-)

Előzmény: Törölt nick (16092)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16094

Kár, hogy Téged egyáltalán nem foglalkoztat az a nyilvánvaló tény, hogy a belvárosi gépkocsiforgalom nagy többsége a kiskörúton túlról érkezik, és a kiskörúton túlra távozik, mindezt úgy, hogy a területen belül csak akkor áll meg, ha dugó van, vagy piros a lámpa.

A 4-es, 5-ös metró semmi nem segít azon, aki ma a Kecskeméti utcába autózik, merthogy baromira nem arra mennek, amerre ő.

 

Rólam közismert, hogy nem vagyok ellensége a kötöttpályás közlekedésnek, és végképp nem vagyok nagy barátja a belvárosi autózásnak. De ha valakit ki akarunk tiiltani az autójával együtt egy útvonalról úgy, hogy sem közúti, sem kötöttpályás alternatívát nem tudunk kínálni, az gazemberség, nem más.

Előzmény: Törölt nick (16091)
kvte Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16093

"ez kb. az autópálya költségének a fele lenne"

 

Azért ebben annyira ne higgyél!

 

Mennyiért is épül az M43? Durván egy mrd / km.

Hiszed vagy nem, de a 150 éve meglévő, szinte egyenes Szajol-Bcsaba vasút rendberakása szinte ugyanennyibe kerül fajlagosan. A pálya felén edig is volt 2 vágány, végig villamosított volt, a kevés ív legnagyobb részét már korábban átépítették, a korábban épült töltéseken csak a felső 50 cm-t cserélték le, most is szinte csak a fővágányokhoz nyúlnak, és mégis irgalmatlan összeg megy el rá, amennyiből egy autópálya lenyúlásokkal együtt is kihozható.

Előzmény: Törölt nick (16092)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16092
ez természetesen igaz, részben...

de csak egy példa a dilettantizmusra: M6-M60 elvileg azért épül, mer' kultúrfőváros
namost, európában aki ERRE fogékony, az sanszos hogy tömegközlekedni akar

mennyivel jobb lett volna, ha az M6 csak szekszárdig készül el; a fennmaradó pénzből pedig a budapest-pusztaszabolcs-dunaújváros vasút megújúl és emellé egy egyvágányos 160-as ÚJ pálya épül dunaújváros-paks-szekszárd-bátaszék-mohács-(eszék)-pécs vonalon?

ez kb. az autópálya költségének a fele lenne; szolgálná az elővárosi közlekedést, feltárná budapest felől a felsorolt nagyvárosokat, pécs kb. 1,5 órára lenne vasúttal.


ehelyett 2010-ben aki pl. münchenből átrepül és vasúttal akarja folytatni az útját, az majdnem 3 (!) órát fog zötykölődni 80 kph átlagsebességgel...

oh well..
Előzmény: strangerr (16084)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16091
ideálisan a forgalom SEHOVA nem fog menni, mert ideálisan a belvárosban csökkennie kell(ene) a forgalomnak

ez már városgazdálkodási/tervezési kérdés, és a közlekedésen/forgalomszervezésen túlmutat


pl. a kiskörúton belülről ha kikötlöznének a kormányzati szerverk és a százéves épületekben ötcsillagos szállodák vagy pl. egy art gallery negyed alakulna ki, akkor jóval kevesebb autó forgalom generálódna
a kiskörúton-bzs-n belüli belvárosban tehát szükség van egy funkcióváltásra is
továbbá természetesen a tömegközlekedés bővítésére, mondjuk minimum a 4-es, 5-ös metróra; vasúti alagútra (s-bahn), villamos a bzs úton stb. stb.
meg biciklisztráda is kéne


nyilvánvaló, hogy nem kell minden egyes utcát sétálóvá alakítani; de azért a jelenlegi terület-felhasználás amellett hogy randa, élhetetlen. az lenne a legjobb, ha a parkolási kapacitást NEM növelve épülnének parkolóházak/garázsok és ezzel párhuzamosan a felszíni parkolás megszűnne; helyét sövények, bicikliút, fasor, fű, kiülő kávéház stb. váltaná fel

de ez már túlmutat a topikon:)
Előzmény: mzdude (16069)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16090
">elegem van a biztonságfasizmusból!
Gondolom, nem halt még meg rokonod, ismerősöd gyorshajtásból eredő közlekedési balesetből."

Cigaretta és alkohol miatt viszont annál több.

SPEED DOES NOT KILL
suddenly becoming stationary, thats what gets you
Előzmény: attus germanicus (16066)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16089

1. rávezető utakra

mind2 végén jó nagykapacitású útba kell bekötni...

(pl. mind2 végén a munkáskörútba... :-)

 

2. a kijáratokra (ahol a levezető kapacitás nem bővült)

hosszú rámpák kellenek... :-)

szerintem nem lenne ott megoldhatatlan probléma, forgalomszervezés kérdése...

 

 

alapvetően nem feltétlenül bölcs egy É-D tranzitot a város közepén vinni.

 

ebben van valami, de ezt próbált megmagyarázni a zöldagyúaknak...

