Minap jártam a Genfi tónál, útban a nagy hegyek felé....
....szinte minden hajó vízben volt. Melegvizű tó lévén csak a használaton kívüli versenyhajók várják leponyvázva a tavaszt. Visszafelé jövet egy bátor jelentkező éppen kihajózott Evian kikötőjéből valami böhöm nagy Jeanneau-val. Kezdett hétágról sütni a nap, 10-11 fok és a kellemesen lengedező szellő jó formájú brizeket varázsolt a tó felszínére.......de komolyan:-)))
Dobogott a szívem és vigyorogtam mint a vadalma.
Will!
Hát, nem tudom...
Elengedheted a dirket meg az achtert, és mit csinálsz a 200-800 kilóra húzott vantnikkal?
Ha valami, akkor ezek igazán húzzák a decket, csavarokat, szálingot, stb.-t. Nekem biztos nem lenne mindegy, hogy egész évben kell valamit tartanom, vagy csak a felében.
Mi sem szoktuk kivenni az árbocot és pedig azért nem mert mire újra sikerülne beállítanod addigra újra vége van a szezonnak.Szerintem ha meg pihentetni akarod az árbocot akkor egész évben kerülöd a dirk használatát és az achtert is lelazítva hagyod a kiköt?ben. Persze vannak olyan árbocok amik kb olyanok mint egy cölöp(láttam már ilyet) amire nagyon nem mondanám hogy nagyon dolgozna, legfeljebb 8 as 9es szélben.
Will
Dokia !
Konkrétan melyik kikötő hangját hallod?
Persze bitos csak a lusta hajótulajdonosok ki nem vett árboccal telelő hajóinak a hangját hallod, amint szólongatják a jó időt.
Ez az említett lustaság véleményem szerint még sok kellemetlenséget okozhat.
Igenis ki kell venni azt az árbocot! Megérdemli, hiszen egész szezonban dolgozik, legalább télen pihenhetne szegény. Nem utolsó sorban, jó legalább a kivétel alkalmával találkozni és ellenőrizni az egyébként elérhetetlen távolságban lévő ezt meg azt.
Rosszul gondolom?
Mongyuk 3 Km-re a céltól kilobogtacc, 1 Km-re kitolod a bummot, 500 m-re kiteszed a lábaidat és fékezel, 100 m-re, miután lelassult 35 Km/h-ra, kiugrassz. :-)))