Ebben a szakmában a megrendelések elsöprő többsége (gyakorlatilag mind) az állami, önkormányzati széfrából érkezik, azaz politikafüggő, másképpen fogalmazva: nem üzleti alapú.
És ebben az országban nagyon kevés olyan mérnök van (kb. kéttucatnyi), aki képes egyenesen hatni politikusokra. (Nekik meg nagyon rossz a szemléletük, de ez egy másik téma már).
Az összes többi mérnök egyet tehet: befogja a száját, ha megrendelést akar kapni.
ezt nem gondoltad te sem komolyan remélem... sajnos nagyon szűk ez a szakma. Ha a mérnök gyakorolni akarja a jogait, akkor annak intenek, hogy a következő közbeszerzésen kizárhatják "véletlenül". Persze nem tudom kit értesz mérnök címszó alatt. A szervezetek vezetőit, vagy a "mérnököt" aki a létesítményt tervezi, építi... Rohadtul nem mindegy. Amúgy meg a pénz beszél a kutya ugat ez a napnál is világosabb.
Csak ne felejtsük el, hogy más ágazatoknál jóval másabb a helyzet...
MÁs, de: Azt meg külön érdemes megemlíteni, hogy a ROP os beruházásoknál sem volt mindegy melyik régióban ment a dolog. A KDRFü szopatta a mérnököt helyesírási hibákkal, más régiókban a legszarabb tervek is csont nélkül átestek...
ha ez az összeg (reálértéken) évtizedeken keresztül biztosítva van a közút számára, akkor itt nyugateus minőségű és mindenütt megfelelő kapacitású úthálózat lenne...
(de talán még ennyire sem lenne ehhez szükség)
a hatékonyabb közlekedési, szállítási lehetőségek és a jóbal kisebb jármű amortizáció miatt ennek az összegnek igen jelentős része AZONNAL visszajön a gizdaságba, mint elmaradt veszteség...
ez az összeg a kb. 13e mrdos redisztributához képest "LÓSZAR, mama..."
a redisztibutítás ilyen mértékű visszavágása egész jelentéktelen, bár nem tagadom, hogy emiatt gyakrabban kerülne csirkefarhát az eltartottak asztalára...
(naperszeha nem egy fejlődő, versenyképes gizdaságot, hanem egy szegényedő öregotthont és indiánrezervátumot szeretnénk kialakítani, akkor nem szóltam, mert ezesetben nagyon jól csináljuk...)
látom neked is korán van.. én is a nyugatira gondoltam :D:D:D:D de a két körforgóról rá lehet jönni.. az ónoseső megzavart a tájékozódásban : balra akartam menni, de jobbra sikerült :D
nem az a kérdés, hogy milyen címen beszedett adók mit fedeznének. szegényebbek vagyunk, mint a templom egere, nem fussa, ennyi.
bizonyos szakmák hatékonyan tudnak lobbizni, hogy a rendelkezésre álló kevés forrást ott költsék el, a mérnökök tapsikolnak, milyen frankó szerkezet ez meg az, pedig nem az ő kedvükért lett ilyen frankó, hanem azért, mert három szinttel föntebb olyanok a személyes kapcsolatok, hogy megegyeztek az X milliárd forint alapítványi támogatásban.
a mérnök meg felveszi a szemellenzőt és erről nem akar tudomást venni.
Ennek örülünk Laci :) No meg a dinnyési póóógárok is örülnének.. Amúgy fehérvár keleti 2×2 sávos elkerülő lenne a folyosó része... Csak mint tudjuk igencsak konzerválva van a két végén lévő mega körforgalmakkal...
ez volt még a terv 4-5 évvel ezelőtt... ma már más az álláspont! Ha lesz is elkerülő, nem a gyorsforgalmi út kategóriába lesz sorolva. M81 félpálya a 13-as út iránya. Hiába lenne egy korrekt folyosó az M6-62-81-M1, ha közben egyes szakaszokon eleve ellehetetlenül.
