Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16218

Ebben a szakmában a megrendelések elsöprő többsége (gyakorlatilag mind) az állami, önkormányzati széfrából érkezik, azaz politikafüggő, másképpen fogalmazva: nem üzleti alapú.

És ebben az országban nagyon kevés olyan mérnök van (kb. kéttucatnyi), aki képes egyenesen hatni politikusokra. (Nekik meg nagyon rossz a szemléletük, de ez egy másik téma már).

Az összes többi mérnök egyet tehet: befogja a száját, ha megrendelést akar kapni.

Előzmény: Törölt nick (16216)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16217
azokra a mérnökökre gondoltam, akik terveznek, és az alkotás jó értelemben vett örömével dolgoznak.
Előzmény: Törölt nick (16216)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16216
ezt nem gondoltad te sem komolyan remélem...
sajnos nagyon szűk ez a szakma.
Ha a mérnök gyakorolni akarja a jogait, akkor annak intenek, hogy a következő közbeszerzésen kizárhatják "véletlenül".
Persze nem tudom kit értesz mérnök címszó alatt. A szervezetek vezetőit, vagy a "mérnököt" aki a létesítményt tervezi, építi... Rohadtul nem mindegy.
Amúgy meg a pénz beszél a kutya ugat ez a napnál is világosabb.


Csak ne felejtsük el, hogy más ágazatoknál jóval másabb a helyzet...

MÁs, de:
Azt meg külön érdemes megemlíteni, hogy a ROP os beruházásoknál sem volt mindegy melyik régióban ment a dolog. A KDRFü szopatta a mérnököt helyesírási hibákkal, más régiókban a legszarabb tervek is csont nélkül átestek...

pussz
Előzmény: elemes2 (16212)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16215

pénz arra van, amire akarjuk, hogy legyen...

 

én most konkrétan 5-600mrd/év-ről beszélek...

 

ha ez az összeg (reálértéken) évtizedeken keresztül biztosítva van a közút számára, akkor itt nyugateus minőségű és mindenütt megfelelő kapacitású úthálózat lenne...

(de talán még ennyire sem lenne ehhez szükség)

 

a hatékonyabb közlekedési, szállítási lehetőségek és a jóbal kisebb jármű amortizáció miatt ennek az összegnek igen jelentős része AZONNAL visszajön a gizdaságba, mint elmaradt veszteség... 

 

 

ez az összeg a kb. 13e mrdos redisztributához képest "LÓSZAR, mama..."

 

a redisztibutítás ilyen mértékű visszavágása egész jelentéktelen, bár nem tagadom, hogy emiatt gyakrabban kerülne csirkefarhát az eltartottak asztalára...

 

(naperszeha nem egy fejlődő, versenyképes gizdaságot, hanem egy szegényedő öregotthont és indiánrezervátumot szeretnénk kialakítani, akkor nem szóltam, mert ezesetben nagyon jól csináljuk...)

Előzmény: elemes2 (16212)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16214
2002 ben ezt lehetett kapni a bosnyák téri térképészektől...
Előzmény: elemes2 (16208)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16213
látom neked is korán van.. én is a nyugatira gondoltam :D:D:D:D
de a két körforgóról rá lehet jönni.. az ónoseső megzavart a tájékozódásban : balra akartam menni, de jobbra sikerült :D
Előzmény: Törölt nick (16206)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16212
nem az a kérdés, hogy milyen címen beszedett adók mit fedeznének.
szegényebbek vagyunk, mint a templom egere, nem fussa, ennyi.

bizonyos szakmák hatékonyan tudnak lobbizni, hogy a rendelkezésre álló kevés forrást ott költsék el, a mérnökök tapsikolnak, milyen frankó szerkezet ez meg az, pedig nem az ő kedvükért lett ilyen frankó, hanem azért, mert három szinttel föntebb olyanok a személyes kapcsolatok, hogy megegyeztek az X milliárd forint alapítványi támogatásban.

a mérnök meg felveszi a szemellenzőt és erről nem akar tudomást venni.
Előzmény: Törölt nick (16210)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16211

ezt a térképet honnan szedted? kb harminc éves :-)

 

az utasok ilyenekre rajzolnak... :-))

 

(monnyuk a gulirarajzoláshoz képest ezeknek megvan az az előnye, hogy ezen bennvannak a közművek is...)

 

Előzmény: elemes2 (16208)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16210

szerintem nem.

 

a helzet az, hogy a közúttól beszedett adók BŐVEN lehetővé tennék, hogy az olvtárs által vázolt útállapot legyen a norma...

 

az, hogy mi ennek a péznek a nagyrészét elszociálkodjuk, az a mi hüjeségünk...

(de gond egy szál se, meg lesz ennek a böjtje, nem is kell már sokat várni reá...)