(kb. mission impossible)

Előzmény: elemes2 (16087)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16088

Meghát mi ez elegendő?:)

 

szerintem neked jobban kellene tudnod... :-)

 

én úgytom egy jó vonalvezetésű 2x1es főút névleges kapacitása úgy 15e körül van, a 2x2es pályáé meg 80e körül...

 

úgyhogy túlterhelt pályánk nem nagyon van, az M0D-t leszámítva, de főutunk annál inkább...

 

és ezen belül is baromi sok az átkelési szakasz, ahol én a névleges kapacitást simán levinném 8e-re (ha a központon megy át akkor mégkevesebbre), hagy virítsanak vörösen a kapacitás kihasználtsági grafikonon...

 

http://www.kti.hu/downloads/trendek/uj/5-080__HU.jpg

Előzmény: strangerr (16086)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16087
1. rávezető utakra
2. a kijáratokra (ahol a levezető kapacitás nem bővült)

alapvetően nem feltétlenül bölcs egy É-D tranzitot a város közepén vinni.
Előzmény: Törölt nick (16083)
strangerr Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16086
Na az utolsó mondat első felével abszolut egyetértek:)

Olyan sosem lesz, hogy mindenütt van elegendő kapacitás. Meghát mi ez elegendő?:)
Előzmény: Törölt nick (16085)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16085

Hanem, hogy a kapacitáshiány nem ez EGYETLEN tényező ami a fejlesztési prioritásokat meg kell, hogy határozza.

 

pedig amíg kapacitáshiány van, addig csak ez kell(ene), hogy számítson...

(és az átkelési szakaszokat igen alacsony névleges kapacitással számolnám...)

 

az egyéb tényezők akkor jöhetnének elő, ha már mindenütt van elegendő kapacitás, de mi mégse akarunk ülni a babérjainkon, hanem területfejlesztési céllal elébe megyünk a forgalmi igényeknek...

 

ilyen persze sosem lesz, úgyhogy ezzel az eshetősséggel nem is kell a gyakorlatban foglalkoznunk... :-)

Előzmény: strangerr (16084)
strangerr Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16084
Sziasztok!

Tudtam, hogy ki fogom verni sokaknál a biztosítékot, csak már kikivánkozott. Én nem azt mondtam, hogy pl az M60 fontosabb mint mondjuk az M4. Hanem, hogy a kapacitáshiány nem ez EGYETLEN tényező ami a fejlesztési prioritásokat meg kell, hogy határozza. Fontos tényező, de nem az egyetlen.
(Amúgy ez egész álvita, márt nálunk nincs és szvsz igazán soha nem is volt bármiféle koncepció vagy stratégia. Ma az épül ahol jobban tudnak a helyi nagykutyák lobbizni.)

Az államnak felzárkóztatási célból épphogy olyan helyre is be kell ruháznia, ahol kezdetben egy magánbefektető nem tenné.

De abban is egyetértettem már az Veletek, hogy a megfelelő közúti infrastruktúra önmagában még édeskevés ahhoz, hogy nőjjön az adott térség versenyképessége. Ahhoz már összehangolt fejlesztési terveknek, koncepcióknak kellene lennie, dehát én azt már nem érem meg.

str
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16083

már hogyne javítana...

 

(hova helyezné át a dugókat?)

Előzmény: elemes2 (16080)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16082

én "lófaxt" szoktam mondani... :-))

 

amúgy mi bajod a városi M1/M7-M5/M4 összeköttetéssel?

 

ez a tervezett munkáskörút déli része, és igen nagy szükség van rá, mert csepel még mindig eléggé el van vágva a külvilágtól...

Előzmény: AcidMan (16079)
AcidMan Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16081
Nem kell feltétlenül anyagilag is megtérülnie. A "másik szempont" talán fontosabb.
Előzmény: Roger Preed (16058)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16080
de a négysávos rakpart nem fog javítani az észak-déli közlekedésen, csak áthelyezi a dugókat.
Előzmény: Törölt nick (16076)
AcidMan Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16079
kellene már egy rendes összeköttetés az M1/M7-M5/M4 között a városon belül...

Erre reagálhatnék Lacisan?
Lófaszt! :-D

Ennyi erővel el is kezdhetjük bontani az M0-át...
Előzmény: Törölt nick (16075)
Fricy Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16078
A dugódíj esetleges előkészületlen bevezetése is hasonló kategóriát képez. Kellene alternatív fejlesztéseket végezni a külső területeken.
Előzmény: attus germanicus (16073)
Fricy Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16077
Diósdnál is úgy épült, hogy ráterelték az új pályára a teljes forgalmat. Majd utána elkészült az új betonpálya a régi helyén.
Előzmény: Roger Preed (16056)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16076

a b.a.rp. hasonló szittyu, mint a hungi/M0K...

 

vagyis: ha nem épül M0Ny, akkor legalább egy 4sávos rakpart kell...

 

bár szerintem legjobb lenne mind2... :-))

Előzmény: elemes2 (16074)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16075

mármint: pellérd...    (pallag kicsit messze van ide... :-)

 

szentlőrincnek meg nem nagy az átmenője, és az átkelési szakasz is elég rövidke...