jaja szaggatott az m1:):) akkoriban nem állt rendelkezésemre profi térkép, mindent hivatalosan, ingyen megszerezni külön élmény volt... kisbér elkerülő??? :D:D:D Kackac, melyikre gondolsz??? északi, keleti, déli
hehe, a térképeden még szaggatott az M1 :-) és igen, szerintem is
habár megyei szinten azért vannak fontosabb dolok is: - Kisbér elkerülő - Komárom déli (teljes....) elkerülő egészen a 11-es útig - új komáromi (fél-) híd - M10 szakaszai
és tatabánya környékén is talán fontosabb lenne - 1-es út tatabánya-vértesszőlős-tata elkerülője
persze a déli elkerülőre is szükség lesz mielőbb, mert hétről-hétre lehet érezni a forgalom fokozódását :( ami a tömegközlekedés leépÍTésével párosul :(
/pl. 2 Talentet be lehetne állítani helyi s-bahnnak: Oroszlány-Tatabánya-Komárom-Győr lehetne az S1 és Oroszlány-Felsőgalla lehetne az S2, óránkénti követéssel/
a körforgalomtól a folytatást talán össze kéne kötni a környe elkerülő úttal, ami a tbánya déli összekötőtől menne az oroszlány-majk elágazásig:
SZERINTED IS??? szerintem is DE Tatabánya déli elkerülő le lett söpörve az asztalról. Van engedéllyel rendelkező terv, csak kiviteli terv kellene, meg szabványossági felülvizsgálat. Sőt! a 8119-8135 átkötése is meg van tervezve kiviteli terv szinten, ahol a rózsaszín vonalad északon kerüli meg környét. (tatabánya déli - 8135-8119-tata keleti elkerülő-komárom déli elkerülő = új 1. sz. főút nyomvonal) keleti elkerülő tanulmányterven egy kép az elmélkedésemből (Forrás nincs, saját munka)
feltételezhetően csak a körforgalomban jártál normális aszfalton, mert ott van csak kopóréteg... A többi beavatkozási szakaszon még nincsen kopóréteg az időjárás nem megfelelőssége miatt. (ha ennek ellenére mégis van, akkor csak gratulálni tudok a közútnak, hogy eősen 0 fok alatt aszfaltozást enged) A kimaradt pár száz méteres szakaszon közműkiváltás miatt nem találod a beavatkozást, a kömlődi leágazás és az ap csp közötti szakaszon egész a végszelvényig ROP keretei között kap új aszfaltot a 8119. Ugyancsak idén tavasszal a ROP keretein belül környe belterüle a település határa tábláig kerül felújításra. Arra a kérdésre, hogy a lakott terület tábla és a bridgestone közötti szakasz miért maradt ki mindenből SOKAN KERESSÜK A VÁLASZT!!!
(amúgy félő, hogy sokan autópályának fogják használni a felújított 8119-et..)
Ja a forrásmegjelölésről elfeledkeztem, de minden info fent van a rop-al és egyéb útfejlesztéssel kapcsolatos weboldalon...
kellemes csalódás volt a festés (persze csak az út közepén, szélén nem...) illetve hogy végig (korrekció: a felújított szakaszon) ki voltak téve az út szélére a fényvisszaverő prizmák
viszont középen még mindig hiányzik egy párszáz méteres szakasz ami 1:1-ben a régi út
továbbá azt sem igazán értem, hogy ha az egész felújítás célja az volt hogy a tatai ap. csomóponttól az ipari parkig terhelhető út legyen, akkor miért pont az autópálya csomópontjánál maradt meg az iszonyat sz@r aszfalt, nem fért volna bele a 800 millás költségvetésbe?
Nagyon jó felvetés. M1XM0-Gödöllő viszonylatban az a 18 km valóban nem olyan sok, de mutasson nekem valaki egy fuvarost, aki nem a rövidebbet választaná... Személyautóval már nem olyan egyértelmű a helyzet - ha az időt nézzük. Néhány kanyar kivételével - gondolom - a déli szektor+m31 110-es lesz. Az északi szektoron 11 és M3 között 80, és az új szakaszokon is a sok alagút miatt többnyire valszeg 80lesz. Igaz, az M3xM0-Gödöllő elméletben (pár 120-as tábla kivételével) 130. Szal M1XM0-Gödöllő észak felé szgk-val csak 4 perccel rövidebb. Elméletben. M7XM0-Gödöllő időben viszont már kb egál a két irányban.
Ha kényszeríteni nem is akarják/tudják a népeket, finoman azért lehet terelni őket. Elég, ha a csomópontokban dél felé táblázzák ki az M3-at. Végülis csak azon múlik, hogy az M3>> táblát hova rakják a GYE pályán. Persze aki elképzeléssel/GPS-szel közlekedik, azt nem lehet így átkúrni.
Ezt én is olvastam tegnap, hogy az új M-on micsoda galiba volt. De nem tudom a 31-es útra terelt forgalommal mi lett, mert vagy bejöttek Ecserre, és a szűk utcán, és a vasúti sorompón át vissza az M0-ra Ecser alatt, vagy lefelé Gyömrő, majd 4-es, és M0 útvonalon mehettek, de az biztos, hogy legjobb volt, ha a Hungárián keresztül zajlott a forgalom. Tényleg egyáltalán az M3-ason az M0 előtt ez ki volt írva, hogy a körgyűrűn teljes útzár? Vagy ilyeneket nem tudnak kiíratni?
Ha az előkészítő munkákat nézzük szerintem 6-7 év, mire a tendereztetés közelébe kerülhet az egész. És nem hiszem, hogy az EU erre a szakaszra adna pénzt.