Előzmény: elemes2 (16209)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16209
nem vagy kicsit marximalista? az íreknél kétszámjegyű utak egy részén még padka sincs, az aszfaltburkolat pedig jó ha 5 méter (teljes szélességében).
Előzmény: Törölt nick (16198)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16208
ezt a térképet honnan szedted? kb harminc éves :-)
Előzmény: Törölt nick (16199)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16207

a 3.14csába...

szóval: "a NYUGATIVAl nincs semmi baj......"

Előzmény: Törölt nick (16206)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16206

örülök, hogy örültök... :-))

 

mi van a dinnyési pógárokkal?

 

mármint NYUGATI elkerülőre gondolsz, nem?  (a keleti elkerülő az az M7... :-))

 

a keletivel nincs semmi baj, városi határútnak kiváló, mint a veszprém déli félkör...

 

azonban a tranzitot ittis meg veszprém nél is északon kellene vezetni...

Előzmény: Törölt nick (16205)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16205
Ennek örülünk Laci :)
No meg a dinnyési póóógárok is örülnének.. Amúgy fehérvár keleti 2×2 sávos elkerülő lenne a folyosó része... Csak mint tudjuk igencsak konzerválva van a két végén lévő mega körforgalmakkal...
Előzmény: Törölt nick (16204)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16204

Hiába lenne egy korrekt folyosó az M6-62-81-M1, ha közben egyes szakaszokon eleve ellehetetlenül.

 

mire célzol?

 

ránézésre a fehérvári szakasz a leggázosabb, én ezt így oldanám meg:

 

Előzmény: Törölt nick (16203)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 16203
ez volt még a terv 4-5 évvel ezelőtt...
ma már más az álláspont! Ha lesz is elkerülő, nem a gyorsforgalmi út kategóriába lesz sorolva. M81 félpálya a 13-as út iránya. Hiába lenne egy korrekt folyosó az M6-62-81-M1, ha közben egyes szakaszokon eleve ellehetetlenül.
Előzmény: Roger Preed (16202)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16202
M81 félypályán...
Előzmény: Törölt nick (16201)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16201
jaja szaggatott az m1:):)
akkoriban nem állt rendelkezésemre profi térkép, mindent hivatalosan, ingyen megszerezni külön élmény volt...
kisbér elkerülő??? :D:D:D
Kackac, melyikre gondolsz???
északi, keleti, déli
Előzmény: Törölt nick (16200)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16200
hehe, a térképeden még szaggatott az M1 :-)
és igen, szerintem is

habár megyei szinten azért vannak fontosabb dolok is:
- Kisbér elkerülő
- Komárom déli (teljes....) elkerülő egészen a 11-es útig
- új komáromi (fél-) híd
- M10 szakaszai

és tatabánya környékén is talán fontosabb lenne
- 1-es út tatabánya-vértesszőlős-tata elkerülője


persze a déli elkerülőre is szükség lesz mielőbb, mert hétről-hétre lehet érezni a forgalom fokozódását :( ami a tömegközlekedés leépÍTésével párosul :(

/pl. 2 Talentet be lehetne állítani helyi s-bahnnak: Oroszlány-Tatabánya-Komárom-Győr lehetne az S1 és Oroszlány-Felsőgalla lehetne az S2, óránkénti követéssel/
Előzmény: Törölt nick (16199)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16199
a körforgalomtól a folytatást talán össze kéne kötni a környe elkerülő úttal, ami a tbánya déli összekötőtől menne az oroszlány-majk elágazásig:

SZERINTED IS???
szerintem is
DE
Tatabánya déli elkerülő le lett söpörve az asztalról. Van engedéllyel rendelkező terv, csak kiviteli terv kellene, meg szabványossági felülvizsgálat.
Sőt! a 8119-8135 átkötése is meg van tervezve kiviteli terv szinten, ahol a rózsaszín vonalad északon kerüli meg környét.
(tatabánya déli - 8135-8119-tata keleti elkerülő-komárom déli elkerülő = új 1. sz. főút nyomvonal)
keleti elkerülő tanulmányterven
egy kép az elmélkedésemből (Forrás nincs, saját munka)
Előzmény: Törölt nick (16198)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16198
köszönöm az infot, a sok jó hírrel

az aszfalt minőségére nem mertem kitérni mert még túl finnyásnak minősítenek; de valóban nem a kopóréteg...