 

javaslom helyette mende, sülysáp, tszecső átkelési szakaszainak kiváltását... :-))

 

 

Kérdés, hogy a három pesti hídból melyik épüljön ki a leghamarabb...

 

hát perszehogy az albertfalvi...

kellene már egy rendes összeköttetés az M1/M7-M5/M4 között a városon belül...

Előzmény: Roger Preed (16072)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16074
ennek felismeréséhez viszont nem kell közlmérnöki végzettség, ez józan paraszti ésszel is felismerhető

előfordul, hogy felismerhető.

gyakran nem -- lásd budai alsó rakpart négysávosra alakítása.
Előzmény: Törölt nick (16070)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16073

>ha sétálóutcává alakítják Budapesten a Kálvin tértől a Szabadság térig húzódó utat, akkor mi lesz?

Mi lenne? Halál. Káosz.

Csak sajnos ebben az országban háromezer kiskirályság van, ha a belvárosi polgármester rossul ébred, lezárathatja akár a Kossuth Lajos utcát is.

Előzmény: mzdude (16069)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16072
Az M60 folytatását én úgy gondolom, hogy tovább kellett volna bontani két ütemre:

1) Az 58-as út után egy csomópontnyit, Pallag elkerülésével visszavezetni a 6-os útra, illetve a távlati M60 nyomvonalán megépíteni Szentlőrinc elkerülését.
2) A maradék megépítése - majd.

M8 ügyében bízom benne, hogy a KözOP szerinti terv megvalósul (bár az M44-M5 között simán lehetne teljes profil). Nem látom olyan drámainak a helyzetet, lenne rajta forgalom.
A csepeli hidakra is szükség lenne. Kérdés, hogy a három pesti hídból melyik épüljön ki a leghamarabb...
Előzmény: Törölt nick (16070)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16071

az üllői út erzsébet hídi átvezetését a nagykörút budai részének rendezésével lehetne kiváltani...

 

(az alkotás és bocskai között kellene valami épeszű 2x2 sávos, körirányprioritásos összeköttetés...)

 

szerintem ez a szűk keresztmetszet, a petőfi hídon van elég kapacitás...

Előzmény: mzdude (16069)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16070

szeretem az ilyen neszesemmi fogdmegjól okosságokat...

 

nyilván vannak olyan helyzetek, amikor nem ott kell kapacitás növelni, ahol nagy a forgalom, mert a forgalom jelentős része csak kényszerből megy arra...

 

tipikus példa a hungária körút / M0K páros, meg úgy általában a tranzittal terhelt átkelési szakaszok...

 

(ennek felismeréséhez viszont nem kell közlmérnöki végzettség, ez józan paraszti ésszel is felismerhető...)

 

 

egy szolnok-kecskemét-fehérvár-győr nyomvonalú M8 (az, hogy nem is ezen a nyomvonalon van tevezve röhej a köbön) viszont baromira túl drága lenne ahhoz képest, amennyi forgalmat jelenleg le tudna venni az M0D-ről...

 

(van erre egyáltalán forgalmi prognózis, vagy csak jóleszaz alapon akarnak pár100mrd-ot elkölteni?)

 

szerintem meg majd 20-30 év múl lesz ez időszerű...

 

az M0D-t a tervezett 2 csepeli híddal SOKKAL nagyobb mértékben lehetne tehermentesíteni...

 

 

viszont az M60 folytatása kizárólag a 6osról venne el forgalmat (honnan máshonnan), ami tekintve, hogy agglomerációs, nem fog a pályára menni...

(hacsak nem lesz díjmentes az a szakasz...)

Előzmény: elemes2 (16065)
mzdude Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16069
Csiviteljünk kicsit arról is, hogy ha sétálóutcává alakítják Budapesten a Kálvin tértől a Szabadság térig húzódó utat, akkor mi lesz? Az üllői belső szakasza ettől kezdve a Kiskörútra zúdul - pontosabban zúdulna, hiszen tudtommal az is szűkül egy sávra. Meg az Astoriánál egyébként sem lehet az Erzsébet híd felé fordulni.
Tehát az Üllői belső szakasza értelmét veszti.
Lássuk a Nagykörúton kívüli szakaszt. Ennek akkor a körútra kellene vezetnie, de az szintén túlterhelt.
Összességében, értem az akaratot, hogy a forgalom menjen másfelé, de hogy hova, azt nem mondták meg. Most sem, ahogy máskor sem. Vizionálnak persze valamilyen, majd a jövőben megépítendő aluljáróról, de szokás szerint a szűkítés megvalósul, az alternatíva pedig valamilyen távoli jövőbe tolódik.
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.06 0 0 16068

>ha mindig oda építünk, ahol nagy a forgalom, az igen gyakran zsákutca.
Ez így van. De ebből nem feltétlenül következik, hogy akkor oda építsünk, ahol végképp nincs semmi.

És nem nagyon érdemes összevetni egy belvárosi(!) utat egy országúttal, aminek szinte semmi elővárosi forgalma nincs, mert könnyen juthat az ember hamis következtetésekre.

Előzmény: elemes2 (16065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!