minden útnak, a 4 számjegyűeknek is ilyennek kéne MINIMUM lennie a felújítás után: lecsapott bukkanók, prizmák (!) ésatöbbi


a körforgalomtól a folytatást talán össze kéne kötni a környe elkerülő úttal, ami a tbánya déli összekötőtől menne az oroszlány-majk elágazásig:


ffdff
Előzmény: Törölt nick (16196)
AcidMan Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16197
Most ovasom az SSC-n, hogy kiírták a nyugati szektor tervezésére a pályázatot.
Az M10-zel hogy állnak a dolgok?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 16196
feltételezhetően csak a körforgalomban jártál normális aszfalton, mert ott van csak kopóréteg...
A többi beavatkozási szakaszon még nincsen kopóréteg az időjárás nem megfelelőssége miatt. (ha ennek ellenére mégis van, akkor csak gratulálni tudok a közútnak, hogy eősen 0 fok alatt aszfaltozást enged)
A kimaradt pár száz méteres szakaszon közműkiváltás miatt nem találod a beavatkozást, a kömlődi leágazás és az ap csp közötti szakaszon egész a végszelvényig ROP keretei között kap új aszfaltot a 8119.
Ugyancsak idén tavasszal a ROP keretein belül környe belterüle a település határa tábláig kerül felújításra.
Arra a kérdésre, hogy a lakott terület tábla és a bridgestone közötti szakasz miért maradt ki mindenből SOKAN KERESSÜK A VÁLASZT!!!

(amúgy félő, hogy sokan autópályának fogják használni a felújított 8119-et..)

Ja a forrásmegjelölésről elfeledkeztem, de minden info fent van a rop-al és egyéb útfejlesztéssel kapcsolatos weboldalon...
Előzmény: Törölt nick (16195)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 16195
tnap 8119-en mentem megint

kellemes csalódás volt a festés (persze csak az út közepén, szélén nem...) illetve hogy végig (korrekció: a felújított szakaszon) ki voltak téve az út szélére a fényvisszaverő prizmák

viszont középen még mindig hiányzik egy párszáz méteres szakasz ami 1:1-ben a régi út

továbbá azt sem igazán értem, hogy ha az egész felújítás célja az volt hogy a tatai ap. csomóponttól az ipari parkig terhelhető út legyen, akkor miért pont az autópálya csomópontjánál maradt meg az iszonyat sz@r aszfalt, nem fért volna bele a 800 millás költségvetésbe?
AcidMan Creative Commons License 2009.01.11 0 0 16194
Nagyon jó felvetés. M1XM0-Gödöllő viszonylatban az a 18 km valóban nem olyan sok, de mutasson nekem valaki egy fuvarost, aki nem a rövidebbet választaná...
Személyautóval már nem olyan egyértelmű a helyzet - ha az időt nézzük.
Néhány kanyar kivételével - gondolom - a déli szektor+m31 110-es lesz.
Az északi szektoron 11 és M3 között 80, és az új szakaszokon is a sok alagút miatt többnyire valszeg 80lesz. Igaz, az M3xM0-Gödöllő elméletben (pár 120-as tábla kivételével) 130.
Szal M1XM0-Gödöllő észak felé szgk-val csak 4 perccel rövidebb. Elméletben.
M7XM0-Gödöllő időben viszont már kb egál a két irányban.

Ha kényszeríteni nem is akarják/tudják a népeket, finoman azért lehet terelni őket. Elég, ha a csomópontokban dél felé táblázzák ki az M3-at. Végülis csak azon múlik, hogy az M3>> táblát hova rakják a GYE pályán.
Persze aki elképzeléssel/GPS-szel közlekedik, azt nem lehet így átkúrni.
Előzmény: Törölt nick (16178)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.11 0 0 16193

rosszul értelmeztem a helyzsínt....

 

van ez így, tezsvír... :-))

Előzmény: radio100jozsi (16192)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16192
Így tényleg megoldható, én akkor rosszul értelmeztem a helyzsínt., viszont Pécelen azért érdekes volt a településen átmenni.
Előzmény: Törölt nick (16191)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16191

...az autóút péceli lehajtója előtt 700 méterrel, az M3-as felé vezető oldalon bebicskázott...

 

viszonylag 1xűen meg lehetett oldani a terelést:

 

31es csp-n le  ->  pécel  ->  péceli csp-n fel

 

mindenesetre szép karaván lehetett...

Előzmény: radio100jozsi (16190)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16190
Ezt én is olvastam tegnap, hogy az új M-on micsoda galiba volt. De nem tudom a 31-es útra terelt forgalommal mi lett, mert vagy bejöttek Ecserre, és a szűk utcán, és a vasúti sorompón át vissza az M0-ra Ecser alatt, vagy lefelé Gyömrő, majd 4-es, és M0 útvonalon mehettek, de az biztos, hogy legjobb volt, ha a Hungárián keresztül zajlott a forgalom. Tényleg egyáltalán az M3-ason az M0 előtt ez ki volt írva, hogy a körgyűrűn teljes útzár? Vagy ilyeneket nem tudnak kiíratni?
Előzmény: Törölt nick (16188)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.10 0 0 16189
Ha az előkészítő munkákat nézzük szerintem 6-7 év, mire a tendereztetés közelébe kerülhet az egész. És nem hiszem, hogy az EU erre a szakaszra adna pénzt.
Előzmény: Törölt nick (16187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!